Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Gdyby tramwaje jeździły częściej, to nie byłoby takich tłoków i podwójne siedzenia by wystarczyły. Kradzież jednego rzędu siedzeń to robienie bydłowozu, żeby więcej bydła weszła i stała, ergo latała po tramwaju w przypadku ostrego hamowania, przyspieszenia i znowu hamowania (byłem ofiarą takich sytuacji już wiele razy).
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A tak a propos kwestii stania i siedzenia. Jak dla mnie, to w wagonach jednak miejsca siedzące powinny być w pierwszej kolejności zarezerwowane dla osób starszych, niewidomych czy o ograniczonej sprawności. I pytanie, dlaczego nikt nie pilnuje, żeby przy dużej ilości takich osób w tramwaju, mieli siedzieć np. młodzi mężczyźni. Przecież to właśnie na młodych mężczyznach, o ile mi się dobrze zdaje, powinien spoczywać obowiązek pilnowania, czy nie ma kogoś pilnie potrzebującego usiąść. To jest absurdus, żeby o godzinie 8 rano taki 25-latek jadący (nade wszystko tramwajem) do pracy miał nie ustąpić miejsca starszej pani. I co, teraz jest łyso każdemu, który myśli, że może sobie w godzinach szczytu siedzieć ile mu się podoba. Jak chce se (taki młody pan) usiąść w tramwaju, to albo niech pracuje w innych godzinach niż standardowe, albo, jak jeszcze jest uczniem, to na studiach niech wybierze PŁ, gdzie 2 razy w tygodniu kończy się zajęcia o 18 czy w porywach 20, albo niech robi przejażdżki tramwajem wieczorem (o ile ma Migawkę). Ale sens takiej kradzieży rzędu siedzeń jest, przynajmniej taki młody może wreszcie będzie miał motywację, rozum i wszystko inne po to, żeby 70- czy 80-letni(a) pan(i) mogła nareszcie usiąść w tramwaju i obojętnie, czy to będzie Konstal-klasyk, Woltan, Düwag, Pesa, czy każdy inny tramwaj. A poza tym może też więcej osób wejść (może niedużo, ale zawsze o te parę osób mniej będzie musiało zmierzyć się z czekaniem na kolejny tramwaj). I pan znowu mi tu wmawia, że jest to robienie bydłowozu. Tak naprawdę to problem tkwi w tym, że sama renowacja modelu transportu zbiorowego okazała się wielką klapą, sami widzimy, ilu motorniczych brakowało (a może i brakuje), jakie są braki w nowoczesnym taborze, w jakim stanie są torowiska. Jakby na nieszczęsną wuzetkę nie wydali wielu milionów złotych, to byłaby kasa na modernizacje kilku niezbędnych torowisk. A teraz co, jeszcze trochę ponad rok i zaczną robić średnicówkę i przez to wiele linii tramwajowych znów pojedzie na objazdy, w pierwszej kolejności 2, 3, 6, 9, 11, 12, 13, 15 i 17, część linii znów wykarczują i chaos na minimum 2 lata murowany.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
I po raz kolejny wracam do pytania o tramwaje z Bogestry, dosyć czekania.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
O zakupie ma zadecydować miasto bo miasto musi dać kasę a że miasto ma teraz inne problemy to wyjdzie na to że Bogestra sprzeda te wagony do Aradu bo właściciel dał Łodzi 3 miesiące na podjęcie decyzji a 3 miesiące już minęły.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
I dobrze. Jechałem nim wczoraj i taki ekstraklasowy on też nie jest. Ciasno i duszno. Wolne otwierające się drzwi. Durny układ siedzeń przez niepotrzebn nam zupełnie dwukierunkowości.
Btw jak ruszał z przystanków od Karolewa do Kaliskiego wpadał w dziwne wibracje i było niewiadomo czy w końcu tramwaj chcę ruszyć czy stanąć.
Btw jak ruszał z przystanków od Karolewa do Kaliskiego wpadał w dziwne wibracje i było niewiadomo czy w końcu tramwaj chcę ruszyć czy stanąć.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
No, tylko Nasz Wspaniały Polski Narodowy Konstal. Nieważne, że za 500-700 tys. zł można kupić zupełnie dobry tramwaj, który może nie jest pozbawiony wad, ale wciąż zupełnie przyzwoity.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie. Tylko szkoda pieniędzy kupować używany złom, włożyć do niego niewiadomo ile kasy na dopasowanie do łódzkich standardów by się za pare lat ich pozbyć i jeszcze płacić za zezłomowanie.
Czy one miały być zabytkowe i służyć 70 lat lub prędzej do granic możliwości aż się rozsypią?
Tak samo szkoda kasy na pseudo-modernizacje Konstali. 1 drzwi mniej co oznacza dłuższy postój na przystanku. Albo wymiana tych czerwonych nocników na jeszcze gorszy nowoczesny szajs, gdzie czuje się swój kręgosłup na całych plecach..
Wywalanie pieniędzy na błoto. Zamiast zaoszczędzić, dbać od początku o swój tabor, brać wszelkie możliwe dotacje z ue i starać się o nowy tabor.
Czy one miały być zabytkowe i służyć 70 lat lub prędzej do granic możliwości aż się rozsypią?
Tak samo szkoda kasy na pseudo-modernizacje Konstali. 1 drzwi mniej co oznacza dłuższy postój na przystanku. Albo wymiana tych czerwonych nocników na jeszcze gorszy nowoczesny szajs, gdzie czuje się swój kręgosłup na całych plecach..
Wywalanie pieniędzy na błoto. Zamiast zaoszczędzić, dbać od początku o swój tabor, brać wszelkie możliwe dotacje z ue i starać się o nowy tabor.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Rzecz w tym, że Łódź potrzebuje dużo nowych tramwajów i potrzebuje ich szybko. Dotacje są niestety ograniczone (chociaż jestem święcie przekonany że w poprzedniej perspektywie dało się wziąć więcej), a na nowe tramwaje trzeba czekać. Tu za kilkaset tysięcy (10% ceny nowej Pesy) mamy praktycznie gotowy na teraz wagon - wystarczy go przebiegunować, a wszystkie inne rzeczy (drzwi do kabiny, okna, klimatyzacje...) to już wybór MPK.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Hehe. Ten tramwaj z powodzeniem nadawałby się, może nie na wszystkie linie, ale praktycznie na wszystkie kolory, mógłby jeździć nawet na podmiejskiej 43A, a teraz to się zrobiło nagle za dużo znaków zapytania. Ciekawe, co zrobią z tym jednym, który w Łodzi siedzi już prawie 3 miesiące.O zakupie ma zadecydować miasto bo miasto musi dać kasę a że miasto ma teraz inne problemy to wyjdzie na to że Bogestra sprzeda te wagony do Aradu bo właściciel dał Łodzi 3 miesiące na podjęcie decyzji a 3 miesiące już minęły.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zezłomują ? A do ZT wjadą kolejne składy Konstali.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Co ma pan na myśli przez ZT?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zakład Techniki MPK-Łódź
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
A czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak odbierany jest przez pracowników MPK ten NF6D?
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
nowy1212 pisze:A czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak odbierany jest przez pracowników MPK ten NF6D?
Technicznie i jeśli chodzi o prowadzenie to idealnie. Jeśli chodzi o warunki pracy w kabinie podczas obecnych upałów to lepiej brać wolne widząc 14/1 w grafiku ...
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
O dzisiaj w Dzienniku podają że kupią i zamontuja klimatyzację w kabinie motorniczego.
Jedyne czego nie spełnia to montaż klimatyzacji w przedziale pasażerskim.
Jedyne czego nie spełnia to montaż klimatyzacji w przedziale pasażerskim.
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Nie, napisali że miasto musi wyrazić zgodę. Ale z ich punktu widzenia jest w porządku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Ale w końcu nie będzie tych Bogestr w Łodzi? (jeszcze tydzień temu miałem pewne złudzenia, ale widzę że chyba jednak nie)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
W Dzienniku Łódzkim piszą że najpierw trzeba zorganizować przetarg to póżniej okaże się że zamiast 34 do Łodzi dotrze 14 tak jak z M8C było
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Zwiększyła się szansa na to, że będą - MPK już chyba jednoznacznie popiera ich zakup.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.
Teraz tylko trzeba przycisnąc władze miasta, żeby szybko dali kasę na te tramy. Najlepiej jeszcze w tym miesiącu.