Strona 2 z 6

: czw 20:01, 16 kwie 2015
autor: suomi
czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie, dwa wagony raz sparowane można rozpinać i spinać w dowolnym czasie byle by to były te same dwa wagony z których jeden zawsze musi być prowadzący a drugi doczepny w kolejności parowania np. 1308-1309
zawsze w takiej kolejności jeśli w takiej kolejności były parowane.

: pt 16:05, 17 kwie 2015
autor: STUDI
Kpc21 pisze: A po co w ogóle jakikolwiek numer? Przy tramwajach rozumiem, bo one innego nie mają, ale autobusy mają już numer rejestracyjny.
Który tez może ulec zmianie.
W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym. Jedno przedsiębiorstwo = jedna numeracja. Większa zmiana w konstrukcji pojazdu (modernizacja, przebudowa) - nowy numer i po kłopocie. Najprostsze jest najlepsze. Zaś nocowanie na zajezdnie nie powinno mieć związku z numerem taborowym. Mogą być różne potrzeby okresowe. Jakoś wagonów MKT jak stacjonowały na Telefonicznej nie przenumerowano na modłę MPK.

Parowanie ....

: sob 14:47, 18 kwie 2015
autor: Josek101
Napiszcie mi co to znaczy parowanie wagonów ?

: sob 15:25, 18 kwie 2015
autor: pawlak
Tak ogólnie to połączenie dwóch wagonów za pomocą sprzęgu z głowicą Alberta i przewodami (tu się pojawia pierwsza niekompatybilność), opcjonalnie jeszcze przewody kamer. Choć bodajże to nie wszystko i też się chętnie dowiem na czym polega ta trudność w parowaniu.

: sob 15:27, 18 kwie 2015
autor: Mat
jeden wagon + drugi wagon = para (skład)
Parować wagony tzn. łączyć w składy.
Wydawało mi się, że to dość oczywiste, ale nawet jak nie wiedziałeś, to można sobie sprawdzić. Trochę samodzielności!

: sob 15:31, 18 kwie 2015
autor: px33
Łączenie w pary.
Bo przecież nie gotowanie na parze, konstale znacznie lepiej gotują się w hucie Obrazek

: sob 16:24, 18 kwie 2015
autor: Josek101
Dzięki.Rety nigdy nie pomysłał bym ,że to na tym polega.Myslałem,ze sa dwa wagony -połaczyć je, kable -przewody i wszystko gra. A tu widze,ze np 2221 nie pojedzie od razu z np.2803 ?

: sob 17:28, 18 kwie 2015
autor: pawlak
Domyśliłem się, że o ten aspekt Ci chodzi dlatego napisałem, że chętnie bym się dowiedział na czym jeszcze ta trudność polega. Także czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów mógłby wyjaśnić skąd trudność? Obrazek

: sob 18:20, 18 kwie 2015
autor: Mat
suomi pisze:[...]Łączenie wagonów to nie tylko spięcie ich sprzęgami ale potzreba jest regulacja sprzęgów elektrycznych co jest czasochłonne dlatego wagony są przypisane do siebie i się ich nie zamienia
a także
suomi pisze:czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie[...]

RE"

: sob 18:44, 18 kwie 2015
autor: Josek101
A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem

Re: RE"

: sob 20:18, 18 kwie 2015
autor: pawlak
Josek101 pisze:A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem

I na czym polega regulacja sprzęgów elektrycznych?

: sob 23:55, 18 kwie 2015
autor: Kpc21
A enki miały w ogóle jakiekolwiek "poważniejsze" sprzęgi elektryczne? Tam drugie wagony były chyba pasywne, czyli połączenie elektryczne między wagonami było jedynie do świateł oraz do różnych "lekkich" urządzeń elektrycznych wewnątrz typu oświetlenie czy napęd drzwi (najgorzej z ogrzewaniem).

: ndz 10:35, 19 kwie 2015
autor: kafar
STUDI pisze:W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym.
Bocznym. Numer inwentarzowy to zupełnie coś innego.

Numeracja..

: ndz 11:25, 19 kwie 2015
autor: Josek101
Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni

Re: Numeracja..

: ndz 12:48, 19 kwie 2015
autor: Mat
Josek101 pisze:Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
A piszesz to, bo...???
Dla bardziej zainteresowanych enkami, innymi pojazdami i nie tylko, polecam stronę prowadzoną przez Wojciecha Dębskiego. Raczej wszyscy ją znają ;) .Tu masz dużo informacji o enkach. Ich historię, zdjęcia i stan inwentarzowy dla poszczególnych lat.

: ndz 14:16, 19 kwie 2015
autor: Josek101
Że nie było stałych składów.No ale z tematu zszedłem w sumie ale lubie wiedziec. A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony

: ndz 14:45, 19 kwie 2015
autor: Mat
Josek101 pisze:A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Niestety :( . Ale mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec tej strony. Momo tego jest tam wiele ciekawych informacji i zdjęć :) .

: ndz 18:52, 19 kwie 2015
autor: Josek101
Też prawie codziennie spoglądam i nic.Zero aktualizacji.Szkoda bo jest jeszcze mnóstwo tematów

: pn 20:16, 20 kwie 2015
autor: suomi
parowanie polega na wyregulowaniu sprzęgów elektrycznych tak aby przy rozruchu pierwszy startował wagon doczepny by nie szarpać sprzęgiem alberta a przy hamowaniu również wagon doczepny pierwszy zaczął hamować, unika się wtedy szarpania podczas rozruchu i hamowania, parowanie stosuję się wtedy gdy przyczepy mają własny napęd, w N-kach przyczepy były bierne więc nie wymagały parowania.

: pn 20:52, 20 kwie 2015
autor: pawlak
Dzięki za super wyjaśnienie. A konkretnie w jaki sposób reguluje się te opóźnienia (mechanicznie, elektrycznie?) ?