Strona 1 z 11
Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych
: śr 10:50, 29 kwie 2015
autor: mig
: śr 14:19, 29 kwie 2015
autor: Graficzny
Czyżby ostatnia z trzech partii autobusów Conecto Made in Türkye?
Aż szkoda, ponieważ "nowy Solaris" oferuje w 12-metrowym autobusie aż 14 miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Pendant z Turcji zaledwie 10.
Ponadto w Solarisie jest wiecej możliwości na przesuwne okna, bo jest ich aż co najmniej 7 (gdyby nie te tempe podejścia, że pierwsze okno za pierwszymi drzwiami nie może już być przesuwne oraz obok ten prądożerny ekran LCD było by ich 9) , a w ostatnim zamówieniu u turka były tylko 5.
: pn 20:48, 04 maja 2015
autor: Graficzny
Autobusy, z których będzie można się pożegnać w tym roku:
ZAJ 1
Krótkie:
4x B10L 1998
6x B10L 1999
1x V7000 2000
17x V7000 2001
6x V7000 2002
15x V7000 2003
(łącznie 49 szt.)
Przegubowe:
2x 280.70E 1994
2x 280.70E 1995 (możliwość zachowania jednego Ikarusa jako historycznego)
1x V7000A 2001
10x V7000A 2002
(łącznie 15 szt.)
razem: 64
ZAJ 2
przegubowe:
5x 405GN 1995
12x 405GN 1996
1x 405GN 1997
(łącznie 18 szt., ponieważ 1 już odszedł, 17)
ogółem: 82 Autobusów, odciągając tego jednego 405GN i Ikarusa, 80.
Poprawiając błąd z artykułu prasowego nie ubędzie 40, a 60 Volvo oraz te stare niemieckie MB.
Autobusy 530N z rocznikami 2000 / 2001 -jak na razie- zostaną, i będą usuwane sukcesywnie.
: wt 09:31, 05 maja 2015
autor: mig
W planach jest skreślenie Citaro '00 i '01, natomiast nie planuje się skreślania w tym roku Volvo 7000 '03.
: pn 12:52, 08 cze 2015
autor: Graficzny
Dzisiaj było otwarcie ofert. Co prawda, oficjalnie dowiemy się dopiero za pare dni kto wygrał, ale i tak wiadomo, że producent ma siedzibe w Turcji.
: pn 22:10, 08 cze 2015
autor: hax
: pn 15:12, 15 cze 2015
autor: jelcz2612
Czy wiadomo kto zgłosił się do przetargu?
: pn 16:43, 15 cze 2015
autor: Kpc21
: pn 16:50, 15 cze 2015
autor: Mat
I właśnie o tej szansie Solarisa mówiłem.
: pn 17:36, 15 cze 2015
autor: px33
Jeszcze się okaże, kryteria MPK zwykle faworyzują Mercedesy
: pn 20:10, 15 cze 2015
autor: Kpc21
Ale jeśli wierzyć artykułowi, według kryteriów wygrał Solaris.
: pn 20:17, 15 cze 2015
autor: Graficzny
Halo halo, to że Solaris dał dobrą cene nic nie znaczy. Waga ceny jest zaniżona aż na 79%!
I pomimo tego, że MB będzie kosztować aż 8 milionów więcej, właśnie on wygra. Dzięki 100% zgadzającyą się oceną techniczną (która ma aż 15%).
: pn 21:43, 15 cze 2015
autor: Kpc21
Na jakiej podstawie są te parametry funkcjonalno-użytkowe wyznaczane? Mercedes jest w tym rzeczywiście lepszy?
: pn 21:53, 15 cze 2015
autor: Graficzny
Parametry techniczne są tak ustawione, że MB zyska wszelkie punkty jakie można tylko dostać.
: pn 22:12, 15 cze 2015
autor: Kpc21
Czyli oceniane są akurat takie parametry, które MB ma lepsze?
Solaris nie ma możliwości technicznej, by również zaproponować pojazd o odpowiednio lepszych parametrach?
: pn 22:14, 15 cze 2015
autor: Graficzny
Jak są np. takie wymagania jak unifikacja silnika z producentem autobusu to Solaris niestety odpada.
: pn 22:19, 15 cze 2015
autor: Karol
Graficzny pisze:Jak są np. takie wymagania jak unifikacja silnika z producentem autobusu to Solaris niestety odpada.
Nie ma teraz takiego wymagania.
: pn 22:23, 15 cze 2015
autor: Kpc21
Bo i jakie miałoby być tego uzasadnienie? Jaka płynie z tego korzyść?
: pn 22:33, 15 cze 2015
autor: Jordi
Nie no różnica w cenie nie jest taka minimalna znowu...
Inny wynik niż zwycięstwo Jamniczka, to będzie oszukaństwo ze strony MPK. Za cenę Solaris dostanie 100, a MB 90 i to już jest dość duża strata. Autobusy Solarisa musiałyby dostać jakieś 50% mniej punktów za resztę od MB, a to na logikę jest nierealne.
Jak wybiorą MB, to na miejscu Solarisa do KIO złożyłbym zażalenie...
: pn 22:43, 15 cze 2015
autor: kuba_bed
Graficzny pisze:Waga ceny jest zaniżona aż na 79%!
Odchodząc od tematu... To jest zaniżona waga? To i tak jest spory udział jedynie kwestii finansowej w całej ocenie złożonych ofert...