Autobusy testowane
Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.
Ten egzemplarz posiada też dość cichy napęd drzwi. Bodajże spotkałem się jeszcze z takim w którymś GN'ie albo średnio podłogowym Teskaczu.
Taki mały OT, ale wg mnie w autobusach można by zainteresować się drzwiami otwieranymi na zewnątrz z prowadnicami coś ala Pesa. Argumentem za może być to, że rozwiązujemy problem z konfliktem tłok-fotokomórka bo można stać bliżej drzwi oraz nie ma tego problemu co w Volvo gdzie poręcze od drzwi odskokowych zabierają część miejsca. O ile oczywiście rozwiązanie nie jest zbyt awaryjne.
Ten egzemplarz posiada też dość cichy napęd drzwi. Bodajże spotkałem się jeszcze z takim w którymś GN'ie albo średnio podłogowym Teskaczu.
Taki mały OT, ale wg mnie w autobusach można by zainteresować się drzwiami otwieranymi na zewnątrz z prowadnicami coś ala Pesa. Argumentem za może być to, że rozwiązujemy problem z konfliktem tłok-fotokomórka bo można stać bliżej drzwi oraz nie ma tego problemu co w Volvo gdzie poręcze od drzwi odskokowych zabierają część miejsca. O ile oczywiście rozwiązanie nie jest zbyt awaryjne.
pawlak pisze:Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.
Na przystankach na trasie pojazd może pzyklęknąć i przy okazji poprzez sprzężenie indukcyjne można dostarczyć energię. To już jest naprawę blisko.
Tak samo tramwaje - dni odbieraków i linki trakcyjnej już są policzone.
Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.
Ciekawe, jak będzie z okresem eksploatacji samych pojazdów. Z jednej strony mamy tramwaje służące po kilkadziesiąt lat, z drugiej autobusy, które w ruchu miejskim jeżdżą nie dłużej niż jakieś 10 lat. I dochodzi jeszcze kwestia wspomnianych akumulatorów, które tak czy inaczej na jakiś okres pracy, i to bynajmniej nie kilkadziesiąt lat (a raczej kilka) są policzone. Może być tak, że w elektrobusie będzie wystarczało wymienić raz na tych kilka lat akumulatory - i będą one w stanie jeździć tyle, co tramwaje.
Ciekawe, jak będzie z okresem eksploatacji samych pojazdów. Z jednej strony mamy tramwaje służące po kilkadziesiąt lat, z drugiej autobusy, które w ruchu miejskim jeżdżą nie dłużej niż jakieś 10 lat. I dochodzi jeszcze kwestia wspomnianych akumulatorów, które tak czy inaczej na jakiś okres pracy, i to bynajmniej nie kilkadziesiąt lat (a raczej kilka) są policzone. Może być tak, że w elektrobusie będzie wystarczało wymienić raz na tych kilka lat akumulatory - i będą one w stanie jeździć tyle, co tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
W tym z AMZ są akumulatory, nie superkondensatory. A jeśli są superkondensatory, to co najwyżej do odzysku energii z hamowania (na pewno jest bateria akumulatorów, wiem bo widziałem). Jak jest w Solarisie, nie wiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
http://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c3/1a/5671766df1503_p.jpg?1450280043
Sprawne oko wypatrzy w tle autosana. Czyżby szykowały się testy?
Sprawne oko wypatrzy w tle autosana. Czyżby szykowały się testy?
Aktualne - http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9198770,mpk-lodz-jest-juz-przygotowane-do-zimy,id,t.html
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No i co z tego? Sprawa została już wyjaśniona i koniec dyskusji, W przeciwnym razie temat zostanie zamknięty.Kpc21 pisze:Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Autobusy testowane
Wczoraj [30.03.2017r.] zajechał na testy Stratos LF38 z normą spalin Euro VI
- pierwszy w Polsce w pełni niskopodłogowy autobus w swojej klasie.
Jego pojemność to 38 +1 w tym 14 miejsc siedzących.
Nowe Sady będą miały go w obsłudze.
Tak on wygląda [to ten konkretny egzemplarz przyjechł]:
- pierwszy w Polsce w pełni niskopodłogowy autobus w swojej klasie.
Jego pojemność to 38 +1 w tym 14 miejsc siedzących.
Nowe Sady będą miały go w obsłudze.
Tak on wygląda [to ten konkretny egzemplarz przyjechł]:
Re: Autobusy testowane
Kolejny dostawczak... kiedy MPK zacznie się uczyć na własnych błędach ?
Edit:
Miałem nadzieję, że wypuszcza tego Stratosa na 90/5, ale niestety będzie tylko na 84A, 71B i 68.
Edit:
Miałem nadzieję, że wypuszcza tego Stratosa na 90/5, ale niestety będzie tylko na 84A, 71B i 68.
Re: Autobusy testowane
Jeszcze 4 i 5 będzie jeździł to może się trafi na 90B.
Re: Autobusy testowane
Nie doczytałem na Facebooku, że "dalsze rozkłady podamy wkrótce". W każdym razie są podane rozkłady na najbliższe 3 dni:
Fanpage MPK Łódź pisze: Autobus spotkacie:
Sobota, 1 kwietnia - linia 68/1 (wyjazdy z krańcówek):
Wyszyńskiego: 4:08, 6:02, 8:06, 10:16, 12:14, 14:09, 16:16, 18:31, 20:39, 22:33.
Dworzec Łódź - Chojny: 5:03, 7:06, 9:01, 11:11, 13:09, 15:14, 17:16, 19:35, 21:34.
Niedziela, 2 kwietnia - linia 84A/1 (wyjazdy z krańcówek):
Rojna: 5:55, 6:55, 7:55, 8:55, 9:55, 10:55, 11:55, 12:55, 13:55, 14:55, 15:55, 16;55, 17:55, 18:55, 19:55, 20:55, 21:55.
Rojna - Wici: 6:26, 7:26, 8:26, 9:26, 10:26, 11:26, 12:26, 13:26, 14:26, 15:26, 16:26, 17:26, 18:26, 19:26, 20:26, 21:26, 22:26
Poniedziałek, 3 kwietnia - linia 71B/1 (wyjazdy z krańcówek):
Dworzec Łódź - Chojny: 6:57, 8:45, 10:33, 12:21, 14:15, 16:03.
Park Podolski: 7:39, 9:27, 11:15, 13:03, 14:57, 16:45.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Autobusy testowane
Ciekawe - czy to producent, znając przyszłe zapotrzebowanie MPK Łódź na autobusy tej klasy, "wciska" swój produkt na testy, z nadzieją na przyszłe nawiązanie współpracy i uzyskanie dobrego wizerunku,
czy też MPK Łódź samo "ściąga" sobie takie "dostawczaki" na testy?
Czy autobus, zaznaczam AUTOBUS, konstrukcyjnie produkowany do przewozu osób, a nie adaptowany z auta dostawczego, taki jak np. Solaris 8, 9, 10, czy "krótkie" MANy, Mercedesy - były kiedykolwiek w ogóle testowane w MPK?
Wydaje mi się, że na testy przyjeżdżały tylko 12- i -18-metrowce, a pośród krótszych tylko "dostawczaki" i Vero?
czy też MPK Łódź samo "ściąga" sobie takie "dostawczaki" na testy?
Czy autobus, zaznaczam AUTOBUS, konstrukcyjnie produkowany do przewozu osób, a nie adaptowany z auta dostawczego, taki jak np. Solaris 8, 9, 10, czy "krótkie" MANy, Mercedesy - były kiedykolwiek w ogóle testowane w MPK?
Wydaje mi się, że na testy przyjeżdżały tylko 12- i -18-metrowce, a pośród krótszych tylko "dostawczaki" i Vero?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...