Strona 1 z 22

PESA Swing 2015

: czw 21:32, 24 kwie 2014
autor: jan_defecto
Znalazłem dokument w którym znajduje się projekt zakupu 22 nowych tramwajów niskopodłogowych na trasę WZ.

http://www.pois.gov.pl/Documents/2014.04.24_Wykaz_nowych_projektow_indywidualnych_dla_POIiS_DO_KONSULTACJI.pdf

: pn 14:06, 28 kwie 2014
autor: Zwyrol
Dwa nowe projekty zgłoszono również do Działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych. To: „Zakup nowoczesnego taboru tramwajowego dla zwiększenia konkurencyjności transportu publicznego w Łodzi”, opierający się na zakupie 22 tramwajów do obsługi trasy W–Z za 184 mln złotych (dofinansowanie ok. 48 proc.). Oraz zakup 10 nowych pociągów elektrycznych dla Kolei Mazowieckich.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52034/miliard_na_system_informacji_nowy_projekt_poiis_na_ostatnia_chwile.htm

: pt 14:42, 16 maja 2014
autor: Kpc21
Jest przetarg!

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:165380-2014:TEXT:PL:HTML&src=0

22 tramwaje to kropla w morzu potrzeb, ale ważne, że najwyraźniej polityka taborowa zaczyna się zmieniać i decydują się wreszcie na zakup nie tylko nowych autobusów, ale i tramwajów.

: pt 19:40, 16 maja 2014
autor: prof_klos
No to przyjmuję Obrazek propozycje - zabawmy się w wróżkę - co wygra, co dostarczy nam najbliższy czas?
PESA?

: pt 20:12, 16 maja 2014
autor: Kpc21
Solaris?

: pt 20:20, 16 maja 2014
autor: prof_klos
Powiem Ci szczerze - to jest moim marzeniem! W najskrytszych głębinach duszy mam wizję Solarisa na torach!
Skoro jest opcja wąskotorowa to jestem bardzo za! Obrazek

: pt 20:45, 16 maja 2014
autor: px33
Poczekajmy na SIWZ, który może sporo wyjaśnić. Najlepszym tramwajem dla Łodzi byłby Twist, ale PESA ma już spory portfel zamówień krajowych i nie ma wśród nich 100% niskopodłogowych Twistów żeby podpiąć Łódź pod serię.
Mimo wszystko przy tak krótkim terminie SIWZ może być dość elastyczna, więc możemy na przykład skończyć ze Swingami z serii dla Torunia (z nowym wyglądem)

: pt 21:13, 16 maja 2014
autor: BB93
5 Solarisów Tramino kupiła niemiecka Jena, w której rozstaw szyn wynosi 1 000 mm.

: pt 21:40, 16 maja 2014
autor: prof_klos
No Olsztyn chyba też ma 1000mm i Solarisy wzięli?

: pt 21:43, 16 maja 2014
autor: Kpc21
Ale Olsztyn to chyba dwukierunki kupuje (będą mieć krańcówki w formie weksli), to nie jest przeszkoda?

: pt 22:08, 16 maja 2014
autor: jan_defecto

: pt 22:21, 16 maja 2014
autor: eDragon55
Jak przybędzie nowych 22 tramwajów to razem będzie 47 niskopodłogowych to spokojnie wystarczy do obsługi wszystkich kursów linii 10, 11 i 15 oraz sporej części 15A.

: sob 10:46, 17 maja 2014
autor: pawlak
Dość optymistycznie 47 - realnie 4445 (nie wiem jak teraz sprawa stoi) ze względu na 23 ledwo egzystujące Cityrunerry Obrazek Może stąd 22 a nie 20.

: sob 11:09, 17 maja 2014
autor: jan_defecto
Mamy trzy odstawione Citki (1202, 1209 i 1214).

: ndz 15:26, 18 maja 2014
autor: px33
to spokojnie wystarczy do obsługi wszystkich kursów linii 10, 11 i 15 oraz sporej części 15A.
Jeszcze jest 12/12A (na Cityrunnery, odcinek na Stoki nie jest gorszy niż Politechniki i Rzgowska) i w niedługiej perspektywie 14.
Nie wiem jak będzie wyglądać dofinansowanie (czy pojawią się obostrzenia dotyczące tras), ale przypuszczam że podział obsługi będzie wyglądał tak:
10 - nowe [ok. 14-15 brygad]
11 - nowe [max 7] + Pesa [co najmniej 7]
15A - Pesa [max 3] + CR [0-3 w zastępstwie za Pesy]
12, 15 - CR [pozostałe, czyli max 7-10 na obu liniach]
Do tego po remontach na linie miejskie trafią M8CNF.

Jeśli w dofinansowaniu będzie wymóg jazdy nowych po WZ, przyda się korekta trasy 12 (do Telefonicznej, w zamian 15 na Stoki)

: ndz 15:58, 18 maja 2014
autor: Kpc21
15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.

Jest jeszcze 16A.

: ndz 19:06, 18 maja 2014
autor: RifRaf1988
Co do citków czy naprawdę z tych 3 nie da się uruchomić chociaż jednego?

: ndz 19:34, 18 maja 2014
autor: Kpc21
Przypuszczam że nawet uruchomienie wszystkich trzech byłoby dużo tańsze nż zakup nowego tramwaju.

: ndz 19:52, 18 maja 2014
autor: px33
15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.
Brygady są rozdzielone (chyba poza /22), a jakość torów na końcowych odcinkach dość mocno się różni, więc rozdzielanie taboru jak najbardziej ma sens. Pesy już jeżdżą po Politechniki, na Rzgowską jeszcze się planowo nie zapuszczały.
Jest jeszcze 16A.
Tylko szczytowe, po trasie 11 (+ ew. 15), więc nie ma większego sensu wysyłać tam niskiej podłogi. Priorytetem powinny być unikatowe ciągi (bez dublowania autobusem i/lub innymi liniami z niską podłogą) i brygady całodzienne.

: ndz 21:21, 18 maja 2014
autor: RifRaf1988
Kpc21 pisze:Przypuszczam że nawet uruchomienie wszystkich trzech byłoby dużo tańsze nż zakup nowego tramwaju.

1209 to już chyba samo pudło i chyba nawet nie wszystkie człony ma swoje.