805Na w zajezdni Helenówek
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
2610+11 pojawiły się na Helenówku od razu po ich wycofaniu w momencie jak MPK mogło tam wejść (już po zlikwidowaniu MKT). W 2015 już tam były, a na pewno stały już wcześniej. Może ktoś wie kiedy wycofano ten skład?
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Pod obecną numeracją chyba nie wyjeżdżał także około 2013 / 2014 mógł być zdjęty.
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Numeracją czego?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Chyba chodzi o numerację składu w odniesieniu do zajezdni stacjonowania (w tym przypadku przed wyprowadzką na Helenówek), czyli poprzednio był przez dłuższy czas w Chocianowicach. O ile się nie mylę, to do 2011 znany jako 3610+11.
Ponawiam pytanie o to, jakie wagony jeszcze (był jeszcze egzemplarz M6S o numeracji składu podanej wcześniej) pojawiły się na Helenówku.
Ponawiam pytanie o to, jakie wagony jeszcze (był jeszcze egzemplarz M6S o numeracji składu podanej wcześniej) pojawiły się na Helenówku.
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Chodzi o numer przed przenumerowaniem ET3 na ET2.
Na Helenówku było jeszcze kilka 805Na po wypadkach. Jakiś rok temu były wywożone na lawetach na złom.
Na Helenówku było jeszcze kilka 805Na po wypadkach. Jakiś rok temu były wywożone na lawetach na złom.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Tyle że w tej chwili oprócz składu 2610+11 i tego M6S są jeszcze dwa wagony, należące do miasta (wg informacji z gtlodz.eu). Niekoniecznie muszą (choć mogą) być to składy typu 805Na, dlatego pytam.
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
2610+2611 jeździły z takimi numerami, czyli po zmianie numeru na ET-2. Ostatnie zdjęcia w internecie są z połowy 2013 roku.
Swego czasu na Helenówku stały: 202, 149, 86, 2838+2839. Od 2013 roku to się wielokrotnie zmieniało - w międzyczasie stały tam uszkodzone M6S oraz Cityrunnery.
Swego czasu na Helenówku stały: 202, 149, 86, 2838+2839. Od 2013 roku to się wielokrotnie zmieniało - w międzyczasie stały tam uszkodzone M6S oraz Cityrunnery.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Są to:TramMomentyStudenta pisze:Tyle że w tej chwili oprócz składu 2610+11 i tego M6S są jeszcze dwa wagony, należące do miasta (wg informacji z gtlodz.eu). Niekoniecznie muszą (choć mogą) być to składy typu 805Na, dlatego pytam.
- platforma N #105, odziedziczona po MKT (pomarańczowa, mocno podupadła);
- wrak 803N #21.
Oba wagony mają rychło trafić na Brus. Docelowo pewnie 2610+2611 też, chociaż wszyscy doskonale wiedzą, jak wygląda muzealnictwo spod władzy MPK (lata 80. i Star, Ikarusy 620, 556, obecnie Ikarus 280, Jelcz M11, MEX...)
Całe szczęście, że wagon stoi "pod dachem", z pewnością mu to służy, a do tego chwała, że zachowano taki wóz, chociażby dla detali. M6S stoi, bo stoi, chyba jest dawcą części zamiennych w dosyć zaawansowanym stadium. Pewnie, gdy szaber osiągnie szczytyowy poziom zostanie, po prostu, skasowany fizycznie. Swoją drogą ciekawe jakie są docelowe plany odnośnie terenu zajezdni na Helenówku: do dzisiaj dozorowana, w sieci znajduje się prąd... Infrastruktura wręcz gotowa do uruchomienia z dnia na dzień.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
@prof_klos
Bardzo dziękuję za informację.
Generalnie cenne jest przechowywanie takich skarbów, przynajmniej w muzeum. Choć 2610+11 to skład już mający IOD (o ile dobrze pamiętam, to miał jednak stary napęd drzwi), to jednak w momencie, gdy będziemy mieli do czynienia wyłącznie z nowoczesnymi tramwajami, miejmy nadzieję, że za moich dzieci (o ile będę mógł mówić o dzieciach, ale mówią, że wszystko przede mną), to te moje dzieci będą mogły na Brusie podziwiać takie tramwaje, którymi ja jeździłem w dzieciństwie albo nawet jeszcze moja mama w młodości.
W temacie 803N mogę powiedzieć tylko tyle, że parę razy mnie też zdarzyło się jechać parówką. Głównie do Zgierza albo do ZOO.
Bardzo dziękuję za informację.
Generalnie cenne jest przechowywanie takich skarbów, przynajmniej w muzeum. Choć 2610+11 to skład już mający IOD (o ile dobrze pamiętam, to miał jednak stary napęd drzwi), to jednak w momencie, gdy będziemy mieli do czynienia wyłącznie z nowoczesnymi tramwajami, miejmy nadzieję, że za moich dzieci (o ile będę mógł mówić o dzieciach, ale mówią, że wszystko przede mną), to te moje dzieci będą mogły na Brusie podziwiać takie tramwaje, którymi ja jeździłem w dzieciństwie albo nawet jeszcze moja mama w młodości.
W temacie 803N mogę powiedzieć tylko tyle, że parę razy mnie też zdarzyło się jechać parówką. Głównie do Zgierza albo do ZOO.
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Z tym IOD bym nie szalał. 2610+11 to był zetowiec.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Cóż, Brus już teraz robi furorę. Mój dzieciak mógłby godzinami przesiadywać w tamtejszych zbiorach. :-]
A i fakt, że już dzisiaj nieliczne 805Na, które mają np. starą zabudowę kabiny (z pojedynczym skrzydłem drzwi od 102NaW), lub starą maszynę zamykania drzwi wejściowych rzucają się w oczy. Wszystko co stare wybija się na tle jakże licznych składów po NG, bulw, 3D, Woltanów itp.
W tym wszystkim zapomniałem, że jeszcze względnie niedawno w krzakach na Helenówku stał 805Na z napędem chopperowym, tak zwany chopper. Miał on numer 1451. Wagon zmodernizowano pod koniec lat 90., bodajże w 1997, przed reformą komunikacyjną, która miała miejsce po 2000 roku jeździł na liniach obsadzanych "solówkami". Po reformie, gdy "solówki" wycofano Choppera przeznaczono do roli pojazdu gospodarczego. W praktyce jednak grzał miejsce na torach bocznych zajezdni przy ul. Telefonicznej, czy Zakładzie Taboru. W końcu - solidnie wyblakły i zdekompletowany - trafił na Helenówek. Co się z nim stało - nie mam pojęcia. Czy został skasowany, przebudowany na 3D? Nie wiem.
Była to jedna z pierwszych modernizacji polegających na zmianie napędu w pojeździe klasy 805N. Napęd chopperowy cechował się, cytat za Kafarem spod jednego ze zdjęć na GTLodz: zastosowaniem impulsywnego układu regulacji rozruchu i hamowania firmy Adtranz. W skrócie, zamiast rozrusznika wystąpiły tyrystory. Rozruch impulsywny.
Nie jestem jednak w stanie powiedzieć jak zdawało się jazdę w tym pojeździe - za pośrednictwem dżojstika czy też zachowano układ pedałów?
Dzisiaj nie pamięta się też, że po Łodzi przez szereg lat jeździły fabryczne 805NS, które od klasycznych 805N(a) różniły się napędem stycznikowym poprzez dźwignię, wajchę, jak w M8S czy niektórych GT6.
Serię 805NS przebudowano na "ELINy".
A i fakt, że już dzisiaj nieliczne 805Na, które mają np. starą zabudowę kabiny (z pojedynczym skrzydłem drzwi od 102NaW), lub starą maszynę zamykania drzwi wejściowych rzucają się w oczy. Wszystko co stare wybija się na tle jakże licznych składów po NG, bulw, 3D, Woltanów itp.
W tym wszystkim zapomniałem, że jeszcze względnie niedawno w krzakach na Helenówku stał 805Na z napędem chopperowym, tak zwany chopper. Miał on numer 1451. Wagon zmodernizowano pod koniec lat 90., bodajże w 1997, przed reformą komunikacyjną, która miała miejsce po 2000 roku jeździł na liniach obsadzanych "solówkami". Po reformie, gdy "solówki" wycofano Choppera przeznaczono do roli pojazdu gospodarczego. W praktyce jednak grzał miejsce na torach bocznych zajezdni przy ul. Telefonicznej, czy Zakładzie Taboru. W końcu - solidnie wyblakły i zdekompletowany - trafił na Helenówek. Co się z nim stało - nie mam pojęcia. Czy został skasowany, przebudowany na 3D? Nie wiem.
Była to jedna z pierwszych modernizacji polegających na zmianie napędu w pojeździe klasy 805N. Napęd chopperowy cechował się, cytat za Kafarem spod jednego ze zdjęć na GTLodz: zastosowaniem impulsywnego układu regulacji rozruchu i hamowania firmy Adtranz. W skrócie, zamiast rozrusznika wystąpiły tyrystory. Rozruch impulsywny.
Nie jestem jednak w stanie powiedzieć jak zdawało się jazdę w tym pojeździe - za pośrednictwem dżojstika czy też zachowano układ pedałów?
Dzisiaj nie pamięta się też, że po Łodzi przez szereg lat jeździły fabryczne 805NS, które od klasycznych 805N(a) różniły się napędem stycznikowym poprzez dźwignię, wajchę, jak w M8S czy niektórych GT6.
Serię 805NS przebudowano na "ELINy".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Niekoniecznie.kafar pisze:Z tym IOD bym nie szalał. 2610+11 to był zetowiec.
http://gtlodz.eu/img-zjazdy_miedzytorow ... 79f50a0725
Powyższe zdjęcie przedstawia skład, gdy jeszcze był 3610+11.
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Cóż. W takim razie ktoś mi źle powiedział.
A uzupełniając post klosa to tak - 1451 miał dżojstik. Po likwidacji MKT został przeniesiony na Telefkę i odstawiony na trawę wraz z 1434. Potem pojechały na złom.
A uzupełniając post klosa to tak - 1451 miał dżojstik. Po likwidacji MKT został przeniesiony na Telefkę i odstawiony na trawę wraz z 1434. Potem pojechały na złom.
Ostatnio zmieniony pn 19:03, 28 sie 2017 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
W którym to było roku? 2013? 2014? 2015?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Wywieziony na złom w marcu 2015.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Dzięki za uściślenie! (Żadna baza taborowa tego nie zawierała).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Kiedy Chopper ostatnio jeździł o własnych siłach ? Liniowo to wiem że ostatnio przed reformą 2001, ale jako gospodarczy ?
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: 805Na w zajezdni Helenówek
Podejrzewam, że gdzieś w okolicy 2006 roku, bo z przełomu 2005/2006 znajdują się jeszcze fotografie tego wozu. Później pamiętam go jako wyblakłego, odstawionego na torach bocznych.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...