Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tylko na 92. Akurat na 90 wyjazdy/zjazdy są podobne, jakie były na NS. A pomysłu z 54 nie rozumiem. Chyba chodzi o to, że ktoś chce inne wozy na "swojej" linii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

Czy wiadomo kiedy będą ogłoszone wyniki przetargu?
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

SEC pisze:Tylko na 92. Akurat na 90 wyjazdy/zjazdy 90 podobne, jakie były na NS. A pomysłu z 54 nie rozumiem. Chyba chodzi o to, że ktoś chce inne wozy na "swojej" linii.

Akurat temu to się nie dziwię. Podróżowanie na liniach krótkich jest teraz o wiele bardziej komfortowe na liniach z EA-2 niż EA-1 :?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale wszędzie nie mogą jeździć. Poza tym jazda zdezelowaną O405N, czy starym Citaro komfortowa nie jest.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeszcze gnioty. Ale jak już dojdzie te 30 krótkich Solarisów to komfort powinien zmienić się nie do poznania.

Tylko dziwna sprawa z tymi Ikarusami, które teraz są chyba mimo wszystko najsłabszym punktem łódzkiego taboru (mimo całego sentymentu - to nie lewarki ani nawet harmonijkowce, a maszyny drzwiowe w tych płatowych Ikarusach są wyjątkowo skopane). Byłoby fajnie gdyby MPK spróbowało podratować tabor kupując trochę używańców, tylko nowszych (gdzieś na poziomie tego nowego O405GN z PKS-u czy pierwszych Citaro, może jakoś niedługo pojawią się pierwsze Solarisy z drugiej ręki, tylko to niestety jest silnik MAN, a nie DAF)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:Jeszcze gnioty.
Czekałem na to ;). Jeśli liczyć Jelcze to w sumie prawie nie ma krótkich komfortowych autobusów na Nowych Sadach. Jelcz przynajmniej nie wydaje dźwięków padającej muchy, jak stare Citaro i na postojach nie drżą tak, jakby po całym ciele biegały mrówki - tak jak w O405N.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli liczyć Jelcze to w sumie prawie nie ma krótkich komfortowych autobusów na Nowych Sadach.
Ale można powiedzieć, że na NS w prawie ogóle nie ma komfortowych autobusów.
O405N - stare (i domagają się przynajmniej NG)
Citaro (2000, 2001) - podobnie, chociaż IMO nie jest z nimi aż tak źle, przynajmniej mają cichy silnik
O405GN (#27xx - Oberhausen plus #2859-64 z Darmstadt, dopisałbym też nawet #2858 i #2868, może #2866-67) - tutaj IMO jest b. przyzwoicie i tych wozów nie ma co ruszać
O405GN (reszta) - aż tak dobrze poszczególnych wozów nie znam, ale bywają w kiepskim stanie
Conecto (2006) - wysokopodłogowe, co je dyskwalifikuje (przynajmniej 25 powinno zostać szybko wycofane, reszta tylko do zastosowań specjalnych, powinny dostawać przydziały wyłącznie na linie kursujące z wysoką częstotliwością)
Citaro G (2006) - te są w porządku (chyba najlepsze wozy na EA2), ale jest ich o 30 za mało ;) .
Conecto G (2010) - niskopodłogowe, z dobrą dynamiką, ale skręcone od niechcenia, więc też jazda do najbardziej komfortowych nie należy, zresztą i tak jest ich tylko 10.

Wychodzi z tego tyle, że na EA2 nie ma komfortowych wozów, a jednocześnie pomijając niewielki spadek po Kraszewskiego, wszystkie wozy zostały wymienione od 2005 roku. Tylko co najwyżej jazda wozami z EA2 jest nieco pewniejsza w kontekście dojechania na miejsce
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

SEC pisze:Poza tym jazda zdezelowaną O405N, czy starym Citaro komfortowa nie jest.
px33 pisze:Jeszcze gnioty.

Ja gdy podróżowałem 90 to zdecydowanie bardziej wolałem jechać 405-ką czy Gniotem niż Volvem :P
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

MKM2010 pisze:Ja gdy podróżowałem 90 to zdecydowanie bardziej wolałem jechać 405-ką czy Gniotem niż Volvem :P
Z sentymentu. Ja też lubie.
px33 pisze:Citaro (2000, 2001) - podobnie, chociaż IMO nie jest z nimi aż tak źle, przynajmniej mają cichy silnik
Zależy jakie. Do tego dochodzą dziury w poszyciu, zepsute szarpiące hamulce, sapanie, klekot, zdekompletowane wnętrze i smar na siedzeniach.
px33 pisze:#2866-67
867 jak najbardziej. To jest bardzo dobry wóz, ma właścicieli i w ogóle. 866 też może być.
px33 pisze:Conecto (2006) - wysokopodłogowe, co je dyskwalifikuje (przynajmniej 25 powinno zostać szybko wycofane, reszta tylko do zastosowań specjalnych, powinny dostawać przydziały wyłącznie na linie kursujące z wysoką częstotliwością)
Zależy czy mówimy o komforcie swoim, czy emerytów. Conecto są bardzo wygodne i do tego solidne.
px33 pisze:Conecto G (2010) - niskopodłogowe, z dobrą dynamiką, ale skręcone od niechcenia, więc też jazda do najbardziej komfortowych nie należy, zresztą i tak jest ich tylko 10.
Bo jak ktoś zobaczy odkręconą śróbkę to zrobi mu się niekomfortowo... To są nowe wozy, na razie nie ma co się ich czepiać.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Zaskoczenia nie było. Żegnamy B10L.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Dla mnie lekkie zaskoczenie było - myślałem, że przyjadą również Mercedesy, a tutaj wyszło, że będą tylko Solarisy.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Nowe Sady pewnie dostaną w następnym przetargu dużo autobusów. Czyli B10L i Ikarusy kończą karierę w Łodzi...
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

pawelczyk pisze:Zaskoczenia nie było. Żegnamy B10L.
Może i zaskoczenia nie było, ale jednak jeszcze zobaczymy czy napewno pożegnamy B10L. Zamiast wycięcia jednego modelu można by pokusić się poprostu o "wywalenie" wybranych, gorszych sztuk zarówno B10L jak i 7000. Te drugie mimo młodszego wieku wcale nie są lepsze od starszych modeli.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

Do Łodzi wracają Solarisy Urbino 12, warto tutaj to zaznaczyć Obrazek
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Szczerze powinni wyciąć najgorsze sztuki B10L, bo niektóre zadbane są i jeszcze pojeżdzą. Powinni zwiększyć liczbę taboru do około 400, aby nie było problemu z obsadzeniem linii, rezerw czy jakiś przewozów specjalnych:)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jest kilka zadbanych, nieawaryjnych B10-tek, ale niestety to są tylko pojedyncze sztuki.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

I jak pozostaną te kilka sztuk B10-tek to nie będzie sensu ich serwisowania - pewnie by tak powiedziało MPK-Łódź, lepiej niech je wystawi na sprzedaż. Na pewno ktoś je kupi. Może Wrocławskie DLA Obrazek ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 1 raz.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

EI pisze: Łódzkie MPK kupi autobusy z klimatyzacją

2011-04-22, Aktualizacja: dzisiaj 08:59

(gb)
45 nowych autobusów niskopodłogowych solaris urbino od września będzie wozić łodzian.

W MPK rozstrzygnięto właśnie przetarg na zakup tych pojazdów. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i tablice LCD, na których będzie wyświetlany rozkład jazdy i informacje dla pasażerów.

- Zamówimy 30 autobusów 12 metrowych (tzw. krótkich) i 15 przegubowych 18 metrowych - mówi Marcin Małek z MPK. - Umowa na ich zakup podpisana zostanie w połowie maja. Po łódzkich ulicach jeżdżą już 62 solarisy. Są mało awaryjne, a kierowcy bardzo sobie je chwalą. Nowe pojazdy będą spełniać normę emisji spalin Euro 5.

MPK posiada w taborze 380 autobusów. 90 procent to pojazdy niskopodłogowe.

Źródło

Wiem, że powoli staję się nudny, ale kupują takie "wypas" autobusy, a o biletomatach w nich nie piszą ani słowa, czyli zapewne ich nie będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ponoć kabiny mają być w całości zabudowane.
ODPOWIEDZ