Strona 1 z 11

Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

: pn 19:22, 13 gru 2010
autor: jelcz2612
"Zakup 45 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 15 sztuk autobusów przegubowych jednej marki i typu i 30 sztuk autobusów jednoczłonowych jednej marki i typu"

Info ze strony MPK. Pewnie przetarg dla zajezdni limanowskiego.

: pn 19:49, 13 gru 2010
autor: Wojtek94
Na pewno przetarg na Limanowskiego. Również na pewno Solaris:) Ciekawe czy bedzie to nowe malowanie co w Warszawie (MZA, Mobilis).

: pn 19:52, 13 gru 2010
autor: Marcin
A co ma warszawskie malowanie do łódzkiego? Przecież każdy zamawia swoje.

: pn 19:55, 13 gru 2010
autor: Wojtek94
Wiem, że każdy zamawia swoje. Ale Łódź może pójdzie śladem Warszawy i zamówi to samo malowanie, gdyż ono jest dużo ladniejsze od standardowego:)

: pn 20:35, 13 gru 2010
autor: jelcz2612
Jak nic w przyszłym roku pożegnamy volvo B10L (koniec ich nadchodzi).

: pn 20:48, 13 gru 2010
autor: Kpc21
Na jakimś forum kiedyś czytałem, że to Warszawa ściągnęła malowanie od Łodzi. Ile jest w tym prawdy?

: pn 20:50, 13 gru 2010
autor: Wojtek94
No i powinnismy pożegnać 7000A wszystkie. Ale znając życie skasują pewnie większośc Ikarusów niestety.

: pn 23:50, 13 gru 2010
autor: SEC
Dlaczego mają kasować nowsze autobusy? To tylko serwis i brak części.

: wt 00:04, 14 gru 2010
autor: px33
Poza tym Ikarusy po prostu już trzeba wyciąć, zostawiając nie więcej niż 5-6 i to wyjeżdżających sporadycznie (w razie wyższej potrzeby, kataklizmu czy imprez masowych).

Zastanawia mnie możliwość składania ofert częściowych, to chyba oznacza że w dwóch zadaniach będzie mogło być dwóch zwycięzców, co w przypadku przetargu nieograniczonego (fajnie byłoby i tak zobaczyć SIWZ) oznaczałoby b. ciekawą walkę, w przypadku przetargu ograniczonego walka na pewno nie będzie aż tak emocjonująca (ciekawe ile firm będzie zaproszonych do udziału w przetargu)

: wt 19:29, 14 gru 2010
autor: Wojtek94
No własnie dopóki nie będzie w MPK odpowiedniego serwisu i zawsze zapas częsci to nawet najlepsze autobusy będą niesprawne.

: śr 10:10, 15 gru 2010
autor: pawelczyk
Dlatego właśnie Solaris wygrywa dając 10 lat serwisu.
Mimo wszystko "starych" Volvo czyli B10L i 7000 jest za dużo, żeby po tej jednej dostawie wszystkie zniknęły. Część z nich na pewno zostanie, przynajmniej w rezerwie.

: śr 15:54, 15 gru 2010
autor: SEC
Dlaczego krótkie 7000 miałyby zniknąć?

: śr 16:11, 15 gru 2010
autor: Wojtek94
Przecież to logiczne, że nie da się zastąpić 73 autobusów 30:) 7000 nie będą ruszać pewnie. Tylko B10L pójdą do kasacji.

: śr 16:18, 15 gru 2010
autor: SEC
Ale z jakiej paki 7000 miałyby pójść do kasacji?

: śr 16:26, 15 gru 2010
autor: Wojtek94
Przecież napisałem, że 7000 nie będą ruszaćObrazek

: śr 16:58, 15 gru 2010
autor: SEC
Napisane tak, że w sumie gdyby 7000 mogły, to też powinny zostać skasowane. Nie wiem tylko dlaczego.

: czw 08:50, 16 gru 2010
autor: pawelczyk
Fakt faktem, że jak na swój wiek to 7000 też nie są już w najlepszym stanie. Generalnie Volvo się w Łodzi nie sprawdziły i nie wiem czy jest to wina słabego serwisu czy po prostu jakości autobusów tej marki.

: czw 08:57, 16 gru 2010
autor: Wojtek94
Volvo jakościowo jest bardzo dobre, ale brak serwisu zrobił swoje i wyglądają jak wyglądają. najlepszym przykładem są B10LA, które szybko się wykończyły na naszych drogach.

: czw 16:26, 16 gru 2010
autor: SEC
pawelczyk pisze:Fakt faktem, że jak na swój wiek to 7000 też nie są już w najlepszym stanie. Generalnie Volvo się w Łodzi nie sprawdziły i nie wiem czy jest to wina słabego serwisu czy po prostu jakości autobusów tej marki.
Nie widać, żeby krótkie Volvo odstawały pod względem awarii od starych Citaro.

7700/7700A dają radę, a mają 3,5 roku.

: pt 08:59, 17 gru 2010
autor: pawelczyk
Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej ale porównując te autobusy "na mieście" Citaro przynajmniej wyglądają przyzwoicie. B10L skrzypią, dyszą, jeżdżą pochylone na jedną stronę, mają akwaria w oknach...