Wagony NF6D (ex. Bogestra)
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Bogestry mogą - jak najbardziej - zrobić już teraz (przy modernizacji, lub jeśli się trafią jakieś czerwone, to nawet przed wyjazdem), ale np. Woltanów czy innych wagonów to na razie niekoniecznie.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Nie no innych nie ma co przemalowywac. Konstale niech zostaną jak są. Po prostu niskacze I ew. M8CN (po wypadkach czy coś) powinny być malowane zgodnie z nowym wzorem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
To znaczy, innymi można się zająć stopniowo, jak już:
* wszystkie M8CNy zostaną zmodernizowane;
* wszystkie NF6D zostaną zmodernizowane;
* dostaniemy Tramwaje dla Łodzi.
Woltan - wiadomo, że wkrótce na ulice wyjedzie ostatnia jego sztuka. Wkrótce, to znaczy prawdopodobnie już w nowym roku.
Ale na temat malowania taboru jest w zasadzie osobny wątek...
* wszystkie M8CNy zostaną zmodernizowane;
* wszystkie NF6D zostaną zmodernizowane;
* dostaniemy Tramwaje dla Łodzi.
Woltan - wiadomo, że wkrótce na ulice wyjedzie ostatnia jego sztuka. Wkrótce, to znaczy prawdopodobnie już w nowym roku.
Ale na temat malowania taboru jest w zasadzie osobny wątek...
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Ta aparatura Woltana jest przeznaczona do wagonu technicznego na bazie 805 do pomiarów sieci i nie będzie on jeździł liniowo.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Właśnie nie, po co te ostatnie M8CN-y (i Konstale, które jeszcze idą do modernizacji - choć nie wiem, czy już tylko jeden skład nie pozostał) mają być w starym malowaniu, jak teraz, dopóki modernizacja danego pojazdu jeszcze nie zbliża się do końca i jeszcze go nie malują, można zadecydować o pomalowaniu ich już po nowemu?TramMomentyStudenta pisze:To znaczy, innymi można się zająć stopniowo, jak już:
* wszystkie M8CNy zostaną zmodernizowane;
* wszystkie NF6D zostaną zmodernizowane;
* dostaniemy Tramwaje dla Łodzi.
Reszta to wiadomo - w miarę bieżących modernizacji czy remontów, jak trzeba będzie dany pojazd pomalować, stosowałoby się już nowe malowanie - tak samo, jak to zadziało się po 1989 gdy zmieniono malowanie z kremowo-czerwonego na żółto-czerwone. Po jakimś czasie nowe malowanie stałoby się powszechne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
M8CNów zostały już chyba trzy - co z tym jednym, to tego nie wiem (chodzi o ten przepowiadany przez niektórych #2899, który to jeszcze okaże się, że wyjedzie już jako #2999), Woltana została jedna sztuka, ale ktoś pisał uprzednio, że nie wyjedzie na linię, choć nie jestem pewien co do Jego wypowiedzi.
Może dość OT.
Może dość OT.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Dzisiaj na al. Kościuszki przy przystanku Piotrkowska Centrum rozbity został wagon 1867.
Jak się dowiedziałem później, to była jego premiera liniowa...
Jak się dowiedziałem później, to była jego premiera liniowa...
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Z innego wątku
Z tym, ze moim zdaniem to bez sensu. Skoro wiadomo, ze na 11A ma być OPS no to priorytetem jest wrzucenie tam NF6D, a potrzeba ich 10 (a na normalnej trasie 13). Wiadomo też, ze NF6D przydadza się na 12, bo tam potrzeba 15 tramów, a Swingów '18 będzie tylko 12. No, a to juz oznacza, ze potrzeba 13(16) NF6D na 11A i 12.
Tak więc nie ma tu tramów na linię 8 (zakładam, ze CRy z 11A i 12 poszłyby na linię 15 by dac takt 24min).
No chyba, ze to testy z perspektywą na przyszłość, gdy NF6D będzie już więcej, ale to wtedy i tak dwukierunkowe będą potrzebne do obsługi centrum w związku z licznymi remontami.
No to by było ciekawe gdyby niskacz pojawił się na Aleksandrowskiej.Wojtek94 pisze:8 być może będzie kolejna linia na NF6D. Odbywały się jakis czas temu nocne przejazdy techniczne M8CN z dodatkowym wózkiem na Teofilów przez Włókniarzy.
Z tym, ze moim zdaniem to bez sensu. Skoro wiadomo, ze na 11A ma być OPS no to priorytetem jest wrzucenie tam NF6D, a potrzeba ich 10 (a na normalnej trasie 13). Wiadomo też, ze NF6D przydadza się na 12, bo tam potrzeba 15 tramów, a Swingów '18 będzie tylko 12. No, a to juz oznacza, ze potrzeba 13(16) NF6D na 11A i 12.
Tak więc nie ma tu tramów na linię 8 (zakładam, ze CRy z 11A i 12 poszłyby na linię 15 by dac takt 24min).
No chyba, ze to testy z perspektywą na przyszłość, gdy NF6D będzie już więcej, ale to wtedy i tak dwukierunkowe będą potrzebne do obsługi centrum w związku z licznymi remontami.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Z 11 zejdą CRy (bo będą tylko Tramicusy i NF6D (15) z OPSem), więc jak już, to gdzieś pójdą właśnie Cityrunnery, a nie NF6D. Pewnie to będzie 15 w całości na CRach. Nie sądzę, żeby NF6D poszły jeszcze gdzieś.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
No to tak czy inaczej nie będzie tramwajów na 8. No ale może po prostu coś sprawdzali
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Pamiętajcie, że jeszcze są weekendy. A może już niedługo udałoby się żeby ET1 wystawiała niedziele na samych niskich (4, 8, 10, 11, 12, 15, 17). Chociaż mimo wszystko nie wiem czy to rozsądne żeby ryzykować z Teofilowem, może lepszy efekt dałoby wrzucenie w weekendy NF6D na 11 i w zamian CR i Pesy na 15+17.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
^^Już dzisiaj w niedziele sa wolne niskacze, a MPK ich nie wykorzystuje. Tak jak piszesz NF6D wrzucić na 11, a na 15/17 dac CRy. Dzieki temu na 15 by się uwolniło te M8CN i przekierowano na linię 2 i w efekcie na 2 i 15 byłby sensowny takt niskiej podłogi co 24min, ale no juz nie będę się dalej rozpisywał, bo to niczego nie zmienia.
Zarządzanie taborem jest po prostu kiepskie.
Zarządzanie taborem jest po prostu kiepskie.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Przejazdy nie odbywały się tylko po Teofilowie a po całym mieście i nie tylko pod kątem przejezdności dla NF6D. Radziłbym się nie napalać.nowy1212 pisze:Z innego wątkuNo to by było ciekawe gdyby niskacz pojawił się na Aleksandrowskiej.Wojtek94 pisze:8 być może będzie kolejna linia na NF6D. Odbywały się jakis czas temu nocne przejazdy techniczne M8CN z dodatkowym wózkiem na Teofilów przez Włókniarzy.
Wiadomo też, ze NF6D przydadza się na 12, bo tam potrzeba 15 tramów, a Swingów '18 będzie tylko 12.
Po drugie 13, 14 i 15 brygada linii 12 mają za zadanie w porannym szczycie wyjechać na Retkinię i zjechać z niej, to jest cała ich praca na tej linii a potem przechodzą na inne linie, więc wstawianie tam niskacza to nieporozumienie. Całodziennych brygad jest 12.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Tzn ja akurat NF6D widziałem na Piłsudskiego przy Sarniej No ale to dobrze ze testowali, choć nie rozumiem czemu miał wbity kierunek Stary Widzew zamiast Przejazd techniczny, ale to szczegóły.
Z ciekawości gdzie jesz że ten tramwaj jeździł?
Jesli z 12 jest jak piszesz to rzeczywiście niskacz tam bez sensu.
Z ciekawości gdzie jesz że ten tramwaj jeździł?
Jesli z 12 jest jak piszesz to rzeczywiście niskacz tam bez sensu.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
To widziałeś jakąś jazdę próbną, bo przejazdy techniczne pod kątem przejezdności dla niskopodłogowców były jakoś przed wakacjami i nie odbywały się na NF6D a na M8CN z wózkiem technicznym imitującym skrajnię poszczególnych wagonów. Większość sieci została zbadana pod tym kątem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Nie zmienia to faktu, że wszystkie 12 Swingów pewnie nie będzie mogło wyjechać. W pierwszym roku funkcjonowania powinien być jeden wagon rezerwy, w kolejnych 2 do 3. I wtedy NF6D - przynajmniej w robocze - jak najbardziej się przydadzą.mig pisze:13, 14 i 15 brygada linii 12 mają za zadanie w porannym szczycie wyjechać na Retkinię i zjechać z niej, to jest cała ich praca na tej linii a potem przechodzą na inne linie, więc wstawianie tam niskacza to nieporozumienie. Całodziennych brygad jest 12.
A, i nie należy zapominać, że część tegorocznych Swingów idzie często na 10 z wiadomego powodu.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Wiadomy powód prędzej czy później się skończy
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Żebyś się nie zdziwił, że za dwa-trzy lata zacznie się na nowo. Ale nie o tym temat.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Jeśli dobrze pamiętam mamy 11 NF6D, a jeździ 7 czy 8?
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Z tego co kojarzę to z drugiej puli uruchomione zostały 1862-68 (przy czym 68 chyba nikt na mieście nie widział), 67 jest po kolizji, a 63 chyba czeka na jakieś części. Na pewno regularnie jeżdżą 1751, 1864, 1866.