Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Z obu stron drzwi i pulpit? Głupota, skoro w Łodzi jest na 100% ruch jednokierunkowy.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No - zwłaszcza, że przez najbliższe 5 lat nonstop będą remonty torowisk, to faktycznie dwukierunkowy tramwaj się nie przyda...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
W dodatku niskopodłogowy.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Wagony NFD6 mają wózki bez osiowe tak więc nie pękają osie tylko całe zamocowania kół
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
tutaj link do filmiku pokazującego budowę wózka i omówienie problemu https://www.youtube.com/watch?v=iOYy2YcLqhw
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jordi pisze:No - zwłaszcza, że przez najbliższe 5 lat nonstop będą remonty torowisk, to faktycznie dwukierunkowy tramwaj się nie przyda...
I co z tego?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No też się zastanawiam, w czym te tramwaje miałyby pomoc w trakcie remontów. Myślę, że nikt nie będzie się bawił w zostawianie jednego toru, żeby utrzymać komunikację tramwajową, kosztem dłuższego remontu.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Mamy na stanie weksel, z którego korzystano podczas remontu Kilińskiego Przyda się np podczas gruntownej przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego-Rzgowska, które raczej potrwa kilka tygodni - wtedy weksel i dwukierunki jak znalazł na tramwajową zetkę Rzgowską na Kurczaki
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Chyba trudno komuś pomyśleć że dwukierunkowym tramwajem można zapewnić też komunikację na odcinku nieremontowanym, pętla w formie weksla (nieważne czy na asfalcie czy zjazd międzytorowy na wydzielonym). Zmniejsza się wykorzystanie autobusów na zetki (krótsza trasa), a jak wiadomo ilość autobusów jest obecnie na styk. Przy większym remoncie nie obeszłoby się bez cięć lub po prostu braku kilku brygad na różnych liniach. (rzecz jasna bez uwzględnienia tego w rozkładzie)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Mamy kupione rozjazdy nakładkowe na tory. Już je odstawiono w najgłębsze zakamarki jako cos zbędnego. Nie widzicie iż problem jest zupełnie gdzie indziej.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie były to wtedy przypadkiem linie Z2 i Z3 z której jedna już po 2 tygodniach została znowu skasowana pod względem żadnego zainteresowania?Jordi pisze:Mamy na stanie weksel, z którego korzystano podczas remontu Kilińskiego Przyda się np podczas gruntownej przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego-Rzgowska, które raczej potrwa kilka tygodni - wtedy weksel i dwukierunki jak znalazł na tramwajową zetkę Rzgowską na Kurczaki
Pasażerowie mają już dość tych przesiadek zwłaszcza po powstaniu nowej siatki odłączeń.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Za to była Z1 co 15 minut - w szczycie nabita równo
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zakup tych wagonów to po prostu racja stanu (pod warunkiem oczywiście, że się sprawdzą w łódzkich warunkach). Do 2020 roku co druga brygada byłaby niskopodłogowa.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
mig pisze:Zakup tych wagonów to po prostu racja stanu (pod warunkiem oczywiście, że się sprawdzą w łódzkich warunkach). Do 2020 roku co druga brygada byłaby niskopodłogowa.
Teraz w cenie tramy cargo to te się mogą nie sprawdzić. Od razu będzie zarzut nr 1, że za mało drzwi. Albo że miejsc siedzących za dużo...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
^^Wiesz nawet jak takie zarzuty się pojawią to zawsze można pojedynczo remontować te tramwaje - dorobic drzwi, wymienić okna, zrobić te pojazdy jednokierunkowe, zmniejszyć liczbę siedzeń.
To nie jest problem, a za to konstrukcję mamy, więc jest na czym działać.
To nie jest problem, a za to konstrukcję mamy, więc jest na czym działać.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Lepiej po prostu dobrze dobrać ciągi, po których będą się poruszać - nie puszczać ich na "metro" WZ czy ŁTR, tylko raczej na słabsze ciągi jak Kilińskiego, Zielona, Kopcińskiego/ŚR, wtedy dodawanie drzwi może się okazać niepotrzebne, może najwyżej będzie trzeba wyciąć trochę siedzeń z okolic drzwi.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Przecież to jest sprawą oczywistą, bardzo przewidywalną, że gdy tylko do MPK trafiłaby partia większej ilości takich pojazdów to po roku, dwóch rozpocząłby się proces modernizacji, w ramach którego zepsuto by to, co byłoby atutami tych pojazdów - wygląd*, stopnie, napędy...Em82 pisze:Teraz w cenie tramy cargo to te się mogą nie sprawdzić. Od razu będzie zarzut nr 1, że za mało drzwi. Albo że miejsc siedzących za dużo...
*) Chociaż do oryginalnego wyglądu tych wagonów mam sporo zastrzeżeń.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Akurat wygląd to mi się kompletnie nie podoba. To już bardziej przypadły mi do gustu oryginalne M8C.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nawet gdyby wyglądały jak M8CN, i tak warto je brać
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Z taborem tramwajowym jesteśmy tak w tyle, że nie ma co się zastanawiać i trzeba brać wszystko co się da byle było sprawne. Może do 2025 roku wszystkie niezmodernizowane Konstale będą już na emeryturze.