Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.
Tylko na 92. Akurat na 90 wyjazdy/zjazdy są podobne, jakie były na NS. A pomysłu z 54 nie rozumiem. Chyba chodzi o to, że ktoś chce inne wozy na "swojej" linii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
SEC pisze:Tylko na 92. Akurat na 90 wyjazdy/zjazdy 90 podobne, jakie były na NS. A pomysłu z 54 nie rozumiem. Chyba chodzi o to, że ktoś chce inne wozy na "swojej" linii.
Akurat temu to się nie dziwię. Podróżowanie na liniach krótkich jest teraz o wiele bardziej komfortowe na liniach z EA-2 niż EA-1
Jeszcze gnioty. Ale jak już dojdzie te 30 krótkich Solarisów to komfort powinien zmienić się nie do poznania.
Tylko dziwna sprawa z tymi Ikarusami, które teraz są chyba mimo wszystko najsłabszym punktem łódzkiego taboru (mimo całego sentymentu - to nie lewarki ani nawet harmonijkowce, a maszyny drzwiowe w tych płatowych Ikarusach są wyjątkowo skopane). Byłoby fajnie gdyby MPK spróbowało podratować tabor kupując trochę używańców, tylko nowszych (gdzieś na poziomie tego nowego O405GN z PKS-u czy pierwszych Citaro, może jakoś niedługo pojawią się pierwsze Solarisy z drugiej ręki, tylko to niestety jest silnik MAN, a nie DAF)
Tylko dziwna sprawa z tymi Ikarusami, które teraz są chyba mimo wszystko najsłabszym punktem łódzkiego taboru (mimo całego sentymentu - to nie lewarki ani nawet harmonijkowce, a maszyny drzwiowe w tych płatowych Ikarusach są wyjątkowo skopane). Byłoby fajnie gdyby MPK spróbowało podratować tabor kupując trochę używańców, tylko nowszych (gdzieś na poziomie tego nowego O405GN z PKS-u czy pierwszych Citaro, może jakoś niedługo pojawią się pierwsze Solarisy z drugiej ręki, tylko to niestety jest silnik MAN, a nie DAF)
Ale można powiedzieć, że na NS w prawie ogóle nie ma komfortowych autobusów.Jeśli liczyć Jelcze to w sumie prawie nie ma krótkich komfortowych autobusów na Nowych Sadach.
O405N - stare (i domagają się przynajmniej NG)
Citaro (2000, 2001) - podobnie, chociaż IMO nie jest z nimi aż tak źle, przynajmniej mają cichy silnik
O405GN (#27xx - Oberhausen plus #2859-64 z Darmstadt, dopisałbym też nawet #2858 i #2868, może #2866-67) - tutaj IMO jest b. przyzwoicie i tych wozów nie ma co ruszać
O405GN (reszta) - aż tak dobrze poszczególnych wozów nie znam, ale bywają w kiepskim stanie
Conecto (2006) - wysokopodłogowe, co je dyskwalifikuje (przynajmniej 25 powinno zostać szybko wycofane, reszta tylko do zastosowań specjalnych, powinny dostawać przydziały wyłącznie na linie kursujące z wysoką częstotliwością)
Citaro G (2006) - te są w porządku (chyba najlepsze wozy na EA2), ale jest ich o 30 za mało .
Conecto G (2010) - niskopodłogowe, z dobrą dynamiką, ale skręcone od niechcenia, więc też jazda do najbardziej komfortowych nie należy, zresztą i tak jest ich tylko 10.
Wychodzi z tego tyle, że na EA2 nie ma komfortowych wozów, a jednocześnie pomijając niewielki spadek po Kraszewskiego, wszystkie wozy zostały wymienione od 2005 roku. Tylko co najwyżej jazda wozami z EA2 jest nieco pewniejsza w kontekście dojechania na miejsce
Z sentymentu. Ja też lubie.MKM2010 pisze:Ja gdy podróżowałem 90 to zdecydowanie bardziej wolałem jechać 405-ką czy Gniotem niż Volvem
Zależy jakie. Do tego dochodzą dziury w poszyciu, zepsute szarpiące hamulce, sapanie, klekot, zdekompletowane wnętrze i smar na siedzeniach.px33 pisze:Citaro (2000, 2001) - podobnie, chociaż IMO nie jest z nimi aż tak źle, przynajmniej mają cichy silnik
867 jak najbardziej. To jest bardzo dobry wóz, ma właścicieli i w ogóle. 866 też może być.px33 pisze:#2866-67
Zależy czy mówimy o komforcie swoim, czy emerytów. Conecto są bardzo wygodne i do tego solidne.px33 pisze:Conecto (2006) - wysokopodłogowe, co je dyskwalifikuje (przynajmniej 25 powinno zostać szybko wycofane, reszta tylko do zastosowań specjalnych, powinny dostawać przydziały wyłącznie na linie kursujące z wysoką częstotliwością)
Bo jak ktoś zobaczy odkręconą śróbkę to zrobi mu się niekomfortowo... To są nowe wozy, na razie nie ma co się ich czepiać.px33 pisze:Conecto G (2010) - niskopodłogowe, z dobrą dynamiką, ale skręcone od niechcenia, więc też jazda do najbardziej komfortowych nie należy, zresztą i tak jest ich tylko 10.
Może i zaskoczenia nie było, ale jednak jeszcze zobaczymy czy napewno pożegnamy B10L. Zamiast wycięcia jednego modelu można by pokusić się poprostu o "wywalenie" wybranych, gorszych sztuk zarówno B10L jak i 7000. Te drugie mimo młodszego wieku wcale nie są lepsze od starszych modeli.pawelczyk pisze:Zaskoczenia nie było. Żegnamy B10L.
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
I jak pozostaną te kilka sztuk B10-tek to nie będzie sensu ich serwisowania - pewnie by tak powiedziało MPK-Łódź, lepiej niech je wystawi na sprzedaż. Na pewno ktoś je kupi. Może Wrocławskie DLA ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
EI pisze: Łódzkie MPK kupi autobusy z klimatyzacją
2011-04-22, Aktualizacja: dzisiaj 08:59
(gb)
45 nowych autobusów niskopodłogowych solaris urbino od września będzie wozić łodzian.
W MPK rozstrzygnięto właśnie przetarg na zakup tych pojazdów. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i tablice LCD, na których będzie wyświetlany rozkład jazdy i informacje dla pasażerów.
- Zamówimy 30 autobusów 12 metrowych (tzw. krótkich) i 15 przegubowych 18 metrowych - mówi Marcin Małek z MPK. - Umowa na ich zakup podpisana zostanie w połowie maja. Po łódzkich ulicach jeżdżą już 62 solarisy. Są mało awaryjne, a kierowcy bardzo sobie je chwalą. Nowe pojazdy będą spełniać normę emisji spalin Euro 5.
MPK posiada w taborze 380 autobusów. 90 procent to pojazdy niskopodłogowe.
Źródło
Wiem, że powoli staję się nudny, ale kupują takie "wypas" autobusy, a o biletomatach w nich nie piszą ani słowa, czyli zapewne ich nie będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.