Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Faktycznie, jeśli TWB za bardzo nie kłamie to z 15 sztuk jeszcze po świecie krąży i fajnie byłoby je wyrwać jeśli będą odpowiednio tanie. Przy czym wg TWB i RNV i Freiburg wciąż mają trochę klasycznych GT6/8 (GT8 z Freiburga już znamy, a GT6/8 z RNV są skąpo wyposażone w drzwi, więc trzeba by im bardzo ostrożnie dobierać relacje, ale z drugiej strony NF6D z trojgiem drzwi na 26 metrów radzi sobie u nas zupełnie nieźle), które, w odpowiednio niskiej cenie, też powinny zainteresować MPK. Np. te GT6ZR z niedoborem drzwi to idealny kandydat na zachodnią 9 na czas budowy tunelu.

No i RNV ma też ładne niedawno przebudowane niskopodłogowe M8C, ale o tym MPK już chyba wie.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

GT6/8 GT6/8ZR kupowane już nie będą a i w najbliższym czasie o ile dotrą NGT6 zakupów używek też nie będzie
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Nie no, M8C powinni kupować. Przecież taki chyba jest właśnie plan, żeby skończyć z modernizacją 805Na na trójdrzwiowce, a zamiast tego kupować M8C i modernizować je na M8CN (co i tak jest od modernizacji 805Na na trójdrzwiowca tańsze). Coś się zmieniło?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

suomi pisze: a i w najbliższym czasie o ile dotrą NGT6 zakupów używek też nie będzie
NGT6 czy NF6D? I dlaczego ma nie być zakupów używek? Najpierw wmawiają Łodzianom, że trzeba wymienić 200 tramwajów, a potem to albo kupują, albo nie i tak są w kratkę. Przydałoby się jeszcze tak z kilkanaście M8C z przeznaczeniem na modernizację i myślę, że to te zmodernizowane M8CNy (roczniki od 2020 w górę) powinny iść na przyszłą nową 41 i nie ma innego wyjścia. Niech Pabianice cieszą się chociaż z tej odrobinki niskiej podłogi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Podobno Pabianice z MPK kombinują ze sprowadzeniem skądś jakiegoś taboru konkretnie na linię pabianicką.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

I Pabianice nie mierzą w wozy klasy GT8N. Spodziewać należy się jakiś niskopodłogowców z lat 90., moim zdaniem.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Marecky »

prof_klos pisze:I Pabianice nie mierzą w wozy klasy GT8N. Spodziewać należy się jakiś niskopodłogowców z lat 90., moim zdaniem.
Szkoda.
Pozdrawiam - Marek
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jak dla kogo - choć faktycznie GT8Ny i tym podobne wzbudzają sentyment. Na nieszczęście nie jechałem nim ani razu. Liczę po cichu, że może kiedyś na 15.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Marecky »

TramMomentyStudenta pisze:Jak dla kogo - choć faktycznie GT8Ny i tym podobne wzbudzają sentyment. Na nieszczęście nie jechałem nim ani razu. Liczę po cichu, że może kiedyś na 15.

Mnie nie chodzi o sentyment (choć też) tylko o wygodę. Pod tym względem GT8N jest w porównaniu do M8CN i modernizowanych Konstali salonką.
Nie wszyscy jesteśmy piękni, młodzi i sprawni. Nie wszystkim zwisa czy stoi czy siedzi i na czym siedzi. Pogadaj z ludźmi 50-plus którzy chociaż raz jechali GT8N (który jest tramwajem w tym samym stopniu niskopodłogowym co M8CN) czy bardziej im odpowiada od w/w modeli. Będzie zdziwko.

Przejedź się choć raz i napisz recenzję. :)
Pozdrawiam - Marek
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

Nie chodzi o to co być powinno tylko oto na co miasto stać a teraz priorytetem jest tunel i dwie stacje które będą budowane z udziałem finansowym miasta, dlatego dopóki nie skończą tunelu to nie ma na co liczyć na jakieś dodatkowe zakupy. W planie jest zakup 30 nowych wagonów i remont zajezdni Chocianowice.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

No nie no, nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych. Te pół miliona za tramwaj (przy czym obstaję przy tym, że powinniśmy sobie ustawić widełki na mniej więcej <20 tys. za GT, 150 tys. za M8C, 250 tys. za M8CNF, 750 tys. za NF6D i do miliona za ciekawsze konstrukcje i brać wszystko co mieści się w tych kwotach i da się kupić w takich ilościach żeby MPK miało docelowo ponad 15 sztuk danego typu) to na tyle niskie kwoty, nawet przy kosztach utrzymania i remontów konstali, że nie należy tego rozważać jako albo-albo. Jeśli MPK nie ma chwilowo zdolności finansowej to trzeba wziąć tramwaje w leasing albo wyemitować obligacje, cokolwiek będzie tańsze.

A jeśli jeszcze braknie kasy na tramwaje to można zrzucić koszt wymiany autobusów na prywatnych przewoźników. Zakup używanych tramwajów to na tę chwilę jedyna opcja na rewolucję tramwajową (no bo szanujmy się, 40 nowych tramwajów na 5-letnią perspektywę to śmiech na sali, zwłaszcza przy naszych potrzebach) i trzeba się chwytać każdej możliwości. A MPK zazwyczaj wydaje się to rozumieć.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Funky Koval »

suomi pisze:Nie chodzi o to co być powinno tylko oto na co miasto stać a teraz priorytetem jest tunel i dwie stacje które będą budowane z udziałem finansowym miasta, dlatego dopóki nie skończą tunelu to nie ma na co liczyć na jakieś dodatkowe zakupy. W planie jest zakup 30 nowych wagonów i remont zajezdni Chocianowice.
Przecież remont składu Konstala kosztuje 2 mln, a jakieś modernizacje muszą być robione, bo tramwaje się zużywają. Więc by obniżyć koszty używane tramwaje należałoby sprowadzić, a nawet być może sprowadzić jak kiedyś używane autobusy (pamiętam jak z 10 lat temu ściągnięto używane Mercedesy przegubowe za ułamek ceny nowych). To co piszesz jest nielogiczne. Jak mam starego Golfa, któremu się kończy przegląd i ubezpieczenie, a do tego zaraz trzeba będzie zrobić większą naprawę, to by ciąć koszty kupiłbym kolejnego, a tego oddał na złom.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

Żeby brać trzeba mieć a MPK nie finansuje zakupów tylko miasto a miasto ma inne wydatki więc nie da.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

A remontów Konstali już nie trzeba finansować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Poza tym bez przesady na stadiony znajdują się dziesiątki milionów, na Expo też się mają znaleźć to na tramwaje się nie znajdą?
No i tu nie ma alternatywy - jak się ich nie kupi to trzeba będzie ciąć częstotliwość, a to nie zostanie dobrze odebrane.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Jest - jeździć konstalami aż się nie rozlecą. A jak się rozlecą to za zaledwie 2 miliony zmodernizować, no bo na to kasa jest, szkoda żeby się pieniądze zmarnowały...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

No właśnie, po co modernizować Konstale za 2 miliony, jak można taniej ściągnąć M8C z modernizacją do M8CN?

Jak na Konstala są 2 miliony to na M8CN tym bardziej są, więc to, że "MPK nie finansuje zakupów, a miasto nie da", to w tej sytuacji kompletna bzdura.

Chyba, że jednak modernizacja Konstala jest tańsza, tylko wtedy takie uzasadnienie miałoby jakiś sens. Jak to w końcu z tymi kosztami jest?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Gdyby była tańsza to raczej nie chwaliliby się wyższymi kosztami. Inna sprawa, że nie za bardzo wiem co tam generuje takie koszty (może robocizna?) jeśli Woltan za aparaturę do M8CNF (pierwszego - więc z dokumentacją i kosztami R&D) zaśpiewał sobie 360 tys., w dodatku brutto ( http://mpk.lodz.pl/files/wybor_2014_03_05_1.pdf ).
Jakieś ilości elektroniki do 805 kupowano w tym przetargu (http://www.mpk.lodz.pl/files/wybor_2016_03_25_3.pdf) ale niestety MPK nie podaje tam cen. Jest jeszcze coś takiego ( http://www.mpk.lodz.pl/files/wynik_2017_12_12_2.pdf ), nowiutkie, już po "nie będziemy więcej remontować konstali", ale nie wiadomo na ile sztuk, może to na te 4 pary z tego roku.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Kpc21 pisze:No właśnie, po co modernizować Konstale za 2 miliony, jak można taniej ściągnąć M8C z modernizacją do M8CN?

Jak na Konstala są 2 miliony to na M8CN tym bardziej są, więc to, że "MPK nie finansuje zakupów, a miasto nie da", to w tej sytuacji kompletna bzdura.

Chyba, że jednak modernizacja Konstala jest tańsza, tylko wtedy takie uzasadnienie miałoby jakiś sens. Jak to w końcu z tymi kosztami jest?
No tylko, ze Konstali nie będzie się już modernizować i to postanowione.Choć właśnie mnie zastanawia co MPK planuje.
Z tego co wiem mamy, gdzieś ze 170 składów Konstali (nie liczę 3D), które będą musiały pójść na żyletki, bo są po prostu stare i zniszczone.

Po planowanych w najbliższych latach zakupach zostanie nam ze 110 składów Konstali. Jasne powinno nam się udać coś ściągnąć używanego niskopodłogowego w ciągu kilku lat i tych tramwajów niech będzie nawet 60 (podobno sa szanse na duzą dostawę, ale realizacja przez kilka lat).
No, ale to i tak jeszcze nam zostaje z 50 składów, które czymś trzeba zastąpić.

Jeśli teraz nie kupimy M8C to kiedy coś kupimy? Tabor nie przyjedzie z dnia na dzień, a przy tej planowanej większej dostawie warto by było wcześniej zrobić już zakupy by za bardzo nie obciążać budżetu.

Oby tylko nie wyszło ta jak z autobusami, ze ich brakuje, bo zakupy ciagle przesuwano.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Zawsze można robić RB konstali, tylko przez najbliższe 1,5 roku to raczej na zajezdniach niż w ZT, który będzie zawalony NF6D.
ODPOWIEDZ