Strona 1 z 6

Mercedes Conecto 2013

: śr 18:14, 24 kwie 2013
autor: jan_defecto
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"

Jest dostępny SIWZ i opis przedmiotu zamówienia.

Źródło

Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow

: śr 18:41, 24 kwie 2013
autor: emilek12
jan_defecto pisze:Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"


W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.

: śr 19:51, 24 kwie 2013
autor: jelcz2612
Witamy Solarisa.

: śr 21:10, 24 kwie 2013
autor: px33
Witamy Novamedię (wskazana integracja monitoringu z SIP, wymagany ekranik ponad 7"), z tym Solarisem nie jestem taki pewny (MAN dostaje z automatu +14 punktów za silnik)

: śr 22:13, 24 kwie 2013
autor: Kpc21
Jaki byłby sens wprowadzania kolejnej marki autobusów do MPK? Zwiększenie kosztów serwisu?

: śr 23:00, 24 kwie 2013
autor: px33
Nie mam pojęcia, ale z _jakiegoś_ powodu pojawiły się punkty pod MANa. Oczywiście najlepiej gdyby wygrał Solaris (bo na Citaro nie ma szans, a Conecto jakie są każdy słyszy, poza tym znają je już na obu zajezdniach), ale MAN to byłby naprawdę świetny kandydat na drugą markę na NS.

: śr 23:14, 24 kwie 2013
autor: Kpc21
No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.

: czw 01:23, 25 kwie 2013
autor: SEC
px33 pisze:Nie mam pojęcia, ale z _jakiegoś_ powodu pojawiły się punkty pod MANa. Oczywiście najlepiej gdyby wygrał Solaris (bo na Citaro nie ma szans, a Conecto jakie są każdy słyszy, poza tym znają je już na obu zajezdniach), ale MAN to byłby naprawdę świetny kandydat na drugą markę na NS.

Na Limanowskiego jest pilniejsza potrzeba wymiany taboru. Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.

To nie jest kwestia zdecydowania tylko wyniku przetargu. Man jest z zasady drogi i w tym przetargu też pewnie przegra.

: czw 07:49, 25 kwie 2013
autor: beni
Przeguby za używane Mercedesy.
Solówki za Resztkę Volv z 1998 i 1999 roku.

Może dzięki temu pożegnamy wozy z lat 90.

: czw 08:36, 25 kwie 2013
autor: Wojtek94
Na Limance , będą chcieli wycofać B10L, ale to się raczej nie uda, gdyż jest ich aktualnie 16 liniowych, a więcej niż 15 nówek krótkich nie dostaną raczej. 10 przegubów na Limanowskiego powinno rozwiązać problem Ikarusów. Na Sady 10 przegubów za 10 Helmutów i 15 krótkich za większość Citar z 2000.

: czw 08:44, 25 kwie 2013
autor: px33
Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.

Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).

A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)

: czw 11:40, 25 kwie 2013
autor: kuba_bed
Akurat Conecto to na tyle wytrzymały wóz, że na pewno będzie jeździł dłużej niż tylko 9 lat.

Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow

: czw 12:25, 25 kwie 2013
autor: estimate85
emilek12 pisze:W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.

Skąd taka informacja? I czy rzeczywiście planowane jest po 10 przegubów i 15 krótkich dla każdej z zajezdni?

: czw 13:27, 25 kwie 2013
autor: emilek12
w załącznikach jest wszystko napisane

: czw 14:21, 25 kwie 2013
autor: kuba_bed
Przeglądając na szybko nie widziałem jakichkolwiek informacji, które sugerowałyby gdzie konkretnie autobusy mogłyby trafić...

: czw 14:48, 25 kwie 2013
autor: Karol
kuba_bed pisze:Przeglądając na szybko nie widziałem jakichkolwiek informacji, które sugerowałyby gdzie konkretnie autobusy mogłyby trafić...
Dokument UMOWY.pdf

: czw 14:54, 25 kwie 2013
autor: emilek12
jest napisane w załączniku UMOWY.pdf w 1. punkicie podpunkt 1

: czw 17:09, 25 kwie 2013
autor: SEC
px33 pisze:
Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.

Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).

A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)

Przeciętnego pasażera nie obchodzi, że autobus złożyli w Turcji czy w Polsce. Przede wszystkim ma przyjechać na przystanek i nie zepsuć się po drodze.

Owszem, Sady są faworyzowane (o remoncie zajezdni nie wspomnę). Z jakiej racji ostatnie Solarisy trafiły na Nowe Sady? Niepotrzebne wymieszanie taboru. Od lat mówi się o wycofywaniu B10L, 7000A i Ikarusów, a te nadal jeżdzą. Sady z kolei wycięły już krótkie O405N i tak, pewnie - wytnijmy też O405GN i Conecto, a w północnej części miasta niech będzie nadal bez zmian. Wycofywanie Conecto albo O405GN w tej chwili przy pozostawieniu 7000A i Ikarusów byłoby mega głupie.

10 nowych przegubów na Limance nie spowoduje wycofania wszystkich 7000A i Ikarusów. Ponadto z racji, że tam jest większy problem z taborem, całość przegubowców powinna tam trafić, żeby sytuacja się unormowała. 20 to odpowiednia liczba. Niestety tak nie będzie.

: czw 18:01, 25 kwie 2013
autor: Kpc21
Co chcecie od tych 7000A? Jako pasażer nie zauważam, żeby coś w nich stukało, waliło itp.

GN-ami z Sadów też jeździ się bardzo dobrze - w przeciwieństwie do tych z PKS-u (których swoją drogą ostatnio praktycznie nie widuję), one są dobrze utrzymane.

: czw 18:19, 25 kwie 2013
autor: arturro15
Większość GN-ów jest jak najbardziej w porządku. Może poza kilkoma wyjątkami, chodzi mi głównie o serię z Amsterdamu, która pozostawia wiele do życzenia. 7000A może i wyglądają przyzwoicie, komfort podróży powiedzmy, że jest "znośny", zdecydowanie nie najgorszy. Jednak są to wozy cholernie wyeksploatowane.