Strona 5 z 8

: czw 08:34, 15 paź 2015
autor: pawlak
Też kiedyś jechałem osobówką elektrykiem także spodziewałem się tej płynności Obrazek Nie zmienia to faktu, że jazda dla pasażera choć trochę lepsza właśnie z powodu braku tych mankamentów typowych dla pojazdów z tradycyjną skrzynią biegów.

: czw 08:40, 15 paź 2015
autor: STUDI
Te elektrobusy przekreślają praktycznie sens trolejbusów. Ładowanie można przeprowadzić na końcach trasy. Kwestia już tylko czasu (szybciej niż się to wydaje) i znikną niedogodności podładowywania akumulatorów.

: czw 14:39, 15 paź 2015
autor: pawlak
Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.

Ten egzemplarz posiada też dość cichy napęd drzwi. Bodajże spotkałem się jeszcze z takim w którymś GN'ie albo średnio podłogowym Teskaczu.

Taki mały OT, ale wg mnie w autobusach można by zainteresować się drzwiami otwieranymi na zewnątrz z prowadnicami coś ala Pesa. Argumentem za może być to, że rozwiązujemy problem z konfliktem tłok-fotokomórka bo można stać bliżej drzwi oraz nie ma tego problemu co w Volvo gdzie poręcze od drzwi odskokowych zabierają część miejsca. O ile oczywiście rozwiązanie nie jest zbyt awaryjne.

: czw 14:54, 15 paź 2015
autor: STUDI
pawlak pisze:Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.

Na przystankach na trasie pojazd może pzyklęknąć i przy okazji poprzez sprzężenie indukcyjne można dostarczyć energię. To już jest naprawę blisko.
Tak samo tramwaje - dni odbieraków i linki trakcyjnej już są policzone.

: czw 15:09, 15 paź 2015
autor: Kpc21
Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.

Ciekawe, jak będzie z okresem eksploatacji samych pojazdów. Z jednej strony mamy tramwaje służące po kilkadziesiąt lat, z drugiej autobusy, które w ruchu miejskim jeżdżą nie dłużej niż jakieś 10 lat. I dochodzi jeszcze kwestia wspomnianych akumulatorów, które tak czy inaczej na jakiś okres pracy, i to bynajmniej nie kilkadziesiąt lat (a raczej kilka) są policzone. Może być tak, że w elektrobusie będzie wystarczało wymienić raz na tych kilka lat akumulatory - i będą one w stanie jeździć tyle, co tramwaje.

: czw 18:36, 15 paź 2015
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.

W zasadzie dotyczy głownie szybkiego ładowania. Stąd superkondesatory. Zatrze się różnica pomiędzy akumulatorami a superkondesatorami.

: czw 23:23, 15 paź 2015
autor: Kpc21
W tym z AMZ są akumulatory, nie superkondensatory. A jeśli są superkondensatory, to co najwyżej do odzysku energii z hamowania (na pewno jest bateria akumulatorów, wiem bo widziałem). Jak jest w Solarisie, nie wiem.

: śr 18:56, 16 gru 2015
autor: RifRaf1988
http://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c3/1a/5671766df1503_p.jpg?1450280043
Sprawne oko wypatrzy w tle autosana. Czyżby szykowały się testy?

: śr 19:47, 16 gru 2015
autor: Karol
Skąd to zdjęcie pochodzi? Jakieś aktualne?

: śr 19:56, 16 gru 2015
autor: Kpc21

: śr 20:16, 16 gru 2015
autor: kuba_łódź
Może to Autosan 9LE - kontynuacja testów midibusów ? Był już Sprinter City, Urbino 8,6, to by pasowało Obrazek

: śr 21:01, 16 gru 2015
autor: Karol
Przytoczone zdjęcie jest archiwalne. Doszukujecie się sensacji (jak zwykle zresztą).

: śr 21:34, 16 gru 2015
autor: jan_defecto
To M12LF testowany w 2011.

: czw 01:00, 17 gru 2015
autor: Kpc21
Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).

: czw 09:15, 17 gru 2015
autor: Karol
Kpc21 pisze:Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
No i co z tego? Sprawa została już wyjaśniona i koniec dyskusji, W przeciwnym razie temat zostanie zamknięty.

Re: Autobusy testowane

: pt 04:42, 31 mar 2017
autor: Biletomat
Wczoraj [30.03.2017r.] zajechał na testy Stratos LF38 z normą spalin Euro VI
- pierwszy w Polsce w pełni niskopodłogowy autobus w swojej klasie.
Jego pojemność to 38 +1 w tym 14 miejsc siedzących.
Nowe Sady będą miały go w obsłudze.
Tak on wygląda [to ten konkretny egzemplarz przyjechł]:

Obrazek

Obrazek

Re: Autobusy testowane

: pt 14:00, 31 mar 2017
autor: kuba_łódź
Kolejny dostawczak... kiedy MPK zacznie się uczyć na własnych błędach ?
Edit:
Miałem nadzieję, że wypuszcza tego Stratosa na 90/5, ale niestety będzie tylko na 84A, 71B i 68.

Re: Autobusy testowane

: pt 17:29, 31 mar 2017
autor: Wojtek94
Jeszcze 4 i 5 będzie jeździł to może się trafi na 90B.

Re: Autobusy testowane

: pt 17:36, 31 mar 2017
autor: kuba_łódź
Nie doczytałem na Facebooku, że "dalsze rozkłady podamy wkrótce". W każdym razie są podane rozkłady na najbliższe 3 dni:
Fanpage MPK Łódź pisze: Autobus spotkacie:

Sobota, 1 kwietnia - linia 68/1 (wyjazdy z krańcówek):

Wyszyńskiego: 4:08, 6:02, 8:06, 10:16, 12:14, 14:09, 16:16, 18:31, 20:39, 22:33.

Dworzec Łódź - Chojny: 5:03, 7:06, 9:01, 11:11, 13:09, 15:14, 17:16, 19:35, 21:34.

Niedziela, 2 kwietnia - linia 84A/1 (wyjazdy z krańcówek):

Rojna: 5:55, 6:55, 7:55, 8:55, 9:55, 10:55, 11:55, 12:55, 13:55, 14:55, 15:55, 16;55, 17:55, 18:55, 19:55, 20:55, 21:55.

Rojna - Wici: 6:26, 7:26, 8:26, 9:26, 10:26, 11:26, 12:26, 13:26, 14:26, 15:26, 16:26, 17:26, 18:26, 19:26, 20:26, 21:26, 22:26

Poniedziałek, 3 kwietnia - linia 71B/1 (wyjazdy z krańcówek):

Dworzec Łódź - Chojny: 6:57, 8:45, 10:33, 12:21, 14:15, 16:03.

Park Podolski: 7:39, 9:27, 11:15, 13:03, 14:57, 16:45.

Re: Autobusy testowane

: pt 18:00, 31 mar 2017
autor: prof_klos
Ciekawe - czy to producent, znając przyszłe zapotrzebowanie MPK Łódź na autobusy tej klasy, "wciska" swój produkt na testy, z nadzieją na przyszłe nawiązanie współpracy i uzyskanie dobrego wizerunku,
czy też MPK Łódź samo "ściąga" sobie takie "dostawczaki" na testy?

Czy autobus, zaznaczam AUTOBUS, konstrukcyjnie produkowany do przewozu osób, a nie adaptowany z auta dostawczego, taki jak np. Solaris 8, 9, 10, czy "krótkie" MANy, Mercedesy - były kiedykolwiek w ogóle testowane w MPK?
Wydaje mi się, że na testy przyjeżdżały tylko 12- i -18-metrowce, a pośród krótszych tylko "dostawczaki" i Vero?