Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

Nie wiem czy było, ale modernizacja NF6D przesunięta o kilka lat
px33
Weteran
Posty: 5421
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: px33 »

A to wiesz z jakiegoś konkretnego źródła? I masz na myśli już pierwszy etap czy jakieś duże zmiany?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60129.html
Szerzej zakrojona przebudowa wagonów, o której mówiono już w momencie sprowadzenia pierwszego pojazdu, zostanie prawdopodobnie odsunięta w czasie o kilka lat. Jej zakres miał obejmować wykonanie dodatkowych drzwi dla motorniczego (by ułatwić ręczne przestawianie zwrotnic), a także montaż przesuwnych okien jako tańsza alternatywa dla zainstalowania klimatyzacji. Wbrew obawom okazało się jednak, że nawet w upalne dni pasażerowie nie narzekają na panującą w środku duchotę. – Tramwaje mają bardzo wydajny system wentylacji – wyjaśnia Domański.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1827
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Nie wiem czy było, ale modernizacja NF6D przesunięta o kilka lat
Czyli pewnie na razie będzie to wszystko ograniczone do niezbędnych napraw, a i malowania będą ograniczone do niezbędnego minimum? :?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

Szkoda bo wg mnie wymiana przynajmniej części okien a wraz z tym oklejenie powinno być przeprowadzone. Z resztą faktycznie można się wstrzymać.
px33
Weteran
Posty: 5421
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: px33 »

Jeszcze rampa, tego trochę brakuje żeby nazwać te wagony w pełni dostępnymi. A z tego co wiem był pomysł na to żeby montować je bez większego naruszenia konstrukcji
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2167
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: jan_defecto »

Od kilku dni na 11A widuję wagon 1871.
MPK ogłosiło przetarg na transport kolejnych wagonów NF6D LINK
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

1872 miał zderzenie z samochodem

http://tvtoya.pl/news/show/21410,1
WYPADEK NA ZGIERSKIEJ
Dwugodzinne zatrzymanie ruchu tramwajowego, to efekt wypadku, do jakiego doszło o poranku u zbiegu ulic Zgierskiej i św. Teresy w Łodzi. Powód? Nieuwaga kierowcy, który skręcając wjechał pod nadjeżdżający tramwaj. Na szczęście w wyniku kolizji nikt nie ucierpiał.
Tramwaju zal, ale Audi tez ładne :)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1421
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: kuba_łódź »

Jaki byłby koszt montażu sygnalizacji wzbudzanej w tym miejscu ? Wydaje mi się, że mniejszy niż naprawy wagonów przez tyle lat po wypadkach jakie się tu zdarzają.
Tomasz Ł.
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Tomasz Ł. »

Dzisiaj do ZET-1 przyjechały kolejne dwa wagony: #423 i #424.

Obrazek
Obrazek
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

No to już 17 sztuk, a jeździ z 10. Ciekawe gdzie zaczną dawac NF6D, gdy 11A się zapełni, a praktycznie już to nastąpiło.
Powinni na 2 je dać by była full niska w rozkładzie.


No ciekawe jaki będzie ostatecznie zakres modernizacji
px33
Weteran
Posty: 5421
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: px33 »

Na 2 jeszcze nie mogą, trzeba poczekać do końca remontu. Ale są wolne brygady na 12, 18, a i myślę że sensownie byłoby je wykorzystać jako rezerwę na 10, zamiast 122N
Jordi
Gaduła
Posty: 1672
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: Jordi »

Ja to nadal nie wierzę, że nie mogą na weekend zamknąć Placu Wolności i wymienić te nieszczęsne zwrotnice. Wtedy NF6D ślicznie na 15 i 17... Nawet jeśli to problem z odwodnieniem to niech nawet tydzień zamkną i zrobią to... Nie wydaje mi się, żeby to było coś na roboty 2-3 miesięczne...

Wciąż mam nadzieję, że NF6D do czasu remontu nie pojadą Aleksa - naprawdę szkoda tych tramwajów na torowisko niewiele lepsze od WojPol.
Ostatnio zmieniony pt 23:03, 22 lut 2019 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1421
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: kuba_łódź »

Doraźnie na Placu Wolności można zatrudnić zwrotniczych :P
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

px33 pisze:Na 2 jeszcze nie mogą, trzeba poczekać do końca remontu. Ale są wolne brygady na 12, 18, a i myślę że sensownie byłoby je wykorzystać jako rezerwę na 10, zamiast 122N
Przepraszam za zamieszanie miałem na myśli 12 :)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: STUDI »

kuba_łódź pisze:Jaki byłby koszt montażu sygnalizacji wzbudzanej w tym miejscu ? Wydaje mi się, że mniejszy niż naprawy wagonów przez tyle lat po wypadkach jakie się tu zdarzają.
To nie rozwiąże problemu. Tam jest spore nachylenie. Zjazd bez Piasecznica tak jak i ruszenie pod górę kłopotliwe. Ponadto kierowcy skręcający i tak wjadą na tory mi o czerwonego światła. Tu naprawdę najlepiej odciąć tę ulicę do Zgierskiej. Ruch tam znikomy, dojazd przez Kalinową nie jest problemem a dla wielu kierowców to byłoby nie pakowanie się w Zgierską.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 619
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: mateeusz »

Test NF6D na linii 8 rozpoczęty, wkrótce relacja. ;)

EDIT
Więc tak. Pokonałem wagonem 1866 trasę z dworca Kaliskiego na Teofilów - czyli najbardziej newralgiczny odcinek.
Na Włókniarzy do Legionów zgodnie z przewidywaniami wagonem bujało, jednak mniej niż 805Na. Dalej było już nieźle, jedynie na odcinku pomiędzy Drewnowską a Lutomierską delikatnie bujało (jednak zdecydowanie mniej niż Swingiem 2018 na Żeromskiego).
Limanowskiego przejechana bez żadnych problemów, jednak na Aleksandrowskiej wagonem bujało już dość mocno i było słychać skrzypienie.
Tak jak uważam, że niskopodłogowce powinny jak najszybciej trafić na część Teoflilowskich linii, tak mimo wszystko najpierw należałoby wykonać remont odtworzeniowy Aleksandrowskiej.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

Czyli można powiedzieć nic zaskakujacego. Dziwię się, ze MPK zgodziło się na wysyłanie NF6D na krzywe tory. To lepiej było NF6D wrzucić na 11B, a Tramicusy i CRy dać na 17.
Albo dba sie o infrę i wysyła niskacze albo nie dba i nie wysyła. Potem będzie płacz, ze popsute i nie ma czesci do naprawy
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: STUDI »

W tym mieście niestety każdą rzecz zniszczą, zaniedbają. Nic się nie zmienia a nawet nasila ten trend. Kupiono M8C, popsuto idiotyczną modernizacją obniżającą komfort jazdy i odstawiono pod płot.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Post autor: nowy1212 »

Ile NFF6D jeździ po mieście w tygodniu? 8 czy 10? Ile jest sprawnych gotowych do jazdy?
ODPOWIEDZ