Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kafar »

Gdyby tramwaje jeździły częściej, to nie byłoby takich tłoków i podwójne siedzenia by wystarczyły. Kradzież jednego rzędu siedzeń to robienie bydłowozu, żeby więcej bydła weszła i stała, ergo latała po tramwaju w przypadku ostrego hamowania, przyspieszenia i znowu hamowania (byłem ofiarą takich sytuacji już wiele razy).
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

A tak a propos kwestii stania i siedzenia. Jak dla mnie, to w wagonach jednak miejsca siedzące powinny być w pierwszej kolejności zarezerwowane dla osób starszych, niewidomych czy o ograniczonej sprawności. I pytanie, dlaczego nikt nie pilnuje, żeby przy dużej ilości takich osób w tramwaju, mieli siedzieć np. młodzi mężczyźni. Przecież to właśnie na młodych mężczyznach, o ile mi się dobrze zdaje, powinien spoczywać obowiązek pilnowania, czy nie ma kogoś pilnie potrzebującego usiąść. To jest absurdus, żeby o godzinie 8 rano taki 25-latek jadący (nade wszystko tramwajem) do pracy miał nie ustąpić miejsca starszej pani. I co, teraz jest łyso każdemu, który myśli, że może sobie w godzinach szczytu siedzieć ile mu się podoba. Jak chce se (taki młody pan) usiąść w tramwaju, to albo niech pracuje w innych godzinach niż standardowe, albo, jak jeszcze jest uczniem, to na studiach niech wybierze PŁ, gdzie 2 razy w tygodniu kończy się zajęcia o 18 czy w porywach 20, albo niech robi przejażdżki tramwajem wieczorem (o ile ma Migawkę). Ale sens takiej kradzieży rzędu siedzeń jest, przynajmniej taki młody może wreszcie będzie miał motywację, rozum i wszystko inne po to, żeby 70- czy 80-letni(a) pan(i) mogła nareszcie usiąść w tramwaju i obojętnie, czy to będzie Konstal-klasyk, Woltan, Düwag, Pesa, czy każdy inny tramwaj. A poza tym może też więcej osób wejść (może niedużo, ale zawsze o te parę osób mniej będzie musiało zmierzyć się z czekaniem na kolejny tramwaj). I pan znowu mi tu wmawia, że jest to robienie bydłowozu. Tak naprawdę to problem tkwi w tym, że sama renowacja modelu transportu zbiorowego okazała się wielką klapą, sami widzimy, ilu motorniczych brakowało (a może i brakuje), jakie są braki w nowoczesnym taborze, w jakim stanie są torowiska. Jakby na nieszczęsną wuzetkę nie wydali wielu milionów złotych, to byłaby kasa na modernizacje kilku niezbędnych torowisk. A teraz co, jeszcze trochę ponad rok i zaczną robić średnicówkę i przez to wiele linii tramwajowych znów pojedzie na objazdy, w pierwszej kolejności 2, 3, 6, 9, 11, 12, 13, 15 i 17, część linii znów wykarczują i chaos na minimum 2 lata murowany.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

I po raz kolejny wracam do pytania o tramwaje z Bogestry, dosyć czekania.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

O zakupie ma zadecydować miasto bo miasto musi dać kasę a że miasto ma teraz inne problemy to wyjdzie na to że Bogestra sprzeda te wagony do Aradu bo właściciel dał Łodzi 3 miesiące na podjęcie decyzji a 3 miesiące już minęły.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

I dobrze. Jechałem nim wczoraj i taki ekstraklasowy on też nie jest. Ciasno i duszno. Wolne otwierające się drzwi. Durny układ siedzeń przez niepotrzebn nam zupełnie dwukierunkowości.
Btw jak ruszał z przystanków od Karolewa do Kaliskiego wpadał w dziwne wibracje i było niewiadomo czy w końcu tramwaj chcę ruszyć czy stanąć.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

No, tylko Nasz Wspaniały Polski Narodowy Konstal. Nieważne, że za 500-700 tys. zł można kupić zupełnie dobry tramwaj, który może nie jest pozbawiony wad, ale wciąż zupełnie przyzwoity.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

Nie. Tylko szkoda pieniędzy kupować używany złom, włożyć do niego niewiadomo ile kasy na dopasowanie do łódzkich standardów by się za pare lat ich pozbyć i jeszcze płacić za zezłomowanie.
Czy one miały być zabytkowe i służyć 70 lat lub prędzej do granic możliwości aż się rozsypią?

Tak samo szkoda kasy na pseudo-modernizacje Konstali. 1 drzwi mniej co oznacza dłuższy postój na przystanku. Albo wymiana tych czerwonych nocników na jeszcze gorszy nowoczesny szajs, gdzie czuje się swój kręgosłup na całych plecach..
Wywalanie pieniędzy na błoto. Zamiast zaoszczędzić, dbać od początku o swój tabor, brać wszelkie możliwe dotacje z ue i starać się o nowy tabor.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Rzecz w tym, że Łódź potrzebuje dużo nowych tramwajów i potrzebuje ich szybko. Dotacje są niestety ograniczone (chociaż jestem święcie przekonany że w poprzedniej perspektywie dało się wziąć więcej), a na nowe tramwaje trzeba czekać. Tu za kilkaset tysięcy (10% ceny nowej Pesy) mamy praktycznie gotowy na teraz wagon - wystarczy go przebiegunować, a wszystkie inne rzeczy (drzwi do kabiny, okna, klimatyzacje...) to już wybór MPK.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

O zakupie ma zadecydować miasto bo miasto musi dać kasę a że miasto ma teraz inne problemy to wyjdzie na to że Bogestra sprzeda te wagony do Aradu bo właściciel dał Łodzi 3 miesiące na podjęcie decyzji a 3 miesiące już minęły.
Hehe. Ten tramwaj z powodzeniem nadawałby się, może nie na wszystkie linie, ale praktycznie na wszystkie kolory, mógłby jeździć nawet na podmiejskiej 43A, a teraz to się zrobiło nagle za dużo znaków zapytania. Ciekawe, co zrobią z tym jednym, który w Łodzi siedzi już prawie 3 miesiące.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

Zezłomują ? A do ZT wjadą kolejne składy Konstali.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Co ma pan na myśli przez ZT?
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

Zakład Techniki MPK-Łódź ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

A czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak odbierany jest przez pracowników MPK ten NF6D?
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Wojtek94 »

nowy1212 pisze:A czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak odbierany jest przez pracowników MPK ten NF6D?

Technicznie i jeśli chodzi o prowadzenie to idealnie. Jeśli chodzi o warunki pracy w kabinie podczas obecnych upałów to lepiej brać wolne widząc 14/1 w grafiku ...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

O dzisiaj w Dzienniku podają że kupią i zamontuja klimatyzację w kabinie motorniczego.

Jedyne czego nie spełnia to montaż klimatyzacji w przedziale pasażerskim.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Nie, napisali że miasto musi wyrazić zgodę. Ale z ich punktu widzenia jest w porządku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale w końcu nie będzie tych Bogestr w Łodzi? (jeszcze tydzień temu miałem pewne złudzenia, ale widzę że chyba jednak nie)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

W Dzienniku Łódzkim piszą że najpierw trzeba zorganizować przetarg to póżniej okaże się że zamiast 34 do Łodzi dotrze 14 tak jak z M8C było
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Zwiększyła się szansa na to, że będą - MPK już chyba jednoznacznie popiera ich zakup.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Teraz tylko trzeba przycisnąc władze miasta, żeby szybko dali kasę na te tramy. Najlepiej jeszcze w tym miesiącu.
ODPOWIEDZ