Strona 6 z 12

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pt 23:08, 06 kwie 2018
autor: nowy1212
Niby można nie kusić losu, ale od wielu, naprawdę wielu osób słyszę krytykę NF6D, ze starocie brzydkie kupione. Jeśli drobna zmiana w wyglądzie z przodu miałaby poprawić opinię o tym zakupie to chyba dobrze nie?
Bo jak będzie krytyka to następnym razem miasto nie kupi używanych i tyle będzie. Zostaniemy z klasycznym wyglądem tylko zapłacimy za to wysoką cenę.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pt 23:13, 06 kwie 2018
autor: prof_klos
Władze Pabianic, w pełni świadomości iż M8x są lepsze aneksowały te pojazdy do porozumienia, a ludzie jak to ludzie, źle bo wszak 805Na najlepsze, najcieplejsze, najlepiej tłumią nierówności i w ogóle sama rozkosz. :P Ale M8CN to już cud, miód i malina, 3D to już w ogóle, ba - nawet telewizor jest! :lol:

Najczęściej najwięcej chrzanu w dyskusji sadzą ci, co zielonego pojęcia nie mają, lub nie podróżują tramwajami, więc ja zazwyczaj olewam takie opinie, aczkolwiek nie da się nie zauważyć, że one występują. Sobie Pesy nowoczesnej zapragnęli. :D

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pt 23:15, 06 kwie 2018
autor: px33
A ja bym to generalnie olał, krzykacze zawsze będą krytykować (ba, my też po trochu jesteśmy krzykaczami bo krytykujemy paskudy :P ). Kiedy sprowadzano GT8N z Helsinek (i to nie tylko tego, poprzednią serię też) to nie przypominam sobie żeby była zauważalna liczba krytycznych komentarzy a GT8N to jednak zauważalnie mniej nowoczesne tramwaje, design też mają starszy. Ba, przy M8C też nie przypominam sobie jakichś większych gównoburz.

Generalnie nie wiem dlaczego ludzie tak się uparli na narzekanie na te NF6D, może po prostu pojawiło się o nich tak dużo informacji w mediach że wyrobiła się "masa krytyczna narzekaczy".

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pt 23:18, 06 kwie 2018
autor: hytgar655
A pamiętam, że oglądałem jakiś materiał sprzed paru lat i ludzie mówili, że MPK mogłoby jakieś lepsze wozy podstawiać (a na materiale był Konstal). Też bym chciał w Łodzi same Swingi, ale to jest, przynajmniej na razie, średnio realne. Naprawdę nie zdziwię się, jak po remoncie Pabianice zaczną wołać o Pesy. Chyba, że coś do tego czasu znajdą używanego. Ale też pewnie będzie wybrzydzanie, że coś jest nie tak.

Fronty w NF6D mogliby ogarnąć. Jakoś z głową, żeby nie wyszła tragedia. Listwa i światła do wymiany.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pt 23:47, 06 kwie 2018
autor: prof_klos
Wkleić mordę od "bulwy" i po problemie, haha. Nie zdziwię się, jakby przeszczepili laminaty z M8CN. :P
Ale lądujemy, nawet nie myślmy o tym, bo wywołamy burzę i ktoś jeszcze to "podłapie". ;) Z tego co pamiętam większe majstrowanie przy tych wagonach miało zostać odpuszczone.
A ludzie... jak to kiedyś powiedziałem:

dajmy każdemu po sztabce złota. Jedno powiedzą: wspaniale! Dbają o nas, jest pięknie! Inni zaś zaplują się: skandal! Za darmo rozdają majątek narodu! Odwołać ich!

Po prostu ludziom się nie dogodzi.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: sob 14:16, 07 kwie 2018
autor: mig
Funky Koval pisze:To czemu ich nie modernizują, tym bardziej że od poprzedniej moderki minęło już trochę czasu i można by odświeżyć jej projekt, poprawiając przód czy wnętrze. Bety dla Wrocka odświeżono
A jaki byłby tego sens biorąc pod uwagę, że to kosztuje, do zmodernizowania pozostały 4 wagony i nie zanosi się na kupno kolejnych?

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 09:23, 09 kwie 2018
autor: Funky Koval
Przód tej modernizacji nie wyszedł, wygląda gorzej niż oryginalny tramwaj niemiecki gdyby mu odświeżyć lampy. Wygląda po prostu tandetnie i discopolowo. Projekt nowego przodu nie powinien kosztować majątku, można się inspirować istniejącymi tramwajami jak Moderus Beta dla Wrocławia czy nawet naszym Woltanem. Skoro przód i tam ma być wymieniany, to koszt zamiany obecnego tandetnego przodu na nowy to nie będą jakieś naprawdę duże pieniądze, bo pewnie będzie to głównie koszt projektu. A tramwaj wizualnie też powinien wyglądać.
Poza tym nie wiem, czy tylko 4 jeszcze będą modernizowane, skoro jeździ po Łodzi kolejne pare krótkich tramwajów tego typu. Kraków zamawia gotowe człony w Autosanie, więc brak środkowego elementu nie powinien być przeszkodą. A patrząc, ile przestarzałego złomu jeździ po Łodzi, nawet sprowadzenie kolejnych M8C nie jest niemożliwe. To, że dziś każdy jest zachwycony, bo kupiono z UE kilkadziesiąt nowych tramwajów, plus sprowadzono kolejne kilkadziesiąt niskopodłogowych, nie znaczy że zawsze będzie tak łatwo. O pieniądze z UE w kolejnej perspektywie będzie trudniej, kolejne używane niskopodłogowe tramwaje nie muszą być tanie, a i tramwaj niskopodłogowy nie wszędzie wjedzie. Więc za rok, dwa MPK może dojrzeć do kupna kolejnej partii M8C. A wtedy warto by mieć jednak ten przód lepszy

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 10:03, 09 kwie 2018
autor: Kpc21
Ponoć MPK ma coś lepszego na oku, i chyba już teraz częściowo niskopodłogowego (albo i w pełni, nie jestem pewien).

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 10:39, 09 kwie 2018
autor: nowy1212
Niby mają tylko, że ciągle słyszę, ze zmienia się wersja i raz mamy mieć, a raz nie...

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 11:04, 09 kwie 2018
autor: prof_klos
Zastanawia mnie technologia wytwarzania przednich ścian wagonów tramwajowych z laminatu.
Kto to wykonuje? MPK odlewa we własnym zakresie? Zamawiają? A jeżeli tak to kto dysponuje tak gigantyczną formą do wtryskarki, by odgrzać taki gabaryt?
Druga sprawa - czy przy modernizacji łączonej ze zmianą czoła pojazdu ("bulwa", "3D", "M8CN" i pochodne) przewoźnik wybiega wyobraźnią w przód i zamawia jeden, dwa odlewy "na zapas" do wykorzystania w przypadku uszkodzeń wynikłych w kolizjach? A może zamawiają "na gorąco", tudzież sami odlewają sobie takie elementy gdy zachodzi potrzeba?

Jeżeli chodzi o komponenty skrajnie narażone na uszkodzenia - oprawy lamp, zderzaki, osłony wózków - jestem przekonany, że w każdej zajezdni jest magazyn z tymi częściami zamiennymi.
Jak to ma się jednak do całych, potężnych frontów?

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 12:58, 09 kwie 2018
autor: suomi
Autosan nie produkuje środkowych członów dla Krakowa tylko je przerabia tak jak dla łódzkiego MPK środkowe człony i ściany czołowe robi Protram z Wrocławia i takie zrobił i takie będą mimo że się komuś nie podobają i nie liczcie na to że będą te fronty wymieniać.Te elementy są zamawiane przez przetarg w takiej ilości jaka jest potrzebna.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 14:24, 09 kwie 2018
autor: Kpc21
Można przynajmniej zmienić malowanie tego czoła.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 18:13, 09 kwie 2018
autor: Ronnie
suomi pisze:Autosan nie produkuje środkowych członów dla Krakowa tylko je przerabia
http://m.infobus.pl/autosan-wyprodukuje ... 98031.html
Autosan wyprodukuje tramwajowe człony niskopodłogowe dla MPK Kraków
http://m.infobus.pl/tak-wygladaja-nisko ... 98072.html
Tak wyglądają niskopodłogowe człony produkowane przez Autosan
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... zesci.html
2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i dostawa części środkowej niskopodłogowej (środkowego członu niskopodłogowego) do wagonów tramwajowego typu GT8S, zwanych dalej „członami” lub „przedmiotem zamówienia”, na podstawie dokumentacji technicznej GT8S-MF05 dostarczonej przez Zamawiającego, zwanej dalej „projektem”.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 19:28, 09 kwie 2018
autor: Kpc21
Ponoć to nieprawda, że Protram robił czoła do M8C, oni robili tylko środkowy człon. Informacja za forum SSC jako odpowiedź użytkownika z Wrocławia (pewnie z jakimiś wtykami w Protramie) na przekazanie informacji podanej przez @suomi.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: wt 08:47, 10 kwie 2018
autor: SCEL
Jejku nawet jeśli to nie protram to tak jak pisał suomi wszystko było zamówienie w przetargach. Już teraz nie pamiętam czy był jeden przetarg na wszystkie elementy do modernizacji ale wydaje mi się że był jeden na człony niskopodłogowe i ściany frontowe.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 20:37, 16 kwie 2018
autor: TramMomentyStudenta
A tych oto najcenniejszych informacji pod zdjęciem ostatniego czynnego M8C nawet nie znałem:
http://gtlodz.eu/m/img-ostatni_czynny_m8c,39145.html

Tak więc może do wakacji uda im się wyrobić chociaż z trzema nowymi M8CN, a po wakacjach po M8C już nie będzie choćby śladu. ;)

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 21:00, 16 kwie 2018
autor: nowy1212
Nie rozumiem. W opisie jest napisane, ze w tym roku będą zrobione 2 M8CN. Obecnie jest ich dziesięć, więc do końca roku będzie dwańascie. Ja rozumiem to tak, ze M8CN nr 13 i 14 będą dopiero w 2019r.

Swoją drogą trochę szkoda, ze już M8C nie będzie - ładne te tramwaje pomimo upływu lat.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 21:10, 16 kwie 2018
autor: Karol
nowy1212 pisze:Swoją drogą trochę szkoda, ze już M8C nie będzie - ładne te tramwaje pomimo upływu lat.
Jeden powinien być na zabytek, ale chyba nie w tym mieście...

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: pn 21:22, 16 kwie 2018
autor: px33
Ale w sumie po co? Ta seria była w Łodzi raptem kilka lat i od razu z założeniem modernizacji. Lepiej mieć o jednego niskopodłogowca więcej niż zabytek, który zostanie w miesiąc zajeżdżony przez Chocianowice i nie będzie jeździł mimo dobrej dostępności części.

Swoją drogą, nie wiem jak poważne są uszkodzenia 533, ale może zamiast uziemiać w zasadzie sprawny tramwaj lepiej prowizorycznie go połatać, odwrócić tak żeby zaspawanie schodów w jednych drzwiach po jednej stronie nie było problemem i puścić na miasto na ten rok do modernizacji. Albo po prostu przełożyć schody z magazynu albo z któregoś z obecnie modernizowanych M8C.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: wt 05:20, 17 kwie 2018
autor: TramMomentyStudenta
Ale 533 ma właśnie na modernizację wkrótce iść.