Strona 40 z 45

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 09:38, 20 paź 2019
autor: STUDI
NamonPL pisze:https://youtu.be/-kqqA60yZMk

Informacje co do #1868
Modernizacja, czyli też likwidacja ponad połowy miejsc siedzących a te co będą zostawione będą zastąpione plastikowymi kubłami nie nadającymi się do siedzenia jak w Konstalach i M8C. Czy tramwaje w Łodzi muszą być przerabiane na bydłowozy?

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 09:42, 20 paź 2019
autor: hytgar655
Człowieku, potrafisz czytać? Wymiana tapicerki na łódzką. Nie będzie plastikowych siedzeń i nie będzie ich likwidacji. Czy Ty wszędzie musisz pisać głupoty, tylko po to, żeby krytykować?

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 10:04, 20 paź 2019
autor: STUDI
hytgar655 pisze:Człowieku, potrafisz czytać? Wymiana tapicerki na łódzką. Nie będzie plastikowych siedzeń i nie będzie ich likwidacji. Czy Ty wszędzie musisz pisać głupoty, tylko po to, żeby krytykować?
Niestety tekst jest ucinany na mobilnej wersji YT. A tu gdzie akutrat jestem to jest problem z wydajnym transferem. Wracając do Twojej kąśliwej uwagi - to chociaż to dobre. Dlaczego więc nie da się tego zrobić w M8C oraz w Konstalach 3D?

Te plastikowe kubły to trzeba nawet nie tyle należy krytykować tylko piętnować przy każdej okazji. Tak samo te wiaty przystankowe z ławkami metalowymi, te ławki metalowe na DTC oraz te dostawione pseudoławeczki na przystankach. Kiedy w końcu będą wiaty, które zaczną choć w minimalnym stopniu chronić przez warunkami pogodowymi? Dlaczego w wiatach przystankowy jest praktycznie niemal zero miejsc siedzących - reklama ważniejsza od pasażerów? Powyższe to tak na marginesie, tam wiem inny post być powinien.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: czw 18:15, 24 paź 2019
autor: Tomasz Ł.
Dziś w nocy z Bochum do Łodzi wyjeżdżają kolejne dwa wagony: #436 i #437.

Obrazek
Obrazek

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: sob 18:40, 23 lis 2019
autor: Cracovian_E1
Z Forum o M8CN:
TramMomentyStudenta pisze: […] Gdzieś jednak widziałem (ale nie mam potwierdzonego info), że nie będą modernizować wszystkich NF6D. Ale to w innym wątku :)
Udało ci się dowiedzieć czy będą wszystkie NF6D modernizować? Miłośnicy z Niemiec są w tej sprawie bardzo zainteresowani - ja w sumie też. ;)

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: sob 21:38, 23 lis 2019
autor: px33
Boję się, że tego nie wie nawet MPK. Koszt modernizacji zapewne wyjdzie porównywalny jak w CR-ze czyli coś w granicach miliona - nie wiadomo czy MPK będzie miało taką kasę. Tym bardziej, że modernizacja w większym zakresie to trochę fanaberia - póki co wagony jeżdżą i z tego co wiem nie ma większych problemów z napędem, a głównym celem prac jest chyba to żeby mieć gotowy zamiennik drogiej fabrycznej aparatury.

Osobiście chciałbym, żeby modernizacja była podzielona na 2 etapy - pierwszy ekonomiczny czyli wprowadzenie znanych już poprawek (malowanie, okna, poprawa wyglądu frontów, rampy, klimatyzacja w kabinie) i drugi pełny czyli wymiana aparatury i jakiekolwiek głębsze modyfikacje. Wtedy można by w miarę szybko oblecieć wszystkie tramwaje w podstawowym zakresie co uszczęśliwi pasażerów i motorniczych, a potem w miarę potrzeb i możliwości lecieć pełną modernizację.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 10:05, 24 lis 2019
autor: suomi
Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 11:24, 24 lis 2019
autor: nowy1212
Ale przecież już jeden pojazd jest modernizowany. Poczekajmy na efekty i pewno przy prezentacji będzie podana cena.

Z drugiej strony nie przesadzajmy NF6D mamy 34 sztuki(docelowo). Nawet przy założeniu że modernizacja wyniesie z 34mln to pragnę zwrócić uwagę że MPK remontowalo ostatnio z 5 składów Konstali rocznie, a koszt remontu składu to 2mln, więc przyjmując że budżet na modernizacje to z 10mln rocznie to w 3,5 roku można to ogarnąć.
Oczywiście teoretycznie, bo realnie zajmie to więcej czasu gdyż warto by pierwszy pojazd pojeździl po remoncie z pół roku by można było wyciągnąć wnioski z jego eksploatacji itd

No a jak cena będzie niższa to może jeszcze szybciej się to ogarnie. Pamiętajmy że jednak tu jest mniej roboty niż przy modernizacji Konstala.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 11:29, 24 lis 2019
autor: TramMomentyStudenta
Niedługo premierę powinien mieć 1959 i jeszcze w tym roku powinniśmy mieć 1960. Natomiast co do przyszłego roku - pytanie: czy numeracja będzie podobna jak w tym roku, czyli od 1051 do 1060?

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 12:28, 24 lis 2019
autor: px33
Wiesz, kwestie budżetowe MPK to jest niezła zagadka (na konstale kasa zawsze była a na używane trzeba było długo szukać) ale chyba teraz jest trochę gorzej niż było i te 10 milionów to może być wybór między modernizacją a ściągnięciem kolejnych tramwajów. I w takim przypadku uważam że wybór jest bardzo prosty

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 13:21, 24 lis 2019
autor: Cracovian_E1
TramMomentyStudenta pisze:Niedługo premierę powinien mieć 1959 i jeszcze w tym roku powinniśmy mieć 1960. Natomiast co do przyszłego roku - pytanie: czy numeracja będzie podobna jak w tym roku, czyli od 1051 do 1060?
Pojawił się już 1957 z ostatniej dostawy na liniach z pasażerami? Nie znalazłem nic odnośnego do tego NF6D w Internecie. Co do przyszłego roku: myślę że od 2051 do 2060.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 18:22, 24 lis 2019
autor: mig
suomi pisze:Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.
Na pewno trzeba coś zrobić z układem hamulcowym bo to największy mankament tego wagonu.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 19:40, 24 lis 2019
autor: nowy1212
Pierwsza modernizacja już podobno trwa (w końcu MPK już filmik na YT wrzucało), więc myślę, ze już wiedzą co trzeba zrobić i za ile. Już kilka osób mówiło, ze sensowni ludzie zajmują sie tematem.

Czekam z niecierpliwością na jakieś przecieki lub na prezentację po moderce :)

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 20:44, 24 lis 2019
autor: TramMomentyStudenta
Cracovian_E1 pisze:Co do przyszłego roku: myślę że od 2051 do 2060.
Jednak nie. Gdyby te dziesięć wagonów jakimś cudem stacjonowało na Chociach, to byłaby na to szansa. :D A tak możemy operować tylko pierwszą cyfrą 1, drugą cyfrą 0 (bo 2020) no i o końcówkę pytam. ;) Czy też może będzie to np. 1061-1070, a może 1090-1099? Ale pewnie skończy się na zakresie 1051-1060.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: ndz 22:16, 24 lis 2019
autor: px33
mig pisze:
suomi pisze:Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.
Na pewno trzeba coś zrobić z układem hamulcowym bo to największy mankament tego wagonu.
W nowszych (tak gdzieś po 1870) też? Bo gdzieś słyszałem, że poprawki w instalacji hydraulicznej miały się w którymś momencie stać częścią uruchomienia.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: śr 09:24, 27 lis 2019
autor: suomi
MPK ogłosiło że w najbliższym czasie nie będzie kupować używek a modernizacje NGT6d jeżeli będą to w późniejszych latach na razie robią jeden w celu przetestowania rozwiązań konstrukcyjnych i kosztów takiej modernizacji. Przyczyna-brak kasy

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: śr 09:51, 27 lis 2019
autor: Jordi
No i będą robić Tramicusa, gdzie wielce prawdopodobne jest to, że będzie wymiana wielu podzespołów, a same wózki 3 miliony kosztowały...

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: śr 10:22, 27 lis 2019
autor: nowy1212
A gdzie ogłosili to?

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: śr 10:50, 27 lis 2019
autor: Jordi
@nowy1212 Tramicusa?

Bodaj na infotram masz, że się nim zajmą i będzie calusieński rozebrany prawie że do samego szkieletu. MEDCOM ma im pomóc ocenić w jakim stanie jest elektronika, ale podejrzewają, że będzie cienko...

Jeśli chodzi o NF6D to jest tylko z transportu-publicznego:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63183.html



Zważywszy na to, że Erfurt zacznie wycofywać tramy w 2021 i to raczej bardziej dopiero w II połowie, to 2 lata to sporo czasu, a ja najbliższy czas to rozumiem jako kilka najbliższych miesięcy maks.

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

: śr 13:19, 27 lis 2019
autor: suomi
Sądzę że nie wcześnie niż po zakończeniu budowy tunelu i stacji centrum oraz po dostawach moderusów to jest ok 3 lat