Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Taaa, kupmy 34 wagony dwukierunkowe i pozbawmy ich tej możliwości. Wspaniały pomysł. Przecież w ciągu ostatnich 5 lat wagony dwukierunkowe w ogóle nie były potrzebne, wcale nie spinano Konstali tyłkami bo odpowiednich tramwajów brakowało. Tylko w początkowym etapie przebudowy trasy W-Z zapewniły komunikację tramwajową na ślepych odcinkach Kilińskiego i Piłsudskiego, oraz w czasie remontu Ronda Solidarności, gdy Pomorska była przecięta na pół. W perspektywie jest jeszcze budowa tunelu średnicowego i nieprzejezdna Zielona. Oprócz tego będzie można wyremontować Warszawską, puszczając zetki tylko na odcinku od Ronda Powstańców do Wycieczkowej.
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń a nie ich kierunek. Oby MPK zbytnio nie wycięło miejsc siedzących. A za dwukierunkowość z reguły się płaci i to nie mało. Daje to elastyczność przy remontach czy budowie nowych linii (można je robić etapami), więc jej likwidacja byłaby idiotyzmem, bo jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcejGraficzny pisze:To akurat absurdalne. Wszędzie są pętle że tego nie potrzeba.nowy1212 pisze: Całe szczęście, ze zachowano dwukierunkowość.
Z drugiej strony niższy komfort podróży. 50% miejsc siedzących jest tyłem do kierunku jazdy, połowa drzwi bez użytku i druga kabiny motorniczy, która jest bez korzyści i zabiera miejsca.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie do końca, bo zapomniałeś, że drzwi też zabierają miejsca dla siedzących. A połowa z nich zawsze będą bez funkcji.mig pisze:Jeżeli jedzie jakas grupa, no to chyba logiczne. Pojedyncze osoby natomiast raczej wolą siedzieć przodem do kierunku jazdy, lub ostatecznie bokiem.Graficzny pisze: A to ciekawe co piszesz, bo ja często widuję osoby, które mając do dyspozycji siedzenia zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy siadają na tych tyłem do kierunku jazdy. Nie generalizuj bo nie każdy ma takie preferencje jak Ty.
Funky Koval pisze:
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń [...] jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcej
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Dlaczego od razu zabierają? Przecież można to zrekompensować większą liczbą miejsc siedzących (w trzech rzędach zamiast dwóch) w miejscach, gdzie nie ma drzwi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
To jest tabor niskopodłogowy, więc nie ma schodów przy wejściu a wiec wejścia w czasie jazdy mogą robić za miejsce stojące, więc tu raczej o zabieraniu miejsca nie ma co mówić, bo jak Kcp21 pisze, te siedzące miejsca mogą być dane gdzie indziej kosztem stojących.Graficzny pisze:Nie do końca, bo zapomniałeś, że drzwi też zabierają miejsca dla siedzących. A połowa z nich zawsze będą bez funkcji.mig pisze:Jeżeli jedzie jakas grupa, no to chyba logiczne. Pojedyncze osoby natomiast raczej wolą siedzieć przodem do kierunku jazdy, lub ostatecznie bokiem.Graficzny pisze: A to ciekawe co piszesz, bo ja często widuję osoby, które mając do dyspozycji siedzenia zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy siadają na tych tyłem do kierunku jazdy. Nie generalizuj bo nie każdy ma takie preferencje jak Ty.
Funky Koval pisze:
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń [...] jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcej
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ni i pamiętajmy, ze nawet w takim Swingu jak sa wejścia do pojazdów (te duze) to nie ma na ich wysokości miejsc siedzących. Tutaj mozna powiedzieć będzie to samo.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Tylko, że jak są drzwi na przeciwko siebie, nie ma odpowiedniej rzeźni dla wózków, w związku z czym ta jest zlokalizowana koło drzwi, czyli w odziale pasażerskim.
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Dlatego powinno się dać wewnątrz więcej krzeseł, np. 3 rzędy a nie dwa. Ilość miejsc siedzących będzie zbliżona jak w jednokierunkowym, podobnie z stojącymi, różnica to głownie to miejsce pod kabinę, układ będzie inny.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
W komunikacji miejskiej ogranicza się ilość miejsc siedzących na rzecz stojących dlatego zrezygnowano z jednego rzędu siedzeń w CRach i w M8CN.
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Raczej w polskiej komunikacji miejskiej, bo przecież te tramwaje z Niemiec nie jeździły gdzieś na przedmieściach, ale po mieście i siedzeń mają dużo. To ograniczanie siedzeń to raczej z oszczędności jest robione. Zamiast kupić dłuższy tramwaj, taniej jest usunąć część siedzeń. I wejdzie podobna ilość osób do środka. Problem w tym, że może w szczycie to się sprawdza, ale poza nim zmusza część osób do jazdy na stojąco. A taką jazdę nawet w najnowszym tramwaju trudno uznać za komfortową.suomi pisze:W komunikacji miejskiej ogranicza się ilość miejsc siedzących na rzecz stojących dlatego zrezygnowano z jednego rzędu siedzeń w CRach i w M8CN.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Bo w Niemczech jak była potrzebna większa pojemność, oni je sprzęgali po dwie jednostki ze sobą. A u nas nie myśli się nawet o możliwości wprowadzenia czegoś takiego w przyszłości - przystanki projektuje się na tyle krótkie, że dwuskład takich NF6D się nie zmieści, a sprzęgi Scharfenberga od nich wyprzedaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ciekawe kiedy NF6D przyjadą. Już 17,04 mamy i nic, a niektórzy mówili, ze to kwestia kilku dni...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Na razie plan był taki, żeby do lipca dostarczyć bodaj 6, a kolejnych bodaj 9 do końca października. Więc na razie nie ma na co narzekać.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A nie, ze do lipca 10 sztuk?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Do lipca sześć. W każdym razie poniżej 10 i nawet nie blisko tych 10.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Wczoraj wyjechały dwa NF6D woec pewno niedługo będą w Łodzi!
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ale i tak na linię prędko nie wyjadą. Przypuśćmy, że wagony przyjadą w majówkę. Jazdy próbne potrwają ze dwa tygodnie, więc na linii 14 zobaczymy je dopiero gdzieś w połowie maja...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jak wyjechały wczoraj to myślę, że najpóźniej do soboty powinny dotrzeć.
Co do wyjazdu, to myślę, że z 2 tygodnie im zejdą głównie przez majówkę.
Co do wyjazdu, to myślę, że z 2 tygodnie im zejdą głównie przez majówkę.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
W połowie maja jak wyjada to będzie dobrze. Ja raczej obstawiam bliżej końca maja. Bo teraz wolne, potem trzeba zrobić Zapowiedzi w pojeździe, kasowniki itp. Pewno jakieś jazdy testowe.
Jeden z nich chyba też nie jeździł od dwóch lat, więc może to jest ten co wózki musi mieć naprawione?
Jeden z nich chyba też nie jeździł od dwóch lat, więc może to jest ten co wózki musi mieć naprawione?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Dokłanie tak jest. Mowa o tym w reklamie Sparkasse.nowy1212 pisze:Jeden z nich chyba też nie jeździł od dwóch lat, więc może to jest ten co wózki musi mieć naprawione?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)