Strona 8 z 8

Re: Autobusy testowane

: śr 08:44, 06 lis 2019
autor: kuba_łódź
A Solary z 2008 nadal jeżdżą w komplecie i nie widać po nich aż tak bardzo tłuczenia od 12 lat na najbardziej obciążonych liniach w mieście. No ale wiadomo Solaris to szajs ;)

Re: Autobusy testowane

: śr 09:51, 06 lis 2019
autor: Jordi
W Citaro 2007 podstawowe problemy to dogorywające silniki, no i zawieszenie, które już "tłucze" porządnie. Ale tak to w środku i na zewnątrz nadal wyglądają porządnie jak dla mnie. Przynajmniej te co zostały.

SU 2008 z Limanki "walą" na dziurach porządnie już tak jak pozostałości Citaro i to większość ;)

Re: Autobusy testowane

: śr 11:17, 06 lis 2019
autor: Kazik
nowy1212 pisze:^^Z CNG nie powinno być problemy skoro tuż przy Nowych Sadach jest gazociag średniegociśnienia i ktoś już pisał, ze w tym miejscu kiedyś rozważano CNG.
Owszem. Tylko trzeba się z PGNiG dogadać...

Re: Autobusy testowane

: czw 07:49, 07 lis 2019
autor: nowy1212
No jasne, ale to już jest coś możliwego do zrealizowania przy odrobinie chęci.

Cudów w końcu nie ma jakoś ten gaz trzeba dostarczyć i z kimś się trzeba dogadać. Na diesla też trzeba się z kimś dogadać

Re: Autobusy testowane

: czw 08:01, 07 lis 2019
autor: Kazik
Myślę, że na rynku dostawców oleju napędowego jest większa konkurencja, niż w przypadku jednego gestora rurociągu.
Zresztą: https://cng.auto.pl/15606/pgnig-zamyka- ... tacje-cng/ (post nie jest nowy, ale w linkach poniżej tekstu można poczytać o innych praktykach).
Warto natomiast obserwować co się dzieje na rynku LNG.

Re: Autobusy testowane

: czw 12:04, 07 lis 2019
autor: suomi
Nie da się korzystać z gazu LNG z rurociągu bo gaz do zasilania silników musi być skroplony. Swojego czasu Łódź wystąpiła o dofinansowanie do autobusów LNG wraz ze stacją tankowania na Nowych Sadach niestety dofinansowania MPK nie dostało i cała koncepcja umarła śmiercią naturalną.
Jedyny punkt LNG jest lub był na Chocianowicach.
LNG=CNG

Re: Autobusy testowane

: czw 12:07, 07 lis 2019
autor: px33
Z LNG jest taki problem, że chyba mało który poważny producent robi takie autobusy. W sumie jedyne autobusy na LNG w Polsce, które mi się kojarzą to Solbusy - te dla Warszawy i te niedoszłe dla Krakowa, z których jeden się zjarał przed startem kontraktu.

A LNG i CNG to co innego, LNG jest skroplony, CNG to właśnie taki bardziej "kuchenkowy"

Re: Autobusy testowane

: czw 15:29, 07 lis 2019
autor: suomi
LNG to gaz ziemny skroplony a CNG to gaz ziemny sprężony

Re: Autobusy testowane

: czw 22:27, 07 lis 2019
autor: Kpc21
Kazik pisze:Myślę, że na rynku dostawców oleju napędowego jest większa konkurencja, niż w przypadku jednego gestora rurociągu.
Nie do końca jest większa, bo na polskim rynku mamy w zasadzie dwóch państwowych dostawców, większość pozostałych operatorów stacji benzynowych kupuje paliwo od tych dwóch koncernów.

W przypadku gazociągów wyższego ciśnienia mamy operatora sieci przesyłowej (Gaz-System, czyli taki odpowiednik PKP PLK), a jeśli chodzi o sprzedawców gazu – to poza PGNiG są jeszcze jacyś pomniejsi. Pytanie, od kogo oni ten gaz kupują, i czy jednak nie też od PGNiG, bo raczej wątpliwe, by gdzieś sami pchali go w rury.