Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

8 nie może mieć nówek, bo nawet milimetr jej trasy nie idzie przez remontowane odcinki w ramach TdŁ.

Tramwaje dziś kursujące (stałymi trasami) po planowanych remontach w ramach TdŁ to:

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 13

Poza tym 14, ale jak wiemy ona przejdzie cała na ET1.

Podejrzewam, że taka 2 czy 3 może być w całości przeniesiona na Choćki, a za to 8 i jak wiemy 14 wyląduje całościowo na Telefonicznej. Niekoniecznie 5 jest do odstrzału z ET1 tak naprawdę...

Co do nówek z Chociek podejrzewam, że priorytet dostaną linie zapchane równo w szczycie, czy 2,3 i 6 bądź 13. I tyle.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Na razie o WZII nie rozmawiamy, bo po WZII zmieni się na pewno siatka tramwajowa. O czym ewentualnie w Naszych wyobrażeniach, a nie tutaj. Mówimy o NF6D. ;)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Dla mnie jeśli faktycznie Aleksa w tym roku będzie zrobiona, to bezwzględnie priorytet na NF6D powinna mieć 8.

Co do możliwych podmian przed TdŁ.

5 to 12 brygad, 14 to 8, z czego już jedna jest z ET1, czyli 7.

2 i 3 z ET1 mają razem 8 brygad - kalkuluje się idealnie praktycznie z 14 ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze:Na razie o WZII nie rozmawiamy, bo po WZII zmieni się na pewno siatka tramwajowa. O czym ewentualnie w Naszych wyobrażeniach, a nie tutaj. Mówimy o NF6D. ;)
Właściwie to nie ma o czym w ogóle gadać, bo tak naprawdę siatka połączeń będzie ciągle ulegać zmianie w najbliższych latach. Raz NF6D może być na 12, by potem służyć jako Z, a następnie np. na linii 8 itd. trudno tak naprawdę cos planować. Non stop będą objazdy i objazdy objazdów.

No, ale jeśli już coś planować, o czymś dyskutować to należy uwzględnić nie tylko stan torowiska, ale także to czy dana linia będzie miała dużo objazdów i czy na tych objazdach niskopodłogowy da radę. Bo co z tego, ze nie wiem tramwaje pójdą na linię X jeśli za kilka miesięcy będzie objazd i tramwaje niskopodłogowe nie dadzą rady po nim pojechać? To nie ma sensu. Trzeba skierować te tramwaje tam, gdzie będą mogły one jeździć przez dłuższy czas, bo tylko wtedy będzie to jakaś korzysć dla pasażera.


I z Jordi się zgadzam, ze 8 powinna miec priorytet z tym, ze tam podobno (bo ja nie wiem) jest jakiś kiepski kawałek na Włókniarzy. Wypadałoby go w takim razie ogarnąć.


Co do Swing na 14 przypominam, ze na 14 idzie 8 brygad, więc jeszcze z 2 sztuki powinny pójść na inna linię.
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: WykoxPL »

NF6D lepiej bym widział na linii 12/18, CRy stamtąd zabrał na 8 właśnie. Do tego próbował coś uszczknąć z 11B, gdzie poszłaby reszta Swingów II. 8 jest za bardzo nabita w szczycie, by się bawić w 3-drzwiowy wagon i dużą ilością siedzeń.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

Też myślę, że wysyłanie ich na 8 jest średnim pomysłem. NF6D nadają się na 1, 4, 7 i jeszcze coś by się znalazło. Ale właśnie linie typu 2, 3, 8 muszą mieć tramwaj z większą ilością drzwi.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jak będą dodatkowe drzwi dla motorniczego, to o 4 możemy pogadać (wtedy to i nawet o 15 możemy). Świetnie wypadałaby dziś na 12/18 oraz na 9.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

W sumie to nawet te drzwi nie będą takie konieczne, jeżeli zrobią Plac Wolności. Reszta zwrotnic jest automatyczna na trasie 4.

NF6D wystarczy gdzieś na pełną obsadę 2-3 linii, więc 12+18 i do tego 9 jest nawet dobrym pomysłem. CRy na 8 i zaczyna się robić nawet przyjemnie.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: STUDI »

hytgar655 pisze:W sumie to nawet te drzwi nie będą takie konieczne, jeżeli zrobią Plac Wolności.
Kolejne znaczne niedoszacowanie srodków dla tej inwestycji oznacza iż w najbliższej przyszłości możemy o tym remoncie zapomnieć.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

I tak wypadałoby założyć drzwi dla motorniczego, bo przecież zwrotnice automatyczne w Łodzi lubią się psuć - ile razy widziałem jak motorniczy wysiadał ze Swinga przy Augustów i na Rondzie Inwalidów z dumnym kijkiem do zwrotnic, który pamiętał chyba jeszcze enki.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

kuba_łódź pisze:I tak wypadałoby założyć drzwi dla motorniczego, bo przecież zwrotnice automatyczne w Łodzi lubią się psuć - ile razy widziałem jak motorniczy wysiadał ze Swinga przy Augustów i na Rondzie Inwalidów z dumnym kijkiem do zwrotnic, który pamiętał chyba jeszcze enki.
No te drzwi mają podobno dorobić, ale nie od razu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Podobnie nie od razu te tramwaje przyjadą, na początek jest sporo brygad na 11 I 12 w robocze - z automatycznymi zwrotnicami I niezłym torowiskiem.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

No to, że koszty przewyższyły założenia, nie znaczy, że tak długo nie uświadczymy remontu placu Wolności. Zwłaszcza, że to jest wspólna inwestycja z Północną.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: STUDI »

Jak tam, przetłumaczono chociaż jedną stronę z niemieckiego na polski czy już miłościwie nam panujący politycy i urzędnicy zadecydowali że te wagony są niepotrzebne? (GT8N już tną na żyletki?).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Podobno ciągle tłumaczą...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

To są jakieś jaja? Przetłumaczenie takiej dokumentacji to nawet ja bym był w stanie "załatwić" w kilka dni, na Boga.
Żeby nie okazało się, że ktoś olał temat i sprawę zapuszczono...
A z tymi GT8N nie ma co się naigrywać, bo serio się nie zdziwię, jak za moment wozy się poodstawia i jako "stare, zbędne" skasuje, bo wystarczy wspomnieć co z wieeeeloma GTx zrobiono kilka lat temu. A to, że wstawka niskopodłogowa i wygodne wozy? Cóż tam, wszak 805Na są lepsze, dlatego i Bogestr nie potrzeba! :D

Niepokojące jest to, że temat NFD6Ds ucichł.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: STUDI »

No przecież jasno prezes MPK powiedziła że te 12 sztuk Swingów to będzie za 12 sztuk starych tramwajaów GT, Konstali.

Co do Bogestry - widać że zwiazki zawodowe są górą, PO i SLD liczą na ich głowy przy wyborach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

No i co że związki są górą? Podobno motorniczym też dobrze się tymi NF6D jeździ. Więc związki też powinny być za.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Moze motorniczowie nie mają siły przebicia i to mechanicy rządzą? :) To juz tak trochę żart. W każdym razie temat tej dokumentacji jest dziwny, bo też mi się wydaje, że to nie jest aż takie trudne by przetłumaczyć dokumenty na inny język.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:No i co że związki są górą? Podobno motorniczym też dobrze się tymi NF6D jeździ. Więc związki też powinny być za.
Jakoś ostanio tupnęli noga, że ma być kasa i co? Miasto sie ugieło. To jest chyba już walka o głosy, może liczą, że pracownicy MPK na nich zagłosują.

nowy1212 pisze:Moze motorniczowie nie mają siły przebicia i to mechanicy rządzą? :) To juz tak trochę żart. W każdym razie temat tej dokumentacji jest dziwny, bo też mi się wydaje, że to nie jest aż takie trudne by przetłumaczyć dokumenty na inny język.
To nie jest żart jak w grę wchodzą zagrywki polityczne a zwiazki zawodowe to tez polityka.
Co do tłumaczenia to fakt to prostu kpina czyli tylko wygodna wymówka na odczepne.

Widac, że nowego taboru ex M8C czy NF6D to nie będzie. Inni podkupią albo Bogestra jest zezłomuje. Za to kilka GT8N ku radości mechaników pójdą na żyletki.

Tak po prawdzie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Z nią jest krucho Łódź balansuje na krawędzi bankructwa - w sumie mamy powtórkę z sytuacji gdy startował Kropiwnicki. To nie jedyny sygnał, że z finansami jest cos nie tak.
ODPOWIEDZ