KORO
Re: KORO
A czemu aktualna forma miała być niby nie wg. prawa?
Re: KORO
Bo firma publiczna, taka jak MPK, nie może sobie ot tak wybierać, komu zleci podwykonawstwo przewozów. Powinien być przetarg.
Nie dotyczy to wyjątkowych sytuacji, ale tutaj było wiadomo od dawna, że taka sytuacja będzie, i MPK nie podjęło żadnych starań, by zorganizować to w formie przetargu.
Nie dotyczy to wyjątkowych sytuacji, ale tutaj było wiadomo od dawna, że taka sytuacja będzie, i MPK nie podjęło żadnych starań, by zorganizować to w formie przetargu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
W nowym rozkładzie przynajmniej oznaczyli kursy niskopodłogowe na czerwono na liniach 58ABC.
Z tego co widzę, to MPK ubyła 1 brygada na 58 w dni robocze (mieli 3, teraz mają 2). W weekendy bez zmian - sobota jeździ tylko KORO, w niedziele - KORO i MPK po 1 brygadzie.
Z tego co widzę, to MPK ubyła 1 brygada na 58 w dni robocze (mieli 3, teraz mają 2). W weekendy bez zmian - sobota jeździ tylko KORO, w niedziele - KORO i MPK po 1 brygadzie.
Re: KORO
W nowym rozkładzie w dni powszednie więcej czerwonych oznaczeń na 58 i to w wariancie długim lub średnim. Będzie więcej brygad MPK czy Koro musi obsadzić konkretną brygadę niskopodłogowcem?
Re: KORO
Po prostu wraca brygada MPKowska zawieszona na wakacje.
Re: KORO
Autobusy Koro stojąciągle przy Pl.Dąbrowskiego.Tydzien temu stał oich 4
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: KORO
W nocy stoi tam 5 sztuk.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: KORO
Coś mi się o ucho obiło, że 31 grudnia żegnamy KORO. To już kolejna taka opcja, ale teraz już chyba definitywnie. Generalnie ludzie sami narzekają już, jak dawniej bronili KORO, tak teraz narzekają, że lichy tabor. A by go wymienić, to... no cóż. Lepiej się zlikwidować.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: KORO
Jeśli jakieś zmiany mają wejść po 1 stycznia to możliwe, że zwolni się te kilka brygad autobusowych. Ale żeby to się stało musieliby pociąć jakieś linie a chyba nie za bardzo jest co (nie wierzę też, że pojawią się jakieś BWL-ki, bo chyba łódzkie MPK jeszcze do tego nie dojrzało na większą skalę).
Re: KORO
ZDiT już dawno do tego dojrzał, a MPK jako wykonawca przewozów ma jeździć a nie dojrzewać.BB93 pisze: (nie wierzę też, że pojawią się jakieś BWL-ki, bo chyba łódzkie MPK jeszcze do tego nie dojrzało na większą skalę).
Re: KORO
Szkoda. To była jedyna taka okazja, że jeździł tabor zabytkowy w cenie lokalnego transportu zbiorowego.
Re: KORO
Bez przesady żeby O405 czy NL222 nazywać taborem zabytkowym. Jakby tam jeździł O305
Re: KORO
2 szt. O405 mają już ponad 30 lat, więc to jest zabytek. Zwłaszcza, gdy prawdziwe O405 ze skrzynią biegów od Mercedesa i tylko częściowo oszklone płaty drzwi praktycznie nie jeżdżą już nigdzie w normalnym ruchu liniowym. W Niemczech jak można spotkać O405N2 to już mowią że to stary dziadek..
Re: KORO
Przy obecnej ilości autobusów MPK raczej niemożliwe będzie wyrzucenie KORO, skoro codziennie jeżdżą nawet ledwo trzymające się kupy Volvo 111x, a zabrać 5 brygad to już nie ma skąd...
Re: KORO
Znając ZDiT.. można skasować pare kursów z 96 (i tak jeździ z opóźnieniami więc nie podpadnie), zmienić gdzieś na innej linii tabor z krótkich na przegubowe i już znajdą się jakieś krótkie dla 58.
Re: KORO
Tam gdzie dało się dzięki BWL uzyskać jakieś korzyści tam one już są - dotyczy to głównie linii o nietypowej regularności kursowania jak 94, G czy W. Większego pola do oszczędzania brygad to ja na chwilę obecną nie widzę. Wręcz przeciwnie, kilka linii autobusowych w szczycie ma tak marne postoje, że potrzebuje dodatkowej brygady by z pętli wyjeżdżać o czasie (w tym miejscu pozdrowienia dla zwolenników SWB, gdybyśmy mieli ten system to skala opóźnień wzrosłaby co najmniej kilkukrotnie). Niestety nie ma taboru by postoje w szczycie były optymalne.BB93 pisze:Jeśli jakieś zmiany mają wejść po 1 stycznia to możliwe, że zwolni się te kilka brygad autobusowych. Ale żeby to się stało musieliby pociąć jakieś linie a chyba nie za bardzo jest co (nie wierzę też, że pojawią się jakieś BWL-ki, bo chyba łódzkie MPK jeszcze do tego nie dojrzało na większą skalę).
MPK na swoim profilu na FB potwierdziło koniec kursowania Koro. Na 58 trafią pewnie zaoszczędzone brygady z 61.
Re: KORO
Czuję się wywołany do tablicy, ale nigdy nie proponowałem takiego systemu na autobusach. Głównie z tego względu, że większość autobusów ma swoich "właścicieli" i próba ruszenia takiego układu raczej nie skończyłaby się zbyt dobrze. Co innego na tramwajach - no i skala opóźnień też jest tak mniejsza.(w tym miejscu pozdrowienia dla zwolenników SWB, gdybyśmy mieli ten system to skala opóźnień wzrosłaby co najmniej kilkukrotnie)
A odczuwalną poprawę punktualności przy tych samych brygadach przyniosłoby posadzenie w CR dodatkowego koordynatora, który zawracałby pojazdy na trasie (i puszczał z pętli) tak żeby likwidować stada i dziury.
Re: KORO
Na tramwajach na większą skalę też się tego nie da zastosować. Załóżmy, że dłuższy z postojów ma 18-20 minut. Obcinając brygadę zostaje 6-8 minut postoju, a opóźnienia tej wielkości na większości linii tramwajowych w godzinach szczytu to nie wypadek przy pracy a niestety codzienność. To oznacza, że już na starcie następny kurs jest opóźniony.
To jest dobry pomysł ale w utopijnych warunkach, gdzie wszystko kursuje w tolerancji.
To jest dobry pomysł ale w utopijnych warunkach, gdzie wszystko kursuje w tolerancji.
Re: KORO
Na liniach z wydzielonym torowiskiem takich jak 10 czy 11 też? Nie trzeba przecież takiej organizacji wprowadzać wszędzie, wystarczy na najbardziej punktualnych (i najbardziej krytycznych taborowo) liniach.
Re: KORO
Niestety tak. I na to nie ma reguły, spóźnić się mogą zarówno 8 czy 10 jak i 1 czy 15. Dotyczy to głównie popołudniowego szczytu, rano i w międzyszczycie jest nawet nieźle z punktualnością.