Odnośnie wagonów niemieckich.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Niemieckie miasta poszły lub za chwilę pójdą na taborowe zakupy.
https://www.urban-transport-magazine.co ... -overview/
Jest chociaż cień szansy, że kolejne używane (i w doskonałym stanie) tramwaje trafią do Łodzi?
https://www.urban-transport-magazine.co ... -overview/
Jest chociaż cień szansy, że kolejne używane (i w doskonałym stanie) tramwaje trafią do Łodzi?
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Cień szansy jest na pewno.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Wątpię bo jest zakaz sprowadzania używanych pojazdów.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
A można źródło tych rewelacji? Bo sam prezes MPK mówił, że nie wyklucza takich zakupów w przyszłości.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
I są przecieki na temat tego, że MPK nad ich pozyskaniem pracuje.
Poza tym jest zadowolone z NF6D, więc nagła zmiana polityki na nie sprowadzanie jednak używanych tramwajów byłaby kompletnie nieracjonalna.
Tym bardziej, że w zasadzie nie ma żadnej racjonalnej alternatywy – remonty 805Na są droższe i nie dają niskopodłogowości.
Poza tym jest zadowolone z NF6D, więc nagła zmiana polityki na nie sprowadzanie jednak używanych tramwajów byłaby kompletnie nieracjonalna.
Tym bardziej, że w zasadzie nie ma żadnej racjonalnej alternatywy – remonty 805Na są droższe i nie dają niskopodłogowości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2395
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
No jak nie ma, przecież dzięki ciężkim unijnym negocjacjom będziemy mieli furę kasy na przykład na Wielką Narodową Pesę...., a nie czekaj, będą pożyczki na 100 tramwajów dla całego kraju.
Swoją drogą, przy tak żałosnej skali wsparcia, fajnie byłoby gdyby takimi pożyczkami były objęte właśnie tramwaje używane. Te kilkadziesiąt milionów przypadające na sieć akurat wystarczyłoby żeby kupić jedną czy dwie spore serie używek i to naprawdę mogłoby zrobić różnicę.
Swoją drogą, przy tak żałosnej skali wsparcia, fajnie byłoby gdyby takimi pożyczkami były objęte właśnie tramwaje używane. Te kilkadziesiąt milionów przypadające na sieć akurat wystarczyłoby żeby kupić jedną czy dwie spore serie używek i to naprawdę mogłoby zrobić różnicę.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
No tak, ale co tu miasto zyskuje względem wzięcia pożyczki na te tramwaje normalnie z banku? Zapewne tylko oprocentowanie. Zawsze coś, ale olbrzymiej różnicy to, chyba, nie robi...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
No nie wiem, w perspektywie kilkunastu lat kredytowania taka darmowa unijna pożyczka może być naprawdę sporą korzyścią. Nie mówimy tu pewnie o jakichś ogromnych pieniądzach, ale nawet gdyby sumaryczny koszt pożyczki komercyjnej wyniósł 10 czy 15%, to przy 50 milionach to nie jest mimo wszystko aż taka mała kwota.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Ale po co brać pożyczkę z KPO na zakup nowych skoro można poczekać na Fundusze Europejskie i dostać dotację?
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Nie no, zakładam pożyczkę na używane. W obliczu możliwości otrzymania dotacji na nowe, pożyczka nie ma większego sensu
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Może pracują wbrew zakazowi?
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Chyba, bo na SSC ktoś wrzucił stenogram z posiedzenia komisji transportu RM i tam prezes MPK wyraźnie mówi, że MPK obserwuje rynek i działa w kwestii pozyskania taboru używanego, a jedynym utrudnieniem jest prawo zamówień publicznych i to że w przypadku ewentualnego zakupu muszą to robić poprzez przetarg.
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Ktoś pamięta w jaki sposób kupowano O405GN w 2007-2008 roku ? Były przetargi, czy zakup odbywał się z wolnej ręki ? Czy też może był jakiś pośrednik w stylu Algi ?
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Albo inaczej – wydźwięk tych wypowiedzi był mniej więcej taki, że prawo zamówień publicznych jest mało kompatybilne z zakupami używek i jak to robią, muszą się z tego tłumaczyć służbom z niezapewnienia warunków konkurencyjności itd. No ale chyba jak się już wytłumaczą, to nie ma problemu, nie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
Pewnie zależy od tego kto kontroluje i jak bardzo złe ma intencje. Szansa na skazujący wyrok jest marginalna ale liczy to żeby napsuć krwi i zrobić tanią propagandę.
Z drugiej strony, w takich przypadkach raczej powinno być możliwe użycie innych trybów zamówień, ewentualnie napisanie przetargu z tak otwartymi kryteriami żeby nie budził żadnych wątpliwości (niech to nawet będzie wiek poniżej 30 lat, długość ponad 20 m, co najmniej troje drzwi i 50% niskiej podłogi). I tak nikt inny się przecież nie zgłosi
Z drugiej strony, w takich przypadkach raczej powinno być możliwe użycie innych trybów zamówień, ewentualnie napisanie przetargu z tak otwartymi kryteriami żeby nie budził żadnych wątpliwości (niech to nawet będzie wiek poniżej 30 lat, długość ponad 20 m, co najmniej troje drzwi i 50% niskiej podłogi). I tak nikt inny się przecież nie zgłosi
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
No i właśnie to, że nikt inny się nie zgłosi, bo nie będzie mógł, bo nikt nie spełni tych kryteriów – może zostać podważone. Że kryteria zostały tak dobrane, że tylko jeden dostawca miał szansę się zgłosić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Odnośnie wagonów niemieckich.
A prawda jest taka, że zwykle w "okienku" przetargowym nie ma więcej niż jednego potencjalnego dostawcy używanych tramwajów - więc jakiekolwiek te kryteria by nie były, to i tak nikt się nie zgłosi. Ale im szersze będą te kryteria (z uwzględnieniem jakiegoś tam minimum - czyli nastawiając się na NF6D trzeba napisać o niskiej podłodze) tym mniej się można przyczepić. No bo gdyby akurat znalazł się dostawca z 35 równie niskopodłogowymi tramwajami na 1000 mm (swoją drogą, w tamtym momencie taki istniał, i wciąż istnieje ), to mógłby wystartować i wygrać, a skoro nie wystartował to jego strata.
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018