Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Faktycznie, jeśli TWB za bardzo nie kłamie to z 15 sztuk jeszcze po świecie krąży i fajnie byłoby je wyrwać jeśli będą odpowiednio tanie. Przy czym wg TWB i RNV i Freiburg wciąż mają trochę klasycznych GT6/8 (GT8 z Freiburga już znamy, a GT6/8 z RNV są skąpo wyposażone w drzwi, więc trzeba by im bardzo ostrożnie dobierać relacje, ale z drugiej strony NF6D z trojgiem drzwi na 26 metrów radzi sobie u nas zupełnie nieźle), które, w odpowiednio niskiej cenie, też powinny zainteresować MPK. Np. te GT6ZR z niedoborem drzwi to idealny kandydat na zachodnią 9 na czas budowy tunelu.
No i RNV ma też ładne niedawno przebudowane niskopodłogowe M8C, ale o tym MPK już chyba wie.
No i RNV ma też ładne niedawno przebudowane niskopodłogowe M8C, ale o tym MPK już chyba wie.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
GT6/8 GT6/8ZR kupowane już nie będą a i w najbliższym czasie o ile dotrą NGT6 zakupów używek też nie będzie
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie no, M8C powinni kupować. Przecież taki chyba jest właśnie plan, żeby skończyć z modernizacją 805Na na trójdrzwiowce, a zamiast tego kupować M8C i modernizować je na M8CN (co i tak jest od modernizacji 805Na na trójdrzwiowca tańsze). Coś się zmieniło?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
NGT6 czy NF6D? I dlaczego ma nie być zakupów używek? Najpierw wmawiają Łodzianom, że trzeba wymienić 200 tramwajów, a potem to albo kupują, albo nie i tak są w kratkę. Przydałoby się jeszcze tak z kilkanaście M8C z przeznaczeniem na modernizację i myślę, że to te zmodernizowane M8CNy (roczniki od 2020 w górę) powinny iść na przyszłą nową 41 i nie ma innego wyjścia. Niech Pabianice cieszą się chociaż z tej odrobinki niskiej podłogi.suomi pisze: a i w najbliższym czasie o ile dotrą NGT6 zakupów używek też nie będzie
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Podobno Pabianice z MPK kombinują ze sprowadzeniem skądś jakiegoś taboru konkretnie na linię pabianicką.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
I Pabianice nie mierzą w wozy klasy GT8N. Spodziewać należy się jakiś niskopodłogowców z lat 90., moim zdaniem.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Szkoda.prof_klos pisze:I Pabianice nie mierzą w wozy klasy GT8N. Spodziewać należy się jakiś niskopodłogowców z lat 90., moim zdaniem.
Pozdrawiam - Marek
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jak dla kogo - choć faktycznie GT8Ny i tym podobne wzbudzają sentyment. Na nieszczęście nie jechałem nim ani razu. Liczę po cichu, że może kiedyś na 15.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
TramMomentyStudenta pisze:Jak dla kogo - choć faktycznie GT8Ny i tym podobne wzbudzają sentyment. Na nieszczęście nie jechałem nim ani razu. Liczę po cichu, że może kiedyś na 15.
Mnie nie chodzi o sentyment (choć też) tylko o wygodę. Pod tym względem GT8N jest w porównaniu do M8CN i modernizowanych Konstali salonką.
Nie wszyscy jesteśmy piękni, młodzi i sprawni. Nie wszystkim zwisa czy stoi czy siedzi i na czym siedzi. Pogadaj z ludźmi 50-plus którzy chociaż raz jechali GT8N (który jest tramwajem w tym samym stopniu niskopodłogowym co M8CN) czy bardziej im odpowiada od w/w modeli. Będzie zdziwko.
Przejedź się choć raz i napisz recenzję.
Pozdrawiam - Marek
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie chodzi o to co być powinno tylko oto na co miasto stać a teraz priorytetem jest tunel i dwie stacje które będą budowane z udziałem finansowym miasta, dlatego dopóki nie skończą tunelu to nie ma na co liczyć na jakieś dodatkowe zakupy. W planie jest zakup 30 nowych wagonów i remont zajezdni Chocianowice.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No nie no, nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych. Te pół miliona za tramwaj (przy czym obstaję przy tym, że powinniśmy sobie ustawić widełki na mniej więcej <20 tys. za GT, 150 tys. za M8C, 250 tys. za M8CNF, 750 tys. za NF6D i do miliona za ciekawsze konstrukcje i brać wszystko co mieści się w tych kwotach i da się kupić w takich ilościach żeby MPK miało docelowo ponad 15 sztuk danego typu) to na tyle niskie kwoty, nawet przy kosztach utrzymania i remontów konstali, że nie należy tego rozważać jako albo-albo. Jeśli MPK nie ma chwilowo zdolności finansowej to trzeba wziąć tramwaje w leasing albo wyemitować obligacje, cokolwiek będzie tańsze.
A jeśli jeszcze braknie kasy na tramwaje to można zrzucić koszt wymiany autobusów na prywatnych przewoźników. Zakup używanych tramwajów to na tę chwilę jedyna opcja na rewolucję tramwajową (no bo szanujmy się, 40 nowych tramwajów na 5-letnią perspektywę to śmiech na sali, zwłaszcza przy naszych potrzebach) i trzeba się chwytać każdej możliwości. A MPK zazwyczaj wydaje się to rozumieć.
A jeśli jeszcze braknie kasy na tramwaje to można zrzucić koszt wymiany autobusów na prywatnych przewoźników. Zakup używanych tramwajów to na tę chwilę jedyna opcja na rewolucję tramwajową (no bo szanujmy się, 40 nowych tramwajów na 5-letnią perspektywę to śmiech na sali, zwłaszcza przy naszych potrzebach) i trzeba się chwytać każdej możliwości. A MPK zazwyczaj wydaje się to rozumieć.
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Przecież remont składu Konstala kosztuje 2 mln, a jakieś modernizacje muszą być robione, bo tramwaje się zużywają. Więc by obniżyć koszty używane tramwaje należałoby sprowadzić, a nawet być może sprowadzić jak kiedyś używane autobusy (pamiętam jak z 10 lat temu ściągnięto używane Mercedesy przegubowe za ułamek ceny nowych). To co piszesz jest nielogiczne. Jak mam starego Golfa, któremu się kończy przegląd i ubezpieczenie, a do tego zaraz trzeba będzie zrobić większą naprawę, to by ciąć koszty kupiłbym kolejnego, a tego oddał na złom.suomi pisze:Nie chodzi o to co być powinno tylko oto na co miasto stać a teraz priorytetem jest tunel i dwie stacje które będą budowane z udziałem finansowym miasta, dlatego dopóki nie skończą tunelu to nie ma na co liczyć na jakieś dodatkowe zakupy. W planie jest zakup 30 nowych wagonów i remont zajezdni Chocianowice.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Żeby brać trzeba mieć a MPK nie finansuje zakupów tylko miasto a miasto ma inne wydatki więc nie da.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A remontów Konstali już nie trzeba finansować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Poza tym bez przesady na stadiony znajdują się dziesiątki milionów, na Expo też się mają znaleźć to na tramwaje się nie znajdą?
No i tu nie ma alternatywy - jak się ich nie kupi to trzeba będzie ciąć częstotliwość, a to nie zostanie dobrze odebrane.
No i tu nie ma alternatywy - jak się ich nie kupi to trzeba będzie ciąć częstotliwość, a to nie zostanie dobrze odebrane.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jest - jeździć konstalami aż się nie rozlecą. A jak się rozlecą to za zaledwie 2 miliony zmodernizować, no bo na to kasa jest, szkoda żeby się pieniądze zmarnowały...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No właśnie, po co modernizować Konstale za 2 miliony, jak można taniej ściągnąć M8C z modernizacją do M8CN?
Jak na Konstala są 2 miliony to na M8CN tym bardziej są, więc to, że "MPK nie finansuje zakupów, a miasto nie da", to w tej sytuacji kompletna bzdura.
Chyba, że jednak modernizacja Konstala jest tańsza, tylko wtedy takie uzasadnienie miałoby jakiś sens. Jak to w końcu z tymi kosztami jest?
Jak na Konstala są 2 miliony to na M8CN tym bardziej są, więc to, że "MPK nie finansuje zakupów, a miasto nie da", to w tej sytuacji kompletna bzdura.
Chyba, że jednak modernizacja Konstala jest tańsza, tylko wtedy takie uzasadnienie miałoby jakiś sens. Jak to w końcu z tymi kosztami jest?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Gdyby była tańsza to raczej nie chwaliliby się wyższymi kosztami. Inna sprawa, że nie za bardzo wiem co tam generuje takie koszty (może robocizna?) jeśli Woltan za aparaturę do M8CNF (pierwszego - więc z dokumentacją i kosztami R&D) zaśpiewał sobie 360 tys., w dodatku brutto ( http://mpk.lodz.pl/files/wybor_2014_03_05_1.pdf ).
Jakieś ilości elektroniki do 805 kupowano w tym przetargu (http://www.mpk.lodz.pl/files/wybor_2016_03_25_3.pdf) ale niestety MPK nie podaje tam cen. Jest jeszcze coś takiego ( http://www.mpk.lodz.pl/files/wynik_2017_12_12_2.pdf ), nowiutkie, już po "nie będziemy więcej remontować konstali", ale nie wiadomo na ile sztuk, może to na te 4 pary z tego roku.
Jakieś ilości elektroniki do 805 kupowano w tym przetargu (http://www.mpk.lodz.pl/files/wybor_2016_03_25_3.pdf) ale niestety MPK nie podaje tam cen. Jest jeszcze coś takiego ( http://www.mpk.lodz.pl/files/wynik_2017_12_12_2.pdf ), nowiutkie, już po "nie będziemy więcej remontować konstali", ale nie wiadomo na ile sztuk, może to na te 4 pary z tego roku.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No tylko, ze Konstali nie będzie się już modernizować i to postanowione.Choć właśnie mnie zastanawia co MPK planuje.Kpc21 pisze:No właśnie, po co modernizować Konstale za 2 miliony, jak można taniej ściągnąć M8C z modernizacją do M8CN?
Jak na Konstala są 2 miliony to na M8CN tym bardziej są, więc to, że "MPK nie finansuje zakupów, a miasto nie da", to w tej sytuacji kompletna bzdura.
Chyba, że jednak modernizacja Konstala jest tańsza, tylko wtedy takie uzasadnienie miałoby jakiś sens. Jak to w końcu z tymi kosztami jest?
Z tego co wiem mamy, gdzieś ze 170 składów Konstali (nie liczę 3D), które będą musiały pójść na żyletki, bo są po prostu stare i zniszczone.
Po planowanych w najbliższych latach zakupach zostanie nam ze 110 składów Konstali. Jasne powinno nam się udać coś ściągnąć używanego niskopodłogowego w ciągu kilku lat i tych tramwajów niech będzie nawet 60 (podobno sa szanse na duzą dostawę, ale realizacja przez kilka lat).
No, ale to i tak jeszcze nam zostaje z 50 składów, które czymś trzeba zastąpić.
Jeśli teraz nie kupimy M8C to kiedy coś kupimy? Tabor nie przyjedzie z dnia na dzień, a przy tej planowanej większej dostawie warto by było wcześniej zrobić już zakupy by za bardzo nie obciążać budżetu.
Oby tylko nie wyszło ta jak z autobusami, ze ich brakuje, bo zakupy ciagle przesuwano.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zawsze można robić RB konstali, tylko przez najbliższe 1,5 roku to raczej na zajezdniach niż w ZT, który będzie zawalony NF6D.