Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: LUAKAS22 »

Ale o co chodzi?? ludziom się w dupie poprzewracało bo zamiast jeździć niskopodłogowym tramwajem wolą jeździć starymi Konstalami
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

Najlepiej przestańmy oddychać i siedźmy w domach, tak będzie ekologicznie.

Przy następnych zakupach lepiej się w ogóle nie pytać ludzi, tylko jak najszybciej sprowadzać i wypuszczać na linie. Malkontenci zawsze się znajdą, najpierw będą narzekać że w takim NF6D jest za mało drzwi, a potem, że do przerdzewiałej 805-tki trzeba się wspinać jak po drabinie. Jak jest klima, to za mocno wieje, grzyb i w ogóle niezdrowe, a jak nie ma to za gorąco, sauna itd. Można tak wymieniać w nieskończoność.

A bez zakupów jakichkolwiek używańców zapewne w najbliższych latach będziemy mieli do odstrzału Koziny, Warszawską, Stoki i Chochoła (nie mówiąc już o podmiejskich), a na znacznej części linii takt 24-minutowy. Konstale bez NG lub remontowane 15 lat temu i wcześniej już długo nie pociągną, a ich odsetek w taborze nadal jest ogromny. Również bulwy wyglądają coraz gorzej. Zresztą o czym tu mówić, jak to jest oczywiste od dawna.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_bed »

Konstale jak Konstale, ale skoro Citki i Pesy są w stanie takim, w którym żaden tramwaj w ich wieku nie powinien być to jest dopiero niepokojące. Wczoraj miałem okazję jechać takim Citkiem, któremu waliło chyba wszystko co tylko możliwe a głośność przekraczała najprawdopodobniej wszystkie tramwaje w Łodzi. Nie wiem czy ten sam mijał mnie popołudniu, ale ja widząc go z Piotrkowskiej słyszałem bez problemu jadącego Zachodnią, więc sorry ale pomyślcie jaki to musi być momentami hałas, żeby z ponad 150 metrów słyszeć naprawdę mocno tramwaj.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Mat »

Osobiście gdy słyszę z mieszkania Citek jadący ulicą zastanawiam się, czy to czasem 803N nie wróciły na łódzkie ulice :D.
Mateusz

EA-1 8-)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

nowy1212 pisze:Spalanie benzyny też szkodzi, produkcja samochodu i tramwaju też szkodzi. Najlepiej chodzić pieszo.
Jezu, coraz więcej francuskich psów..
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

To niech ucywilizują wreszcie komunikację tramwajową, ale też niech miasto przestanie na dobre sprzyjać kierowcom aut, bo to kierowcy aut (!) powodują, że komunikacja miejska lubi się opóźniać.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kafar »

Chyba jeździmy zupełnie innymi Citkami po mieście, ponieważ ja nie trafiłem na jakiś tragiczny egzemplarz wydający z siebie jakiekolwiek straszne dźwięki. Może gdyby rzucić numerem to można by to było zweryfikować. Co trafię na Citka to się cieszę, lepszy jest niż Tramicus które są w gorszym stanie. Nie mnie oceniać czy to poziom serwisu czy wykonanie przy produkcji.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Wojtek94 »

W Citkach walą strasznie osłony wózków. To taki słyszalny bardzo minus.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

Niektórym CR to przydałoby się odnowienie powłoki lakierniczej. Paskudnie bledną.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Tylko czy zmiana powłoki lakierniczej to dobry pomysł? Chodzi mi o to, ze rdzy chyba na CR nie ma a po zmianie może być gorzej. Być moze da sie to rozwiązać inaczej?
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: WykoxPL »

Użytkownik potwo-or na SSC czas temu zasugerował takie działanie odnośnie zmiany malowania Bogestr:
"Ja nie jestem za malowaniem Bogestr a za... nałożeniem gumowej warstwy koloryzującej. Przypomina to lakier a dodatkowo chroni."
Myślę, że można też zastosować do Cityrunnerów.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

citki nie rdzewieją bo poszycia zewnętrzne wykonane są z poliestru a to co żelazne jest ocynkowane, co do głośności citków to faktycznie był ostatnio jeden bogać 1215 który bardzo wył przy rozruchu i hamowaniu, jest to zapewne spowodowane brakiem oleju w przekładni albo złożenie przekładni z dwóch nie dotartych ze sobą podzespołów.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Takie uzupełnienie oleju w przekładni to długa operacja czy dałoby radę to zrobić w ciągu jednej nocy po zjeździe?
A jeśli złożono przekładnię z niekompatybilnych elementów to się jej nie testuje?
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Citki i tak wyglądają niebo lepiej od Tramicusów, gdzie rdza włazi z każdej strony, a w niektórych lakier wielkimi kawałami odpada...

Bogestra wygląda bardzo dobrze i na razie nie potrzeba nic u niej zmieniać w kwestii poszycia zewnętrznego.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

jak motorniczy nie odpisze usterki to jej nie naprawią, a przekładnia jak się kręci to jest sprawna a to że głośna?-może się dotrze.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

Jak wiadomo, wagon NFD6Ds kursuje ostatnio na trasie linii "11".
Przejeżdżaliśmy koło IKEA, gdy spostrzegłem, że pojazd oczekuje na swoją godzinę odjazdu. Zmieniając nieco swoje plany - podjechałem na pętlę i postanowiłem przejechać dwa przystanki celem testu pojazdu.
Co rzuciło się w oczy? Wnętrze estetyczne, jasne, czyste - przywodzi na myśl Tramicusy. Klimatyzacja bardzo wydajna - wyraźnie czuć w pojeździe nie wadzącą cyrkulację chłodnego powietrza. Dynamika nienaganna, bieg pojazdu bardzo dobry, ładnie tłumi nierówności. Siedząc w środkowym członie z uwagi na układ osi można się poczuć nieco jak w wagonie generacji N.
Ogólnie test przebiegł pomyślnie, jak dla mnie - śmiało ściągać pozostałe wagony tego typu! :)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kamlox »

prof_klos pisze:Jak wiadomo, wagon NFD6Ds kursuje ostatnio na trasie linii "11".
Przejeżdżaliśmy koło IKEA, gdy spostrzegłem, że pojazd oczekuje na swoją godzinę odjazdu. Zmieniając nieco swoje plany - podjechałem na pętlę i postanowiłem przejechać dwa przystanki celem testu pojazdu.
Co rzuciło się w oczy? Wnętrze estetyczne, jasne, czyste - przywodzi na myśl Tramicusy. Klimatyzacja bardzo wydajna - wyraźnie czuć w pojeździe nie wadzącą cyrkulację chłodnego powietrza. Dynamika nienaganna, bieg pojazdu bardzo dobry, ładnie tłumi nierówności. Siedząc w środkowym członie z uwagi na układ osi można się poczuć nieco jak w wagonie generacji N.
Ogólnie test przebiegł pomyślnie, jak dla mnie - śmiało ściągać pozostałe wagony tego typu! :)

Ale ten wagon nie ma klimatyzacji =D
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Zapewne o wentylację chodziło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

Nie wiem co to było, ale zarąbiście było czuć cyrkulację powietrza przy ścianie, tak na wysokości kolan, oraz nieco wyżej, jakby nad głową. Jeżeli to nie była klimatyzacja, a jedynie wentylacja - jest to zarąbiście wydajne i na taką temperaturę jak wówczas - idealne! Rozumiem, że to zbliżony system do tej wentylacji w Volvach 7000?
Kurczę, to skoro wystarczy zamontować dwa wentylatory - a podejrzewam, że jakoś tak to działa - połączyć jakimś kanałem ze świeżym, zewnętrznym powietrzem... to po co instalować w jakieś drogie systemy klimatyzacji, które jeszcze w dodatku co jakiś czas trzeba napełniać czynnikiem chłodzącym?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

Czy ktoś już wie jakie są decyzje co do zakupu lub nie tych wagonów? Panie Papierski prosimy o informację.
ODPOWIEDZ