PESA Swing 2015
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
PESA Swing 2015
Znalazłem dokument w którym znajduje się projekt zakupu 22 nowych tramwajów niskopodłogowych na trasę WZ.
http://www.pois.gov.pl/Documents/2014.04.24_Wykaz_nowych_projektow_indywidualnych_dla_POIiS_DO_KONSULTACJI.pdf
http://www.pois.gov.pl/Documents/2014.04.24_Wykaz_nowych_projektow_indywidualnych_dla_POIiS_DO_KONSULTACJI.pdf
Ostatnio zmieniony ndz 17:46, 01 lip 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
Dwa nowe projekty zgłoszono również do Działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych. To: „Zakup nowoczesnego taboru tramwajowego dla zwiększenia konkurencyjności transportu publicznego w Łodzi”, opierający się na zakupie 22 tramwajów do obsługi trasy W–Z za 184 mln złotych (dofinansowanie ok. 48 proc.). Oraz zakup 10 nowych pociągów elektrycznych dla Kolei Mazowieckich.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52034/miliard_na_system_informacji_nowy_projekt_poiis_na_ostatnia_chwile.htm
Jest przetarg!
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:165380-2014:TEXT:PL:HTML&src=0
22 tramwaje to kropla w morzu potrzeb, ale ważne, że najwyraźniej polityka taborowa zaczyna się zmieniać i decydują się wreszcie na zakup nie tylko nowych autobusów, ale i tramwajów.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:165380-2014:TEXT:PL:HTML&src=0
22 tramwaje to kropla w morzu potrzeb, ale ważne, że najwyraźniej polityka taborowa zaczyna się zmieniać i decydują się wreszcie na zakup nie tylko nowych autobusów, ale i tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Solaris?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Powiem Ci szczerze - to jest moim marzeniem! W najskrytszych głębinach duszy mam wizję Solarisa na torach!
Skoro jest opcja wąskotorowa to jestem bardzo za!
Skoro jest opcja wąskotorowa to jestem bardzo za!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Poczekajmy na SIWZ, który może sporo wyjaśnić. Najlepszym tramwajem dla Łodzi byłby Twist, ale PESA ma już spory portfel zamówień krajowych i nie ma wśród nich 100% niskopodłogowych Twistów żeby podpiąć Łódź pod serię.
Mimo wszystko przy tak krótkim terminie SIWZ może być dość elastyczna, więc możemy na przykład skończyć ze Swingami z serii dla Torunia (z nowym wyglądem)
Mimo wszystko przy tak krótkim terminie SIWZ może być dość elastyczna, więc możemy na przykład skończyć ze Swingami z serii dla Torunia (z nowym wyglądem)
Ale Olsztyn to chyba dwukierunki kupuje (będą mieć krańcówki w formie weksli), to nie jest przeszkoda?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Olsztyn będzie miał 1435mm. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Olsztynie
Dość optymistycznie 47 - realnie 4445 (nie wiem jak teraz sprawa stoi) ze względu na 23 ledwo egzystujące Cityrunerry Może stąd 22 a nie 20.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Jeszcze jest 12/12A (na Cityrunnery, odcinek na Stoki nie jest gorszy niż Politechniki i Rzgowska) i w niedługiej perspektywie 14.to spokojnie wystarczy do obsługi wszystkich kursów linii 10, 11 i 15 oraz sporej części 15A.
Nie wiem jak będzie wyglądać dofinansowanie (czy pojawią się obostrzenia dotyczące tras), ale przypuszczam że podział obsługi będzie wyglądał tak:
10 - nowe [ok. 14-15 brygad]
11 - nowe [max 7] + Pesa [co najmniej 7]
15A - Pesa [max 3] + CR [0-3 w zastępstwie za Pesy]
12, 15 - CR [pozostałe, czyli max 7-10 na obu liniach]
Do tego po remontach na linie miejskie trafią M8CNF.
Jeśli w dofinansowaniu będzie wymóg jazdy nowych po WZ, przyda się korekta trasy 12 (do Telefonicznej, w zamian 15 na Stoki)
15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.
Jest jeszcze 16A.
Jest jeszcze 16A.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
Przypuszczam że nawet uruchomienie wszystkich trzech byłoby dużo tańsze nż zakup nowego tramwaju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Brygady są rozdzielone (chyba poza /22), a jakość torów na końcowych odcinkach dość mocno się różni, więc rozdzielanie taboru jak najbardziej ma sens. Pesy już jeżdżą po Politechniki, na Rzgowską jeszcze się planowo nie zapuszczały.15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.
Tylko szczytowe, po trasie 11 (+ ew. 15), więc nie ma większego sensu wysyłać tam niskiej podłogi. Priorytetem powinny być unikatowe ciągi (bez dublowania autobusem i/lub innymi liniami z niską podłogą) i brygady całodzienne.Jest jeszcze 16A.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście