PESA Swing 2015

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
Cytat:
A że są "wyryte szyby" nie ma powodu, aby je wymieniać. Bo to kosztuje.

Fajny pogląd - porysowane szyby - no cóż ma tak być aż do zezłomowania. W swoim domu też nie pomalujesz brudnej ściany? bo przecież kosztuje pomalowanie

To było z punktu widzenia szefowstwa MPK.
Chwalą się kupieniem tureckiego szajsem, a później miślą, że wytrzyma niewiadomo ile bez naprawy. Tak wygląda też z szybami.
Najśmieszniej jest waśnie w Mercedesach, jak rozczaska się taka szyba. No co za pech, trzeba ją wymienić..
Wymieniona szyba wygląda też śmiesznie, bo w MB takie mądre projektanty są, że szyba zachodzi aż pod sam dach. Więc nawet tam, gdzie w wnętrzu są te szafki znajduję się jeszcze szyba. Więc trzeba ten kawałek jakąś czarną folia oblepić, żeby nie było widać wnętrza tej szafki z zewnątrz.
W modelu C2 jeszcze więcej powierzchni szyby zrobili, tylko nie do patrzenia przez nia.. Niedługo to chyba cały autobus będzie ze szkła.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

no i w czym problem jak się "rozczaska" to się wkleja nową która jest zarastrowana w miejscach gdzie nie musi być przezroczysta
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To jest kretyństwo robić tam szybe, gdzie ona nikomu nie służy. Wymiana takiego ogromnego panelu pochłania większe koszty. Autobus w okresię letnim nahajcuję się bezsensu jak szklany dom.
A najśmieszniejsze jest to, że nie zawsze im się to uda obkleić prawidłownie. Albo jest originalna szyba, ale w inną strone, albo oni sami obklejają i za jakiś czas popęka ta folia i robią się takie bahażyny, e wygląda to kosmicznie śmiesznie.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Graficzny pisze:To jest kretyństwo robić tam szybe, gdzie ona nikomu nie służy. Wymiana takiego ogromnego panelu pochłania większe koszty.
A to jest dla producenta a raczej jego serwisu pożądane.
Autoryzowany serwis musi mieć zarobki bo nie da się znaleźć frajerów na taki biznes gdzie koszty na starcie wysokie a zarobek niepewny.
Graficzny pisze: Autobus w okresię letnim nahajcuję się bezsensu jak szklany dom.
A blacha to się nie nagrzewa od słońca? Na dodatek blacha ma dobre przewodnictwo cieplne w przeciwieństwie do szkła.
Co do szyby - znane są dodatki które blokują podczerwień. Choć zima ta wysokotemperaturowa podczerwień od słońca jest korzytstną zaś ta niskotemperaturowa lepiej by nie przełaziła na zewnątrz (ma być właśnie efekt szklarniowy bo zima pozwala utrzymać ciepło w pojeździe bez dodatkowego spalania pailiwa)

Ponadto szyba jako element nadwozia jest lżejsza od blachy, jest wytrzymała, nie koroduje, jest słabym przewodnikiem ciepła. Nie widzę sensowności zarzutów.
Graficzny pisze: A najśmieszniejsze jest to, że nie zawsze im się to uda obkleić prawidłownie. Albo jest originalna szyba, ale w inną strone, albo oni sami obklejają i za jakiś czas popęka ta folia i robią się takie bahażyny, e wygląda to kosmicznie śmiesznie.

Bo jak ktoś ma dwie lewe ręce.... To co wymieniasz to skutek tego ze nie ma mechaników dla utrzymania taboru. Mechaników a nie leserów na etacie mechanika.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Powrócę do tematu przetargu.

Dziś PESA przedstawiła wizualizację tramu dla Krakowa. O dziwo nie wygląda źle, a nawet bym powiedział że ładnie... Szkoda, że PESA wyklucza ten tramwaj w innych wariantach niż te 43 metry, co Krk zamówił, i że to ma być "exclusive" tylko dla tego miasta...

Czytając specyfikację poszczególnych tramów PESY wychodzi na to, że nie mają tramwaju na nasze warunki przetargowe - albo przerobią któryś model specjalnie pod nas, albo bajbaj...

Swing odpada bo nie ma wózków skrętnych i podobno w tej konstrukcji nie da się tego zamieścić...

Twist 30-metrowy ma 3 człony - też odpada, choć te wózki skrętne ma...

Jazz to samo co Swing...

Chyba, że źle czytam na portalach o tramwajach i podobnych...

Nadal liczę, że może jakaś niespodzianka będzie, ale coraz bardziej w to wątpię... pewno Solaris i PESA i nic poza tym...

Solaris ma model z wózkami skrętnymi na 1000mm, ale znowu nie 5-członowy, a 3-członowy...

Czyli pewno będzie PESA z nowym rodzajem Twista (bo z danych innych modeli wynika, że nie spełniają kryteriów), no i Solaris z modyfikacją tramwaju z Jeny...


PS. Swoją drogą ciekawy komentarz ostatnio usłyszałem, że na 1000mm torowisko jest bardzo ciężko wyprodukować tramwaj z skrętnymi wózkami i że przejście 650mm w środku praktycznie nie ma prawa bytu przy tych wózkach... Ale skoro Tramino dla Jeny niby ma te skrętne wózki i dość szerokie przejścia?? Nie znam się na tym szczerze, więc może ktoś by się tutaj wypowiedział bardziej kompetentny Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Uwzględniono w całości odwołanie Electrotransu i zmieniono SIWZ tak, że łapią się do przetargu, jeżeli zrobili 5 wagonów, a wiem tylko o jednym.
Otwarcie ofert 28.07.2014
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

To jak?? Przecież tydzień temu zmienili, że MUSZĄ mieć sprzedanych 5 pojazdów do UE, a Elektrotrans ma tylko prototyp w Lwowie... Na początku czerwca wygrali przetarg do Sankt Petersburga na 4 tramy, ale to nadal nie jest UE, a te pojazdy mają dostarczyć dopiero jesienią...

Nie rozumiem już tego kompletnie...

No i znowu przesunięcie ofert - zostanie tylko 15 miesięcy na realizację - to niewiele...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W tym przetargu jest wymóg wózków skrętnych? Jak tak, to w sumie nawet dobra opcja, bo te tramwaje mogłyby wyjeżdżać też na gorsze torowiska. Tyle że ponoć niska podłoga, wąski tor i wózki skrętne nie idą w parze (czy raczej w trójce), bo wewnątrz byłoby zbyt mało miejsca...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Właśnie w tej kwestii jest wiele sprzecznych niusów. Jedne portale piszą, że mają być, drugie że nie, a jeden napisał tak, że te wózki mają skręcać, ale wokół jakiegośtam członu...

Zdurnieć idzie...
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

w SIWZ nie ma słowa o wózkach skrętnych bo wtedy nie mogłby być całkowicie niskopodłogowy choć ostatnio wykonuje się tramy 5 członowe na 3 wózkach z których 2 skrajne są skrętne i nad tymi wózkami podłoga jest podniesiona na 560 mm co pozwala na jazdę po gorszych torowiskach
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

Tramino dla Jeny ma sztywne wózki 3szt dlatego jest 100% niskopodłogowy i potwierdzam że raczej nie ma możliwości zbudowania tramu ze 100% niskiej podłogi i skrętnymi wózkami
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Dzięki za odpowiedź. Czyli chyba nie ma tego wymogu...

Nie no jak dostaniemy PESzrot Swing to żałobę można ogłosić... Kolejne słoniska toporne po tych z ŁTR...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli dostaniemy Swingi to najprawdopodobniej będą całkiem ładne bo zostaną podczepione pod serię dla Torunia i Bydgoszczy ( http://www.rynek-kolejowy.pl/50000/swing_o_wygladzie_jazza_dla_torunia.htm ). Kwestie techniczne to inna sprawa, być może te ruskie byłyby mniej szkodliwe dla torowisk
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

ja bym do końca nie był przekonany że będą swingi z uwagi na to że MPK ogłosiło przetarg na kompleksową obsługę wagonów Pesa przez firmę zewnętrzną a przecież przy zakupie tych wagonów był zapis że Pesa będzie obsługiwała te wagony przez 10 lat łącznie z citkami. Wybudowano w tym celu specjalny kanał i cóż po 6 latach tak pesy jak i citki są w totalnym rozkładzie to znaczy że Pesa nie wywiązała się ze swoich obowiązków. Póki co citki są w lizingu zwrotnym więc pewnie MPK nie inwestuje zbytnio w te wagony do czasu aż wrócą na własność MPK a to powinno nastąpić już wkrótce. Natomiast Pesy nie spełniły pokładanych nadziei więc może wybiorą inny tramwaj. Solaris chwali się wysoką niezawodnością swoich tramów w Poznaniu więc może jednak tramino.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Oby, bo PESA ma tylko jedną zaletę... klimę poza nią jak dla mnie i komfort jazdy i wygląd i waga - wszystko gorsze od sporo starszych przecież Cityrunnerów.

Mnie się Solaris z wyglądu bardzo podoba - niby taki toporniasty, ale "dodatki" sprawiają, że chyba z polskich tramów jedyny ma europejski design (PESA sporo do przodu poszła z Krakowiakami, ale nadal wygląda to jak projekt Bombardiera sprzed 12-15 lat).
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

krakowiak to cztero wagonowy swing taki jak w Częstochowie tylko dodany jeszcze jeden człon a więc żaden aj waj, mogli równie dobrze zamówić 7 członowy jazz
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jak to się nie pojawiają? Ostatnio jeżdżą na łącznikach z Łodzi do pociągów jadących objazdem przez magistralę węglową. Z których ponoć korzystają tylko pracownicy PKP.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

http://www.youtube.com/watch?v=WJyDkQ5RMdw. by kto chciał to tu jest link do ukraińskiego Elektrona. Tramwaj z zewnątrz całkiem ładny poza tyłem który jest nie do przyjęcia natomiast w środku trochę smutny i toporny
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez suomi, łącznie zmieniany 1 raz.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

http://www.youtube.com/watch?v=WJyDkQ5RMdw. Jeszcze raz ten link bo wyżej coś się przyczepiło
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tak długiej wersji MPK z pewnością nie kupi - mimo że na niektórych liniach by się przydała.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ