Udział autobusów niskopodłogowych
-
- Sympatyk forum
- Posty: 842
- Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
- Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)
Udział autobusów niskopodłogowych
Jaki procent autobusów w Łodzi stanowią pojazdy niskopodłogowe? Poproszę też o link do tej informacji - potrzebne mi to do KWOiE.
Komuś chyba szwankuje matematyka, jak dla mnie (401-44)/401=357/401=89,02%.
Dla porównania Warszawa (a przecież wymiana ponad 1,5 tys. autobusów musi trwać dłużej niż 400, czy się chce czy nie) po ostatnich dostawach ma 1388/1534=90,48% taboru niskopodłogowego, przy czym w weekendy wysoka podłoga nie jest wypuszczana. Oczywiście zawdzięczają to sporemu szczęściu w jednym z przetargów, który dopuszczał tabor wysokopodłogowy (Solaris wygrał z Mercedesem naprawdę niewielką różnicą wyniku, MZA też miało w pewnym roku nielichą zniżkę formy, odbył się przetarg ustawiony właśnie pod conecto i gnioty, ale szczęśliwie dla Warszawy Solaris złożył lepiej punktowaną ofertę), ale też lepszemu zarządzaniu (wysokiej podłogi Łódź mogła się pozbyć w zeszłym roku odpowiednio formułując umowę z MPK i ewentualnie domawiając 40 brygad niskopodłogowych klimatyzowanych na wolnym rynku - to lepsze niż leasing)
Dla porównania Warszawa (a przecież wymiana ponad 1,5 tys. autobusów musi trwać dłużej niż 400, czy się chce czy nie) po ostatnich dostawach ma 1388/1534=90,48% taboru niskopodłogowego, przy czym w weekendy wysoka podłoga nie jest wypuszczana. Oczywiście zawdzięczają to sporemu szczęściu w jednym z przetargów, który dopuszczał tabor wysokopodłogowy (Solaris wygrał z Mercedesem naprawdę niewielką różnicą wyniku, MZA też miało w pewnym roku nielichą zniżkę formy, odbył się przetarg ustawiony właśnie pod conecto i gnioty, ale szczęśliwie dla Warszawy Solaris złożył lepiej punktowaną ofertę), ale też lepszemu zarządzaniu (wysokiej podłogi Łódź mogła się pozbyć w zeszłym roku odpowiednio formułując umowę z MPK i ewentualnie domawiając 40 brygad niskopodłogowych klimatyzowanych na wolnym rynku - to lepsze niż leasing)