Mercedes Conecto 2013

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

No chyba nie Shitaro C2..
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Graficzny pisze:Ah tak? Dziwne, ze w Niemczech praktycznie tylko same MB kupuja. Bardzo rzadko zdarzaja sie wyjatki. I tylko wtedy, jak naprawde chca oszczedzic to sie wybiera MAN, Volvo i na koncu dopiero Solaris.
Solaris przez kilka ostatnich lat zdobywał 10% niemieckiego rynku, więc jak na obce przedsiębiorstwo działające dopiero od 12 lat jest to ogromnym sukcesem. W Niemczech również są przetargi, i jakoś nie widzę, żeby były ustawiane pod konkretną firmę, ponieważ nie weszłyby na ten rynek zagraniczne przedsiębiorstwa, jak np. Hess, Volvo czy Scania. Natomiast ceny za MB i MAN-a kształtują się na podobnym poziomie.
Graficzny pisze:Obrazek
Jak to ma byc odpowiec na pytanie, to bardzo kiepska.
Przeciez Solaris oferowal napewno pojazd z motorem DAF. To dlaczego niby dostal za to owiele mniej punktow niz MB?
Chyba nie rozumiesz tego co już wcześniej napisałem. Więc przytoczę to jeszcze raz: "MPK zażyczyło sobie unifikację jednostki napędowej z producentem reszty pojazdu. MB = MB, DAF =/= Solaris. Z resztą już to mówiłem." Teraz prostsza wersja - mamy do dyspozycji, np. 10 pkt. Firma życzy sobie, żeby silnik był tego samego producenta co buda. MB ma motor MB, czyli dostaje 10 pkt, czyli max. Natomiast Solaris oferuje silnik DAF-a albo Cumminsa, więc dostaje 5 pkt.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Natomiast ceny za MB i MAN-a kształtują się na podobnym poziomie.
Ale gdzie, w których przetargach i za jakie modele? Bo wszyscy producenci potrafią liczyć i są stosunkowo elastyczni.
A Lions ma nieporównywalnie lepszą jakość niż Conecto, bo to jednak produkt z wysokiej półki, jak Citaro od którego jest raczej tańszy (w przypadku Solarisa ten sam produkt może mieć drastycznie różną jakość i dość zróżnicowaną cenę, no ale takie są realia polskiego rynku, a Mercedes wprowadzając normalne Conecto jako produkt z niższej średniej półki jeszcze zaostrzył rywalizację)
Firma życzy sobie, żeby silnik był tego samego producenta co buda. MB ma motor MB, czyli dostaje 10 pkt, czyli max. Natomiast Solaris oferuje silnik DAF-a albo Cumminsa, więc dostaje 5 pkt.
W tym przypadku było trochę inaczej. Za unifikację były jakieś tak niskie punkty (chyba jeden), za to sporo było za parametry silnika i tutaj tabelka faworyzowała silniki Mercedesa, które mają większą pojemność. Żeby dostać tu dużo punktów Solaris musiałby wsadzić najmocniejszy silnik w swojej ofercie, co zwiększyłoby cenę, a Evobus może wsadzić cokolwiek.
A zdaje się, że jeszcze więcej punktów dostałby MAN (unifikacja, brak AdBlue, spora pojemność), szkoda że nie wzięli udziału, bo gdyby zaoferowali sensowną cenę to byłaby świetna alternatywa dla Mercedesa na EA2 (nie byłoby ryzyka monopolu jednej marki, a produkty byłyby dobrej jakości).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

px33 pisze:
Natomiast ceny za MB i MAN-a kształtują się na podobnym poziomie.
Ale gdzie, w których przetargach i za jakie modele? Bo wszyscy producenci potrafią liczyć i są stosunkowo elastyczni.
Mówię w oparciu o analizy pewnej liczby (nie pamiętam dokładnej ilości) przetargów na rynku polskim i niemieckim w kategorii autobusów miejskich.
px33 pisze:
Firma życzy sobie, żeby silnik był tego samego producenta co buda. MB ma motor MB, czyli dostaje 10 pkt, czyli max. Natomiast Solaris oferuje silnik DAF-a albo Cumminsa, więc dostaje 5 pkt.
W tym przypadku było trochę inaczej. Za unifikację były jakieś tak niskie punkty (chyba jeden), za to sporo było za parametry silnika i tutaj tabelka faworyzowała silniki Mercedesa, które mają większą pojemność. Żeby dostać tu dużo punktów Solaris musiałby wsadzić najmocniejszy silnik w swojej ofercie, co zwiększyłoby cenę, a Evobus może wsadzić cokolwiek.
Chodziło mi o jeden z przykładów faworyzowania MB w łódzkim przetargu. Za unifikację były dokładnie 4 pkt. Natomiast jeśli mówimy o kryterium pojemności skokowej, to nie ważne czy Solaris wstawiłby najsłabszy silnik czy najmocniejszy. Każdy stosowany przez tę firmę silnik z serii PR ma 9,2 l pojemności skokowej. Z resztą nie tylko chodziło o pojemność, bo należałoby przeanalizować także kryterium momentu obrotowego, za które można było maksymalnie uzyskać 12 pkt. Tutaj Solaris też wypadł blado. Silniki zastosowane w przegubowcach mają odpowiednio: 1275 przy 1100–1700 obr./min i 1450 Nm przy 1100–1700 obr./min, natomiast w solówkach: 1050 Nm przy 1100–1700 obr./min.
MB: solówka - 1120 przy 1100 obr./min lub 1120 Nm przy 1300 obr./min, przegub - aż 1600 Nm przy 1100 obr./min. Więc o czym my w ogóle mówimy.
px33 pisze:A zdaje się, że jeszcze więcej punktów dostałby MAN (unifikacja, brak AdBlue, spora pojemność), szkoda że nie wzięli udziału, bo gdyby zaoferowali sensowną cenę to byłaby świetna alternatywa dla Mercedesa na EA2 (nie byłoby ryzyka monopolu jednej marki, a produkty byłyby dobrej jakości).
Unifikacja taboru wypada najkorzystniej dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w rozrachunku ekonomicznym.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Mówię w oparciu o analizy pewnej liczby (nie pamiętam dokładnej ilości) przetargów na rynku polskim i niemieckim w kategorii autobusów miejskich.
To jest w tej chwili o tyle niebezpieczne, że Mercedes w przeciwieństwie do MANa na rynkach wschodnich praktycznie nie oferuje swoich najlepszych modeli (bo zdaje się że i 2. i 3. generacja Citaro są w sprzedaży, przy czym 3. dostanie tylko Białystok z ustawionego przetargu).
[...]Więc o czym my w ogóle mówimy.
Przy czym te cyfry niespecjalnie chcą się przełożyć na praktykę. O ile Citaro G mają rewelacyjne przyspieszenie i jeśli kierowca nie chce oszczędzać paliwa albo nie musi wytracać czasu to jazda tym jest rewelacyjna, o tyle Conecto, zwłaszcza przegubowe pomimo dobrych parametrów na papierze zbierają się raczej topornie. To pewnie wina skrzyni, no ale liczy się całość.
Solarisy pomimo słabszego silnika nie robią gorszego wrażenia
Unifikacja taboru wypada najkorzystniej dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w rozrachunku ekonomicznym.
Ale raczej nie do jednej marki, bo wtedy zachodzi konieczność ustawiania przetargów i ceny nowych wozów robią się kosmiczne, ewentualnie spada jakość wykonania, no bo klientowi nie opłaca się zmieniać.
W poprzednim przetargu Solaris wygrał nieswoją część (na przeguby) ceną pomimo gorszych parametrów, teraz pewnie MPK chciało zastosować podobny manewr (żeby zminimalizować przerzuty między zajezdniami), no ale wyszło tak jak widać. W ogóle tutaj IMO błędem była taka konstrukcja przetargu, część na krótkie wozy powinna być podzielona na 2 części, w tym jedną bez preferencji silnikowych, wtedy EA1 miałaby niemal gwarantowane Solarisy, a teraz będzie zabawnie...
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

px33 pisze:
Unifikacja taboru wypada najkorzystniej dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w rozrachunku ekonomicznym.
Ale raczej nie do jednej marki, bo wtedy zachodzi konieczność ustawiania przetargów i ceny nowych wozów robią się kosmiczne, ewentualnie spada jakość wykonania, no bo klientowi nie opłaca się zmieniać.
W poprzednim przetargu Solaris wygrał nieswoją część (na przeguby) ceną pomimo gorszych parametrów, teraz pewnie MPK chciało zastosować podobny manewr (żeby zminimalizować przerzuty między zajezdniami), no ale wyszło tak jak widać. W ogóle tutaj IMO błędem była taka konstrukcja przetargu, część na krótkie wozy powinna być podzielona na 2 części, w tym jedną bez preferencji silnikowych, wtedy EA1 miałaby niemal gwarantowane Solarisy, a teraz będzie zabawnie...
Do jednej nie, ale im mniej marek tym lepiej.
Klient w tym przypadku jest zwyczajnie głupi, że daje sobie wcisnąć ten szmelc, bo nie ukrywajmy, ale model Conecto nie jest godny gwiazdy na masce. Niestety w MPK nikt nie myśli, a przecież chyba lepiej jest wydać więcej pieniędzy i kupić solidne wozy na lata, niż oszczędzać na wszystkim i po kilku latach męczyć się z drogimi naprawami... :roll:
Masz rację, przetarg powinien być podzielony na dwie części.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Jak jakims przewoznikowi z Niemczech zalezy na dostawe MB, to dostanie. Nawet jak jest przetarg na cala UE..

A wlasiwie zamiast stawiac przetarg na MB, to mogli albo zostac tylko przy Solaris albo przejsc na MANa. Ostatni ma o wiele wiecej jakosci niz Conecto albo nawet latwopalny Shitaro. To juz nie te czasy, jak byly jeszcze 405-tki..
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Graficzny pisze:Jak jakims przewoznikowi z Niemczech zalezy na dostawe MB, to dostanie. Nawet jak jest przetarg na cala UE..
Jak ustawi przetarg to oczywiście, że dostanie. Chyba jest to logiczne.
Graficzny pisze:[...]nawet latwopalny Shitaro.
Przestań już bredzić, co? Każdy autobus może się spalić, nie ważne jaki, czy to Solaris, czy Mercedes, baa, nawet Ikarusy i Jelcze się palą.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

I o to chodzi. Nie mow, ze w Niemczech sa przetargi takie jak w Polsce. Wiadomo, ze bardzo rzadko kto patrzy na cene niz na marke..

Ale taka prawda. Dziwne, ze tak czesto tylko Shitaro potrafi sie spalic..
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Graficzny pisze:I o to chodzi. Nie mow, ze w Niemczech sa przetargi takie jak w Polsce. Wiadomo, ze bardzo rzadko kto patrzy na cene niz na marke..
Znowu się mylisz. Cena jest jednym z głównych kryteriów w większości przetargów w Niemczech, jednak z pewnymi różnicami.
Ale taka prawda. Dziwne, ze tak czesto tylko Shitaro potrafi sie spalic..
Poczytaj sobie w Internecie o pożarach Solarisów. Z resztą inne marki też lubią się zjarać.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Tak tak, zawsze pisza ze musi wygrac najtajnszy producent. Ale zawsze takie kryteria stawiaja, ze moze wlasciwie wygrac tylko MB. I w zwiazku z tym, ze kazdy inny odpadl (bo nie wypelnia wszystkie wymagania) to oczewiscie na to wychodzi, ze MB jest "najtajnszy".

Jak Solaris sie pali, to czesto bylo tak, ze byl z silnikiem MAN. A dodatkowo czesto palil sie tylko motor i jego okolice a nie zaras caly pojazd.
Kolanko50
Coś mówi
Posty: 38
Rejestracja: sob 18:49, 23 lip 2011
Lokalizacja: Łask

Post autor: Kolanko50 »

Co wy wszyscy jesteście uprzedzeni do tych najnowszych Mercedesów Conecto LF !?
Przeczież to są tylko okrojone Mercedesy Citaro na rynek środkowej i wschodniej Europy z innym przodem i tyłem. (Technologicznie przecież nie odstają od np.Solarisa a w porównaniu do Jelcza M121MB to jest luksus)
Jechałem kilka razy egzemplarzami Łódzkimi z 2010 r. i podróż była tak samo przyjemna jak Solarisem czy każdym innym nowym niskaczem obecnej generacji.
Powodem do płaczu byłoby to jakby Jelcz dalej istniał i upchnąłby Łodzi 50 Jelczy M121MB3 i M181MB3 albo jakbyśmy mieli jeździć pięćdziesięcioma Mazami,Łazami,Bogdanami czy innymi słabymi i bardzo zacofanymi technologicznie autobusami.
Uważam że powinniśmy docenić to że w tym roku będą nowe autobusy i to jeszcze nie w małej ilości jak na to miasto oraz z bogatym wyposażeniem (klimatyzacja,automaty biletowe,ekrany lcd systemu informacji pasażerskiej itd.) tym bardziej że w 2012 r. nie zakupiono żadnego nowego autobusu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Tabor autobusowy jest w jako takim stanie, w przeciwieństwie do tramwajowego. Za taką samą kwotę (przy dofinansowaniu 60%) dałoby się kupić 12 nowych tramwajów (czyli po uruchomieniu rozwalonych CRów byłoby akurat na obecne potrzeby i możliwości łódzkiej sieci), tylko trzeba było pomyśleć o tym z pół roku wcześniej (no i gdzieś tak z rok wcześniej załatwić dofinansowanie) żeby któryś z producentów mógł sensownie dołączyć to małe zamówienie do któregoś z większych i wyrobić się z całością do końca 2015 roku.

A Conecto to niestety pojazd raczej kiepskiej jakości (i nie chodzi tu o części, bo układ napędowy jest prosto z Citaro, tylko o jakość wykonania) i w ogólnym odbiorze są jeszcze gorsze niż Solarisy z 3. serii (którym do ideału co nieco też brakuje)
Kolanko50
Coś mówi
Posty: 38
Rejestracja: sob 18:49, 23 lip 2011
Lokalizacja: Łask

Post autor: Kolanko50 »

Czy nowe Conecta LF dla Łodzi będą posiadały takie bajery jak zeszłoroczne Warszawskie ? (konkretnie chodzi mi o: bardzo szeroki tylny wyświetlacz pokazujący oprócz numeru linii także kierunek,dwa boczne wyświetlacze pokazujące również ulice przez które jedzie konkretne połączenie - oczywiście w przypadku przegubowców,druga z tych tablic za przegubem oraz wewnątrz zamiast wyświetlaczy z czerwoną czcionką - "telewizorki" LCD) - w dokumentach przetargowych nie mogłem się nic doczytać na ten temat.
A tak na marginesie: Są jakieś przecieki kiedy podpisanie umowy na nowe autobusy ? Obrazek
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

A po co nam takie prado-zerne widziemisie?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Kolanko50 pisze:Czy nowe Conecta LF dla Łodzi będą posiadały takie bajery jak zeszłoroczne Warszawskie ? (konkretnie chodzi mi o: bardzo szeroki tylny wyświetlacz pokazujący oprócz numeru linii także kierunek,dwa boczne wyświetlacze pokazujące również ulice przez które jedzie konkretne połączenie - oczywiście w przypadku przegubowców,druga z tych tablic za przegubem oraz wewnątrz zamiast wyświetlaczy z czerwoną czcionką - "telewizorki" LCD) - w dokumentach przetargowych nie mogłem się nic doczytać na ten temat.
Z tego co pamiętam, dokumentacja przetargowa dopuszczała wyświetlacz wewnętrzny zarówno na diodach, jak i LCD (tak jak w najnowszych bulwach).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

bardzo szeroki tylny wyświetlacz pokazujący oprócz numeru linii także kierunek
Nie. Ale chyba będzie większa tablica, jak w Solarisach z 2011
dwa boczne wyświetlacze pokazujące również ulice przez które jedzie konkretne połączenie - oczywiście w przypadku przegubowców
Jeden. I jeden zewnętrzny wyświetlacz boczny (na 90% będzie zintegrowany z tą tablicą, czyli powieszony tak śmiesznie nisko)
wewnątrz zamiast wyświetlaczy z czerwoną czcionką - "telewizorki" LCD
Chyba miał być normalny diodowy, ale zobaczymy co będzie, bo Novamedia takich (w tej chwili) nie oferuje i raczej nie potrafi współpracować z niczym innym
Kolanko50
Coś mówi
Posty: 38
Rejestracja: sob 18:49, 23 lip 2011
Lokalizacja: Łask

Post autor: Kolanko50 »

px33 pisze:
bardzo szeroki tylny wyświetlacz pokazujący oprócz numeru linii także kierunek
Nie. Ale chyba będzie większa tablica, jak w Solarisach z 2011
dwa boczne wyświetlacze pokazujące również ulice przez które jedzie konkretne połączenie - oczywiście w przypadku przegubowców
Jeden. I jeden zewnętrzny wyświetlacz boczny (na 90% będzie zintegrowany z tą tablicą, czyli powieszony tak śmiesznie nisko)
wewnątrz zamiast wyświetlaczy z czerwoną czcionką - "telewizorki" LCD
Chyba miał być normalny diodowy, ale zobaczymy co będzie, bo Novamedia takich (w tej chwili) nie oferuje i raczej nie potrafi współpracować z niczym innym

Czy za takie bajery o jakich napisałem wyżej w poście trzeba słono dopłacić że ich nie będzie?
A jeszcze apropo wyświetlaczy wewnętrznych w autobusach: Dlaczego wszystkie autobusy przegubowe zakupione przez Łódzkie MPK w latach 2006-2011 mają wyświetlacz wewnętrzny tylko w pierwszym członie pojazdu? Czy to aż tyle kosztuje?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kolanko50, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Czy za takie bajery o jakich napisałem wyżej w poście trzeba słono dopłacić że ich nie będzie?
Za LCD stretch gdzieś koło 8-10 tys., za normalny LCD z komputerem przypuszczam że w granicach 4-5 tys., zwykłe diodowe są tańsze, w granicach tysiąca, może półtora (same diody to dość spory koszt, jeśli ma ich być 5 tysięcy)
Do tego kwestia prądożerności (60-90 W na jedną tablicę) i kosztów eksploatacji (na NS połowa choinek jest w mniejszym lub większym stopniu padnięta, a to nie jeździ nawet 2 lata)
ODPOWIEDZ