Jakiś czas temu mówiło się o 12.Ktoś wie, czy są spodziewane testy na innych liniach i jeśli tak, to na jakich?
Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jakby kto nie wiedział, to: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56729.html
Jeszcze 3 tygodnie formalności i w końcu zastrzyk tanich niskaczy z RFN stanie się faktem.
Jeszcze 3 tygodnie formalności i w końcu zastrzyk tanich niskaczy z RFN stanie się faktem.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No i mamy 29.12, a ciągle na tronie MPK nie ma informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty. Ktos zapomniał wrzucić czy ciągle nie ma ostatecznego rozstrzygnięcia?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Rozstrzygnięcie jest a przetarg był formalnością i mam nadzieję że już 2018 r zaczną się dostawy które mają trwać do 2020 r ze względu na to że dostawca oczekuje na nowe tramwaje i w miarę napływu nowych wagonów będą wysyłali stare do Łodzi a poza tym MPK zażyczyło sobie by wszystkie .wagony przed wysyłką do Łodzi były uruchomione przynamniej do jazdy po zajezdni
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Na pewno jest? Gdyby było to by się pojawiła informacja na stronie i plotki o terminie podpisania umowy. ZTCW był jeszcze problem z brakiem jakichś dokumentów, może sprawa była bardziej poważna niż się wydaje.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
kilka dni temu wypowiadał się p. Papierski że w przyszłym roku zaczną się dostawy z Bochum czyli wg nich sprawa jest załatwiona.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Przetarg na stronie MPK nie ma pliku o wyborze oferty (a inne rozstrzygnięte przetargi mają ten plik), a sam przetarg ciągle nie jest w archiwum, więc tam jeszcze nie jestem pewien tego zakupu
A panu Papierskiemu to ja jakoś nie ufam, więc mimo wszystko bym sie obawiał czy nie ma jakichś problemów.
No chyba, ze chodzi o jakies kwestie rozliczeniowe, ze chcą wybrać ofertę w 2018, a nie w 2017r z jakiegoś nieznanego mi powodu.
A panu Papierskiemu to ja jakoś nie ufam, więc mimo wszystko bym sie obawiał czy nie ma jakichś problemów.
No chyba, ze chodzi o jakies kwestie rozliczeniowe, ze chcą wybrać ofertę w 2018, a nie w 2017r z jakiegoś nieznanego mi powodu.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie sądzę, żeby cokolwiek mogło tu pójść nie tak, ale do czasu podpisania umowy stuprocentowej pewności nie będzie.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Być może chodzi o kwestię budżetową i umowa będzie podpisana w 2018 r
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a ... ,12826390/
Kiedy do Łodzi przyjadą tramwaje z Bochum? Przetarg ogłoszono pod koniec września... Ponad dwa miesiące minęły od czasu, gdy w łódzkim MPK otwarto koperty z ofertami w przetargu na zakup przez miejską spółkę niskopodłogowych używanych tramwajów. Ściślej mówiąc: jedną kopertę, bo zgłosiła się tylko niemiecka Bogestra, obsługująca wagonami NF6D miasto Bochum. Taki typ tramwaju był zresztą testowany już od czerwca na łódzkich ulicach i jeździ do dziś, a w MPK wyrażają się o nim pochlebnie.
Wydawało się więc, że dostawa kolejnych to kwestia najbliższych paru miesięcy. Tymczasem do dzisiaj nie podpisano nawet umowy z Bogestrą, choć w listopadzie MPK zapewniało że nastąpi to po około trzech tygodniach - gdy tylko komisja przetargowa otrzyma kompletną dokumentację.
- Sporo czasu pochłania tłumaczenie dokumentów. Ponadto wciąż jeszcze czekamy na ich uzupełnienie przez stronę niemiecką - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. Ma to nastąpić do 19 stycznia.
Łódzki przewoźnik chce kupić 34 tramwaje (32 w zamówieniu podstawowym plus ewentualnie dwa dodatkowe) za 3 mln 150 tys. euro. Mają być dostarczane sukcesywnie do końca grudnia 2020 roku.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
To może wiosną będą jakieś?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Według zapowiedzi Papierskiego, bodaj na przełomie lutego i marca ma być kilka NF6D i pierwsze Swingi z Pesy.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jak umowa zostanie w końcu w styczniu podpisana, to luty-marzec ma przyjechać 6 sztuk NF6D - przynajmniej takie plany były pod koniec roku.
Pesa też zapowiedziała, że 4 Swingi trafią do nas wczesną wiosną, bo nie mają co robić, to się za nasze wzięli
Pesa też zapowiedziała, że 4 Swingi trafią do nas wczesną wiosną, bo nie mają co robić, to się za nasze wzięli
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A po co komu teraz Swingi?
I jeśli już, to może niech ze dwa dadzą na 11AB, żeby nie było tak nudno?
I jeśli już, to może niech ze dwa dadzą na 11AB, żeby nie było tak nudno?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Te Swingi to równie dobrze za 3 lata mogłyby przyjść Na 14 i tak teraz nie pójdą ani w najbliższym czasie. Będzie trzeba kombinować.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Mogliby już teraz się dogadać z UE i własnie wysłać je na ten czas na 11, a Tramicusy na 12.
No bo wysłać nowego Swinga na Stoki to trochę żal, ale stary Tramicus już mógłby być, a wraz z kilkoma sztukami NF6D i CR dałoby to bardzo ładną częstotliwość niskiej podłogi na 12.
Za kilka lat Tramicusy by wróciły na 11, Swingi na 14, a na 12 by już była wystarczająca ilość NF6D. Wilk syty i owca cała.
Wybrałem tu 12 do tych rozważań bo:
1. Ma dość dobre torowisko prócz odcinka na Stokach, ale to do przeżycia
2. Nawet jak będzie miała objazd w ramach budowy stacji pod Kościuszki to objazd będzie Kilińskiego
3. Jedyny moment w najbliższym czasie, gdy 12 nie mogłaby miec pojazdów niskopodłogowych to remont torowiska na Narutowicza (Radiostacja-Kopcińskiego), ale to tez zależy od trasy objazdu.
4. Nie ma innych linii, gdzie niskopodłogowy mógłby jeździć i nie być narażonym na objazdy danej linii kiedy by znowu nie mógł jeździc (póki co)
5. Uciszyłoby to narzekających, ze Stoki sa poszkodowane (bo dostają niskopodłogowe tramwaje)
Swoją drogą ciekawe gdzie pójdzie nadwyżka nowych Swingów, bo ma byc ich 12, a linia 14 to 8 brygad.
No bo wysłać nowego Swinga na Stoki to trochę żal, ale stary Tramicus już mógłby być, a wraz z kilkoma sztukami NF6D i CR dałoby to bardzo ładną częstotliwość niskiej podłogi na 12.
Za kilka lat Tramicusy by wróciły na 11, Swingi na 14, a na 12 by już była wystarczająca ilość NF6D. Wilk syty i owca cała.
Wybrałem tu 12 do tych rozważań bo:
1. Ma dość dobre torowisko prócz odcinka na Stokach, ale to do przeżycia
2. Nawet jak będzie miała objazd w ramach budowy stacji pod Kościuszki to objazd będzie Kilińskiego
3. Jedyny moment w najbliższym czasie, gdy 12 nie mogłaby miec pojazdów niskopodłogowych to remont torowiska na Narutowicza (Radiostacja-Kopcińskiego), ale to tez zależy od trasy objazdu.
4. Nie ma innych linii, gdzie niskopodłogowy mógłby jeździć i nie być narażonym na objazdy danej linii kiedy by znowu nie mógł jeździc (póki co)
5. Uciszyłoby to narzekających, ze Stoki sa poszkodowane (bo dostają niskopodłogowe tramwaje)
Swoją drogą ciekawe gdzie pójdzie nadwyżka nowych Swingów, bo ma byc ich 12, a linia 14 to 8 brygad.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
@hytgar
Zgadzam się. W przeciwnym razie jest to tylko i wyłącznie marnowanie publicznych pieniędzy. Zanim te Swingi trafiłyby na 14, to minęłoby dość sporo czasu - koniec remontu na Śmigłym-Rydzu jest planowany na wakacje 2020, czyli, tak pi razy oko, dwa i pół roku czasu. Gdyby jeździły na 11AB, 12 i 18, na których torowiska są jeszcze w miarę przyzwoite, to i tak jest to obarczone pewnym ryzykiem zużycia się części toczących się (podpowiedzcie, jak się nazywa odpowiednik kół przeznaczonych na tory). Natomiast NF6D nadaje się na zdecydowanie większą liczbę linii, m.in. na 4, 9, 12, 15, 18 [17 nie biorę pod uwagę, bo głęboko wątpię w to, że dadzą na nią jakikolwiek skład z ET-1 choćby po zmianach w lutym].
Zgadzam się. W przeciwnym razie jest to tylko i wyłącznie marnowanie publicznych pieniędzy. Zanim te Swingi trafiłyby na 14, to minęłoby dość sporo czasu - koniec remontu na Śmigłym-Rydzu jest planowany na wakacje 2020, czyli, tak pi razy oko, dwa i pół roku czasu. Gdyby jeździły na 11AB, 12 i 18, na których torowiska są jeszcze w miarę przyzwoite, to i tak jest to obarczone pewnym ryzykiem zużycia się części toczących się (podpowiedzcie, jak się nazywa odpowiednik kół przeznaczonych na tory). Natomiast NF6D nadaje się na zdecydowanie większą liczbę linii, m.in. na 4, 9, 12, 15, 18 [17 nie biorę pod uwagę, bo głęboko wątpię w to, że dadzą na nią jakikolwiek skład z ET-1 choćby po zmianach w lutym].
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie są to przypadkiem po prostu koła?TramMomentyStudenta pisze:(podpowiedzcie, jak się nazywa odpowiednik kół przeznaczonych na tory)
Nie jest powiedziane, że koła muszą być ogumione.
A jest w Łodzi kilka linii, na których one mogłyby jeździć dopóki nie mogą wyjechać na docelowe 14. Nie wiem, jak z 12 i 18, tam chyba nie mogłyby dojeżdżać na Stoki, ale na 11 spokojnie mogą wyjechać. A obecnie 11 nie jest w pełni obsadzone niskopodłogowcami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Dzięki za odpowiedź.
Ale faktycznie na ŁTR już się koła mogą zużywać, wszak remonty odbywały się dekadę temu. Mimo to 11 jest jedną z linii, na którą Swingi nadawałyby się bez najmniejszego problemu. Ze zdecydowaną większością pozostałych (oprócz 10AB i 18) mógłby być spory kłopot. A z 18 jest dodatkowy kłopot taki, że to szczytówka, a zatem brygady 18 będą w dużej mierze łączone z 12.
A czy to nie jest przypadkiem temat na wagony z Bogestry?
Ale faktycznie na ŁTR już się koła mogą zużywać, wszak remonty odbywały się dekadę temu. Mimo to 11 jest jedną z linii, na którą Swingi nadawałyby się bez najmniejszego problemu. Ze zdecydowaną większością pozostałych (oprócz 10AB i 18) mógłby być spory kłopot. A z 18 jest dodatkowy kłopot taki, że to szczytówka, a zatem brygady 18 będą w dużej mierze łączone z 12.
A czy to nie jest przypadkiem temat na wagony z Bogestry?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
ZTCW nowe Swingi mają być węższe, więc wjadą na wszystkie odcinki dopuszczone dla niskiej podłogi. IMO najlepiej wysłać je na długie 11 a odzyskane niskacze puścić na (w kolejności) całki 12 i szczyty 11(A).
No i trzeba by popracować nad MPK żeby odważyli się dopuścić 17 dla niskiej podłogi (która ma złe odcinki, ale krótkie, nie przesadzajmy). Te wszystkie tramwaje naprawdę nie są aż tak delikatne, lepiej puścić je na trasę z punktowymi problemami niż trzymać w zajezdni.
No i trzeba by popracować nad MPK żeby odważyli się dopuścić 17 dla niskiej podłogi (która ma złe odcinki, ale krótkie, nie przesadzajmy). Te wszystkie tramwaje naprawdę nie są aż tak delikatne, lepiej puścić je na trasę z punktowymi problemami niż trzymać w zajezdni.