Autobusy testowane

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Autobusy testowane

Post autor: kuba_łódź »

A Solary z 2008 nadal jeżdżą w komplecie i nie widać po nich aż tak bardzo tłuczenia od 12 lat na najbardziej obciążonych liniach w mieście. No ale wiadomo Solaris to szajs ;)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Autobusy testowane

Post autor: Jordi »

W Citaro 2007 podstawowe problemy to dogorywające silniki, no i zawieszenie, które już "tłucze" porządnie. Ale tak to w środku i na zewnątrz nadal wyglądają porządnie jak dla mnie. Przynajmniej te co zostały.

SU 2008 z Limanki "walą" na dziurach porządnie już tak jak pozostałości Citaro i to większość ;)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Autobusy testowane

Post autor: Kazik »

nowy1212 pisze:^^Z CNG nie powinno być problemy skoro tuż przy Nowych Sadach jest gazociag średniegociśnienia i ktoś już pisał, ze w tym miejscu kiedyś rozważano CNG.
Owszem. Tylko trzeba się z PGNiG dogadać...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Autobusy testowane

Post autor: nowy1212 »

No jasne, ale to już jest coś możliwego do zrealizowania przy odrobinie chęci.

Cudów w końcu nie ma jakoś ten gaz trzeba dostarczyć i z kimś się trzeba dogadać. Na diesla też trzeba się z kimś dogadać
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Autobusy testowane

Post autor: Kazik »

Myślę, że na rynku dostawców oleju napędowego jest większa konkurencja, niż w przypadku jednego gestora rurociągu.
Zresztą: https://cng.auto.pl/15606/pgnig-zamyka- ... tacje-cng/ (post nie jest nowy, ale w linkach poniżej tekstu można poczytać o innych praktykach).
Warto natomiast obserwować co się dzieje na rynku LNG.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Autobusy testowane

Post autor: suomi »

Nie da się korzystać z gazu LNG z rurociągu bo gaz do zasilania silników musi być skroplony. Swojego czasu Łódź wystąpiła o dofinansowanie do autobusów LNG wraz ze stacją tankowania na Nowych Sadach niestety dofinansowania MPK nie dostało i cała koncepcja umarła śmiercią naturalną.
Jedyny punkt LNG jest lub był na Chocianowicach.
LNG=CNG
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Autobusy testowane

Post autor: px33 »

Z LNG jest taki problem, że chyba mało który poważny producent robi takie autobusy. W sumie jedyne autobusy na LNG w Polsce, które mi się kojarzą to Solbusy - te dla Warszawy i te niedoszłe dla Krakowa, z których jeden się zjarał przed startem kontraktu.

A LNG i CNG to co innego, LNG jest skroplony, CNG to właśnie taki bardziej "kuchenkowy"
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Autobusy testowane

Post autor: suomi »

LNG to gaz ziemny skroplony a CNG to gaz ziemny sprężony
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Autobusy testowane

Post autor: Kpc21 »

Kazik pisze:Myślę, że na rynku dostawców oleju napędowego jest większa konkurencja, niż w przypadku jednego gestora rurociągu.
Nie do końca jest większa, bo na polskim rynku mamy w zasadzie dwóch państwowych dostawców, większość pozostałych operatorów stacji benzynowych kupuje paliwo od tych dwóch koncernów.

W przypadku gazociągów wyższego ciśnienia mamy operatora sieci przesyłowej (Gaz-System, czyli taki odpowiednik PKP PLK), a jeśli chodzi o sprzedawców gazu – to poza PGNiG są jeszcze jacyś pomniejsi. Pytanie, od kogo oni ten gaz kupują, i czy jednak nie też od PGNiG, bo raczej wątpliwe, by gdzieś sami pchali go w rury.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ