Autobusy testowane

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Też kiedyś jechałem osobówką elektrykiem także spodziewałem się tej płynności Obrazek Nie zmienia to faktu, że jazda dla pasażera choć trochę lepsza właśnie z powodu braku tych mankamentów typowych dla pojazdów z tradycyjną skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Te elektrobusy przekreślają praktycznie sens trolejbusów. Ładowanie można przeprowadzić na końcach trasy. Kwestia już tylko czasu (szybciej niż się to wydaje) i znikną niedogodności podładowywania akumulatorów.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.

Ten egzemplarz posiada też dość cichy napęd drzwi. Bodajże spotkałem się jeszcze z takim w którymś GN'ie albo średnio podłogowym Teskaczu.

Taki mały OT, ale wg mnie w autobusach można by zainteresować się drzwiami otwieranymi na zewnątrz z prowadnicami coś ala Pesa. Argumentem za może być to, że rozwiązujemy problem z konfliktem tłok-fotokomórka bo można stać bliżej drzwi oraz nie ma tego problemu co w Volvo gdzie poręcze od drzwi odskokowych zabierają część miejsca. O ile oczywiście rozwiązanie nie jest zbyt awaryjne.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

pawlak pisze:Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.

Na przystankach na trasie pojazd może pzyklęknąć i przy okazji poprzez sprzężenie indukcyjne można dostarczyć energię. To już jest naprawę blisko.
Tak samo tramwaje - dni odbieraków i linki trakcyjnej już są policzone.
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.

Ciekawe, jak będzie z okresem eksploatacji samych pojazdów. Z jednej strony mamy tramwaje służące po kilkadziesiąt lat, z drugiej autobusy, które w ruchu miejskim jeżdżą nie dłużej niż jakieś 10 lat. I dochodzi jeszcze kwestia wspomnianych akumulatorów, które tak czy inaczej na jakiś okres pracy, i to bynajmniej nie kilkadziesiąt lat (a raczej kilka) są policzone. Może być tak, że w elektrobusie będzie wystarczało wymienić raz na tych kilka lat akumulatory - i będą one w stanie jeździć tyle, co tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.

W zasadzie dotyczy głownie szybkiego ładowania. Stąd superkondesatory. Zatrze się różnica pomiędzy akumulatorami a superkondesatorami.
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W tym z AMZ są akumulatory, nie superkondensatory. A jeśli są superkondensatory, to co najwyżej do odzysku energii z hamowania (na pewno jest bateria akumulatorów, wiem bo widziałem). Jak jest w Solarisie, nie wiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

http://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c3/1a/5671766df1503_p.jpg?1450280043
Sprawne oko wypatrzy w tle autosana. Czyżby szykowały się testy?
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1982
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Skąd to zdjęcie pochodzi? Jakieś aktualne?
Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Może to Autosan 9LE - kontynuacja testów midibusów ? Był już Sprinter City, Urbino 8,6, to by pasowało Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1982
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Przytoczone zdjęcie jest archiwalne. Doszukujecie się sensacji (jak zwykle zresztą).
Obrazek
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2167
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

To M12LF testowany w 2011.
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1982
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Kpc21 pisze:Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
No i co z tego? Sprawa została już wyjaśniona i koniec dyskusji, W przeciwnym razie temat zostanie zamknięty.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Autobusy testowane

Post autor: Biletomat »

Wczoraj [30.03.2017r.] zajechał na testy Stratos LF38 z normą spalin Euro VI
- pierwszy w Polsce w pełni niskopodłogowy autobus w swojej klasie.
Jego pojemność to 38 +1 w tym 14 miejsc siedzących.
Nowe Sady będą miały go w obsłudze.
Tak on wygląda [to ten konkretny egzemplarz przyjechł]:

Obrazek

Obrazek
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Autobusy testowane

Post autor: kuba_łódź »

Kolejny dostawczak... kiedy MPK zacznie się uczyć na własnych błędach ?
Edit:
Miałem nadzieję, że wypuszcza tego Stratosa na 90/5, ale niestety będzie tylko na 84A, 71B i 68.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5355
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Autobusy testowane

Post autor: Wojtek94 »

Jeszcze 4 i 5 będzie jeździł to może się trafi na 90B.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Autobusy testowane

Post autor: kuba_łódź »

Nie doczytałem na Facebooku, że "dalsze rozkłady podamy wkrótce". W każdym razie są podane rozkłady na najbliższe 3 dni:
Fanpage MPK Łódź pisze: Autobus spotkacie:

Sobota, 1 kwietnia - linia 68/1 (wyjazdy z krańcówek):

Wyszyńskiego: 4:08, 6:02, 8:06, 10:16, 12:14, 14:09, 16:16, 18:31, 20:39, 22:33.

Dworzec Łódź - Chojny: 5:03, 7:06, 9:01, 11:11, 13:09, 15:14, 17:16, 19:35, 21:34.

Niedziela, 2 kwietnia - linia 84A/1 (wyjazdy z krańcówek):

Rojna: 5:55, 6:55, 7:55, 8:55, 9:55, 10:55, 11:55, 12:55, 13:55, 14:55, 15:55, 16;55, 17:55, 18:55, 19:55, 20:55, 21:55.

Rojna - Wici: 6:26, 7:26, 8:26, 9:26, 10:26, 11:26, 12:26, 13:26, 14:26, 15:26, 16:26, 17:26, 18:26, 19:26, 20:26, 21:26, 22:26

Poniedziałek, 3 kwietnia - linia 71B/1 (wyjazdy z krańcówek):

Dworzec Łódź - Chojny: 6:57, 8:45, 10:33, 12:21, 14:15, 16:03.

Park Podolski: 7:39, 9:27, 11:15, 13:03, 14:57, 16:45.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3397
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Autobusy testowane

Post autor: prof_klos »

Ciekawe - czy to producent, znając przyszłe zapotrzebowanie MPK Łódź na autobusy tej klasy, "wciska" swój produkt na testy, z nadzieją na przyszłe nawiązanie współpracy i uzyskanie dobrego wizerunku,
czy też MPK Łódź samo "ściąga" sobie takie "dostawczaki" na testy?

Czy autobus, zaznaczam AUTOBUS, konstrukcyjnie produkowany do przewozu osób, a nie adaptowany z auta dostawczego, taki jak np. Solaris 8, 9, 10, czy "krótkie" MANy, Mercedesy - były kiedykolwiek w ogóle testowane w MPK?
Wydaje mi się, że na testy przyjeżdżały tylko 12- i -18-metrowce, a pośród krótszych tylko "dostawczaki" i Vero?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ