Chopper

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Chopper

Post autor: teufel »

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Kojarzymy, a co - są jakieś nowe wieści?
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Marcin pisze:Kojarzymy, a co - są jakieś nowe wieści?

Jakoś w grudniu go widziałem. Ale nie liniowo. A w czerwcu rozwoził wodę mineralną dla motorowych z "7"
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

A już myślałem że przypadkiem doczepe bierną chca do niego zrobić albo jako solówke do Pabianic.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To mnie trochę smieszy, ponieważ mamy choppera ale nie jeździ bo nie ma pary ObrazekObrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Chopper nie jeżdzi bo sie go inaczej obsługuje nz zwykla 805 i bylo to problematyczne szkolenie motorniczych na jeden wagon.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Po reformie z 2001 roku, która zakładała obsługe linii tylko dwusładami, chopper został jako jedyny (z 479 (dobrze pamietam ? Obrazek ) wagonów) nie dostał doczepy. Nauka obsługi chyba nie jest tu największą przeszkodą.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Hmmm a ja zawsze słyszałem wersje że jego jest łatwiej prowadzić i nie jeździ tylko dlatego że nie ma swojej drógiej połówki Obrazek
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

SZAUTER pisze:Hmmm a ja zawsze słyszałem wersje że jego jest łatwiej prowadzić i nie jeździ tylko dlatego że nie ma swojej drógiej połówki ;)

Jak gadalem z motorowymi, to mowi, ale gorzej sie prowadzi.(A tak ogolnie widac na fotce joystick) Podobno ciezko jest z rozruchem(np. jak stoi na swiatlach).
morton pisze:To mnie trochę smieszy, ponieważ mamy choppera ale nie jeździ bo nie ma pary :D :D

Nie oplacalne jest robienie drugiego wagonu typu Chopper
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nie oplacalne jest robienie drugiego wagonu typu Chopper
Czemu ? Lepiej żeby jeździł jako gospodarczy ?
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Swego czasu mowiono o przerobieniu Choppera na Enike. Drugiego wagonu do Choppera nikt nie zrobi, chociazby dlatego ze tej aparatury juz sie nie produkuje. Zreszta jak wiadomo w Lodzi jest niepazysta liczba 805tek, wiec albo skasuje sie jeden wagon, albo jak teraz Chopper zostanie jako techniczny.

Chociaz mogliby go puscic na linie 'P' chociaz jako rezerwa, ale podobno jest dosyc awaryjny.

Pozdrawiam,
Aleksej
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Nie oplacalne jest robienie drugiego wagonu typu Chopper

Tak jak napisał Aleksej - nie robią już aparatury i taka zabawa dość droga jest. Miał być niezawodny i tani w użytku, ale niestety jest jak jest.
morton pisze:Czemu ? Lepiej żeby jeździł jako gospodarczy ?
Wodę dowozi:)
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

No ale nawet jeśli dadzą go na Chocianowice i będzie obsługiwał pipkę, to nadal jeden z wagonów będzie bez pary stał bez sensu. Więc skoro to taki 'dziwoląg', to jakoś się nie dziwię, że liniowo nie jeździ, bo pożytyek pewnie byłby ograniczony. Niestety, ale trzeba na wszystko patrzyć realnie. Jakiekolwiek modernizacje tego wagonu będą miały sens tylko, gdy konieczna będzie kasacja któregoś wagonu. Obrazek
danio
Coś mówi
Posty: 32
Rejestracja: wt 19:33, 01 lis 2005
Lokalizacja: Stare Bałuty

Post autor: danio »

Myślę, że to niemiałoby większego sensu. Przy obecnym stanie finansowym MPK po prostu się to nie opłaca. Poza tym pojazd ten jest wręcz bardzo awaryjny, co przekreśla jego "istnienie" na linii P.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

A ja mam takie pytanie. Bo tak se rozmyślam i rozmyślam i zastanawiam się jakim cudem MPK ma co wystawiać na miasto skoro od czasu citków nic nie było kupowane lecz bły chyba nawet kasacje to jakim cudem maja wagony na wystawianie wydłuzonej 11 i jeszcze moga sobie pozwolić na przeznaczenie 1 składu na linie P i odstawienie Chopera nieodpary? Nie wiem może coś w moich przemyśleniach przegapiłem Obrazek
danio
Coś mówi
Posty: 32
Rejestracja: wt 19:33, 01 lis 2005
Lokalizacja: Stare Bałuty

Post autor: danio »

Myślę, że chyba muszą mieć jakieś rtezerwy, skoro na razie wszystko jest w porządku Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

W czasach gdy ŚP strona o Łódzkich tramwajach istniała sprawdzałem ile wagonów pozostaje w godzinach szczytu na zajezdniach, w sumie wyszło mi coś około 15.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

SZAUTER pisze:A ja mam takie pytanie. Bo tak se rozmyślam i rozmyślam i zastanawiam się jakim cudem MPK ma co wystawiać na miasto skoro od czasu citków nic nie było kupowane lecz bły chyba nawet kasacje to jakim cudem maja wagony na wystawianie wydłuzonej 11 i jeszcze moga sobie pozwolić na przeznaczenie 1 składu na linie P i odstawienie Chopera nieodpary? Nie wiem może coś w moich przemyśleniach przegapiłem ;)

1)Bulwy - nie remontują się 2 dni
2) Ograniczenia w rozkładzie "14" co 10 minut, "15" co 8.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Po pierwsze wiem że nie remontują się błyskawicznie a co do redukcji brygad na 14 i 15 nie wziołem pod uwage Obrazek Ot tak jakoś wypadło mi Obrazek
dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Post autor: dziki »

2) Ograniczenia w rozkładzie "14" co 10 minut, "15" co 8.[/quote]


Wiesz...od samej reformy "14" jeździła co 10 minut nie licząc epizodu z solówkami w 2003r.


A "15" w godzinach porannych jeździ co 6 minut a póżniej przechodzi w cykl 7/8 min.



Co do Choppera ktoś mówił o szkoleniach...Woltan (1936+1937) też jest jeden i co?Wielu motorwych ma na niego przeszkolenie.
Ktoś też podjął wątek tego, że jest awaryjny...przy odpowiedniej obsłudze i nie staniu od 5 lat w krzakach byłby w 100% sprawny. Ale z tego co pamiętam to on ma kilka układów hamulców elektrodynamicznych i to jest jego problem. Ale Ci którzy mają na niego przeszkolenie dają sobie bez problemu radę.

Tak samo gadanie, że rozłącza się parę i ona jeździ na "P"ipie to pierniczenie bez sensu. Od jakiegoś czasu jeździ 3293 gdyż 3292 jest po wypadku i jeszcze jakis wagon ale niestety nie wiem jaki. Owszem-taka reguła jest wtedy,gdy nie ma żadnych sprawnych wagonów w składzie.Ostatnio wagony z Chociek mają dość dużo przygód więc nie ma z tym problemu.

Co do drugiego wagonu dla 1451 jest taka sprawa, że istniał projekt zrobienia mu doczepy biernej ale nie wiadomo czy nie miałby problemu z jej uciągnięciem


pzdr
d.m.
ODPOWIEDZ