biletomaty są pay card ready więc mają sam czytnik bo była by dziura w tym miejscu, zresztą w którymś solarisie widziałem już zaślepkę tego czytnika a przeróbka widocznie nie była by taka tania skoro solarisowi opłacało się dać dwa autobusy
Rozstrzygnięto przetarg - wygrał Solaris, który miał 96,71%, a Mercedes 89,14%. W każdym kryterium oceny Solaris miał więcej punktów, ale tylko w cenie i sumie jednostkowych stawek burtto uzyskał maksymalną ich liczbę.
kuba_bed pisze:Rozstrzygnięto przetarg - wygrał Solaris, który miał 96,71%, a Mercedes 89,14%. W każdym kryterium oceny Solaris miał więcej punktów, ale tylko w cenie i sumie jednostkowych stawek burtto uzyskał maksymalną ich liczbę.
Dzięki. Niesamowite! Wyglądało jak by chcieli znowu tylko tureckie coś a tu jednak polski Solaris wygrał. I bardzo dobrze! Koniec niepolskich i nieunijnych autobusów w UE!
Na reszcie po 4 latach będą znowu solidne autobusy.
MPK-Łódź na facebooku napisał: Szanowni Państwo, autobusy będą z III generacji. IV jest kwestią przyszłości
Tylko jak daleka ta przyszłość ?
Pitu, pitu. IV generację zaczynają bodaj produkować bodaj w lipcu/sierpniu. Tu chodzi bardziej o cenę, która w przypadku Urbino IV będzie delikatnie wyższa w momencie wprowadzenia na rynek (skoro równocześnie będą produkować dwie generacje) i o warunek unifikacyjny (IV to zupełnie nowa konstrukcja).
nie liczy się gdzie są produkowane tylko przez kogo produkowane i kebaby jeżdżą w całej południowej i wschodniej Europie bo do tego zostały stworzone.
Osobiście wolał bym żeby wydzierżawili Mercedesy bo jest ich w Łodzi najwięcej i są o niebo wygodniejsze, ale być może dzierżawa Solarisów zaowocuje rezygnacją zakupów w Pesie.
Ale argument.. Tylko bo jest ich od gromu i trochę nieznaczy że muszą być dobre.
Wygody też nie widze do porównania do innych aktualnych produkowanych autobusów.
Owszem, 405-tki były chyba najwygodniejsze (pod względem foteli) ale to już nie te czasy. Nie ma nic okropniejszego jak te siedzenia "Eco Star", które mają twardy kąt bez żadnej tapicerki.
MPK planowało podpisanie umowy z Solarisem jeszcze w lipcu, a skoro na razie nie słychać o żadnych zmianach, utrudnieniach, to można się spodziewać, że plan jest aktualny.
Mogliby je jednak rozdzielić według potrzeb - wszystkie krótkie na Limanowskiego (która ma masę Volv do wycięcia, NS ma pod tym względem zupełnie niezłą sytuację) i wszystkie długie na Sady (które mają dużo gorszy tabor przegubowy, na Limance jest raptem kilka 7000A, które wytną się same przy zmniejszeniu planu)