PESA Swing 2015

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:poza tyłem który jest nie do przyjęcia

Tył to jest w końcu normalnie pomyślany. Jaki sens udziwniać te tyły (mają bez sensu powielać przód - przecież to nie dwukierunki) i marnować w idiotyczny sposób przestrzeń wagonu.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

ten tram ma 31 z haczykiem metrów długości a więc ni jest dłuższy od pesy a z tyłu nie ma możliwości umieszczenia sprzęgu to jak będzie trzeba zepchnąć to kicha ale widziałem w projekcie z takim samym tyłem jak przód i wygląda znakomicie
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:a z tyłu nie ma możliwości umieszczenia sprzęgu to jak

A dlaczego nie ma?
Płaski tył a'la autobus w czymś przeszkadza?

Robienie jakiegoś wydłużonego "ryja" z tyłu to bezsens. Wagon dłuższy ale przestrzeni użytkowej więcej nie przybywa.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

we Lwowie jak tramwaj padnie to podstawiają ziła ze sztywnym holem i ściągają wagon do zajezdni u nas wagony czasami się spycha więc sprzęg z tyłu jest potrzebny a co do tyłu to oczywiście nie musi być taki sam jak przód np. 13N ale musi być zeskosowany żeby dwa wagony minęły się na łuku
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:we Lwowie jak tramwaj padnie to podstawiają ziła ze sztywnym holem i ściągają wagon do zajezdni u nas wagony czasami się spycha więc sprzęg z tyłu jest potrzebny ....

Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

nie ma sprzęgu bo konstrukcyjnie go nie przewidziano i przy takim tyle nie ma go jak umieścić
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W skrzyni pod siedzeniami nie dałoby rady? Ale tak czy siak ze względów estetycznych symetryczny wagon byłby mile widziany
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:nie ma sprzęgu bo konstrukcyjnie go nie przewidziano i przy takim tyle nie ma go jak umieścić

A ile złożony w poprzek sprzęg zajmuje miejsca?

px33 pisze:W skrzyni pod siedzeniami nie dałoby rady? Ale tak czy siak ze względów estetycznych symetryczny wagon byłby mile widziany
Estetyka nie ma nic do tego. Przykładem będą np. wyjątkowo szpetne "wytwory" PESY.
Zaś marnowanie miejsca przez taki "tylny ryjek" to tylko efekt bezmyślności projektanta.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Przykładem będą np. wyjątkowo szpetne "wytwory" PESY.
Swing2 (ten, którego tu podlinkowałem) też jest szpetny? Albo którykolwiek Twist? Te najnowsze Jazzy dla Warszawy byłyby całkiem ładne gdyby popracować nad malowaniem, kładzie je kilka błędnych decycji, które są do poprawienia.
To, że po Polsce jeżdżą Swingi1, które są brzydkie, nie znaczy że Łódź takie dostanie, bo produkcja tego modelu już się skończyła
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze: Swing2 (ten, którego tu podlinkowałem) też jest szpetny? Albo którykolwiek Twist? Te najnowsze Jazzy dla Warszawy byłyby całkiem ładne gdyby popracować nad malowaniem, kładzie je kilka błędnych decycji, które są do poprawienia.

To co ma Warszawa to wyjątkowe pokraki jakich mało w polskich miastach. No ale chociaż pasują do "estetyki" produktów Alstom-Konstal jakie tam mają.

Akurat to dostała Łódź i Elbląg to jest zdecydowanie ładniejsze w porównaniu ze straszydłami warszawskimi.

Bardzo gustowny tył plus superpiękne dekle wózków:
http://gfx.mmka.pl/newsph/419134/1113413.3.jpg

No ale to wielka wiocha wiec nic dziwnego że estetyka jak z wiejskiego odpustu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

sprzęg mało że trzeba zmieścić to jeszcze musi być do czegoś przymocowany i to nie do blachy tylko do mocnej kratownicy, jeśli takiej na ostatnim członie nie ma to nie może być sprzęgu. Radzę pooglądać filmiki z prezentacji elektrona , tam jest pokazane jak wygląda surowy ostatni człon.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:sprzęg mało że trzeba zmieścić to jeszcze musi być do czegoś przymocowany i to nie do blachy tylko do mocnej kratownicy,

A co ma kratownica do płaskiego tyłu? Jak do kratownic ma to czy na niej zabudujemy ryjek marnując idiotycznie przestrzeń użytkową czy praktycznie prostą/pionową ścianę tylną.

To że w egzemplarzu dla Lwowa (bo tam nie ma praktycznie torowisk wydzielonych) nie był potrzebny sprzęg to też nie było potrzeby marnować materiału na kratownicy.

Pamiętasz 13N, 102N, 803N? I co jakoś tył może nie być taki jak przód jeśli to nie dwukierunkowy wagon.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

płaski tył to tylko twoje widzimisie, przeczytaj siwz i tam jest napisane że ściana tylna musi być taka sama jak przednia a gdyby w elektronie zastosowali taki sam tył jak przód to nie zmieni to ani długości wagonu ani ilości miejsc w środku. Ja dywaguję gdyby elektron wygrał przetarg co jest mało prawdopodobne to musieli by uwzględnić wymagania siwz w tym zakresie.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:płaski tył to tylko twoje widzimisie, przeczytaj siwz i tam jest napisane że ściana tylna musi być taka sama jak przednia a gdyby w elektronie zastosowali taki sam tył jak przód to nie zmieni to ani długości wagonu ani ilości miejsc w środku.

Nie widzimisię tylko normalne zdroworozsądkowe myślenie.

Pomysł jak może nie zmienić się powierzchnia uzytkowa jak od długości pojazdu trzeba odjąć tylny ryj....
Aby było tyle samo miejsca w środku pojazdu to pojazd tym ryjem z tyłu musi być dłuższy.

Ten zapis pokazuje ze przetarg jest chamską ustawką. Dodany bo nagle sie znalazł produkt mający się prześlizgnąć przez wymagania co do przedmiotu zamówienia. Znowu mamy mieć badziewia z PESY..... głośne, śmierdzące jak szambo, niewygodne z tandetnym wnętrzem z elementów niskiej jakości.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

nie rozumiesz istoty zagadnienia żeby z tyłu był ryjek jak go nazywasz to nie polega to na dodaniu do tego co jest ryjka tylko zamiana ostatniego członu na taki jak pierwszy oczywiście bez aparatury sterującej tylko tak jak w citku montuje się siedzenia i w ten sposób wagon się nie wydłuża bo człon pierwszy długością jest tożsamy z członem piątym czy to płaskim czy z ryjkiem.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:i w ten sposób wagon się nie wydłuża bo człon pierwszy długością jest tożsamy z członem piątym czy to płaskim czy z ryjkiem.

Weź kartkę papieru. Narysuj pionową kreską przyłóż do niego prostokąt symbolizujący np. pasażera. Teraz tę kreskę pochylaj na stronę tego prostokąta i zobacz jak dół tej kreski odsuwa się od tego prostokąta.

Zdanie na poziomie 5 - 6 tej klasy szkoły podstawowej z czasów gdy jeszcze szkoły jako tako uczyly.

P.S.
Przywołałeś citka, to OK, tylne siedzenia nieco psują efektywość wkyorzystania miejsca bowiem siedzący człowiek zajmuje więcej powierzchni rzutowanej na podłogę niż stojący. Wróćmy do tematu sporu- wszystko co jest za oparciem tego tylnego fotelika jest zmarnowaną przestrzenią zajmowaną przez wagon.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

nie bądź aptekarzem ten kawałek przestrzeni nie czyni już istotnej różnicy a tak na marginesie w elektronie na tyle jest skrzynia pewnie z aparaturą i obok niej dwa siedziska i jak by nie patrzył więcej ludzi tam nie upchniesz i ten spór nie ma sensu. Będziemy jeździli Pesami a co najwyżej Solarisami bo Elektron nie przejdzie z wielu innych powodów choćby brak doświadczenia w produkcji takich tramów ,Ukraina nie jest w Unii i choć uwzględniono odwołania do siwz to Elektron i tak nie spełni wszystkich wymogów siwz a oczy i kieszenie urzędasów są zawsze szeroko otwarte
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

suomi pisze:= odwołania do siwz to Elektron i tak nie spełni wszystkich wymogów siwz a oczy i kieszenie urzędasów są zawsze szeroko otwarte

Do czasu bo niekiedy idą tacy do pierdla. Czas najwyższy zresztą.
Przetarg jest chamską ustawką PES'y.
Jak produkt nie potrafi konkurować uczciwie z innymi to niestety tylko ustawka ratuje.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
Do czasu bo niekiedy idą tacy do pierdla. Czas najwyższy zresztą.
Przetarg jest chamską ustawką PES'y.
Jak produkt nie potrafi konkurować uczciwie z innymi to niestety tylko ustawka ratuje.

Tak samo było w przetargu autobusowym. Tutaj jednak nie na korzyść polski. No chyba, że MAN po prostu nie chcę mieć nic doczynienia z MPK Łódź. :shock:
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Spójrz na ostatni przetarg MZA, zobacz jaką cenę zaoferował MAN i zastanów się, czy ma jakiekolwiek szanse w nieustawionym przetargu.
ODPOWIEDZ