Modernizacja łódzkiego M8C

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: px33 »

Czas jest zawsze - konstale niestety zostaną z nami jeszcze dłuższy czas, zwłaszcza jeśli remontuje się je w cenie nowego tramwaju z dotacja
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: nowy1212 »

Jak wygląda kwestia zmiany M8C na M8CN? Póki co zrobiono 10 M8CN, a jak postępy z pozostałymi?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: prof_klos »

Z tego co się orientuję w ruchu pozostają obecnie już tylko dwa klasyczne M8C?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

A 2 stoją w zajezdni :D
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: nowy1212 »

To czemu ich dalej nie modernizuja tylko za Konstale się wzięli?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

Bo już więcej Konstali remontować nie będą. Trochę lipa z tymi M8CNami, bo latem się zaczną masowe remonty w Łodzi i co, trochę się zacznie objazdów i będzie, że tak się brzydko wyrażę, problem. Może pod koniec wiosny coś zaczną robić i z tymi pozostałymi M8C. Z drugiej strony problemy mogą raczej zacząć się dopiero jesienią, wszak w wakacje część tramwajów jeździ rzadziej, a poza tym będą się pojawiać NF6D, więc może w końcu nie będzie tak źle. Ale dobrze byłoby i o tych M8C myśleć. Trochę słabo, że dwa wagony nie będące w ruchu od mniej więcej roku nie opuszczają zajezdni.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: Funky Koval »

TramMomentyStudenta pisze:A 2 stoją w zajezdni :D
To czemu ich nie modernizują, tym bardziej że od poprzedniej moderki minęło już trochę czasu i można by odświeżyć jej projekt, poprawiając przód czy wnętrze. Bety dla Wrocka odświeżono

Obrazek
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

Nie powiedziałbym, że jest sens zmieniać projekt dla ostatnich 4 wagonów. Jeśli przywiozą kiedykolwiek kolejne M8C, to można pomyśleć. ;)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: suomi »

Nie modernizują bo czekają na oferenta w celu wykonania części do przekładni na wózkach.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czyli kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Ale mam nadzieję, że do wakacji coś ruszy?
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: Funky Koval »

TramMomentyStudenta pisze:Nie powiedziałbym, że jest sens zmieniać projekt dla ostatnich 4 wagonów. Jeśli przywiozą kiedykolwiek kolejne M8C, to można pomyśleć. ;)
Jest jeszcze kilka krótkich tramwajów tego typu w Łodzi, więc ta druga seria będzie też podchodzić pod 10 sztuk, a jeśli dokupią kolejne, to nawet może tych tramwajów być zmodernizowanych kilkanaście. Ile kosztowała by zmiana designu przodu czy wnętrza? A tramwaj byłby zdecydowanie ładniejszy, bo obecna wersja od strony wizualnej nie wyszła im.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: suomi »

Design wyszedł taki jak jesti, nie liczy się design tylko funkcjonalność, GT8N też urodą nie grzeszą ale są funkcjonalne i dzięki temu zostaną we flocie MPK. Wagonów M6S nie będą przerabiać na nisko podłogowe bo brakuje środkowego członu i wózka nie mniej jakiś większy remont by im się przydał.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

Funky Koval pisze: Jest jeszcze kilka krótkich tramwajów tego typu w Łodzi, więc ta druga seria będzie też podchodzić pod 10 sztuk, a jeśli dokupią kolejne, to nawet może tych tramwajów być zmodernizowanych kilkanaście. Ile kosztowała by zmiana designu przodu czy wnętrza? A tramwaj byłby zdecydowanie ładniejszy, bo obecna wersja od strony wizualnej nie wyszła im.
Nie. Nie ma obecnie żadnych wagonów M8C poza tymi czterema. Jeżeli już jest, to M6S, które na upartego możnaby zmodernizować mniej więcej tak, jak M8CN, co więcej, na upartego możnaby sprowadzić je na Chocianowice, ale nie wiem, jakie są szanse na modernizację M6S w najbliższych latach, bo remonty trochę mogą napsuć szyków. W tym roku dostaniemy tylko 15 NF6D.
A będąc w temacie modernizacji, co konkretnie jest nie tak od strony wizualnej? Bo od strony technicznej, to wiemy, że są ciągle problemy z #2499 - chodzi o brak zintegrowania z systemem.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: nowy1212 »

suomi pisze:Design wyszedł taki jak jesti, nie liczy się design tylko funkcjonalność, GT8N też urodą nie grzeszą ale są funkcjonalne i dzięki temu zostaną we flocie MPK. Wagonów M6S nie będą przerabiać na nisko podłogowe bo brakuje środkowego członu i wózka nie mniej jakiś większy remont by im się przydał.
No, ale środkowy człon to chyba jest akurat wywalany nie?

Ale no też uważam, ze remont by się przydał, choć nie wiem czy większy. Po prostu taki by te tramwaje pojeździły jeszcze do tego 2025r. To samo GT8N choć one akurat powinny raczej byc zmodernizowane i przeznaczone jako rezerwa za niskacza, bo to jednak starocie są już.
TramMomentyStudenta pisze:A będąc w temacie modernizacji, co konkretnie jest nie tak od strony wizualnej? Bo od strony technicznej, to wiemy, że są ciągle problemy z #2499 - chodzi o brak zintegrowania z systemem.
Od strony wizualnej wady to:
1. Wstrętny przód - no obrzydliwy jest po prostu
2. W środku przede wszystkim oświetlenie wygląda kiepsko - co to łazienka jakaś czy co?
3. Niezbyt ładne malowanie nie pasujące do nowych Swingów. Powinni stworzyć jakieś zasady jak malować pojazdy w Łodzi.
4. Wg mnie za mały wyświetlacz z przodu (ale to moje zdanie)

Tu oczywiście mówię o wyglądzie, bo sa jeszcze inne wady.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: Funky Koval »

Przód jest brzydki, wygląda staro. Skoro idzie do wymiany to powinni go wymienić na taki, by pasował do dzisiejszych trendów a nie takich sprzed 5-10 lat. Podobnie malowanie.
Beta z Wrocławia w sumie konstrukcyjnie wiele się nie różni od naszego, a wizualnie wydaje się o generację do przodu. A przecież nasz mógłby być zrobiony na prawie klona tej Bety z Wrocka, przynajmniej wizualnie.
Wracając jeszcze do tych M6S, skoro od biedy da się je zmodernizować na wzór tych dłuższych, to czemu się tego nie robi? Przecież to też tramwaj przegubowy, moc silników ma podobną, środkowy człon i tak będzie nowy, brakuje jedynie wózka i przegubu. Czy to taki problem go pozyskać? Zawsze można go wziąć od posiadanego kolejnego M6S, który miałby iść na żyletki.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: nowy1212 »

No bo jaki sens robić M6S skoro M8C jeszcze nie zrobili? No, a jak zrobią M8C to się wtedy zobaczy co dalej, bo zawsze może się coś znaleźć innego uzywanego.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: px33 »

Swoją drogą, przy zakładanym czasie eksploatacji M8CNF na poziomie 15-20 lat wydanie nawet 100-150 tysięcy na korektę frontów (a w sumie wystarczy wymienić niewielki panel ze światłami, to razy 20-25 to raczej nie będzie jakiś wielki koszt tym bardziej że same żarówki i odbłyśniki można użyć ponownie) nie powinno być jakimś zabójczym kosztem.

M6S na razie nie ma co ruszać, jak pojawi się dodatkowy wózkoprzegub do 327 to będzie można się zastanowić. Z drugiej strony ciekawe jak trudno byłoby uruchomić 327 na aparaturze chopperowej z któregoś z modernizowanych M8C.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: suomi »

Srodkowe człony z M8C nie zostają tylko są przerabiane na nisko wejściowe i spowrotem łączone z członami skrajnymi. Tramwaj ma być funkcjonalny i nie musi być piękny z resztą który wagon niemiecki jest piękny.Po trzecie po co wkładać aparaturę z M8C do M6S i mieć z nią problemy skoro można włożyć aparaturę Woltana i mieć wszystkie z unifikowane wagony. Kupować, szukać członów do M6 raczej nie będą bo taniej wyjdzie kupno wagonu M8C/S.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze: Od strony wizualnej wady to:
1. Wstrętny przód - no obrzydliwy jest po prostu
3. Niezbyt ładne malowanie nie pasujące do nowych Swingów. Powinni stworzyć jakieś zasady jak malować pojazdy w Łodzi.
4. Wg mnie za mały wyświetlacz z przodu (ale to moje zdanie)
1. Przód jak przód, ale wagon ogólnie prezentuje się dużo lepiej jako przerobiony niż oryginał.
3. Malowania powinny być podobne, aczkolwiek powinna być zachowana jakaś różnorodność. Jak mają być malowania wszystkie podług Swingów, to co można powiedzieć o Woltanach, a nawet ogólnie Konstalach? A tym bardziej o M6S, który niesamowicie odstaje w sensie kolorystycznym? Ważne, że Swing jest czerwony, a Duwag żółty, a więc mieścimy się jednak w barwach miasta!
4. Na wyświetlacz więcej miejsca akurat nie było. Też szkoda, zwłaszcza że Telefoniczna Zajezdnia to napis wyświetlany w dwu linijkach. Osoby ze słabszym wzrokiem mają na co narzekać. :(
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze: 1. Przód jak przód, ale wagon ogólnie prezentuje się dużo lepiej jako przerobiony niż oryginał.
3. Malowania powinny być podobne, aczkolwiek powinna być zachowana jakaś różnorodność. Jak mają być malowania wszystkie podług Swingów, to co można powiedzieć o Woltanach, a nawet ogólnie Konstalach? A tym bardziej o M6S, który niesamowicie odstaje w sensie kolorystycznym? Ważne, że Swing jest czerwony, a Duwag żółty, a więc mieścimy się jednak w barwach miasta!
4. Na wyświetlacz więcej miejsca akurat nie było. Też szkoda, zwłaszcza że Telefoniczna Zajezdnia to napis wyświetlany w dwu linijkach. Osoby ze słabszym wzrokiem mają na co narzekać. :(
ad 1. No dla mnie przod to koszmarek
ad 3. Da się ułożyć wzór który będzie dobry praktycznie dla każdego pojazdu. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t128353717
Co prawda nie ma Swinga i M8CN, ale no Swing juz jest OK, a M8CN to jak M6S czy GT8N

Malowanie powinno byc jednak jednakowe tak się po prostu robi.
ODPOWIEDZ