Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

Taaa, kupmy 34 wagony dwukierunkowe i pozbawmy ich tej możliwości. Wspaniały pomysł. Przecież w ciągu ostatnich 5 lat wagony dwukierunkowe w ogóle nie były potrzebne, wcale nie spinano Konstali tyłkami bo odpowiednich tramwajów brakowało. Tylko w początkowym etapie przebudowy trasy W-Z zapewniły komunikację tramwajową na ślepych odcinkach Kilińskiego i Piłsudskiego, oraz w czasie remontu Ronda Solidarności, gdy Pomorska była przecięta na pół. W perspektywie jest jeszcze budowa tunelu średnicowego i nieprzejezdna Zielona. Oprócz tego będzie można wyremontować Warszawską, puszczając zetki tylko na odcinku od Ronda Powstańców do Wycieczkowej.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Funky Koval »

Graficzny pisze:
nowy1212 pisze: Całe szczęście, ze zachowano dwukierunkowość.
To akurat absurdalne. Wszędzie są pętle że tego nie potrzeba.
Z drugiej strony niższy komfort podróży. 50% miejsc siedzących jest tyłem do kierunku jazdy, połowa drzwi bez użytku i druga kabiny motorniczy, która jest bez korzyści i zabiera miejsca.
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń a nie ich kierunek. Oby MPK zbytnio nie wycięło miejsc siedzących. A za dwukierunkowość z reguły się płaci i to nie mało. Daje to elastyczność przy remontach czy budowie nowych linii (można je robić etapami), więc jej likwidacja byłaby idiotyzmem, bo jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcej
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

mig pisze:
Graficzny pisze: A to ciekawe co piszesz, bo ja często widuję osoby, które mając do dyspozycji siedzenia zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy siadają na tych tyłem do kierunku jazdy. Nie generalizuj bo nie każdy ma takie preferencje jak Ty.
Jeżeli jedzie jakas grupa, no to chyba logiczne. Pojedyncze osoby natomiast raczej wolą siedzieć przodem do kierunku jazdy, lub ostatecznie bokiem.
Funky Koval pisze:
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń [...] jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcej
Nie do końca, bo zapomniałeś, że drzwi też zabierają miejsca dla siedzących. A połowa z nich zawsze będą bez funkcji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Dlaczego od razu zabierają? Przecież można to zrekompensować większą liczbą miejsc siedzących (w trzech rzędach zamiast dwóch) w miejscach, gdzie nie ma drzwi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Funky Koval »

Graficzny pisze:
mig pisze:
Graficzny pisze: A to ciekawe co piszesz, bo ja często widuję osoby, które mając do dyspozycji siedzenia zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy siadają na tych tyłem do kierunku jazdy. Nie generalizuj bo nie każdy ma takie preferencje jak Ty.
Jeżeli jedzie jakas grupa, no to chyba logiczne. Pojedyncze osoby natomiast raczej wolą siedzieć przodem do kierunku jazdy, lub ostatecznie bokiem.
Funky Koval pisze:
O komforcie jeśli już to decyduje ilość tych siedzeń [...] jedyne co by zyskano to trochę wolnego miejsca w miejscu kabiny i nic więcej
Nie do końca, bo zapomniałeś, że drzwi też zabierają miejsca dla siedzących. A połowa z nich zawsze będą bez funkcji.
To jest tabor niskopodłogowy, więc nie ma schodów przy wejściu a wiec wejścia w czasie jazdy mogą robić za miejsce stojące, więc tu raczej o zabieraniu miejsca nie ma co mówić, bo jak Kcp21 pisze, te siedzące miejsca mogą być dane gdzie indziej kosztem stojących.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Ni i pamiętajmy, ze nawet w takim Swingu jak sa wejścia do pojazdów (te duze) to nie ma na ich wysokości miejsc siedzących. Tutaj mozna powiedzieć będzie to samo.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

Tylko, że jak są drzwi na przeciwko siebie, nie ma odpowiedniej rzeźni dla wózków, w związku z czym ta jest zlokalizowana koło drzwi, czyli w odziale pasażerskim.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Funky Koval »

Dlatego powinno się dać wewnątrz więcej krzeseł, np. 3 rzędy a nie dwa. Ilość miejsc siedzących będzie zbliżona jak w jednokierunkowym, podobnie z stojącymi, różnica to głownie to miejsce pod kabinę, układ będzie inny.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

W komunikacji miejskiej ogranicza się ilość miejsc siedzących na rzecz stojących dlatego zrezygnowano z jednego rzędu siedzeń w CRach i w M8CN.
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Funky Koval »

suomi pisze:W komunikacji miejskiej ogranicza się ilość miejsc siedzących na rzecz stojących dlatego zrezygnowano z jednego rzędu siedzeń w CRach i w M8CN.
Raczej w polskiej komunikacji miejskiej, bo przecież te tramwaje z Niemiec nie jeździły gdzieś na przedmieściach, ale po mieście i siedzeń mają dużo. To ograniczanie siedzeń to raczej z oszczędności jest robione. Zamiast kupić dłuższy tramwaj, taniej jest usunąć część siedzeń. I wejdzie podobna ilość osób do środka. Problem w tym, że może w szczycie to się sprawdza, ale poza nim zmusza część osób do jazdy na stojąco. A taką jazdę nawet w najnowszym tramwaju trudno uznać za komfortową.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Bo w Niemczech jak była potrzebna większa pojemność, oni je sprzęgali po dwie jednostki ze sobą. A u nas nie myśli się nawet o możliwości wprowadzenia czegoś takiego w przyszłości - przystanki projektuje się na tyle krótkie, że dwuskład takich NF6D się nie zmieści, a sprzęgi Scharfenberga od nich wyprzedaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Ciekawe kiedy NF6D przyjadą. Już 17,04 mamy i nic, a niektórzy mówili, ze to kwestia kilku dni...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Na razie plan był taki, żeby do lipca dostarczyć bodaj 6, a kolejnych bodaj 9 do końca października. Więc na razie nie ma na co narzekać. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

A nie, ze do lipca 10 sztuk?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Do lipca sześć. W każdym razie poniżej 10 i nawet nie blisko tych 10. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Wczoraj wyjechały dwa NF6D woec pewno niedługo będą w Łodzi!
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale i tak na linię prędko nie wyjadą. Przypuśćmy, że wagony przyjadą w majówkę. Jazdy próbne potrwają ze dwa tygodnie, więc na linii 14 zobaczymy je dopiero gdzieś w połowie maja...
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Jak wyjechały wczoraj to myślę, że najpóźniej do soboty powinny dotrzeć.

Co do wyjazdu, to myślę, że z 2 tygodnie im zejdą głównie przez majówkę.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

W połowie maja jak wyjada to będzie dobrze. Ja raczej obstawiam bliżej końca maja. Bo teraz wolne, potem trzeba zrobić Zapowiedzi w pojeździe, kasowniki itp. Pewno jakieś jazdy testowe.

Jeden z nich chyba też nie jeździł od dwóch lat, więc może to jest ten co wózki musi mieć naprawione?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

nowy1212 pisze:Jeden z nich chyba też nie jeździł od dwóch lat, więc może to jest ten co wózki musi mieć naprawione?
Dokłanie tak jest. Mowa o tym w reklamie Sparkasse.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ