Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych
Ja znalazłem takie:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-0/p180x540/12193576_656646901139344_1423458367305402565_n.jpg?oh=69960d6fdc4bd653cc9144f94df18a24&oe=56DCEB78
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-0/p180x540/12109046_656646927806008_3406696987868591516_n.jpg?oh=2a2226bc1db8c4de2fbaded97614cf2b&oe=56F8A281
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-0/p180x540/12193576_656646901139344_1423458367305402565_n.jpg?oh=69960d6fdc4bd653cc9144f94df18a24&oe=56DCEB78
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-0/p180x540/12109046_656646927806008_3406696987868591516_n.jpg?oh=2a2226bc1db8c4de2fbaded97614cf2b&oe=56F8A281
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
Oficjalna prezentacja już była. W fabryce. A jak zrobią prezentację części wozów albo jakiegoś późniejszego dnia zbiorą wszystkie autobusy do kupy (i może lepiej na mieście niż w zajezdni, ze szczątkową informacją dla ludzi), to szybciej się popsują?Najpierw raczej powinna być oficjalna prezentacja, bo jak część już wyjedzie, to ona już raczej nie będzie potrzebna, a jeśli nawet będzie, to będzie miała inny charakter.
Poza tym te autobusy są dla mediów i księdza czy dla pasażerów?
A w czym dla pracowników różnią się te Solarisy od tych z 2011? ZTCW są z serwisem, więc zaplecza przygotowywać nie trzeba, a kierowcy chyba sobie poradzą z dwoma nowymi guzikami na pulpicie. Warszawscy jakoś sobie radzą, a nie sądzę żeby łódzcy byli od nich w jakiś sposób głupsi
Różnią się, przede wszystkim dla mechaników. A poza tym, to czy jest różnica, czy nie, nie wpływa na obowiązek szkolenia, które swoje trwa.px33 pisze:A w czym dla pracowników różnią się te Solarisy od tych z 2011?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
To nie była prezentacja autobusów tylko zwiedzanie fabryki. Pokazania niegotowych autobusów nie można nazwać oficjalną prezentacją.px33 pisze:Oficjalna prezentacja już była. W fabryce.Najpierw raczej powinna być oficjalna prezentacja, bo jak część już wyjedzie, to ona już raczej nie będzie potrzebna, a jeśli nawet będzie, to będzie miała inny charakter.
Ciekawe gdzie upchną 40 wozów. Prezentacje prasowe są jak sama nazwa wskazuje dla prasy, a takowe są jedynie ostatnio organizowane przez MPK. Dlatego mało ludzi o tym wie. Gdyby zrobili prezentację poza zajezdnią to uwierz mi, że przeciętny Kowalski by na nią nie przyszedł (z marketingowego punktu widzenia to nie ma sensu, szczególnie zimą), a pojawiłoby się tamże stado MKM-ów utrudniających robotę mediom.px33 pisze:(i może lepiej na mieście niż w zajezdni, ze szczątkową informacją dla ludzi).
Dla pasażerów. Jednak mieszkańcy czytają gazety i przeglądają Internet, więc jakoś ich trzeba poinformować o nowościach u miejskiego przewoźnika.px33 pisze:Poza tym te autobusy są dla mediów i księdza czy dla pasażerów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Gdzie napisałem, że najpierw zdjęcia pojazdów muszą pojawić się w gazetach? Prezentacja to raptem kilka godzin. Nie ma także aż takiego priorytetu i na pewno jeśli wozy byłyby gotowe już dawno by się odbyła, a wozy tego samego dnia mogłyby wyjechać na ulice. MPK zwyczajnie cały czas przygotowuje autobusy do ruchu, uzbraja w dodatki itp. Przewoźnik ma przecież na chwilę obecną nadwyżki taboru, więc nie muszą się zbytnio spieszyć. Niech lepiej zrobią wszystko dokładnie.px33 pisze:To koniecznie ci pasażerowie muszą najpierw zobaczyć wszystkie te nowe autobusy na stronach gazety, zanim będą mogli do nich wsiąść? Coś się stanie, jeśli zdjęcia w gazecie pojawią się tydzień po wyjeździe wozów? Albo jeśli, o zgrozo, będzie na nich 15 a nie 40 wozów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 3 razy.
jak byś przeczytał SIWS to byś wiedział że biletomaty, kasowniki, sterowniki zamontował producent autobusów, mechanicy niczego nie muszą się uczyć bo serwis gwarantuje producent, a ja akurat pracowałem w MPK i wiem jak się odbywa przyjęcie nowych pojazdów ale to nie istotne dzięki kolegom za zdjęcia citka 1209
Uważasz, że to, co zrobił Solaris (zamontowanie) w kwestii biletomatów, sterowników, wystarczy i że w takim stanie mogą wyjechać na miasto?suomi pisze:jak byś przeczytał SIWS to byś wiedział że biletomaty, kasowniki, sterowniki zamontował producent autobusów, mechanicy niczego nie muszą się uczyć
Dla twojej wiadomości, mechanicy i tak muszą się orientować w tych wozach.
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
SIWZ to po pierwsze. Po drugie SIWZ nie określa miejsca gdzie mają być te elementy zainstalowane, a niekiedy producenci nie montują systemów informacyjnych w fabryce tylko wysyłają ekipę, żeby zrobiła to na miejscu u klienta. Dotyczy to także innych dodatków. Po trzecie nie trzeba pracować w MPK, aby wiedzieć jak wygląda proces wprowadzania do ruchu. Po czwarte zewnętrzny serwis, jeśli to nie jest BTS, ale na bank to ta firma będzie serwisowała nowy tabor, musi się przygotować.suomi pisze:jak byś przeczytał SIWS to byś wiedział że biletomaty, kasowniki, sterowniki zamontował producent autobusów, mechanicy niczego nie muszą się uczyć bo serwis gwarantuje producent, a ja akurat pracowałem w MPK i wiem jak się odbywa przyjęcie nowych pojazdów ale to nie istotne dzięki kolegom za zdjęcia citka 1209
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Olkusz już zaciera ręce na Vero.RifRaf1988 pisze:http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9145571,solarisy-dla-lodzi-czterdziesci-nowych-autobusow-wyjedzie-na-ulice-miasta-zdjecia-film,id,t.html
Cytat: Następny przetarg, który jest już przygotowywany, MPK ogłosi na tzw. minibusy, których do tej pory na zajezdni przy ul. Nowe Sady było 17. W nowym przetargu zostanie zamówionych 17 minibusów dla zajezdni przy ul. Nowe Sady i 17 dla zajezdni przy ul. Limanowskiego
Czyli następne polecą Vero.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Artykuł mówi że na Limankę mają być zamówione standardowe autobusy 12-metrowe, nie mini.
Czyli - EA1 - polecą niedobitki V7000 które przeżyją tegoroczną rzeź,
na EA2 polecą Vero jak wspomniano wyżej.
Zastanawiające jest, że do EA1 nie chcą kupić minibusów?
Wtedy spokojnie Limanka mogłaby przejąć obsługę 84 (aktualnie na tej linii jest najwięcej brygad "minibusowych"). Mini mogłyby również pojawić się na liniach takich jak 56 (poza sezonem), 79 (w weekendy), 89 (w weekendy).
A te 12-metrowce dla Limanki to fajnie by było, jak by były Solarisy IV generacji
Czyli - EA1 - polecą niedobitki V7000 które przeżyją tegoroczną rzeź,
na EA2 polecą Vero jak wspomniano wyżej.
Zastanawiające jest, że do EA1 nie chcą kupić minibusów?
Wtedy spokojnie Limanka mogłaby przejąć obsługę 84 (aktualnie na tej linii jest najwięcej brygad "minibusowych"). Mini mogłyby również pojawić się na liniach takich jak 56 (poza sezonem), 79 (w weekendy), 89 (w weekendy).
A te 12-metrowce dla Limanki to fajnie by było, jak by były Solarisy IV generacji
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
kuba_łódź pisze:Czyli wychodzi na to, że średniopodłogowe Conecto na razie zostają.
Są w naprawdę dobrym stanie jak na tyle lat, więc jeszcze spokojnie z 2-3 lata mogą pojeżdzić.
Mnie zastanawia, dlaczego tylko 17 małych chcą kupić, jak ich plany zmian w komunikacji podobno wykazały potrzebę większej liczby takiego taboru...
Oby to były normalne autobusy, a nie kolejne dziwadła na podwoziu dostawczaka...