PESA Swing 2015

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Kraków ma tramwaje bez przednich drzwi, co już jest dyskwalifikujące.

Jakoś MPK ma inny pogląd blokując te pierwsze drzwi, zastawiając je w połowie itd...
Bardzo dyskwalifikuje brak ciasnego wejściem na dodatek pyskującego kierowcy ze tu nie wolno stać itd...

Argument że starsze osoby z tkaiego wejścia korzystają mnie rozśmiesza tak samo jak nakleja miejsca dla inwalidy, starszej osoby na przednich miejscach w autobusach które są na podwyższeniu względem podłogi. Zaś przy drugich drzwiach skolko ugodno miejsc gdzie nie musi sie taka osoba wspinać dodatkowo w gorę. ...


Za to sa inne za. To że nie są to sztywne wózki to tory są mniej niszczone na łukach. To ważne w mieście, które nie dba o infrastrukture torową.


A co do niskiej podłogi. W 805tkach da się zrobić niską podłogę w części wagonu. Albo w środku jak to robią Czesi albo tak jak jest w Vero.
Żadnego usprawiedliwienia dla faktu że tego się robi.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

w 805 Na się nie da zrobić niskiej podłogi, ze względu na belkę usztywniającą pudło przechodzącą przez cały wagon która podobno powstała w wyniki wycięcia kawałka ściany między środkowymi drzwiami
Podpis.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

hax pisze:w 805 Na się nie da zrobić niskiej podłogi, ze względu na belkę usztywniającą pudło przechodzącą przez cały wagon która podobno powstała w wyniki wycięcia kawałka ściany między środkowymi drzwiami

Bla, bla, bla. To samo jest Tatrach T3 i jednak można. Bo to wielki problem przebudować kawałek ramy, ba potrzeba sztabu naukowców co by rozwiązali stosunkowo proste zadanie konstrukcyjne do którego nawet nie potrzeba literek mgr i inż.

Jak widać niedasizm panuje. Według reguły:
"Wszyscy wiedza że czegoś podobno nie da sie zrobić, aż nagle pojawia sie taki co o tym nie wie i to realizuje. "

Gorszej bzdury dawno nie czytałem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
Graficzny pisze:Ach, kolejny Szmelc z Niemcownii?

Co wybrałbyś- niemieckie Audi czy może Lanosa ze s.p. Żerania?
Francuski Renault. ;)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Graficzny pisze: Francuski Renault. ;)

Przecież to karykatura samochodu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
Graficzny pisze: Francuski Renault. ;)

Przecież to karykatura samochodu.

:roll: No ale cena się zgadza. Dlaczego mam przepłacać?
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

STUDI pisze: Bla, bla, bla. To samo jest Tatrach T3 i jednak można. Bo to wielki problem przebudować kawałek ramy, ba potrzeba sztabu naukowców co by rozwiązali stosunkowo proste zadanie konstrukcyjne do którego nawet nie potrzeba literek mgr i inż.

Jak widać niedasizm panuje. Według reguły:
"Wszyscy wiedza że czegoś podobno nie da sie zrobić, aż nagle pojawia sie taki co o tym nie wie i to realizuje. "

Gorszej bzdury dawno nie czytałem.

z tym, że Tatra T3 nie ma żadnego wzdłużnego wzmocnienia pudła a przez to, że jest dobre 1,5m dłuższa od 105/805, ma wygodniej rozplanowane podwozie

swoją drogą nasze kochane stozłomki też miały mieć 15m długości, ale z racji tego, że nie mieściły się w zakrętach warszawskich ulic, obcięto je o 1,5m, co z kolei spowodowało podatność pudła na odkształcenia. W związku z tym konstrukcję wzmocniono poprzez wzdłużną belkę.

A wycinając belkę i przebudowując kawałek ramy osiągniemy praktycznie nową konstrukcję wagonu - a w tym przypadku lepiej pchać się w tramwaje typu Moderus Beta niż pojedyncze funkiel nówki stozłomki.
Inną kwestią jest, że wagon jednoprzestrzenny sprawia wrażenie bezpieczniejszego, niż skład dwu-trzy wagonowy.
Podpis.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

hax pisze: A wycinając belkę i przebudowując kawałek ramy osiągniemy praktycznie nową konstrukcję wagonu - a w tym przypadku lepiej pchać się w tramwaje typu Moderus Beta niż pojedyncze funkiel nówki stozłomki.
Inną kwestią jest, że wagon jednoprzestrzenny sprawia wrażenie bezpieczniejszego, niż skład dwu-trzy wagonowy.

Bardziej zaawansowana przebudowa eliminująca wady konstrukcyjne 105/805tki to chyba zaleta niż wada.

Tuż za zachodnią naszą granicą sobie wymyślili Leoliner'a by za te samą kwotę wymienić więcej taboru. A one za bardzo nie odbiegaja koncepcyjnie od tego robi Moderus.

to czy krótkie wagony czy przeguby to raczej powinno zależeć od możliwego tempa realizacji przebudowy. Można też zleicić to Moderusowi, Protramowi, albo nawet zaproponować którejś z tych firm filialną produkcję tu w Łodzi - co w tym złego.

Nie ma co liczyć na to że kupimy nowych niskopodłogowców w przeciągu 5 - 6 lat w 100% zapotrzebowaniu na obsługę sieci.

Przy obecnym tempie zakupu taboru to za 20 lat trzeba będzie pośpiesznie likwidować sieć. Nawet helmutów nie potrafimy skutecznie kupić. Dlaczego nie zrobić własnego projektu i wyprodukować coś z wykorzystaniem tego co jest w 805N.

Nieprzyjazność dla osób starszych a tym bardziej dla niepełnosprawnych spowoduje nacisk na likwidacje i to szybka tramwajów.

Ponadto niestety bulwy, te nowe eniki i woltany nie maja ułatwień dla wejście do wagonu z poziomu jezdni. Dla starszych osób to poważny problem z ta wspinaczką. A niestety nadal przez wiele najbliższych lat większość przystanków będzie bez podwyższenia ułatwiającego wejście do wagonu.

Jeśli już wspomniałeś o Tatrach jako bardziej nadających się do takiej przebudowy to kilka lat temu spore stadko odstawionych T4 stało sobie w nieczynnej liniowo zajezdni przy podmiejskiej linii w Merseburgu k. Halle. Tam sieć ma tor metrowy.

Co w tym złego by na bazie nawet starszego taboru zrobić coś może być uzupełnieniem do zakupu poniekąd drogich nowych wagonów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Graficzny pisze:
STUDI pisze:
Graficzny pisze: Francuski Renault. ;)

Przecież to karykatura samochodu.

:roll: No ale cena się zgadza. Dlaczego mam przepłacać?
Czym się różniły auta francuskie od niemieckich kiedyś? Tym, że Niemcy potrafili zrobić porządne auto, które było trwałe, no może oprócz blacharki (nie dotyczy Audi). A Francuzi? Owszem produkowali wygodne auta, ale z tą niezawodnością bywało różnie.
Czym się różnią auta francuskie od niemieckich obecnie? Niczym. Każde nowe auto, może oprócz Volvo i niektórych aut japońskich, to szmelc, z ukrytym systemem powodowania nagłych usterek.
STUDI pisze:
Graficzny pisze: A Kraka niby ma co?

Bombardiery ale nie cityrunnery czy jak je tam teraz nazwali.
Teraz Pesy do nich przyjdą.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Bardziej zaawansowana przebudowa eliminująca wady konstrukcyjne 105/805tki to chyba zaleta niż wada.
Wada bo to droga inwestycja, a dofinansowania i tak nie będzie. Lepiej załatwić dotację i kupić w tej samej cenie dużo nowych.
Tuż za zachodnią naszą granicą sobie wymyślili Leoliner'a by za te samą kwotę wymienić więcej taboru. A one za bardzo nie odbiegaja koncepcyjnie od tego robi Moderus.
Odbiega pod praktycznie każdym względem. I ma 60% niskiej podłogi, nie mizerne 20 i to w samym środku.
I tak, licencja na Leolinera to całkiem fajny pomysł, chociaż byłby dużo fajniejszy gdyby zakład techniki MPK nie miał kagańca dochodów z powodu ustawy i mógł to sprzedawać.
Co w tym złego by na bazie nawet starszego taboru zrobić coś może być uzupełnieniem do zakupu poniekąd drogich nowych wagonów.
Tak, ale na bazie serii M8x. Koszt jest 5 razy niższy a efekt wcale nie gorszy.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

STUDI pisze:
Bardziej zaawansowana przebudowa eliminująca wady konstrukcyjne 105/805tki to chyba zaleta niż wada.
Ależ ja nie neguję pomysłu przebudowy 105/805 ogólnie, tylko pomysł przebudowy wagonu solo na niskopodłogowy. Głębsza przebudowa, typu Moderus Beta ma jak najbardziej sens.
Przydałoby się ze 30-40 takich Moderusów, przecież nie każdy kurs musi być wykonywany 100% niskopodłogowym tramwajem.

Tylko nasze MPK nie kwapi się do tego pomysłu
to czy krótkie wagony czy przeguby to raczej powinno zależeć od możliwego tempa realizacji przebudowy. Można też zleicić to Moderusowi, Protramowi, albo nawet zaproponować którejś z tych firm filialną produkcję tu w Łodzi - co w tym złego.
Należy tak rozwijać sieć, by wagony solo nie kursowały liniowo (chyba, że na hipotetycznych liniach nocnych). Firma, która miałaby realizować projekt "przebudowy" 2x805Na na 1xLF 27 metrów jest mi całkiem obojętna (choć z duetu Modertrans i Protram wolałbym tego pierwszego)
Nie ma co liczyć na to że kupimy nowych niskopodłogowców w przeciągu 5 - 6 lat w 100% zapotrzebowaniu na obsługę sieci.

Przy obecnym tempie zakupu taboru to za 20 lat trzeba będzie pośpiesznie likwidować sieć. Nawet helmutów nie potrafimy skutecznie kupić. Dlaczego nie zrobić własnego projektu i wyprodukować coś z wykorzystaniem tego co jest w 805N.
Patrz wyżej ;)
Jeśli już wspomniałeś o Tatrach jako bardziej nadających się do takiej przebudowy to kilka lat temu spore stadko odstawionych T4 stało sobie w nieczynnej liniowo zajezdni przy podmiejskiej linii w Merseburgu k. Halle. Tam sieć ma tor metrowy.

Co w tym złego by na bazie nawet starszego taboru zrobić coś może być uzupełnieniem do zakupu poniekąd drogich nowych wagonów.

MPK przymierza się wolnymi krokami do przebudowy M8C na coś na wzór Bety. Można ich zainteresować pomysłem zakupu tramwajów z Merseburgu, ale jak nakłonić ich, by nie szukali pośrednika tak, jak miało to miejsce przy okazji przetargu na Helmuty, tylko ugadali się tak, jak robi to Gdańsk - rozmowa z przedsiębiorstwem i zamówienie samego transportu?
Podpis.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

M. Kaźmierczak pisze: Czym się różnią auta francuskie od niemieckich obecnie?
Audi sie jeszcze różni, jeszcze trzyma swój poziom. Mercedes to juz scheisse"...

px33 pisze: Wada bo to droga inwestycja, a dofinansowania i tak nie będzie. Lepiej załatwić dotację i kupić w tej samej cenie dużo nowych.
Dużo nowych nie będzie. Cena wysoka nowego nowoczesnego tramwaju.
Łodź ma wielkie zaległosci w wyminie taboru a jak pisałem za chwilę nie będzie co miało jeździć po szynach.
Odbiega pod praktycznie każdym względem. I ma 60% niskiej podłogi, nie mizerne 20 i to w samym środku.
Nie chodzi mi o te procenty podłogi itd. ale ogólnie o fakt żeby produkować bardziej konserwatywne konstrukcje, które są tańsze w zakupie i miare możliwości wygłądały na nowoczesne.
I tak, licencja na Leolinera to całkiem fajny pomysł, chociaż byłby dużo fajniejszy gdyby zakład techniki MPK nie miał kagańca dochodów z powodu ustawy i mógł to sprzedawać.
To czas wydzielić z MPK zakład remontu taboru i zrobić z niego niezależną firmę.

Tak, ale na bazie serii M8x. Koszt jest 5 razy niższy a efekt wcale nie gorszy.

Tyle że M8x udało się kupić aż 18 plus oddziedziczono 6 po MKT a Konstali skolko ugodno. Jakoś nie widzę szans żeby MPK przebojem podbierało każdemu chętnemu M8x....

hax pisze:
Ależ ja nie neguję pomysłu przebudowy 105/805 ogólnie, tylko pomysł przebudowy wagonu solo na niskopodłogowy. Głębsza przebudowa, typu Moderus Beta ma jak najbardziej sens.
Przydałoby się ze 30-40 takich Moderusów, przecież nie każdy kurs musi być wykonywany 100% niskopodłogowym tramwajem.
[/qute]
Ale koszt zrobienie czegoś na wzór Modeusa Bety czy Protramu 205 jest wyższy niz próba zamknięcia sie w koncepcji 105tki. Przegub kosztuje.
Jaokś zrównoważyć. Bo szybciej i więcej w ramach dowolnego budzetu zrobi sie bulwiszona z wstawką niskopodłogowa, plus wysuwane stopnie niż przegubowca
hax pisze: Tylko nasze MPK nie kwapi się do tego pomysłu
Jakbyśmy mieli za prezydenta prawdziwego gospodarza to by "się zaczęli" kwapić.
Należy tak rozwijać sieć, by wagony solo nie kursowały liniowo
Na odcinkach o mniejszym popycie można wtedy dac większą częstotliwość kursowania. NP. Warszawska, Stoki. A jak tylko długie to okaże sie może zostać kilka linii na krzyż bez żadnej podmiejskiej.
W nocy to niektórych kursach solówka 805tka z mała.
MPK przymierza się wolnymi krokami do przebudowy M8C na coś na wzór Bety.
I może za 3 lata zrobią pokazowy jeden egzemplarz.
Przez ten czas kiedy one stały a nie jeźdźiły przynajmniej 8 powinno być już po modernizacji.
ale jak nakłonić ich, by nie szukali pośrednika tak, jak miało to miejsce przy okazji przetargu na Helmuty,
Bo jak sie kombinowało by wyprowadzić kasę z budżetu miasta na inne cele lub co gorsza do prywatnej kieszeni...
jak robi to Gdańsk - rozmowa z przedsiębiorstwem i zamówienie samego transportu?
patrz wyżej...
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

a nie prościej zbudować niskopodłogową doczepkę np. jako środkowy wagon bierny miedzy dwoma silnikowymi?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

RifRaf1988 pisze:a nie prościej zbudować niskopodłogową doczepkę np. jako środkowy wagon bierny miedzy dwoma silnikowymi?

przystaneczki mamy za krótkie....
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
RifRaf1988 pisze:a nie prościej zbudować niskopodłogową doczepkę np. jako środkowy wagon bierny miedzy dwoma silnikowymi?

przystaneczki mamy za krótkie....

Trend idzie w stronę solówek.. Jeżeli już, to można zrobić jeden niskopodłogowy wagon.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale czy taki Konstal nie straci wiele jeśli chodzi o skuteczność przyspieszania, a przede wszystkim hamowania, z taką bierną doczepą?

Bo jakby miała być czynna, to w sumie na jedno wychodzi kupić całkowicie nowy tramwaj. Doczepa czynna różni się tylko brakiem kabiny motorniczego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Bo jakby miała być czynna, to w sumie na jedno wychodzi kupić całkowicie nowy tramwaj. Doczepa czynna różni się tylko brakiem kabiny motorniczego.

Nie tylko, bowiem może nie mieć w ogóle napędu. W tedy jest w cenie pudła wagonu plus wózek toczny (b. uproszczony).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To już nie będzie czynna, tylko bierna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Otwarcie ofert przełożone na 7.07.2014 godzina 11:30.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

22 nowe tramwaje

Post autor: suomi »

czytam te Wasze dywagacje i śmiać mi się chce
a więc wagon 105/805N był zupełnie nową konstrukcją gdzie zastosowano belkę grzbietową zamiast ramy obwiedniowej stosowanej w Tatrach i 102/803N bo 13N a późnier przegubowy 102/803N to nic innego jak tatra którą Konstal skopiował i dlatego nie były do Polski importowane tatry.
Po drugie skrócenie pudła 105 miało na celu usztywnienie pudła a nie było przyczyną wiotkości, przez to że zastosowano ramę centralną czyli belkę nie ma możliwości uniskopodłogowienia pojedynczego wagonu tak jak w tatrze.
Wygięcie belki po środku pudła spowodowane jest umiejscowieniem rozrusznika bębnowego a nie czyimś widzimisie.
Po trzecie MPK Łódź prowadziło już przymiarki do zbudowania wagonu dwuczłonowego dwuwózkowego oraz niskowejściowego i nic z tego nie wyszł bo pudło jest za wiotkie, a więc pozostaje model Moderus Beta trójczłonowy czterowózkowy lub wrocławski kartofelek.
Po czwarte na wąskim torze nie ma mowy o mdelu pesy dla Częstochowy
ODPOWIEDZ