Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

Z obu stron drzwi i pulpit? Głupota, skoro w Łodzi jest na 100% ruch jednokierunkowy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

No - zwłaszcza, że przez najbliższe 5 lat nonstop będą remonty torowisk, to faktycznie dwukierunkowy tramwaj się nie przyda...
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kuba_łódź »

W dodatku niskopodłogowy.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

Wagony NFD6 mają wózki bez osiowe tak więc nie pękają osie tylko całe zamocowania kół
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

tutaj link do filmiku pokazującego budowę wózka i omówienie problemu https://www.youtube.com/watch?v=iOYy2YcLqhw
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

Jordi pisze:No - zwłaszcza, że przez najbliższe 5 lat nonstop będą remonty torowisk, to faktycznie dwukierunkowy tramwaj się nie przyda...

I co z tego?
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

No też się zastanawiam, w czym te tramwaje miałyby pomoc w trakcie remontów. Myślę, że nikt nie będzie się bawił w zostawianie jednego toru, żeby utrzymać komunikację tramwajową, kosztem dłuższego remontu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Mamy na stanie weksel, z którego korzystano podczas remontu Kilińskiego :) Przyda się np podczas gruntownej przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego-Rzgowska, które raczej potrwa kilka tygodni - wtedy weksel i dwukierunki jak znalazł na tramwajową zetkę Rzgowską na Kurczaki :)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kafar »

Chyba trudno komuś pomyśleć że dwukierunkowym tramwajem można zapewnić też komunikację na odcinku nieremontowanym, pętla w formie weksla (nieważne czy na asfalcie czy zjazd międzytorowy na wydzielonym). Zmniejsza się wykorzystanie autobusów na zetki (krótsza trasa), a jak wiadomo ilość autobusów jest obecnie na styk. Przy większym remoncie nie obeszłoby się bez cięć lub po prostu braku kilku brygad na różnych liniach. (rzecz jasna bez uwzględnienia tego w rozkładzie)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: STUDI »

Mamy kupione rozjazdy nakładkowe na tory. Już je odstawiono w najgłębsze zakamarki jako cos zbędnego. Nie widzicie iż problem jest zupełnie gdzie indziej.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

Jordi pisze:Mamy na stanie weksel, z którego korzystano podczas remontu Kilińskiego :) Przyda się np podczas gruntownej przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego-Rzgowska, które raczej potrwa kilka tygodni - wtedy weksel i dwukierunki jak znalazł na tramwajową zetkę Rzgowską na Kurczaki :)
Nie były to wtedy przypadkiem linie Z2 i Z3 z której jedna już po 2 tygodniach została znowu skasowana pod względem żadnego zainteresowania?

Pasażerowie mają już dość tych przesiadek zwłaszcza po powstaniu nowej siatki odłączeń.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Za to była Z1 co 15 minut - w szczycie nabita równo ;)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: mig »

Zakup tych wagonów to po prostu racja stanu (pod warunkiem oczywiście, że się sprawdzą w łódzkich warunkach). Do 2020 roku co druga brygada byłaby niskopodłogowa.
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Em82 »

mig pisze:Zakup tych wagonów to po prostu racja stanu (pod warunkiem oczywiście, że się sprawdzą w łódzkich warunkach). Do 2020 roku co druga brygada byłaby niskopodłogowa.

Teraz w cenie tramy cargo :lol: to te się mogą nie sprawdzić. Od razu będzie zarzut nr 1, że za mało drzwi. Albo że miejsc siedzących za dużo...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

^^Wiesz nawet jak takie zarzuty się pojawią to zawsze można pojedynczo remontować te tramwaje - dorobic drzwi, wymienić okna, zrobić te pojazdy jednokierunkowe, zmniejszyć liczbę siedzeń.
To nie jest problem, a za to konstrukcję mamy, więc jest na czym działać.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Lepiej po prostu dobrze dobrać ciągi, po których będą się poruszać - nie puszczać ich na "metro" WZ czy ŁTR, tylko raczej na słabsze ciągi jak Kilińskiego, Zielona, Kopcińskiego/ŚR, wtedy dodawanie drzwi może się okazać niepotrzebne, może najwyżej będzie trzeba wyciąć trochę siedzeń z okolic drzwi.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: prof_klos »

Em82 pisze:Teraz w cenie tramy cargo :lol: to te się mogą nie sprawdzić. Od razu będzie zarzut nr 1, że za mało drzwi. Albo że miejsc siedzących za dużo...
Przecież to jest sprawą oczywistą, bardzo przewidywalną, że gdy tylko do MPK trafiłaby partia większej ilości takich pojazdów to po roku, dwóch rozpocząłby się proces modernizacji, w ramach którego zepsuto by to, co byłoby atutami tych pojazdów - wygląd*, stopnie, napędy... :D

*) Chociaż do oryginalnego wyglądu tych wagonów mam sporo zastrzeżeń. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

Akurat wygląd to mi się kompletnie nie podoba. To już bardziej przypadły mi do gustu oryginalne M8C.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Nawet gdyby wyglądały jak M8CN, i tak warto je brać :P
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: eDragon55 »

Z taborem tramwajowym jesteśmy tak w tyle, że nie ma co się zastanawiać i trzeba brać wszystko co się da byle było sprawne. Może do 2025 roku wszystkie niezmodernizowane Konstale będą już na emeryturze.
ODPOWIEDZ