Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Kazik »

Tomasz Ł.
Bywalec
Posty: 237
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomasz Ł. »

Rozerwał się tak samo jak NF6D w Halle

Obrazek
Obrazek
Tomba
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomba »

To założyć trwalsze przeguby i wózki. Ta konstrukcja jest zbyt lekka. To taki trabant.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Kpc21 »

Ale to źle, że rozerwał się w przegubie? Chyba lepiej tak, niż gdyby, nie wiem, miał pogiąć ramę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: STUDI »

Tomba pisze:
wt 19:50, 02 lut 2021
To założyć trwalsze przeguby i wózki. Ta konstrukcja jest zbyt lekka. To taki trabant.
Czyli w takim przypadku to kasacja wagonu z racji większych uszkodzeń wagonu, tak? Tu są celowo zaprojektowane miejsca, które mają się rozerwać by reszta przetrwała. Wagon się rozerwał, segmenty wytrzymały, wagon dalej nie pruł jak czogłoafibia niszać tory, ścinając podpory wiaduktu. A tak to naprawa przegubu. Torowrska też nie trzeba na nowo układać.

Tak jak bezpiecznik instalacji elektrycznej. Celowo słaby by instalacja przetrwała przeciążenie.Skutki tego ostaniego to pożary.

A może ma być tak mocny i sztywny jak Polonez o któym mówiono, że strefa zgniotu jest jak w małym fiacie - kończy sie na silniku? Tyle że "czołówka" w Polonezie i jeśli nie wózek inwalidzki to masz wycieczkę w jesionce na Doły, tam jest zdrowy piach, wszelkie choroby wyciąga. Wypadki są nieuniknione i trzeba je uwzgłędniać w konstrukcji by ograniczac szkody zaówno w zdrowiu i życiu ludzi jak i szkody materialne.
Tomba
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomba »

A pudełka na 15 dałyby radę?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: px33 »

Nie bo Plac Wolności. Przy czym gdyby faktycznie pojawił się nadmiar NF6D to można je w weekend wstawić na 11, uwalniając Pesy/CR na 15/17.
Tomba
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomba »

Gdzie Nf6d nie przejedzie?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: TramMomentyStudenta »

Przejechać to nie problem, gorzej z problemem zwrotnic, do których motorniczy i tak musi wysiadać na kursach zjazdowych i wyjazdowych (vide linia 2).
Tomasz Ł.
Bywalec
Posty: 237
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomasz Ł. »

Modernizacja 1868 praktycznie na ukończeniu

https://m.facebook.com/mpklodz/?tsid=0. ... __tn__=H-R
Obrazek
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2283
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: jan_defecto »

MPK wstawiło na FB film z gotowym 1868.
Do remontu pozostały 34 wagony. Ciekawe ile zajmie modernizacja wszystkich?
Jak kilka lat to może pomyśleć o mini usprawnieniu typu okna przesuwne+rampy (czyli to co najbardziej potrzebne), a potem przy modernizacji robić resztę.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: suomi »

Okna przesuwne i rampy są po remoncie, przydała by się klimatyzacja
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Woronin »

Dzisiaj na 11A wyjechał wagon #1868 po modernizacji.
Tomasz Ł.
Bywalec
Posty: 237
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomasz Ł. »

Trwa już modernizacja 1953 (zdjęcia autorstwa Łukasz Stefańczyk)

ObrazekObrazek
Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Kpc21 »

Nie było mniejszych zdjęć? :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: suomi »

Jest nadzieja żę remont każdego następnego wagonu będzie trwał krócej bo remontowcy nabiorą doświadczenia ale w pierwszej kolejności mają być modernizowane M8C które MPK zakupiło w Bilefeld.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: TramMomentyStudenta »

Tyle dobrego, że tym razem tylko 4 ;) Może za rok skończą te M8CNy, wtedy na '23 zaczną kolejne NF6D. Albo będą to robić równolegle :)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

MPK zmodernizowało drugiego NF6D. W tym roku maja zrobić jeszcze trzy
zbychooo
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: zbychooo »

ODPOWIEDZ