Strona 18 z 45

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 10:41, 25 sty 2018
autor: Jordi
8 nie może mieć nówek, bo nawet milimetr jej trasy nie idzie przez remontowane odcinki w ramach TdŁ.

Tramwaje dziś kursujące (stałymi trasami) po planowanych remontach w ramach TdŁ to:

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 13

Poza tym 14, ale jak wiemy ona przejdzie cała na ET1.

Podejrzewam, że taka 2 czy 3 może być w całości przeniesiona na Choćki, a za to 8 i jak wiemy 14 wyląduje całościowo na Telefonicznej. Niekoniecznie 5 jest do odstrzału z ET1 tak naprawdę...

Co do nówek z Chociek podejrzewam, że priorytet dostaną linie zapchane równo w szczycie, czy 2,3 i 6 bądź 13. I tyle.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 10:50, 25 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Na razie o WZII nie rozmawiamy, bo po WZII zmieni się na pewno siatka tramwajowa. O czym ewentualnie w Naszych wyobrażeniach, a nie tutaj. Mówimy o NF6D. ;)

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 11:23, 25 sty 2018
autor: Jordi
Dla mnie jeśli faktycznie Aleksa w tym roku będzie zrobiona, to bezwzględnie priorytet na NF6D powinna mieć 8.

Co do możliwych podmian przed TdŁ.

5 to 12 brygad, 14 to 8, z czego już jedna jest z ET1, czyli 7.

2 i 3 z ET1 mają razem 8 brygad - kalkuluje się idealnie praktycznie z 14 ;)

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 11:32, 25 sty 2018
autor: nowy1212
TramMomentyStudenta pisze:Na razie o WZII nie rozmawiamy, bo po WZII zmieni się na pewno siatka tramwajowa. O czym ewentualnie w Naszych wyobrażeniach, a nie tutaj. Mówimy o NF6D. ;)
Właściwie to nie ma o czym w ogóle gadać, bo tak naprawdę siatka połączeń będzie ciągle ulegać zmianie w najbliższych latach. Raz NF6D może być na 12, by potem służyć jako Z, a następnie np. na linii 8 itd. trudno tak naprawdę cos planować. Non stop będą objazdy i objazdy objazdów.

No, ale jeśli już coś planować, o czymś dyskutować to należy uwzględnić nie tylko stan torowiska, ale także to czy dana linia będzie miała dużo objazdów i czy na tych objazdach niskopodłogowy da radę. Bo co z tego, ze nie wiem tramwaje pójdą na linię X jeśli za kilka miesięcy będzie objazd i tramwaje niskopodłogowe nie dadzą rady po nim pojechać? To nie ma sensu. Trzeba skierować te tramwaje tam, gdzie będą mogły one jeździć przez dłuższy czas, bo tylko wtedy będzie to jakaś korzysć dla pasażera.


I z Jordi się zgadzam, ze 8 powinna miec priorytet z tym, ze tam podobno (bo ja nie wiem) jest jakiś kiepski kawałek na Włókniarzy. Wypadałoby go w takim razie ogarnąć.


Co do Swing na 14 przypominam, ze na 14 idzie 8 brygad, więc jeszcze z 2 sztuki powinny pójść na inna linię.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 12:02, 25 sty 2018
autor: WykoxPL
NF6D lepiej bym widział na linii 12/18, CRy stamtąd zabrał na 8 właśnie. Do tego próbował coś uszczknąć z 11B, gdzie poszłaby reszta Swingów II. 8 jest za bardzo nabita w szczycie, by się bawić w 3-drzwiowy wagon i dużą ilością siedzeń.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 13:02, 25 sty 2018
autor: hytgar655
Też myślę, że wysyłanie ich na 8 jest średnim pomysłem. NF6D nadają się na 1, 4, 7 i jeszcze coś by się znalazło. Ale właśnie linie typu 2, 3, 8 muszą mieć tramwaj z większą ilością drzwi.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 16:42, 25 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Jak będą dodatkowe drzwi dla motorniczego, to o 4 możemy pogadać (wtedy to i nawet o 15 możemy). Świetnie wypadałaby dziś na 12/18 oraz na 9.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 17:28, 25 sty 2018
autor: hytgar655
W sumie to nawet te drzwi nie będą takie konieczne, jeżeli zrobią Plac Wolności. Reszta zwrotnic jest automatyczna na trasie 4.

NF6D wystarczy gdzieś na pełną obsadę 2-3 linii, więc 12+18 i do tego 9 jest nawet dobrym pomysłem. CRy na 8 i zaczyna się robić nawet przyjemnie.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 17:50, 25 sty 2018
autor: STUDI
hytgar655 pisze:W sumie to nawet te drzwi nie będą takie konieczne, jeżeli zrobią Plac Wolności.
Kolejne znaczne niedoszacowanie srodków dla tej inwestycji oznacza iż w najbliższej przyszłości możemy o tym remoncie zapomnieć.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 18:03, 25 sty 2018
autor: kuba_łódź
I tak wypadałoby założyć drzwi dla motorniczego, bo przecież zwrotnice automatyczne w Łodzi lubią się psuć - ile razy widziałem jak motorniczy wysiadał ze Swinga przy Augustów i na Rondzie Inwalidów z dumnym kijkiem do zwrotnic, który pamiętał chyba jeszcze enki.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 18:19, 25 sty 2018
autor: nowy1212
kuba_łódź pisze:I tak wypadałoby założyć drzwi dla motorniczego, bo przecież zwrotnice automatyczne w Łodzi lubią się psuć - ile razy widziałem jak motorniczy wysiadał ze Swinga przy Augustów i na Rondzie Inwalidów z dumnym kijkiem do zwrotnic, który pamiętał chyba jeszcze enki.
No te drzwi mają podobno dorobić, ale nie od razu.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 18:21, 25 sty 2018
autor: px33
Podobnie nie od razu te tramwaje przyjadą, na początek jest sporo brygad na 11 I 12 w robocze - z automatycznymi zwrotnicami I niezłym torowiskiem.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: czw 18:54, 25 sty 2018
autor: hytgar655
No to, że koszty przewyższyły założenia, nie znaczy, że tak długo nie uświadczymy remontu placu Wolności. Zwłaszcza, że to jest wspólna inwestycja z Północną.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 08:24, 12 lut 2018
autor: STUDI
Jak tam, przetłumaczono chociaż jedną stronę z niemieckiego na polski czy już miłościwie nam panujący politycy i urzędnicy zadecydowali że te wagony są niepotrzebne? (GT8N już tną na żyletki?).

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 10:09, 12 lut 2018
autor: nowy1212
Podobno ciągle tłumaczą...

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 12:06, 12 lut 2018
autor: prof_klos
To są jakieś jaja? Przetłumaczenie takiej dokumentacji to nawet ja bym był w stanie "załatwić" w kilka dni, na Boga.
Żeby nie okazało się, że ktoś olał temat i sprawę zapuszczono...
A z tymi GT8N nie ma co się naigrywać, bo serio się nie zdziwię, jak za moment wozy się poodstawia i jako "stare, zbędne" skasuje, bo wystarczy wspomnieć co z wieeeeloma GTx zrobiono kilka lat temu. A to, że wstawka niskopodłogowa i wygodne wozy? Cóż tam, wszak 805Na są lepsze, dlatego i Bogestr nie potrzeba! :D

Niepokojące jest to, że temat NFD6Ds ucichł.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 12:54, 12 lut 2018
autor: STUDI
No przecież jasno prezes MPK powiedziła że te 12 sztuk Swingów to będzie za 12 sztuk starych tramwajaów GT, Konstali.

Co do Bogestry - widać że zwiazki zawodowe są górą, PO i SLD liczą na ich głowy przy wyborach.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 13:00, 12 lut 2018
autor: Kpc21
No i co że związki są górą? Podobno motorniczym też dobrze się tymi NF6D jeździ. Więc związki też powinny być za.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 14:58, 12 lut 2018
autor: nowy1212
Moze motorniczowie nie mają siły przebicia i to mechanicy rządzą? :) To juz tak trochę żart. W każdym razie temat tej dokumentacji jest dziwny, bo też mi się wydaje, że to nie jest aż takie trudne by przetłumaczyć dokumenty na inny język.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 18:34, 12 lut 2018
autor: STUDI
Kpc21 pisze:No i co że związki są górą? Podobno motorniczym też dobrze się tymi NF6D jeździ. Więc związki też powinny być za.
Jakoś ostanio tupnęli noga, że ma być kasa i co? Miasto sie ugieło. To jest chyba już walka o głosy, może liczą, że pracownicy MPK na nich zagłosują.

nowy1212 pisze:Moze motorniczowie nie mają siły przebicia i to mechanicy rządzą? :) To juz tak trochę żart. W każdym razie temat tej dokumentacji jest dziwny, bo też mi się wydaje, że to nie jest aż takie trudne by przetłumaczyć dokumenty na inny język.
To nie jest żart jak w grę wchodzą zagrywki polityczne a zwiazki zawodowe to tez polityka.
Co do tłumaczenia to fakt to prostu kpina czyli tylko wygodna wymówka na odczepne.

Widac, że nowego taboru ex M8C czy NF6D to nie będzie. Inni podkupią albo Bogestra jest zezłomuje. Za to kilka GT8N ku radości mechaników pójdą na żyletki.

Tak po prawdzie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Z nią jest krucho Łódź balansuje na krawędzi bankructwa - w sumie mamy powtórkę z sytuacji gdy startował Kropiwnicki. To nie jedyny sygnał, że z finansami jest cos nie tak.