Strona 3 z 12

: pt 09:47, 15 kwie 2016
autor: Kpc21
Ale Moderus Beta nie ma nic wspólnego z oryginalnymi 805Na od Konstala poza konstrukcją. Moderus Beta to fabrycznie nowy tramwaj. 805Na na Moderusa, tak jak to się robi z M8C i podobnymi tramwajami, zmodernizować się ponoć nie da.

A tak w ogóle, to nasze MPK miało taki projekt już na długo przed Modertransem. Ale właśnie podobno ze względów nie tyle finansowych (może też, nie orientuję się), ale technicznych nie udało się tego zrealizować.

: pt 15:51, 15 kwie 2016
autor: pawlak
Jedyna taka modernizacja, która nadal jeździ to złożony z 105N krakowski Protram 405N. I Kraków też nie chciał modernizować tak dalej 105tek.

Obudźmy się - modernizacje 805Na powinny skończyć się już dawno, a jeśli już miałyby mieć miejsce to bez plastikowych czół. Poza tym kabiny w drugich wagonach powinni likwidować conajmniej od reformy 2001 a zaczęto to robić dopiero od czasu bulw i to nie pierwszych.

: pt 15:57, 15 kwie 2016
autor: px33
Rzecz w tym że teraz już nie powinni. W końcu (oby jak najprędzej) dojdziemy do sytuacji, w której jedynym sensem konstali będzie kursowanie solo i wtedy głupio byłoby kasować przyczepy zmodernizowane za ciężką kasę.
Z drugiej strony, naprawdę mogliby się dość mocno ograniczyć z tymi modernizacjami. Od zewnątrz do czegoś takiego jak tu http://phototrans.eu/14,690643,0,Konstal_105Nz_2028.html - tylko wymiany drzwi i może też okien na te nowsze, od strony elektroniki do wymiany przetwornicy na statyczną.

: sob 20:54, 16 kwie 2016
autor: mateeusz
kuba_łódź pisze:Taka łódzka "Beta" byłaby idealnym rozwiązaniem, ale na jakieś 5-10 lat. Bo po tym czasie większość torowisk w mieście i poza nim nie będzie się nadawać do użytku.

Argument o kiepskim stanie torowisk w mojej opinii właśnie jak najbardziej byłby za czymś podobnym do Moderusa Beta - skoro konstrukcja opiera się na Konstalu, to powinien sobie poradzić w kiepskich warunkach, a z nowymi niskopodłogowymi tramwajami może być problem na wielu fragmentach łódzkiej sieci.

: sob 22:10, 16 kwie 2016
autor: px33
Za takie pieniądze - nie, nie i nie. Do modernizacji trudno dostać dofinansowanie, a taka modernizacja kosztuje więcej niż wkład własny do nowego tramwaju. Już lepiej mieć we flocie 20% częściowo niskopodłogowych Twistów (podobnych jak te na Śląsku).

Jeśli wszystko pójdzie pomyślnie (WZ2, rewitalizacje, Teofilów, ŁTM) to gdzieś tak do 2020-2022 wszystkie torowiska będą stosunkowo przejezdne. Fajnie byłoby też możliwie szybko zmobilizować MPK do zakupu sprzętu utrzymaniowego (szlifierka - najlepiej w wozie wielofunkcyjnym, sensowna podbijarka, napawarka do łuków) żeby złe utrzymanie nie zarzynało tras po kilku latach.

: ndz 00:41, 17 kwie 2016
autor: ZEA1-7700
Nie oszukujmy się, jeszcze wiele wody w Nerze przepłynie zanim chociaż połowa taboru tramwajowego będzie nowoczesna. Cityrunnery mają już 15 lat, a szczerze wątpię, czy wytrzymają po 30-40 lat jak niemieckie wagony.

: ndz 09:28, 17 kwie 2016
autor: px33
Ok, ale po co spowalniać ten proces robiąc jakieś biedawynalazki za cenę połowy (Moderus) albo 1/3-1/6 (Woltan) nowego tramwaju?
Czy nie lepiej (wzorem Gdańska, który z najgorszej w kilka lat stał się pod względem taboru porównywalny z Krakowem) zrezygnować z pudrowania trupów i pseudonowoczesności i skupić się na kupowaniu możliwie dużej liczby nowych tramwajów wysokiej jakości i łataniu braków taborowych niemieckim taborem, modernizowanym maksymalnie po kosztach? Za cenę jednego łódzkiego M8CNF Gdańsk ma 2, a w czasie w którym MPK przerabia jednego helmuta, Gdańsk dostaje od Modertransu 5.

: śr 17:15, 20 kwie 2016
autor: suomi
Moderus Beta to nic innego jak 105 z dodanym trzecim członem i nic nie stało by na przeszkodzie żeby łódzkie 805 modernizować w ten sposób. Problem polega na tym że trzeba skonstruować lub kupić człon lub kupić dokumentację na środkowy człon i MPK chciało kupić od Modetransu dokumentację na człon ale oni zażyczyli sobie takiej kasy że to się nie opłacało, skonstruowanie swojego członu trwało by wiele lat bo trzeba wykonać badania statyczne i dynamiczne konstrukcji i homologować ją to też koszty i czas. Swego czasu był projekt dwuczłonowego tramwaju na dwóch wózkach jak Tatra KT4 i trójczłonowego z członem wiszącym ale konstrukcja 805 jest zbyt wiotka. Moim zdaniem zamiast woltanować pozostałe 805 lepiej by było kupić za tą kasę kilka Moderusów Beta takich jak wziął Wrocław i tym można by było jeździć po wszystkich torach. A na przedstawionym na zdjęciu z linku jest model 105N2k wyprodukowany przez Konstal dla Warszawy

: śr 20:41, 20 kwie 2016
autor: BB93
W czeskim Libercu jeżdżą zmodernizowane Tatry T3, w których obniżono podłogę w środkowej części pojazdu. W zamian za miejsce na wózki są podwójne siedzenia w części wysokopodłogowej. Wagony kursują w składach z pojazdami bez modernizacji dzięki czemu modernizując np. 5 wagonów mamy 5 brygad obsługiwanych dwuwagonowymi składami dostępnymi dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

: czw 16:46, 21 kwie 2016
autor: Kpc21
suomi pisze:Moderus Beta to nic innego jak 105 z dodanym trzecim członem i nic nie stało by na przeszkodzie żeby łódzkie 805 modernizować w ten sposób.
A nie przypadkiem fabrycznie nowy 105 z dodanym trzecim członem? Coś mi się obiło o uszy, czy raczej oczy, że z używanego 105 po prostu zrobić się tego nie da. Nie wiem dlaczego, ale było do tego jakieś uzasadnienie.

: ndz 11:24, 24 kwie 2016
autor: suomi
Moderus jak i Protram robią nowe 105 ze zmodernizowanym designem z prostą wzmocnioną belką grzbietową i pewnie da się z 805 zrobić moderusa tylko potrzebna jest dokumentacja. Czeska Tatra KT3 jest na ramie spawanej
z belek stalowych tak jak w 13N i 102/803N i z 13N można by było zrobić środek niskopodłogowy tyle że Tatra ma 15 m długości a 13M na 13 m i jest za krótka na takie modernizacje pomijając fakt że są zbyt leciwe.

: pt 11:27, 29 kwie 2016
autor: Kuba
Wczoraj drugi M8C po modernizacji na jazdach próbnych, widziany na DTC ok. 15:40, skręcający z WZ w ŁTR (ze wschodu na północ). Gdzieniegdzie jeszcze taśmy i folie. Otrzymał numer 2699.

: pt 12:57, 29 kwie 2016
autor: eDragon55
To chyba na dniach powinien kursować liniowo bo dopuszczenie go do ruchu liniowego zajmie mniej czasu niż w przypadku pierwszej modernizacji M8C.
Co do numeru to widzę, że bardzo lubią końcówkę 99 Obrazek chociaż myślałem, że dadzą 2500 i 2501 (następny, który ma wyjechać) i tak też pisało w niektórych źródłach np. wikipedia.org, więc albo były to błędne dane albo zmienili zdanie.

: pt 17:06, 29 kwie 2016
autor: Mat
Mamy już 2016, więc pewnie dlatego 2699. Choć były plany, że miał wyjechać dużo wcześniej i może pierwotnie miał mieć numer 2500 albo 2599.

Wczoraj widziany także na Zielonej i Narutowicza w kierunku Radiostacji, jakoś koło 16.

: pn 13:39, 06 cze 2016
autor: eDragon55
MPK Łódź pisze: Drugi zmodernizowany przez pracowników Zakładu Techniki MPK-Łódź tramwaj typu M8C (numer taborowy 2699) poza dodatkowym członem nispokodłogowym został wyposażony również w wybrane przez pasażerów plastikowe siedzenia z matowym siedziskiem!
Tramwaj pierwszego dnia (6 czerwca) obsługuje trasę 15A na 8 brygadzie. Odjazdy z krańcówek:
Chocianowice:
13:12, 15:37, 18:03
Telefoniczna:
14:23, 16:49, 19:02
Zapraszamy do podróży i czekamy na Państwa opinie!

Re: M8CN

: pt 20:56, 05 sie 2016
autor: volt
Czemu nowe 2499 wchodząc w kółko pętli niemiłosiernie skrzypie?

Re: M8CN

: czw 14:29, 09 lut 2017
autor: mateeusz
MPK-Łódź Sp. z o.o. pisze:Wkrótce po Łodzi zacznie kursować czwarty zmodernizowany tramwaj M8C. Bazą dla 14 dwukierunkowych tramwajów tego typu jest zajezdnia Chocianowice. Kupiono je od niemieckiego przewoźnika z Bielefeld w 2013 r. Początkowo kursowały na tymczasowej linii Z w relacji Chocianowice - IKEA - Kurczaki, później na linii Z1 po ul. Kilińskiego.Niemieckie wagony trzeba było dostosować do łódzkich warunków m.in. likwidując wysuwane schody, które w Łodzi okazały się niepotrzebne. Dzięki temu do tramwaju można było wstawić fragment niskiej podłogi oraz środkowe drzwi. Pierwszy zmodernizowany M8C, nazywany już M8CN, opuścił Zakład Techniki MPK - Łódź w listopadzie 2014 r. Drugi zaczął kursować po Łodzi w maju 2016 r., a trzeci sześć miesięcy później. Czwarty M8CN wkrótce wyjedzie na trasy.
Źródło: Facebook MPK Łódź https://www.facebook.com/mpklodz

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: wt 18:00, 21 lut 2017
autor: kafar
Tak, wysuwane schody są bardzo niepotrzebne. Zwłaszcza gdy trzeba wsiadać z poziomu ulicy, a nie z podwyższonego peronu.

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: wt 20:10, 21 lut 2017
autor: Kpc21
Pewnie mieli na myśli rozkładane schody, które faktycznie w Łodzi potrzebne nie są - nie mamy w mieście wysokich peronów. Wysuwanych schodków nie powinni likwidować i szkoda, że to robią.

Co konkretnie nimi pokierowało, żeby te wysuwane schodki też pousuwać?

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

: śr 09:40, 22 lut 2017
autor: kafar
Wysuwanego stopnia pewnie nie da się naprawić młotkiem i przecinakiem. :P A wydaje mi się że lepszą inwestycją byłoby założenie takich schodków (jakie są w M6S) w 805tkach zmodernizowanych na bulwy, kiedy był na to czas.