Numeracja taboru tramwajowego

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie, dwa wagony raz sparowane można rozpinać i spinać w dowolnym czasie byle by to były te same dwa wagony z których jeden zawsze musi być prowadzący a drugi doczepny w kolejności parowania np. 1308-1309
zawsze w takiej kolejności jeśli w takiej kolejności były parowane.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: A po co w ogóle jakikolwiek numer? Przy tramwajach rozumiem, bo one innego nie mają, ale autobusy mają już numer rejestracyjny.
Który tez może ulec zmianie.
W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym. Jedno przedsiębiorstwo = jedna numeracja. Większa zmiana w konstrukcji pojazdu (modernizacja, przebudowa) - nowy numer i po kłopocie. Najprostsze jest najlepsze. Zaś nocowanie na zajezdnie nie powinno mieć związku z numerem taborowym. Mogą być różne potrzeby okresowe. Jakoś wagonów MKT jak stacjonowały na Telefonicznej nie przenumerowano na modłę MPK.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Parowanie ....

Post autor: Josek101 »

Napiszcie mi co to znaczy parowanie wagonów ?
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Tak ogólnie to połączenie dwóch wagonów za pomocą sprzęgu z głowicą Alberta i przewodami (tu się pojawia pierwsza niekompatybilność), opcjonalnie jeszcze przewody kamer. Choć bodajże to nie wszystko i też się chętnie dowiem na czym polega ta trudność w parowaniu.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

jeden wagon + drugi wagon = para (skład)
Parować wagony tzn. łączyć w składy.
Wydawało mi się, że to dość oczywiste, ale nawet jak nie wiedziałeś, to można sobie sprawdzić. Trochę samodzielności!
Mateusz

EA-1 8-)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Łączenie w pary.
Bo przecież nie gotowanie na parze, konstale znacznie lepiej gotują się w hucie Obrazek
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Josek101 »

Dzięki.Rety nigdy nie pomysłał bym ,że to na tym polega.Myslałem,ze sa dwa wagony -połaczyć je, kable -przewody i wszystko gra. A tu widze,ze np 2221 nie pojedzie od razu z np.2803 ?
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Domyśliłem się, że o ten aspekt Ci chodzi dlatego napisałem, że chętnie bym się dowiedział na czym jeszcze ta trudność polega. Także czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów mógłby wyjaśnić skąd trudność? Obrazek
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

suomi pisze:[...]Łączenie wagonów to nie tylko spięcie ich sprzęgami ale potzreba jest regulacja sprzęgów elektrycznych co jest czasochłonne dlatego wagony są przypisane do siebie i się ich nie zamienia
a także
suomi pisze:czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie[...]
Mateusz

EA-1 8-)
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

RE"

Post autor: Josek101 »

A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: RE"

Post autor: pawlak »

Josek101 pisze:A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem

I na czym polega regulacja sprzęgów elektrycznych?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A enki miały w ogóle jakiekolwiek "poważniejsze" sprzęgi elektryczne? Tam drugie wagony były chyba pasywne, czyli połączenie elektryczne między wagonami było jedynie do świateł oraz do różnych "lekkich" urządzeń elektrycznych wewnątrz typu oświetlenie czy napęd drzwi (najgorzej z ogrzewaniem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

STUDI pisze:W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym.
Bocznym. Numer inwentarzowy to zupełnie coś innego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Numeracja..

Post autor: Josek101 »

Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Numeracja..

Post autor: Mat »

Josek101 pisze:Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
A piszesz to, bo...???
Dla bardziej zainteresowanych enkami, innymi pojazdami i nie tylko, polecam stronę prowadzoną przez Wojciecha Dębskiego. Raczej wszyscy ją znają ;) .Tu masz dużo informacji o enkach. Ich historię, zdjęcia i stan inwentarzowy dla poszczególnych lat.
Mateusz

EA-1 8-)
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Josek101 »

Że nie było stałych składów.No ale z tematu zszedłem w sumie ale lubie wiedziec. A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Josek101 pisze:A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Niestety :( . Ale mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec tej strony. Momo tego jest tam wiele ciekawych informacji i zdjęć :) .
Mateusz

EA-1 8-)
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Josek101 »

Też prawie codziennie spoglądam i nic.Zero aktualizacji.Szkoda bo jest jeszcze mnóstwo tematów
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

parowanie polega na wyregulowaniu sprzęgów elektrycznych tak aby przy rozruchu pierwszy startował wagon doczepny by nie szarpać sprzęgiem alberta a przy hamowaniu również wagon doczepny pierwszy zaczął hamować, unika się wtedy szarpania podczas rozruchu i hamowania, parowanie stosuję się wtedy gdy przyczepy mają własny napęd, w N-kach przyczepy były bierne więc nie wymagały parowania.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Dzięki za super wyjaśnienie. A konkretnie w jaki sposób reguluje się te opóźnienia (mechanicznie, elektrycznie?) ?
ODPOWIEDZ