Ilość Ikarusów 280 w MPK Łódź
A mi to jakoś nie przeszkadza Najchętniej pozbyłbym się ich już dawno z ulic, z ruchu liniowego.
Tak z ciekawości. Ile jeszcze nadaje się do użytku na kilka najbliższych lat? Mam na myśli używanie ich w sytuacjach ekstremalnych jak ewentualne na szybko organizowane zetki (chociaż te zazwyczaj i tak schodzą z rezerw albo liniówek) czy przejazdy kibiców?
Tak z ciekawości. Ile jeszcze nadaje się do użytku na kilka najbliższych lat? Mam na myśli używanie ich w sytuacjach ekstremalnych jak ewentualne na szybko organizowane zetki (chociaż te zazwyczaj i tak schodzą z rezerw albo liniówek) czy przejazdy kibiców?
Spokojnie, i tak będą jeździć w weekendy...
A większość Ikarusów kilka lat temu miała remont, więc spokojnie eksploatowane (do celów specjalnych plus od czasu do czasu w tygodniu jak nie będzie czego wysłać) powinny jeszcze trochę podziałać. No i biorąc pod uwagę zbliżający się remont WZ (i jeszcze tę możliwą serię wakacyjnych remontów, a wtedy pewnie M8C nie będą jeszcze wprowadzone do ruchu), te skasowane Ikarusy musiały być w katastrofalnym stanie albo ktoś w MPK nie myśli zbyt perspektywicznie.
Zresztą mamy w Łodzi równie dobry tabor na przewozy specjalne (który niestety też pojawia się na zwykłych liniach w weekendy) - wspaniałe conecto, też raczej nie do zajechania
A większość Ikarusów kilka lat temu miała remont, więc spokojnie eksploatowane (do celów specjalnych plus od czasu do czasu w tygodniu jak nie będzie czego wysłać) powinny jeszcze trochę podziałać. No i biorąc pod uwagę zbliżający się remont WZ (i jeszcze tę możliwą serię wakacyjnych remontów, a wtedy pewnie M8C nie będą jeszcze wprowadzone do ruchu), te skasowane Ikarusy musiały być w katastrofalnym stanie albo ktoś w MPK nie myśli zbyt perspektywicznie.
Zresztą mamy w Łodzi równie dobry tabor na przewozy specjalne (który niestety też pojawia się na zwykłych liniach w weekendy) - wspaniałe conecto, też raczej nie do zajechania
Będą jeździć dopóki nie zostanie ogłoszony przetarg na kolejne autobusy, a ten jest planowany na ten rok. Z jednej strony liczę, że on będzie i nie opóźni się jak któryś z poprzednich, a z drugiej strony na co nam kolejny tabor (poza tym, żeby zastąpić wysłużony), jeśli i tak co jakiś czas obcinane są częstotliwości kursowania kolejnych linii? Co oznacza, że zapotrzebowanie taborowe jest niższe...
Niby te kilka Ikarusów jak na zbliżający się remont WZ to trochę mało, ale lepszy rydz niż nic. Chociaz i tak można się spodziewać, że MPK samo nie da sobie rady z obsadzeniem zetek.
Niby te kilka Ikarusów jak na zbliżający się remont WZ to trochę mało, ale lepszy rydz niż nic. Chociaz i tak można się spodziewać, że MPK samo nie da sobie rady z obsadzeniem zetek.
Ja mam inną uwagę - dlaczego MPK chce kupować za własną kasę autobusy, skoro pewnie mogliby wyciągnąć jakieś małe (nawet 40%) dofinansowanie na nawet kilka (koło 10-15) tramwajów (Twistów albo 122NbŁ, te KWP od Solarisa chyba nadałyby się raczej kiepsko, chociaż fajnie byłoby je przetestować) w tej perspektywie finansowej. Co prawda pojawiłaby się kolejna krótka seria, ale od tego nie uciekniemy (przydałaby się możliwość zakontraktowania "otwartej linii" tramwajów od jednego producenta w taki sposób żeby można było to pokryć z dofinansowań na różne projekty i żeby producent był zobowiązany do dokonywania poprawek w projektach), za to można by próbować wysłać niską podłogę na (prawie) wszystkie brygady 15/A i jeszcze zostałoby na 16A, która pewnie w końcu zostanie reaktywowana. A w przyszłym roku niskacze będą mogły wejść też na 12 (po remoncie Kopernika i Wyszyńskiego)
Nie na tyle by były potrzebne kolejne autobusy w ilości 50 sztuk skoro inne linie zostaną zapewne pocięte.Kazik pisze:Sieć linii podmiejskich nam się troszkę rozrosłakuba_bed pisze:z drugiej strony na co nam kolejny tabor (poza tym, żeby zastąpić wysłużony), jeśli i tak co jakiś czas obcinane są częstotliwości kursowania kolejnych linii?
kuba_bed pisze:Nie na tyle by były potrzebne kolejne autobusy w ilości 50 sztuk skoro inne linie zostaną zapewne pocięte.Kazik pisze:Sieć linii podmiejskich nam się troszkę rozrosłakuba_bed pisze:z drugiej strony na co nam kolejny tabor (poza tym, żeby zastąpić wysłużony), jeśli i tak co jakiś czas obcinane są częstotliwości kursowania kolejnych linii?
Ta, najlepiej nic nie kupować... Te 50 wozów pozwoli wyeliminować zapewne sporą część Helmutów, Ikarusy i pewnie B10L, albo stare Citara, zależnie na którą zajezdnie ile pójdzie wozów.
A trzeba? Bo MPK ma olbrzymie zaległości w taborze tramwajowym i przyzwoity (choć źle używany) tabor autobusowy i może zamiast inwestować kolejną kasę w autobusy lepiej załatwić jakieś tramwaje (i podebrać Elblągowi te ich M8C)
Nie mówiąc już o rozpisaniu przetargu na te 50 brygad dla ajenta (ZDiT może, nie ma przeciwwskazań) i może przy okazji o wprowadzeniu cywilizującego aneksu do umowy z MPK - zakazującego wysokiej podłogi (nawet z powiedzmy rocznym opóźnieniem żeby MPK miało czas się przygotować, ale o tym powinni byli pomyśleć już przy projektowaniu obecnej umowy) i nakazującego utrzymanie temperatury we wnętrzu pojazdu w określonych widełkach (żeby klimatyzacja/ogrzewanie działały na automacie cały czas - tak jak powinno być)
Nie mówiąc już o rozpisaniu przetargu na te 50 brygad dla ajenta (ZDiT może, nie ma przeciwwskazań) i może przy okazji o wprowadzeniu cywilizującego aneksu do umowy z MPK - zakazującego wysokiej podłogi (nawet z powiedzmy rocznym opóźnieniem żeby MPK miało czas się przygotować, ale o tym powinni byli pomyśleć już przy projektowaniu obecnej umowy) i nakazującego utrzymanie temperatury we wnętrzu pojazdu w określonych widełkach (żeby klimatyzacja/ogrzewanie działały na automacie cały czas - tak jak powinno być)
Inwestycje w każdy tabor są ważne - tak autobusowy jak i tramwajowy. W tym momencie już można myśleć o niskopodłogowcach, bo trochę "pożre" ich linia 10, można wysłać je już dziś na 15(A), po remoncie Kopernika na 12 (zdaje się zostanie tylko torowisko od pętli Telefoniczna do Stoków). Nie wiem jak wygląda torowisko na Śmigłego-Rydza, ale jeśli ok to kolejną linią na niską podłogę byłaby 14. Po remoncie Kilińskiego nie powinno być problemów z 4 i 5. Oczywiście do tego mamy 16A.
Zostaje kwestia:
- 1: Wojska Polskiego
- 2 gdzie problemem jest odcinek Dąbrowskiego i Aleksandrowskiej
- 3 na której problem byłby z Warszawską
- 6: Północna, Wojska Polskiego
- 7: Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów
- 8: odcinek Włókniarzy i Aleksandrowskiej
- 9A: Zielona, Konstantynowska
- 13: Zielona i Aleksandrowska. Nie wiem co ze Śmigłego-Rydza
Oczywiście to pieśń przyszłości, bo dopiero po 2015 roku. Kilka z tych miejsc dałoby się wyeliminować po wykorzystaniu "starych" szyn, gdzie niektóre z nich mają raptem 5 lat (Mickiewicza). Na torowiska gdzie jest tylko jedna czy dwie linie, taka szyna wytrzyma kilka dobrych lat dłużej.
Oczywiście w ogóle nie biorę pod uwagę linii podmiejskich w patrzeniu na niskopodłogowce.
Niestety, ale jeśli nie chciało się wydawać mniejszych ilości pieniędzy, ale częściej to teraz będzie trzeba wyłożyć sporą sumę w krótkim czasie. Czy się to uda? Szczerze wątpię. Z powodów taborowych wg mnie będzie trzeba zawiesić którąś z linii i zastąpić ją autobusem, bo tych będzie pod dostatkiem.
Oczywiście liczę na wymianę taboru autobusowego, bo jazda starym Mercem nie należy do komfortowych. To samo jakimś starym Volvo, ale jednak jeszcze gorsza od tego jest jazda Konstalem.
Zostaje kwestia:
- 1: Wojska Polskiego
- 2 gdzie problemem jest odcinek Dąbrowskiego i Aleksandrowskiej
- 3 na której problem byłby z Warszawską
- 6: Północna, Wojska Polskiego
- 7: Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów
- 8: odcinek Włókniarzy i Aleksandrowskiej
- 9A: Zielona, Konstantynowska
- 13: Zielona i Aleksandrowska. Nie wiem co ze Śmigłego-Rydza
Oczywiście to pieśń przyszłości, bo dopiero po 2015 roku. Kilka z tych miejsc dałoby się wyeliminować po wykorzystaniu "starych" szyn, gdzie niektóre z nich mają raptem 5 lat (Mickiewicza). Na torowiska gdzie jest tylko jedna czy dwie linie, taka szyna wytrzyma kilka dobrych lat dłużej.
Oczywiście w ogóle nie biorę pod uwagę linii podmiejskich w patrzeniu na niskopodłogowce.
Niestety, ale jeśli nie chciało się wydawać mniejszych ilości pieniędzy, ale częściej to teraz będzie trzeba wyłożyć sporą sumę w krótkim czasie. Czy się to uda? Szczerze wątpię. Z powodów taborowych wg mnie będzie trzeba zawiesić którąś z linii i zastąpić ją autobusem, bo tych będzie pod dostatkiem.
Oczywiście liczę na wymianę taboru autobusowego, bo jazda starym Mercem nie należy do komfortowych. To samo jakimś starym Volvo, ale jednak jeszcze gorsza od tego jest jazda Konstalem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Północna nie jest na tyle zła, by nie wjechał na nią niskopodłogowiec.kuba_bed pisze:- 6: Północna, Wojska Polskiego
Ale trzeba wziąć pod uwagę, że produkcja kilkudziesięciu tramwajów, a wcześniej jeszcze przetarg, zajmuje trochę czasu.Oczywiście to pieśń przyszłości, bo dopiero po 2015 roku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008