Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ale o co chodzi?? ludziom się w dupie poprzewracało bo zamiast jeździć niskopodłogowym tramwajem wolą jeździć starymi Konstalami
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Najlepiej przestańmy oddychać i siedźmy w domach, tak będzie ekologicznie.
Przy następnych zakupach lepiej się w ogóle nie pytać ludzi, tylko jak najszybciej sprowadzać i wypuszczać na linie. Malkontenci zawsze się znajdą, najpierw będą narzekać że w takim NF6D jest za mało drzwi, a potem, że do przerdzewiałej 805-tki trzeba się wspinać jak po drabinie. Jak jest klima, to za mocno wieje, grzyb i w ogóle niezdrowe, a jak nie ma to za gorąco, sauna itd. Można tak wymieniać w nieskończoność.
A bez zakupów jakichkolwiek używańców zapewne w najbliższych latach będziemy mieli do odstrzału Koziny, Warszawską, Stoki i Chochoła (nie mówiąc już o podmiejskich), a na znacznej części linii takt 24-minutowy. Konstale bez NG lub remontowane 15 lat temu i wcześniej już długo nie pociągną, a ich odsetek w taborze nadal jest ogromny. Również bulwy wyglądają coraz gorzej. Zresztą o czym tu mówić, jak to jest oczywiste od dawna.
Przy następnych zakupach lepiej się w ogóle nie pytać ludzi, tylko jak najszybciej sprowadzać i wypuszczać na linie. Malkontenci zawsze się znajdą, najpierw będą narzekać że w takim NF6D jest za mało drzwi, a potem, że do przerdzewiałej 805-tki trzeba się wspinać jak po drabinie. Jak jest klima, to za mocno wieje, grzyb i w ogóle niezdrowe, a jak nie ma to za gorąco, sauna itd. Można tak wymieniać w nieskończoność.
A bez zakupów jakichkolwiek używańców zapewne w najbliższych latach będziemy mieli do odstrzału Koziny, Warszawską, Stoki i Chochoła (nie mówiąc już o podmiejskich), a na znacznej części linii takt 24-minutowy. Konstale bez NG lub remontowane 15 lat temu i wcześniej już długo nie pociągną, a ich odsetek w taborze nadal jest ogromny. Również bulwy wyglądają coraz gorzej. Zresztą o czym tu mówić, jak to jest oczywiste od dawna.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Konstale jak Konstale, ale skoro Citki i Pesy są w stanie takim, w którym żaden tramwaj w ich wieku nie powinien być to jest dopiero niepokojące. Wczoraj miałem okazję jechać takim Citkiem, któremu waliło chyba wszystko co tylko możliwe a głośność przekraczała najprawdopodobniej wszystkie tramwaje w Łodzi. Nie wiem czy ten sam mijał mnie popołudniu, ale ja widząc go z Piotrkowskiej słyszałem bez problemu jadącego Zachodnią, więc sorry ale pomyślcie jaki to musi być momentami hałas, żeby z ponad 150 metrów słyszeć naprawdę mocno tramwaj.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Osobiście gdy słyszę z mieszkania Citek jadący ulicą zastanawiam się, czy to czasem 803N nie wróciły na łódzkie ulice .
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jezu, coraz więcej francuskich psów..nowy1212 pisze:Spalanie benzyny też szkodzi, produkcja samochodu i tramwaju też szkodzi. Najlepiej chodzić pieszo.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
To niech ucywilizują wreszcie komunikację tramwajową, ale też niech miasto przestanie na dobre sprzyjać kierowcom aut, bo to kierowcy aut (!) powodują, że komunikacja miejska lubi się opóźniać.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Chyba jeździmy zupełnie innymi Citkami po mieście, ponieważ ja nie trafiłem na jakiś tragiczny egzemplarz wydający z siebie jakiekolwiek straszne dźwięki. Może gdyby rzucić numerem to można by to było zweryfikować. Co trafię na Citka to się cieszę, lepszy jest niż Tramicus które są w gorszym stanie. Nie mnie oceniać czy to poziom serwisu czy wykonanie przy produkcji.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
W Citkach walą strasznie osłony wózków. To taki słyszalny bardzo minus.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Niektórym CR to przydałoby się odnowienie powłoki lakierniczej. Paskudnie bledną.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Tylko czy zmiana powłoki lakierniczej to dobry pomysł? Chodzi mi o to, ze rdzy chyba na CR nie ma a po zmianie może być gorzej. Być moze da sie to rozwiązać inaczej?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Użytkownik potwo-or na SSC czas temu zasugerował takie działanie odnośnie zmiany malowania Bogestr:
"Ja nie jestem za malowaniem Bogestr a za... nałożeniem gumowej warstwy koloryzującej. Przypomina to lakier a dodatkowo chroni."
Myślę, że można też zastosować do Cityrunnerów.
"Ja nie jestem za malowaniem Bogestr a za... nałożeniem gumowej warstwy koloryzującej. Przypomina to lakier a dodatkowo chroni."
Myślę, że można też zastosować do Cityrunnerów.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
citki nie rdzewieją bo poszycia zewnętrzne wykonane są z poliestru a to co żelazne jest ocynkowane, co do głośności citków to faktycznie był ostatnio jeden bogać 1215 który bardzo wył przy rozruchu i hamowaniu, jest to zapewne spowodowane brakiem oleju w przekładni albo złożenie przekładni z dwóch nie dotartych ze sobą podzespołów.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Takie uzupełnienie oleju w przekładni to długa operacja czy dałoby radę to zrobić w ciągu jednej nocy po zjeździe?
A jeśli złożono przekładnię z niekompatybilnych elementów to się jej nie testuje?
A jeśli złożono przekładnię z niekompatybilnych elementów to się jej nie testuje?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Citki i tak wyglądają niebo lepiej od Tramicusów, gdzie rdza włazi z każdej strony, a w niektórych lakier wielkimi kawałami odpada...
Bogestra wygląda bardzo dobrze i na razie nie potrzeba nic u niej zmieniać w kwestii poszycia zewnętrznego.
Bogestra wygląda bardzo dobrze i na razie nie potrzeba nic u niej zmieniać w kwestii poszycia zewnętrznego.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
jak motorniczy nie odpisze usterki to jej nie naprawią, a przekładnia jak się kręci to jest sprawna a to że głośna?-może się dotrze.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Jak wiadomo, wagon NFD6Ds kursuje ostatnio na trasie linii "11".
Przejeżdżaliśmy koło IKEA, gdy spostrzegłem, że pojazd oczekuje na swoją godzinę odjazdu. Zmieniając nieco swoje plany - podjechałem na pętlę i postanowiłem przejechać dwa przystanki celem testu pojazdu.
Co rzuciło się w oczy? Wnętrze estetyczne, jasne, czyste - przywodzi na myśl Tramicusy. Klimatyzacja bardzo wydajna - wyraźnie czuć w pojeździe nie wadzącą cyrkulację chłodnego powietrza. Dynamika nienaganna, bieg pojazdu bardzo dobry, ładnie tłumi nierówności. Siedząc w środkowym członie z uwagi na układ osi można się poczuć nieco jak w wagonie generacji N.
Ogólnie test przebiegł pomyślnie, jak dla mnie - śmiało ściągać pozostałe wagony tego typu!
Przejeżdżaliśmy koło IKEA, gdy spostrzegłem, że pojazd oczekuje na swoją godzinę odjazdu. Zmieniając nieco swoje plany - podjechałem na pętlę i postanowiłem przejechać dwa przystanki celem testu pojazdu.
Co rzuciło się w oczy? Wnętrze estetyczne, jasne, czyste - przywodzi na myśl Tramicusy. Klimatyzacja bardzo wydajna - wyraźnie czuć w pojeździe nie wadzącą cyrkulację chłodnego powietrza. Dynamika nienaganna, bieg pojazdu bardzo dobry, ładnie tłumi nierówności. Siedząc w środkowym członie z uwagi na układ osi można się poczuć nieco jak w wagonie generacji N.
Ogólnie test przebiegł pomyślnie, jak dla mnie - śmiało ściągać pozostałe wagony tego typu!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
prof_klos pisze:Jak wiadomo, wagon NFD6Ds kursuje ostatnio na trasie linii "11".
Przejeżdżaliśmy koło IKEA, gdy spostrzegłem, że pojazd oczekuje na swoją godzinę odjazdu. Zmieniając nieco swoje plany - podjechałem na pętlę i postanowiłem przejechać dwa przystanki celem testu pojazdu.
Co rzuciło się w oczy? Wnętrze estetyczne, jasne, czyste - przywodzi na myśl Tramicusy. Klimatyzacja bardzo wydajna - wyraźnie czuć w pojeździe nie wadzącą cyrkulację chłodnego powietrza. Dynamika nienaganna, bieg pojazdu bardzo dobry, ładnie tłumi nierówności. Siedząc w środkowym członie z uwagi na układ osi można się poczuć nieco jak w wagonie generacji N.
Ogólnie test przebiegł pomyślnie, jak dla mnie - śmiało ściągać pozostałe wagony tego typu!
Ale ten wagon nie ma klimatyzacji =D
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zapewne o wentylację chodziło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie wiem co to było, ale zarąbiście było czuć cyrkulację powietrza przy ścianie, tak na wysokości kolan, oraz nieco wyżej, jakby nad głową. Jeżeli to nie była klimatyzacja, a jedynie wentylacja - jest to zarąbiście wydajne i na taką temperaturę jak wówczas - idealne! Rozumiem, że to zbliżony system do tej wentylacji w Volvach 7000?
Kurczę, to skoro wystarczy zamontować dwa wentylatory - a podejrzewam, że jakoś tak to działa - połączyć jakimś kanałem ze świeżym, zewnętrznym powietrzem... to po co instalować w jakieś drogie systemy klimatyzacji, które jeszcze w dodatku co jakiś czas trzeba napełniać czynnikiem chłodzącym?
Kurczę, to skoro wystarczy zamontować dwa wentylatory - a podejrzewam, że jakoś tak to działa - połączyć jakimś kanałem ze świeżym, zewnętrznym powietrzem... to po co instalować w jakieś drogie systemy klimatyzacji, które jeszcze w dodatku co jakiś czas trzeba napełniać czynnikiem chłodzącym?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Czy ktoś już wie jakie są decyzje co do zakupu lub nie tych wagonów? Panie Papierski prosimy o informację.