TP 7 wraca do akcji
TP 7 wraca do akcji
Siemano. Chciałem was poinformować, że po ponad rocznej przerwie wagon numer 7 (czyli 4187 jak kto woli) wraca na linię 43/43BIS.
Dziś odbyłem nim jazdę próbną i póki co jest on sprawny i działa. Co bedzie sie okaże na linii z pasażerami.
Na Zdrowiu.
Dziś odbyłem nim jazdę próbną i póki co jest on sprawny i działa. Co bedzie sie okaże na linii z pasażerami.
Na Zdrowiu.
Pytanie, co zrobi z nim MPK jeśli przejmie TP.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Cśś, jeszcze się okaże że to jest model nowocześniejszy niż 805Na i zaczną jeździć na ŁTR po profesjonalnej wymianie ryjków i blachy (tzn. modernizacji)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Coś mówi
- Posty: 35
- Rejestracja: wt 11:19, 15 lis 2011
- Lokalizacja: Łódź os.Rogi
wagon silnikowy typu 803N zwany potocznie przez znawców ''parówką'' jest dość dobrym wozem. Niestety od kilku lat te wagony niszczeją kosztem GT6 a dyrekcja TP o tym wie i nic nie robi ponieważ w TP jak i zarówno MKT brakuje pieniędzy praktycznie na wszystko a zwłaszcza na tabor. Chociaż MKT się troche udało z tymi GT6, GT8, M6S a na Brusie ''bida'' z ''nendzą''. Jeśli ktoś się ze mną nie zgadza to niech sobie zada jedno pytanie dlaczego UMŁ forsuje pomysł przejęcia przez MPK Brusa i Helenówka. Nie dlatego,żę MPK potrzebuje zajezdni Helenówek tak naprawde to Helenówek jest MPK potrzebny jak dziura w moście. ZAjezdnia mkt wymaga remontu i jakby mpk potrzebowało zajrzdni to by nie sprzedawali ZKT-2 tylko by ją zostawili. Tak naprawdę to miastu chodzi o pieniądze dlatego,że TP i MKT musi zapłacić tyle ile jest w umowie a mpk nie '' powiędzą, że wy wykonacie np:128 kursów a my wam zapłacimy za np:120 kursów a te 8 kiedy indziej a tak naprawde to nigdy za nie nie zaplacą. Mpk zgodzi się na ten układ a tp i mkt powie sory ale płaćcie za wszystkie. I to tak maprawde o pieniądze za wozo-kilometry chodzi. Wracając do tematu mpk zostawi te wozy których stan techniczny będzie najlepszy a reszte niestety potnie.
Ale chyba nie zaprzeczysz, że GT6 jest lepszym wozem niż 803N. 803N może i są dobrymi wozami, ale są przestarzałe. Już 805Na są lepsze. Zresztą jak one się prezentują? Od zewnątrz widać więcej szpachli niż blachy.Darek 805Na pisze:wagon silnikowy typu 803N zwany potocznie przez znawców ''parówką'' jest dość dobrym wozem. Niestety od kilku lat te wagony niszczeją kosztem GT6
A jak naprawdę w tej chwili wygląda to pod względem finansowym? Ile Łódź dopłaca do linii 46? Taką kwotę, aby pokryć obsługę odcinka w granicach Łodzi, czy może faktycznie dopłaca do odcinka zgiersko-ozorkowskiego? Bo każdy twierdzi tak, jak mu jest wygodnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Oficjalnym powodem sprzedaży jest zbyt duży koszt remontu zajezdni. Więc między innymi dlatego została sprzedana. A bardzo prawdopodobne (nie jest to potwierdzone w 100% jak powyższe) jest że MPK chce przejąć Helenówek, po prostu. Tyle powiem.akby mpk potrzebowało zajrzdni to by nie sprzedawali ZKT-2 tylko by ją zostawili
Gdyby nie chcieli to by nie było całego tego zamieszania.A bardzo prawdopodobne (nie jest to potwierdzone w 100% jak powyższe) jest że MPK chce przejąć Helenówek, po prostu.
A znowu remont zajezdni (a przynajmniej torów i zaplecza, na budynek by poszło z kasy na zabytki, budżetu miejskiego i oszczędności z wyrżnięcia konstali) można by było ładnie podciągnąć pod unijny projekt modernizacji sieci tramwajowej w Łodzi. I na pewno wyszłoby taniej niż budować nową zajezdnię, zwłaszcza że Dąbrowskiego była w samym centrum i miała wyjazdy w dwie strony, czego nie ma żadna z obecnych zajezdni
Mój przygłupi brat ma trochę racji ponieważ:
po co mpk zajezdnia na Helenówku jest ona mniejsza od zkt-2 a i tak wymaga remontu. Zgoda jej remont kosztował będzie mniej niż remont Dąbrowskiego lecz ''2'' jest w centrum miasta, można ją powiększyć o działki a Helenówka nie.
MPK pozbyło się dąbrowskiego bo potrzebowali kasy a ''2'' była w najgorszym stanie
po co mpk zajezdnia na Helenówku jest ona mniejsza od zkt-2 a i tak wymaga remontu. Zgoda jej remont kosztował będzie mniej niż remont Dąbrowskiego lecz ''2'' jest w centrum miasta, można ją powiększyć o działki a Helenówka nie.
MPK pozbyło się dąbrowskiego bo potrzebowali kasy a ''2'' była w najgorszym stanie
I ile MPK na tym zyskało? W ogóle coś zyskali? Sprzedali za bezcen, a na Chocianowicach musieli zbudować dodatkowe miejsca postojowe.
Wg mnie i tak lepszym byłby remont Dąbrowskiego, bo nie ma nigdzie indziej miejsca tak dobrego na zajezdnię, a na pewno koszt byłby niższy niż kupienie działem i budowa całkiem nowej zajezdni. Plus z tego wszystkiego tylko jeden - przy remoncie torowiska na Dąbrowskiego nie będzie wjazdów do zajezdni, czyli zmniejsza się koszt remont i ewentualnie (ale niekoniecznie w Łodzi) czas przejazdu.
Wg mnie i tak lepszym byłby remont Dąbrowskiego, bo nie ma nigdzie indziej miejsca tak dobrego na zajezdnię, a na pewno koszt byłby niższy niż kupienie działem i budowa całkiem nowej zajezdni. Plus z tego wszystkiego tylko jeden - przy remoncie torowiska na Dąbrowskiego nie będzie wjazdów do zajezdni, czyli zmniejsza się koszt remont i ewentualnie (ale niekoniecznie w Łodzi) czas przejazdu.
ja wiem o tym doskonale.
swoją drogą ciekawe czy mpk wykupi i wyremontuje zaj.Dąbrowskiego czy podadzą nowy pomysł na rozwiązanie tego problemu pt: budowa nowej zajezdni tramwajowej a może przywrucą tramwajową do eksploatacji.
Od moderatora: Prosty wybór - albo zaczniesz pisać zgodnie z regułami języka polskiego albo ban na 2 tygodnie.
swoją drogą ciekawe czy mpk wykupi i wyremontuje zaj.Dąbrowskiego czy podadzą nowy pomysł na rozwiązanie tego problemu pt: budowa nowej zajezdni tramwajowej a może przywrucą tramwajową do eksploatacji.
Od moderatora: Prosty wybór - albo zaczniesz pisać zgodnie z regułami języka polskiego albo ban na 2 tygodnie.
Nie po to sprzedawali, żeby teraz odkupić i wyłożyć na nową zajezdnię od podstaw ogromną kasę. Najbardziej mi szkoda obecnego właściciela. Sprawy związane z wpisaniem obiektu do rejestru zabytków należało załatwić wcześniej, bo facet się wykosztował i pożytku z tego nie ma.
Liczba wozokilometrów jest sukcesywanie zmniejszana i zapewne będzie to trwało dłużej. Takich procesów jak wyludnianie miasta i wzrost liczby samochodów osobowych się nie zatrzyma i spadek ilości połączeń jest tu normalny, tyle że potrzebny jest ktoś kto by panował nad rozkładami. O tym zapomninają miłośnicy, którzy najchętniej widzieliby 10 zajezdni, w tym 5 muzealnych po 300 wagonów każda.
Dwie zajezdnie MPK w zupełności wystarczają, jest tylko problem z lokalizacją. Jak dla mnie to zajezdnie mogłyby być nawet w ścisłym centrum, byle nie popadać w megalomanie i sentymenty.
Liczba wozokilometrów jest sukcesywanie zmniejszana i zapewne będzie to trwało dłużej. Takich procesów jak wyludnianie miasta i wzrost liczby samochodów osobowych się nie zatrzyma i spadek ilości połączeń jest tu normalny, tyle że potrzebny jest ktoś kto by panował nad rozkładami. O tym zapomninają miłośnicy, którzy najchętniej widzieliby 10 zajezdni, w tym 5 muzealnych po 300 wagonów każda.
Dwie zajezdnie MPK w zupełności wystarczają, jest tylko problem z lokalizacją. Jak dla mnie to zajezdnie mogłyby być nawet w ścisłym centrum, byle nie popadać w megalomanie i sentymenty.
SEC pisze:Liczba wozokilometrów jest sukcesywanie zmniejszana i zapewne będzie to trwało dłużej. Takich procesów jak wyludnianie miasta i wzrost liczby samochodów osobowych się nie zatrzyma i spadek ilości połączeń jest tu normalny, tyle że potrzebny jest ktoś kto by panował nad rozkładami.
Na przykład w Krakowie w latach 2003 - 2008 liczba pasażerów komunikacji miejskiej wzrosła z 314 300 do 490 000 dziennie.