Strona 16 z 18

Re: KORO

: czw 19:04, 06 wrz 2018
autor: Graficzny
Marecky pisze:
Wiem ile wozów niskopodłogowych miało KORO - dwa. Mana i bialo-niebieskiego Mercedesa. Zgadnij które wozy koro były zwykle na szczytówkach i rezerwach Watsonie. Conecto z 2006 roku są bo są (nie powinno się ich wtenczas kupować bo już były inne standardy!!!) ale kolejnych nie będzie. Przestań tkwić mentalnie w przeszłości i zrozum że komunikacja miejska musi być nowoczesna jeśli ma być zanęcająca. Volvo trzeba zastąpić czymś nowej generacji a nie łkać za KORO co jest Twoją domeną na tym forum. Co było dobre 20 lat temu dziś nie spełnia słusznie wyśrubowanych standardów ekologicznych i wyposażeniowych.
Nowoczesna ale zaniedbana, awaryjna i niebezpieczna?
A wyposażenie akurat było w sam raz. Gigantyczna ilość siedzeń. WYGODNYCH siedzeń.
Zawieszenie idealnie nadawało się w te rejony.
Tyle dekad ludzie wytrzymali bez a nagle się wzięło zamiękczone społeczeństwo i im nic nie pasuję.
A najlepiej chcieli by za darmo. Przyjdzie czas, że już nikt nie będzie chciał korzystać z mpk bo będzie drożej niż własny samochód, odjazdy może co 36 minut itd..

Re: KORO

: czw 19:29, 06 wrz 2018
autor: nowy1212
Nie no ogólnie bzdura, ze zerwano z KORO współpracę przede wszystkim dlatego, ze dzisiaj mieszkańcy Łodzi odczuwają tego braki. Tak zawsze tych kilka autobusów więcej by było na ulicach.
Z KORO trzeba było się dogadać by powozili pasażerów chociaż do połowy 2019r gdy dojadą kolejne autobusy.

Re: KORO

: czw 20:02, 06 wrz 2018
autor: kuba_łódź
Gdyby Markab nie przejął 61 to prawdopodobnie Koro dalej by jeździło jako podwykonawca.

W ogóle w Bezpiecznym Autobusie cała ich liniowa flota figuruje jako czasowo wyrejestrowana. Trzymają pod coś te trupy ?

Re: KORO

: czw 20:50, 06 wrz 2018
autor: Graficzny
Markab tak samo ma szroty, tylko że ciut nowsze..

A czemu mają być zarejestrowane skoro tylko stoją. Może sprzedadzą, może coś innego się stanie.

Re: KORO

: pt 00:32, 07 wrz 2018
autor: Kpc21
Mogli liczyć na wzięcie udziału w przetargu gminy Andrespol, ale zażądano tam nowszego taboru.

No i w sumie jeśli dojdzie do tego, że np. Tuszyn wprowadzi podobny model - to nawet, jakby tak stary tabor nie przeszkadzał samemu Tuszynowi, to pewnie nie zgodzi się na to ZDiT.

Mogliby wejść na jakieś linie pracownicze. Być może brali gdzieś udział w przetargach na przewozy szkolne (ale im się nie udało)?

Choć przewozy szkolne są raczej mało przyszłościowe z uwagi na likwidację gimnazjów - spora część tych przewozów za rok po prostu odejdzie, bo gimnazjów nie będzie, a osoby w wieku gimnazjalnym uczyć się będą w dużo gęściej rozmieszczonych (a więc często nie wymagających dowozów lub wymagających ich na mniejszej liczbie, krótszych tras) szkołach podstawowych.

Re: KORO

: pt 00:42, 07 wrz 2018
autor: Woronin
Zgadza się - KORO liczyło na obsługę linii 201/202. Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć cała flota nadal stoi na bazie w Zgierzu.

Re: KORO

: pt 01:43, 07 wrz 2018
autor: Kpc21
Już parę lat wcześniej, krótko po tym, jak te linie od PKS-u Łódź przejął Kris-Tour (a Koro już wtedy miało odejść z 58), Andrespol rozważał taki model i zdaje się, że nawet prowadzili wtedy już jakieś negocjacje z Koro w tym zakresie.

Ciekawe, co teraz Koro zrobi. Może czekają na ustawę o PTZ, kiedy to będą mogli startować w przetargach/konkursach na obsługę linii uruchamianych przez samorządy.

Re: KORO

: pt 07:51, 07 wrz 2018
autor: Kuba
Kpc21 pisze:No i w sumie jeśli dojdzie do tego, że np. Tuszyn wprowadzi podobny model - to nawet, jakby tak stary tabor nie przeszkadzał samemu Tuszynowi, to pewnie nie zgodzi się na to ZDiT.
Pisałem już kiedyś w innym wątku, że Tuszyn w ramach dofinansowania całego projektu dostał kasę na zakup 4 fabrycznie nowych autobusów, więc starego taboru tak czy siak nie będzie.
http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f ... 60#p192493

Re: KORO

: pt 10:41, 07 wrz 2018
autor: px33
A propos opłacalności wymiany taboru - na dwuletni kontrakt z niewysokimi stawkami Plus Tour kupił trzy albo nawet cztery stosunkowo nowe autobusy, Kris Tour też kupił jakieś wozy, a KORO przez cztery lata "dogrywki" na 58 pozwoliło sobie tylko na jeden, który z tego co pamiętam jeździł na najkrótszej brygadzie. A niezłego taboru miejskiego do wzięcia przecież nie brakuje, Zgierz i Bursiak co chwilę dokupują jakieś Citaro.

Re: KORO

: pt 12:01, 07 wrz 2018
autor: Marecky
px33 pisze:A propos opłacalności wymiany taboru - na dwuletni kontrakt z niewysokimi stawkami Plus Tour kupił trzy albo nawet cztery stosunkowo nowe autobusy, Kris Tour też kupił jakieś wozy, a KORO przez cztery lata "dogrywki" na 58 pozwoliło sobie tylko na jeden, który z tego co pamiętam jeździł na najkrótszej brygadzie. A niezłego taboru miejskiego do wzięcia przecież nie brakuje, Zgierz i Bursiak co chwilę dokupują jakieś Citaro.
W punkt px33! KORO latami liczyło tylko na to że obroni je grupa kilkunastu fanatyków ze Stoków i zero inwestycji. Kto wie czy jakby ZDiT przyzwolił na wożenie ludzi furmankami toby fanatycy KORO nie poparli byle ta firma została. Sprzęt powinien by zadbany owszem, ale też przystający do współczesnych standardów.

Re: KORO

: pt 12:23, 07 wrz 2018
autor: nowy1212
^^No dobra, ale czym dla Stoków różni sie to KORO od Volvo starego, a takie czesto widze na 58 (chyba, ze tak trafiam)?

Bo KORO miało stare autobusy, ale zadbane i właściwie gdyby wymieniono tam okna na takie, które da się bardziej otworzyć to by były dobre. Tymczasem teraz Stoki nie mają KORO, a na 85 mamy tam 40min, bo brakuje autobusów. To ja bym wolał by KORO jeździło sobie na 58, a na 85 by był autobus co 20min.

Re: KORO

: pt 12:37, 07 wrz 2018
autor: Woronin
px33 pisze:A propos opłacalności wymiany taboru - na dwuletni kontrakt z niewysokimi stawkami Plus Tour kupił trzy albo nawet cztery stosunkowo nowe autobusy, Kris Tour też kupił jakieś wozy, a KORO przez cztery lata "dogrywki" na 58 pozwoliło sobie tylko na jeden, który z tego co pamiętam jeździł na najkrótszej brygadzie. A niezłego taboru miejskiego do wzięcia przecież nie brakuje, Zgierz i Bursiak co chwilę dokupują jakieś Citaro.
Szefowie Kris-Toura jak i Plus-Toura pomyśleli trochę przyszłościowo gdyż wozy z 201 i 202 (nie licząc Solbusa z P-T) mogą zostać w przyszłości wykorzystane w turystyce oraz na przewozach pracowniczych.
KORO "PODOBNO" nie opłacało się kupować nowych wozów bo ich przyszłość na 58 nie była pewna (taką wersję wydarzeń słyszałem od jednego kierowcy).

Re: KORO

: pt 12:56, 07 wrz 2018
autor: nowy1212
^^No raczej logiczne. Wy byście kupili nowe autobusy, wiedząc że za rok czy dwa kończy wam się umowa?

Re: KORO

: pt 13:43, 07 wrz 2018
autor: px33
Plus Tour kupił. Poza tym nie nowe tylko 8-letnie używane, byle były w miarę niskopodłogowe, żeby nie zajeżdżać przez kolejne lata wozów z lat 80 (!).
Zresztą nawet gdyby po tych 2-4 latach ich wywalili (a przy flocie porównywalnej z MPK może nie byłoby aż takich chęci) zawsze mogliby takie Citaro po taniości pchnąć do któregoś z naszych małych przewoźników, zwłaszcza jeśli byłyby zadbane.

Jak tak patrzę na oferty, stare Citaro można spokojnie dostać w okolicach 5 tys. euro, to chyba nie jest aż tak zaporowa kwota żeby się nie szarpnąć na te 3-4 sztuki, a może nawet dałoby radę na tym zarobić jakby spróbować puścić te tak zadbane 405 do niemieckich miłośników.

Re: KORO

: sob 14:55, 08 wrz 2018
autor: Kpc21
Ale to nie sztuka mieć nowe autobusy. Nowe autobusy można po prostu kupić, jeśli tylko ma się na to pieniądze. Natomiast po co inwestować w nowy tabor, jak ma się może i stare, ale świetnie utrzymane autobusy? Pasażer różnicy nie widzi.

Jedyne, co Koro można zarzucić, to to, że pojazdy nie były niskopodłogowe. Ale czy ktoś od nich tego wymagał? Nie. Gdyby padł taki wymóg, to by się z pewnością dostosowali.

Sztuką jest te autobusy dobrze utrzymywać. To się MPK nie bardzo udaje. Lepiej utrzymane autobusy jeżdżą chociażby w Markabie. Oczywiście są też gorsze przypadki, np. PKS Łódź (nie wiem, jak to wygląda u Kris-Toura, ale chyba też niezbyt idealnie). Natomiast Koro dokonywało cudów utrzymując tak stare autobusy w nienagannym stanie technicznym. Nie mówię tu o chęciach, bo to komercyjna firma - ale z ich perspektywy po prostu nie było sensu kupować nowszych autobusów, jeśli tamte dobrze się sprawowały. A MPK kupuje nowe autobusy po to, by... w kilka lat je zajeździć. No ale miasto daje na to kasę, to kupują, a Koro (podobnie Markab) musiało samo kupować tabor za kasę płaconą im za wozokilometry, więc siłą rzeczy bardziej o ten tabor dbają; po prostu wiedzą, że nie będzie kolejnego "przydziału" autobusów, tylko sami muszą się o wymianę zużytego taboru troszczyć.

Re: KORO

: sob 15:26, 08 wrz 2018
autor: Graficzny
Najwyraźniej ten tabor nadawał się dla Stoków. Koci łba, ciasne, zaparkowane uliczki i wąskie zakręty..
Zawieszenie na stan dróg w sam raz, a krótsze, bo 11,55m i nie na max szerokie wozy (2,50m zamiast 2,55m) idealnie się sprawdzały. Na linie omijające te rejony kursowały przeważnie niskoposłogowe pojazdy. MAN w ostatnim czasie się jednak psuł.

I bez przesady, Citaro za 5tyś to za chwilę się rozsypie albo spłonie. Wozy z lepszej półki kosztują między 10 a 15tyś, a nawet do 20.

Re: KORO

: sob 15:39, 08 wrz 2018
autor: px33
Jedyne, co Koro można zarzucić, to to, że pojazdy nie były niskopodłogowe. Ale czy ktoś od nich tego wymagał? Nie.
XXI wiek wymaga. MPK też oczywiście popełniło błąd kupując wysokopodłogowe autobusy w olbrzymiej ilości. Jak świetnie by to nie było utrzymane, tabor z lat 80 (połowa 405-tek, druga połowa była z początku lat 90.) to nie jest coś co powinno jeździć w centrum uważającego się za poważne miasta.
Poważni przewoźnicy zakładają eksploatację taboru przez 8-12 lat, a nie 30.

I rzeczywiście wymiana taboru na najtańszy możliwy być może nie byłaby zupełnie rozsądna, ale zakup jednego Citaro za 10 tys. rocznie raczej by tej firmy nie zabiło a o ile lepszy byłby wizerunek gdyby pokazali, że wożą ludzi autobusami takimi jak MPK.

Re: KORO

: sob 22:24, 08 wrz 2018
autor: Graficzny
px33 pisze: XXI wiek wymaga.
Bzdura. Jeżeli idziemy tym tokiem myślenia, to tramwaje z Bogestry też nie powinno się kupować, bo przecież one są z XX wieku..
px33 pisze: Poważni przewoźnicy zakładają eksploatację taboru przez 8-12 lat, a nie 30.

I rzeczywiście wymiana taboru na najtańszy możliwy być może nie byłaby zupełnie rozsądna, ale zakup jednego Citaro za 10 tys. rocznie raczej by tej firmy nie zabiło a o ile lepszy byłby wizerunek gdyby pokazali, że wożą ludzi autobusami takimi jak MPK.
Taa,.. i mają ceny z kosmosu. W Hamburgu autobusy mają ok. max. 11/12 lat.. a bilet jednorazowy osiąga już 3,30 Euro, podwyżka cen biletów już do końca roku..

10tys. EURO.. Dla takiej małej firmy to jednak już inna kwota niż na takie MPK..
I tu właśnie byli rozsądni i właśnie widzieli, jakie problemy MPK ma z współczesnym taborem. Wieć sr.. na wizerunek i mieli wszelką uwagę na niezawodności. Ich celem było wykonywać wszystkie kursy a nie, że co chwilę musieli by się przepraszać za awarię i że nie kursują atobusy..

Re: KORO

: sob 22:44, 08 wrz 2018
autor: px33
A w czym NF6D różni się od współczesnego tramwaju poza brakiem klimatyzacji?
405N też by uszedł (ale podejrzewam że bardzo trudno kupić jeżdżący egzemplarz), ale wystawianie na miasto pojazdu bez niskiej podłogi to kpina z pasażerów.

Re: KORO

: sob 23:48, 08 wrz 2018
autor: Woronin
Bursiak w tamtym roku kupił podmiejską niskopodłogową 405tke (rocznik 97) i z tego co pamiętam to sprawuje się nieźle więc chyba da się jeszcze kupić dobry egzemplarz. Jak ktoś coś chce wiedzieć o PKSie to niech pisze do mnie na pw bo mam tam znajomości.