Autobusy testowane
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Autobusy testowane
Raz był SU 8,6. Moim zdaniem taki wóz to też się nie nadaje do MPK bo szafa z silnikiem zajmuje w nim bardzo dużo miejsca.
MPK powinno kupić małe autobusy niskowejściowe (np. Autosan Sancity 9LE, Ursus/AMZ Citysmile 8,5LE, Solaris Urbino 8,9LE).
MPK powinno kupić małe autobusy niskowejściowe (np. Autosan Sancity 9LE, Ursus/AMZ Citysmile 8,5LE, Solaris Urbino 8,9LE).
Re: Autobusy testowane
Był jeszcze Mercedes Sprinter City 77, ale jest on za mały i za drogi. A ten Stratos to jeździ obecnie po Polsce u różnych przewoźników.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Autobusy testowane
Takie konstrukcje powinno się unifikować z taborem już posiadanym, dlatego kibicuję za jakimiś 9-, góra 10- metrowymi Solarisami.
Na dobrą sprawę, podejrzewam że wóz 8-, a 10-cio metrowy spali podobną ilość paliwa, a przy okazji zagwarantuje większą elastyczność przestrzeni pasażerskiej.
Na dobrą sprawę, podejrzewam że wóz 8-, a 10-cio metrowy spali podobną ilość paliwa, a przy okazji zagwarantuje większą elastyczność przestrzeni pasażerskiej.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Autobusy testowane
Pozwolę sobie zamieścić moją "recenzję", którą dałem też na SSC - wiem, że kilku userów stąd tam nie zagląda
Przejechałem się przed chwilą nowym testowym "autobusem".
Co na plus względem Vero?
Na pewno napęd. Bus rusza dość żwawo.
I.... na tym koniec plusów XD To przejdźmy do minusów.
Amortyzacja tak jak w Vero nie istnieje. Na Chocianowickiej trzęsło jakby miał się zaraz rozpaść na kawałeczki. Przestrzeń na zdjęciach wydawała się większa, a tak naprawdę... moim zdaniem jest ciaśniej O.o
Producent chwali, że to pierwszy bus w pełni niskopodłogowy. Dodajmy, że ta niskopodłogowość jest nieco udawana. W środku jest taka wyraźna "wysepka" i jedna osoba wsiadająca jak bus ruszył z przystanku... "zjechała" sobie z tej górki - na szczęście nie upadła.
Punkt powyżej obnaża kolejny minus. Podłoga jest naprawdę śliska. No i drzwi niestety odskokowo-przesuwne - Vero jak i stare Volvo pokazały, że na łódzkich drogach to nie jest dobre wyjście.
Ogólnie to kopia Vero z niewielkimi poprawkami wyprodukowana 10 lat później. NIE dla takich badziestw
Re: Autobusy testowane
No bez przesady . W np. Solarisach też masz takie "wzniesienie" przy osi napędowej. Może mniej zauważalne, ze względu na gabaryty pojazdu. Raczej to nie dyskryminuje Stratosa z określenia niskopodłogowy .Jordi pisze: Producent chwali, że to pierwszy bus w pełni niskopodłogowy. Dodajmy, że ta niskopodłogowość jest nieco udawana. W środku jest taka wyraźna "wysepka" i jedna osoba wsiadająca jak bus ruszył z przystanku... "zjechała" sobie z tej górki - na szczęście nie upadła.
Mateusz
EA-1
EA-1
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Autobusy testowane
A swoją drogą, Mercedes O100City nie był w pełni niskopodłogowy?
Takie pojazdy jak Iveco idealnie nadawałyby się do takiego Głowna, prawda?
W Łodzi - nie bardzo. No ale to tylko testy. Ładnie to auto wygląda, fakt. Ale wygląd to nie wszystko.
A żwawy rozruch... Vero - jak się depnie - też mają kopa, a sprężarka miło świszczy. Ale o ile jest należycie zadbane. Pamiętam, że w pabianickich M081MB przy zjazdach na bazę czy kursach pracowniczych gdy kierowca pocisnął, to wciskało w fotel. Iveco po 5-7 latach eksploatacji stałoby się pewnie "mułowate".
Takie pojazdy jak Iveco idealnie nadawałyby się do takiego Głowna, prawda?
W Łodzi - nie bardzo. No ale to tylko testy. Ładnie to auto wygląda, fakt. Ale wygląd to nie wszystko.
A żwawy rozruch... Vero - jak się depnie - też mają kopa, a sprężarka miło świszczy. Ale o ile jest należycie zadbane. Pamiętam, że w pabianickich M081MB przy zjazdach na bazę czy kursach pracowniczych gdy kierowca pocisnął, to wciskało w fotel. Iveco po 5-7 latach eksploatacji stałoby się pewnie "mułowate".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Autobusy testowane
Jestem za Solarkami.
Unifikacja pozwoli obniżyć koszty obsługi. Zresztą, wszystko byle nie produkt pseudojeżdżący, jakim były traktorki.
Unifikacja pozwoli obniżyć koszty obsługi. Zresztą, wszystko byle nie produkt pseudojeżdżący, jakim były traktorki.
Re: Autobusy testowane
Był. Normalnie płaska podłoga, bez żadnych skosów. Ale już go nie produkują.prof_klos pisze:A swoją drogą, Mercedes O100City nie był w pełni niskopodłogowy?
Mercedes dawał radę, ale chyba kończy już swój żywot, biorąc pod uwagę, że na miasto zazwyczaj wyjeżdża teraz Autosan (a Mercedes jako niskopodłogowiec powinien mieć priorytet).Takie pojazdy jak Iveco idealnie nadawałyby się do takiego Głowna, prawda?
Kurczę, ale czym różnią się od tras w Głownie łódzkie linie, na które to by miało wyjechać?W Łodzi - nie bardzo. No ale to tylko testy. Ładnie to auto wygląda, fakt. Ale wygląd to nie wszystko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Re: Autobusy testowane
Akurat Vero technicznie jest bardziej spowinowacone z dostawczakiem niż Stratos.
Uważam jednak, że ponad pół miliona złotych to za wysoka cena, jak za taki pojazd...
Uważam jednak, że ponad pół miliona złotych to za wysoka cena, jak za taki pojazd...
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Autobusy testowane
Dotąd wydawało mi się, że w Głownie nie ma zbyt wielu pasażerów? Może i jestem w błędzie, dosyć dawno tam nie byłem. W Głownie jest ta specyfika, że wiadomo - autobus będzie jeździć tylko na danej trasie (chyba, że kiedyś zostanie reaktywowana druga linia). W Łodzi natomiast autobus może jednego dnia trafić na trasę, gdzie przewiezie 10 osób, a drugiego dnia w miejsce, gdzie wsiądzie 30 ludzików. Tym bardziej ciekawi mnie dzisiejsza specyfika linii w Głownie. Czy kursy mają obłożenie? A jak mają - jakie?Kpc21 pisze:Kurczę, ale czym różnią się od tras w Głownie łódzkie linie, na które to by miało wyjechać?
Przepraszam za pewien OT.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Autobusy testowane
W kursach porannoszczytowych ludzie w Mercedesie stali. A tak, to raczej nie ma obłożenia na miejsca stojące.
Pewnie więcej ludzi jest też rano tak do 11:00-12:00 we wtorki i piątki (dni targowe).
Pewnie więcej ludzi jest też rano tak do 11:00-12:00 we wtorki i piątki (dni targowe).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Autobusy testowane
Bym się tej niskopodłogowości nie czepił, gdyby nie to, że jedna osoba prawie się wywaliła "ześligując" się z tej wysepki
Autobus dobry do miasteczek maks 25-30-tysięcznych jak Głowno np Nie do Łodzi.
Autobus dobry do miasteczek maks 25-30-tysięcznych jak Głowno np Nie do Łodzi.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Autobusy testowane
No ale w Głownie, Łasku, czy takim Tuszynie ludzie też by się "ześlizgiwali na łeb" w tym punkcie. Muszą ten feler dopracować w przyszłości - i tyle w temacie! Pomyślcie co będzie, gdy wykładzina zamoknie błotem pośniegowym w porze zimowej! Wtedy to dopiero będą jazdy! Już w Jelczu 120M na pozornie "antypoślizgowej" wykładzinie z gumy kiedyś solidnie "poleciałem" na twarz, a co dopiero przy takiej zjeżdżalni!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Autobusy testowane
Ale ten O100 był full-lowfloor. Dlaczego już takich nie robią?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Autobusy testowane
Gdzie dziś jeździł Stratos ? Czy może się zepsuł ? Bo MPK nie podało rozkładów...
Re: Autobusy testowane
Dziś też 71B.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Testowce
Plotka donosi, że na zajezdni Nowe Sady pojawił się niewielki Karsan Atak.
Karsan jest turecką marką, dystrybuowaną poprzez słupską Kapenę. Model Atak cechuje się niewielkimi rozmiarami (8 metrów długości). Pojazd jest w pełni niskopodłogowy, może zabrać na pokład do 59 pasażerów. Autobus zasilany jest 186 konnym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym zblokowanym z sześciobiegową skrzynką biegów. Zawieszenie pneumatyczne. W opcji dostępna jest klimatyzacja.
Widać, że czasy Jelczy M081MB mają się ku końcowi. Z prywatnej wiedzy wiem jednak, że Karsany Atak nie cieszą się dobrą opinią. Wieść gminna niesie, że są tandetnie zmontowane. Jakość przekłada się jednak z pewnością na niską cenę zakupu.
Prosiłbym o weryfikację powyższych słów - czy rzeczywiście na Nowych Sadach stacjonuje Karsan i, ewentualnie, kiedy startują jazdy testowe?
Karsan jest turecką marką, dystrybuowaną poprzez słupską Kapenę. Model Atak cechuje się niewielkimi rozmiarami (8 metrów długości). Pojazd jest w pełni niskopodłogowy, może zabrać na pokład do 59 pasażerów. Autobus zasilany jest 186 konnym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym zblokowanym z sześciobiegową skrzynką biegów. Zawieszenie pneumatyczne. W opcji dostępna jest klimatyzacja.
Widać, że czasy Jelczy M081MB mają się ku końcowi. Z prywatnej wiedzy wiem jednak, że Karsany Atak nie cieszą się dobrą opinią. Wieść gminna niesie, że są tandetnie zmontowane. Jakość przekłada się jednak z pewnością na niską cenę zakupu.
Prosiłbym o weryfikację powyższych słów - czy rzeczywiście na Nowych Sadach stacjonuje Karsan i, ewentualnie, kiedy startują jazdy testowe?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Testowce
Oby czegoś takiego nie kupili. Zastąpić badziew (M081MB) badziewiem (Karsan, czy też wcześniej testowane Iveco) - to tylko w MPK. Pojawia się też pytanie, czy wiadomo coś o przetargu na autobusy (to musiałby być spory przetarg, 17 albo więcej midi i co najmniej 60 maxi za Jelcze i Volvo), czy też obecnie MPK zajęte jest pozyskiwaniem NF6D ?
Re: Testowce
Podejrzewam, że przygotowanie i ogłoszenie przetargu to chwila (kopiuj-wklej z poprzedniego i podmienić dane techniczne), większy problem byłby z budżetem, szczególnie w obliczu strajków.
Re: Testowce
Będą strajki to ludzie nie będą mieli czym jeździć, rozsypią się zlomy - tak samo Problem z budżetem ? Przecież 3 ostatnie partie autobusów są wynajęte, a nie kupione. Podejrzewam, że następne przetargi będą wyglądać podobnie.