Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

nowy1212 pisze: No i co z tego, ze klimatyzacja istnieje od niedawna? Czasy idą do przodu. 10 lat temu latem pełno kierowców miało otwarte okna, polecam zobaczyć ilu dzisiaj ma otwarte - garstka.


Klimatyzacja to nie luksus. 10 lat temu tak, dzisiaj to standard.
Klimatyzacja to największe dziadostwo, jakie dać może. Omijając już fakt, że to użądzenie jest nic innego jak maszyna, która tylko chłodzi stare, zużyte, śmierdące powietrze dochodzą kolejne negatywne aspekty: Nie jest ekologiczna dla środowiska, dodatkowa energia, dodatkowy ciężar, niepotrzebne koszty.
W Niemczech istnieją firmy, które nadal stosują wyposażenie jak z czasów 20 wieku. Brak klima, ale nawet brak okien otwieranych w dużej ilości.
W Kilonii np autobusy maja nadal tylko 4 lub 6 (przegubowe) uchylne okna.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Klimatyzacja najczęściej kojarzy się z chłodzeniem powietrza w pomieszczeniach, ale klimatyzator to nic innego jak pompa ciepła - która może działać w obie strony, i równie dobrze jak wyprowadza ciepło z pomieszczenia czy pojazdu na zewnątrz (mimo, że naturalnie taki proces by nie zaszedł, gdy na zewnątrz jest jeszcze cieplej), może je wprowadzać do wnętrza z zewnątrz zimą (schładzając powietrze na zewnątrz). O ile w autobusach, gdzie i tak mamy nadmiarowe ilości ciepła z silnika (czyli ciepło jest za darmo), nie ma to znaczenia, to już w tramwajach byłaby to oszczędniejsza opcja, niż po prostu grzałki elektryczne. Mniej energii trzeba włożyć w przetransportowanie ciepła z zewnątrz, niż w wytworzenie go "od zera". W ten sposób ogrzewane są już teraz często różnego rodzaju budynki biurowe. Do domów też to powoli wkracza (tu jest taka kwestia, że standardowy domowy klimatyzator nie może pracować poniżej jakiejś określonej temperatury, przez co w naszych warunkach klimatycznych nie nadają się one do zastosowań grzewczych, tak więc popularniejsze od użycia klimatyzacji jest montowanie specjalnych pomp ciepła tylko do ogrzewania - ale istnieją modele, w których tego problemu nie ma). A jak jest z tramwajami i generalnie pojazdami elektrycznymi?

Niemcy mają dziwne zwyczaje z tą małą liczbą okien w pojazdach transportu zbiorowego. U nich autentycznie bywa tak, że latem w tramwaju, szczególnie na dłuższej, podmiejskiej trasie, można sie ugotować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: mig »

prof_klos pisze:No właśnie. To mnie zastanawia - jak wygląda sprawa upału? Jest komfort porównywalny do M6S czy 805Na, czy jednak daje się we znaki fakt nie otwierania okien?
Moim zdaniem jest chłodniej niż w 805Na.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: LUAKAS22 »

1751 widziany dziś w nocy zapewne na testach na Śmigłego Rydza przy Przybyszewskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Trzy pytanie:
1. Czy były jakieś awarie NF6D?
2. Czy są już jakieś przecieki na temat tego czy MPK kupi kolejne sztuki?
3. Kiedy tramwaj tarfi na inne linie?
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: kafar »

Trafi na inne linie jak pomyślnie przejdzie testy na 10-ce, a potem z przytupem wykolei się na placu Wolności np. na 4. :)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Jordi »

Nie przesadzajmy znowu. Bez problemu można spróbować dać go na 14 choćby. Myślę, że i na 9 mógłby się sprawdzić mimo niepowalającego torowiska na Zielonej i Konstantynowskiej (niemniej kupę lepszym niż Aleksandrowska np). No i przede wszystkim 11A/11B. Jak testy są WZ, to powinny być też PP.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: px33 »

Z Zieloną to może nie przesadzajmy. Ale powinien się w miarę sprawdzić na 4 i może 5.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Na 4 odpada bo zwrotnice na Placu Wolności nie są automatyczne. 5 odpada ze względu na Kilińskiego-Przybyszewskiego.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:Trzy pytanie:
1. Czy były jakieś awarie NF6D?
2. Czy są już jakieś przecieki na temat tego czy MPK kupi kolejne sztuki?
3. Kiedy tramwaj tarfi na inne linie?
1. Ponoć minimum raz zjechał awaryjnie (zasłyszane).
2. Raczej kupi, testy przebiegają pomyślnie.
3. Trwają przygotowania do testów na kolejnej linii.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: LUAKAS22 »

mig pisze:
nowy1212 pisze:Trzy pytanie:
1. Czy były jakieś awarie NF6D?
2. Czy są już jakieś przecieki na temat tego czy MPK kupi kolejne sztuki?
3. Kiedy tramwaj tarfi na inne linie?
1. Ponoć minimum raz zjechał awaryjnie (zasłyszane).
2. Raczej kupi, testy przebiegają pomyślnie.
3. Trwają przygotowania do testów na kolejnej linii.

Do której linii ?
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Josek102 »

Wczoraj stał na pętli przy stadionie pusty bez motorniczego.Mój klub grał z Widzewem i dlatego widziałem
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
potwo-or
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: czw 19:51, 22 cze 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: potwo-or »

LUAKAS22 pisze:
mig pisze:
nowy1212 pisze: 3. Trwają przygotowania do testów na kolejnej linii.

Do której linii ?
11. Ponoć minimum tydzień.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Josek102 »

Dzis artykuł w EI ,ze łodzianom on sie nie podoba itd .... normalnie ku... mozna sie wsiec
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: hytgar655 »

Jeśli chodzi o początek artykułu (płatny dostęp do reszty) to jest napisane, że zbiera pozytywne oponie. Jedynie co to, że nie ma klimatyzacji i ma za mało drzwi. Coś tam jeszcze o tym mówią, że niezbyt dobrze na naszych torowiskach sobie radzi (nie wiem skąd te informacje skoro jeździ po WZ i ŁTR, chyba, że były testy na innych trasach).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

To streszczę:
1. Brak klimatyzacji, duchota, za mało drzwi
2. Wygodne siedzenia, obszerne wnętrze
3. Podobno słabo sobie radzi na gorszych torowiskach co dla MPK jest negatywnym zaskoczeniem (no rzeczywiscie bardzo dziwne...)
4. Miał być skierowany na Śmigłego-Rydza i Gdańską, ale wynika, ze tak nie będzie.
a) ze ŚR problem jest na wiadukcie
b) Na Gdańskiej ma być remont (i wtedy ma być na 12 wysłany)

Decyzji brak.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: suomi »

Ludziom już się w du.... poprzewracało a bo duszno a bo ciasno więc będą się wspinać po trzech stopniach do nie klimatyzowanej 805 która również słabo radzi sobie na krzywych torach bo pieniędzy na nowe tramwaje nie będzie, ja pozostaję przy samochodzie.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Graficzny »

suomi pisze:ja pozostaję przy samochodzie.
I b. dobrze. Btw. Klimatyzacja szkodzi tylko środowisku.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: nowy1212 »

Spalanie benzyny też szkodzi, produkcja samochodu i tramwaju też szkodzi. Najlepiej chodzić pieszo.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Post autor: Kpc21 »

Ale chodząc pieszo produkuje się dwutlenek węgla, a do tego zużywa cenny tlen!

Poza dwutlenkiem węgla czasem też się inne gazy trafią. I to cieplarniane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ