Wagony NF6D (ex. Bogestra)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
To nie jest temat o Swingach.
Odsyłam do mojego tematu o niskopodłogowcach, gdzieś pod spodem.
Odsyłam do mojego tematu o niskopodłogowcach, gdzieś pod spodem.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Tak, wiem. Zeszliśmy trochę z tematu.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Na SSC piszą, że w NF6D uruchomiono wewnętrzne wyświetlacze. Jest jeszcze jakiś błąd z kodowaniem znaków, ale generalnie wyświetlacze działają.
Ciekaw jestem, jak to wygląda. Chyba pierwszy raz mamy w Łodzi działające oryginalne wewnętrzne wyświetlacze w pojeździe sprowadzonym z Niemiec.
Ciekaw jestem, jak to wygląda. Chyba pierwszy raz mamy w Łodzi działające oryginalne wewnętrzne wyświetlacze w pojeździe sprowadzonym z Niemiec.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Tak:
https://imgur.com/a/wLHZN
https://imgur.com/a/028tA
Plus cykliczny komunikat o przystanku (obcięty do części po kresce żeby było czytelnie). Więcej informacji chyba nie potrzeba.
https://imgur.com/a/wLHZN
https://imgur.com/a/028tA
Plus cykliczny komunikat o przystanku (obcięty do części po kresce żeby było czytelnie). Więcej informacji chyba nie potrzeba.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
O. To chyba nie był wielki problem, wyświetlacze są podobne do tych stosowanych w MPK powszechnie. To nie są jakieś inne technologie jak w M8S (czy w M6S też są w spadku po poprzednim przewoźniku?).
Jaki sterownik napędza Bogestrę?
Jaki sterownik napędza Bogestrę?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
To są identyczne jak w M6S.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie wiem, jakie są w M6S, ale w Niemczech spotyka się jeszcze starszy typ, z osobną "komórką" na każdy wyświetlany znak. Chyba w O405GN takie były, a działające kojarzę z berlińskiego S-Bahnu.
Ale pewnie komunikacja z nimi wygląda tak samo. Tutaj, z tego co widać, znaki też mają stałą szerokość.
W Niemczech te tablice zazwyczaj pokazują jedynie nazwę aktualnego przystanku, i nic więcej. Ewentualnie np. w berlińskim S-Bahnie także stronę, po której otwierają się drzwi.
Czy te tablice wyświetlają polskie znaki? Ciężko stwierdzić na zdjęciu, czy to Ł ma kreskę, czy nie (czy wyświetla się jako Ł, czy jako L).
Ale pewnie komunikacja z nimi wygląda tak samo. Tutaj, z tego co widać, znaki też mają stałą szerokość.
W Niemczech te tablice zazwyczaj pokazują jedynie nazwę aktualnego przystanku, i nic więcej. Ewentualnie np. w berlińskim S-Bahnie także stronę, po której otwierają się drzwi.
Czy te tablice wyświetlają polskie znaki? Ciężko stwierdzić na zdjęciu, czy to Ł ma kreskę, czy nie (czy wyświetla się jako Ł, czy jako L).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Wyraźnie widać na zdjęciu, że nie wyświetlają.Kpc21 pisze:
Czy te tablice wyświetlają polskie znaki? Ciężko stwierdzić na zdjęciu, czy to Ł ma kreskę, czy nie (czy wyświetla się jako Ł, czy jako L).
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Z innego wątku
Obecnie 12A/B to 21 brygad, a pewno po rozbiciu wyjdzie więcej (bo też do Telefonicznej), więc no co z 22 brygady?
Z watku o obsadzie wynika, ze póki co jest tak:
R: 1,2,4,7,8,9,11,12 Cityrunner, 3,5,6,10,13-21 2x805Na
To zostaje 14 brygad to nawet NF6D nie starczy, więc w tym roku problemu byc nie powinno.
Później co będzie to zobaczymy, bo może dwukierunkowe będą potrzebne.
Choć dobrze by było gdyby jednak zlecono MPK remont odcinka na Stokach. utrudnienia wielkie by nie były, a w 2-3 miesiące pewno by się udało ten odcinek ogarnąć. No, a skoro mają robic Narutowicza przy Radiostacji to tym bardziej z 12 będą problemy to by się wszystko dobrze złozyło.
No wyczytałem, ze co roku ma przyjeżdżać 10-12 NF6D. 10-12 to można bez problemu dac na 12/18.mig pisze: Myśleć powoli należy o przydziale NF6D ale szanse na tegoroczne remonty torowisk napawają pod tym kątem nadzieją. Nawet jeśli nic by z tego nie wyszło jest do obsadzenia 18 i część brygad 12. Ale to już sprawa na inny wątek
Obecnie 12A/B to 21 brygad, a pewno po rozbiciu wyjdzie więcej (bo też do Telefonicznej), więc no co z 22 brygady?
Z watku o obsadzie wynika, ze póki co jest tak:
R: 1,2,4,7,8,9,11,12 Cityrunner, 3,5,6,10,13-21 2x805Na
To zostaje 14 brygad to nawet NF6D nie starczy, więc w tym roku problemu byc nie powinno.
Później co będzie to zobaczymy, bo może dwukierunkowe będą potrzebne.
Choć dobrze by było gdyby jednak zlecono MPK remont odcinka na Stokach. utrudnienia wielkie by nie były, a w 2-3 miesiące pewno by się udało ten odcinek ogarnąć. No, a skoro mają robic Narutowicza przy Radiostacji to tym bardziej z 12 będą problemy to by się wszystko dobrze złozyło.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No tylko, że jeszcze MPK będzie działać prawdopodobnie na Aleksandrowskiej, więc nie wiem czy torowcy się w tym roku wyrobią.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Koniec remontu na Aleksandrowskiej miał być jakoś w maju, więc teoretycznie z czasem mogliby się wyrobić. Jedyne, co może się nie zgadzać, to kasa.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ja serio nie wiem, dlaczego tylko o 12 się mówi. Retkinia musi jako pierwsza mieć same linie na niskaczach, jakby to było najważniejsze osiedle na świecie? Mają 10AB 100%, będą mieć 14 100% niską, mają 12 prawie że 50% niską. Mało?
Ostatnio nawet rozważa się 18, co dla mnie będzie totalną paranoją. Konstale niech se jeżdżą 6-7h dziennie. Niskie powinny kursować cały dzień, bo mamy ich jak na lekarstwo... A całodzienną 18 wstawmy między bajki, bo najbliższe lata nie wierzę, że to wejdzie, jak dzisiaj mówi się, że możemy na dłuższy czas zapomnieć o takcie 12 dla 4,7 i 16.
Naprawdę powinniśmy starać się wstawić to też na inne linie. Na paru niewiele brakuje, żeby móc puścić takie NF6D (2 po remoncie Dąbrowskiego tylko Aleksandrowska jest problemem, 3 Warszawska, 4 po TdŁ będzie zdatna, 5 za dwa lata po remoncie Kilińskiego/Przybyszewskiego, bo Rzgowska myślę, że jak niektórzy tu gadają o Stokach, to tym bardziej Rzgowska może być, bo mimo dość słabego torowiska i tak jest ono lepsze od Telefonicznej, dalej 8 tylko Aleksandrowska jest problemem, 11A od razu może być, żeby w końcu jak 10AB i 11AB była 100% niska, 15 jedyny problem to skrzyżowanie Politechniki z Wróblewskiego, 17 to samo).
Jeśli Telefoniczna nie jest dla 12 problemem na niskie, to tym samym na dziś możemy puścić NF6D:
- 11A (Rzgowska jest lepsza niż Telefoniczna mimo, że dogorywa mocno)
- 15 (to samo - przez Wróblewskiego i tak jedzie się ekstremalnie wolno, więc da radę)
- 16 (tutaj potrzebne byłyby testy na Włókniarzy, ale skoro Telefoniczną jeźdżą, to i tam raczej da radę)
- 17
Po budowie TdŁ dochodzą 4 i 5.
Przypomnę też, że Papierski chce Swinga puścić przez mordercze skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego - przynajmniej na pewno na testy
Ostatnio nawet rozważa się 18, co dla mnie będzie totalną paranoją. Konstale niech se jeżdżą 6-7h dziennie. Niskie powinny kursować cały dzień, bo mamy ich jak na lekarstwo... A całodzienną 18 wstawmy między bajki, bo najbliższe lata nie wierzę, że to wejdzie, jak dzisiaj mówi się, że możemy na dłuższy czas zapomnieć o takcie 12 dla 4,7 i 16.
Naprawdę powinniśmy starać się wstawić to też na inne linie. Na paru niewiele brakuje, żeby móc puścić takie NF6D (2 po remoncie Dąbrowskiego tylko Aleksandrowska jest problemem, 3 Warszawska, 4 po TdŁ będzie zdatna, 5 za dwa lata po remoncie Kilińskiego/Przybyszewskiego, bo Rzgowska myślę, że jak niektórzy tu gadają o Stokach, to tym bardziej Rzgowska może być, bo mimo dość słabego torowiska i tak jest ono lepsze od Telefonicznej, dalej 8 tylko Aleksandrowska jest problemem, 11A od razu może być, żeby w końcu jak 10AB i 11AB była 100% niska, 15 jedyny problem to skrzyżowanie Politechniki z Wróblewskiego, 17 to samo).
Jeśli Telefoniczna nie jest dla 12 problemem na niskie, to tym samym na dziś możemy puścić NF6D:
- 11A (Rzgowska jest lepsza niż Telefoniczna mimo, że dogorywa mocno)
- 15 (to samo - przez Wróblewskiego i tak jedzie się ekstremalnie wolno, więc da radę)
- 16 (tutaj potrzebne byłyby testy na Włókniarzy, ale skoro Telefoniczną jeźdżą, to i tam raczej da radę)
- 17
Po budowie TdŁ dochodzą 4 i 5.
Przypomnę też, że Papierski chce Swinga puścić przez mordercze skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego - przynajmniej na pewno na testy
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Aleksandrowska, jak dobrze pójdzie, zostanie zrobiona w tym roku, więc problem dla 2 i 8 by się szybko rozwiązał. A Pl. Wolności przy tym tempie wyboru wykonawcy remontu naprawdę powinien przejść serię doraźnych napraw weekendowych bo to ważne miejsce na sieci
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
4, 15 i 17 nie wchodzą w grę jeżeli w tych wagonach nie zostaną zamontowane drzwi dla motorniczego, raczej żaden nie będzie chętny do spacerku z kijaszkiem przez pół tramwaju na Pl. Wolności i w innych miejscach.
Na Placu Wolności niedawno były wymieniane łuki, ale automatycznych zwrotnic nie da się zrobić ze względu na problemy z odwodnieniem.
Na Placu Wolności niedawno były wymieniane łuki, ale automatycznych zwrotnic nie da się zrobić ze względu na problemy z odwodnieniem.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No właśnie Teofilów, Żubardź, Widzew przy Puszkina i Lodowej dziś nie ma żadnych niskaczy, jak zrobiona będzie Aleksa, to dla mnie nawet wszystkie NF6D jakie zdążą dojechać, powinny pójść na 8... A nie 12-18... Jak Citki się wysyła na tragiczną wprost Telefoniczną, to NF6D da radę na Włókniarzy za Kaliskim.
Co do Placu Wolności to serio jest parodia. W ogóle kto te przetargi robi, że wiecznie ceny są 2x wyższe niż budżet zakładany przez miasto?
I tak do rekordzisty, czyli nowego WORD jest daleko. Tam było już bodaj 5 czy 6 przetargów i wszystkie z ofertami grubo powyżej budżetu...
Co do Placu Wolności to serio jest parodia. W ogóle kto te przetargi robi, że wiecznie ceny są 2x wyższe niż budżet zakładany przez miasto?
I tak do rekordzisty, czyli nowego WORD jest daleko. Tam było już bodaj 5 czy 6 przetargów i wszystkie z ofertami grubo powyżej budżetu...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A tam na Włókniarzy nie wystarczyłoby podbić torów i ewentualnie wymienić jakieś najgorsze fragmenty szyn i podkładów? Może nawet udałoby się to zrobić pod ruchem, z zamknięciem tylko jednego toru.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ale reszta ma być robiona w tym roku.TramMomentyStudenta pisze:Koniec remontu na Aleksandrowskiej miał być jakoś w maju, więc teoretycznie z czasem mogliby się wyrobić. Jedyne, co może się nie zgadzać, to kasa.
Włókniarzy to idzie zrobić w dwa-trzy tygodnie. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jakby udało się zrobić to w tym roku, to byłoby super.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jak dla mnie priorytetowo "ósemka" powinna zyskać status linii obsługiwanej wozami niskopodłogowymi. Wówczas wielkie osiedla, które rażą brakiem dobrych tramwajów, za jednym ruchem zostałyby "połechtane" porządnym taborem: Puszkina, Żubardź, Teofilów. I do tego powinno się dążyć.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Sorry, że tak wchodzę z obsadą linii, ale jeśli chodzi o NF6D, to na 5 raczej trzeba zapomnieć, bo jak 14 dostanie komplet z Telefonicznej, to niestety pierwszą linią do obsadzenia w pełni lub prawie pełni przez składy z ET-2 jest 5. Wydaje mi się, że jak ktoś wspomniał, prędzej może być 8 albo choćby 9.
Mówisz, reszta ma być robiona w tym roku... Trudny rok dla łodzian! Oj, trudny.
Mówisz, reszta ma być robiona w tym roku... Trudny rok dla łodzian! Oj, trudny.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ósemka owszem. Ale raczej nie z tych 30(37) z Tdł, bo pewnie też będą miały ograniczenia terytorialne. Pewniak to 2. Do tego może 3, ewentualnie po wybudowaniu torowiska na Broniewskiego, 5 lub 6 mogą pójść na Chojny lub Śląską (jeżeli do tego czasu Rzgowskiej nie zrobią). Jeszcze jakiś przetarg by się później przydał.
Narazie mogą iść NF6D, skoro się sprawują na gorszych torach.
Narazie mogą iść NF6D, skoro się sprawują na gorszych torach.