Nie, wcale się nie rozsypują Nie wszystko jest widoczne dla pasażera. Nowe Sady bardzo narzekają na nie i celem tego przetargu jest ich wycofanie. Nie zamyka to drogi do dalszych zakupów taboru mini, będą one zależeć od ostatecznego kształtu nowej siatki połączeń.kuba_łódź pisze:Może Vero jednak zostaną ? Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują.
Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych
W zasadzie to są dwie różne kategorie autobusów. Przy obecnej siatce faktycznie lepiej kupić coś w typie Alpino (tylko 8.9 LE - o wiele sensowniejszego, a może nawet i tańszego), ale w przyszłości może pojawią się linie, na których sens będą miały takie Sprintery (albo raczej coś zbliżonego tylko 2 razy tańszego - prawie milion za przerobionego dostawczaka to trochę sporo)
A może Autosan 9LE ? Kosztuje ok. 600 tyś, nie wiem jak z jakością, bo nigdy takim nie jechałem. Niestety, w standardzie są tylko manualne skrzynie
Co do Sprintera, to na razie nie ma linii o tak małym obłożeniu. Przejście między fotelami ma szerokość jednej osoby, dziękuję za takie coś Nawet Vero jest lepsze, bo przestronniejsze.
Co do Sprintera, to na razie nie ma linii o tak małym obłożeniu. Przejście między fotelami ma szerokość jednej osoby, dziękuję za takie coś Nawet Vero jest lepsze, bo przestronniejsze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie widzę żadnego sensu kupowac takie wąskie autobusy. Różnica między polskimi a niemieckimi drogami są gigantyczne. U nas ulice mają często nawet zaledwie nie całe 6 metry w obie kierunki i pomimo tego wysyła się przegubowe autobusy takimi drogami. Kierowcy sę jakoś dają radę. No ok, bo muszą. Ale w Polsce, w Łodzi? Gdzie niby ulice są takie wąskie? Nawet "ślepa" ulica z parkingami jest szersza od niemieckiej osiedlowej ulicy.
Pamiętam, jak ludzie narżekali, jak ul. Rojna była zwężana z 10m na 7m. No ludzie, jak by nasze jezdnie miały by 3,5m w osiedlu to był by to największy luksus! Chyba każdy by zaczął szaleć i jechał by ze 70 km/h jak nic.
Dlatego takie autobusy typu Sprinter / Vero są zupełnie niepotrzebne dla Łodzi. Niech będzie taki z 8-10m na bazie normalnego autobusu. Jak nie da rady Solaris no to niech będzie nawet MAN A47.
Pamiętam, jak ludzie narżekali, jak ul. Rojna była zwężana z 10m na 7m. No ludzie, jak by nasze jezdnie miały by 3,5m w osiedlu to był by to największy luksus! Chyba każdy by zaczął szaleć i jechał by ze 70 km/h jak nic.
Dlatego takie autobusy typu Sprinter / Vero są zupełnie niepotrzebne dla Łodzi. Niech będzie taki z 8-10m na bazie normalnego autobusu. Jak nie da rady Solaris no to niech będzie nawet MAN A47.
Osiedle Marysin. Tam masz nawet dwukierunkowe ulice o szerokości na jedno auto...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dlaczego dostawczak nie ma szans? Jakoś wszelkie DPD, UPS-y i inne takie dowożą tam paczki i sobie radzą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie pasażerów z paczkami, a autobus zbudowany na tym samym podwoziu co pojazdy do dowożenia paczek z pojazdami do dowożenia paczek...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
ZTCP Autosan oferuje już tylko i wyłącznie automaty w swoich modelach miejskich. Takie woziki niedawno kupiło Europa Express do obsługi linii w Warszawie. Z ich oceny wynika, że owe pojazdy już są na tyle dopracowane, w porównaniu z ich protoplastami, iż można rozważyć ich zakup.kuba_łódź pisze:Niestety, w standardzie są tylko manualne skrzynie
Po pierwsze, Sprinter "bus", a Sprinter City to dwie zupełnie różne konstrukcje*. Po drugie, przejechałem tym MB, który ostatnio był testowany przez MPK i komfort podróżowania tymże pojazdem jest o wiele lepszy niż Jelczem Vero.kuba_łódź pisze:Pasażerowie tych wszystkich Kasz-Busów i innych są traktowani jak paczki, ale MPK to nie jakiś busiarz, i powinien zapewnić chociaż minimalny komfort podróży. Komfort w takim Sprinterze City jest zerowy.
Jak już wcześniej pisałem, najsensowniejszym rozwiązaniem jest zakup "normalnych" autobusów MIDI za "traktorki". Natomiast kilka Sprinterów mogłoby się przydać do obsługi linii wchodzących w nową siatkę połączeń. Obie alternatywy są dobre, oczywiście wykorzystane z głową. Z tym może być problem.
*także odnośnie do innych komentarzy zrównujących blaszaki z mikrobusami LF.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
Było mówione, że przetarg to będzie 30-40 "midi" busów, bo planują więcej linii z takim taborem. Teraz wychodzi tylko 17, czyli to co jest...
Za myśleniem ZDiT i MPK nigdy się nie nadąży...
Jak zmiany mają być od września to wtedy pomyślą o dokupieniu większej ilości midi (jeśli będzie taka potrzeba)?
Za myśleniem ZDiT i MPK nigdy się nie nadąży...
Jak zmiany mają być od września to wtedy pomyślą o dokupieniu większej ilości midi (jeśli będzie taka potrzeba)?
M. Kaźmierczak pisze: Po drugie, przejechałem tym MB, który ostatnio był testowany przez MPK i komfort podróżowania tymże pojazdem jest o wiele lepszy niż Jelczem Vero.
W "moim" mieście są 3 szt. Sprinter Shity 65. Pomimo, że "nasze" drogi są oczewiście w owiele lepszym stanie, jazda tym złomem jest ochydna. Wystarczy, jak w ulicy jest mały spowalniacz. Przy nadjechaniu tego ma się wrażenie, że sprężyna tylnej osi zaraz przebije wnętrze. Nie wiem jak wygląda to w tym dłuższym modelu z podwójną tylną osią, ale myśle że taka wielka różnica to też nie jest.
A szczerze mówiąć, bawienie się takimi dostawczakami jest bardzo kosztowne. Nie widze sensu puszczanie autobusów przez alejki osiedlowe. Albo ludzie będą nadal chodzili do tych przystanków, które znajdują się na normalnej ulicy, albo niech walczą o to, aby ich ulica została tak przebudowana, że normalny autobus przejedzie bez problemu.
To co opisujesz to sytuacja mniej więcej taka sama, jak w Sprinterach podmiejskich i międzymiastowych produkowanych przez drobne firmy typu warsztat w garażu (czasem większe, np. w swoim czasie trudnił się tym AMZ Kutno). O ile jazda z przodu jest OK (poza dość głośnym hałasem silnika, ale to samo jest w normalnych autobusach na tyle, poza tym w najnowszej generacji Sprintera jest już dużo ciszej), to na tyle panują warunki, w jakich nawet niektóre owoce bałbym się transportować. Co dziura to wielki podskok, jedzie się tak jakby tam wcale zawieszenia nie było (może go nie ma). Ale całkiem możliwe, że ta podwójna oś ten problem eliminuje.Graficzny pisze:W "moim" mieście są 3 szt. Sprinter Shity 65. Pomimo, że "nasze" drogi są oczewiście w owiele lepszym stanie, jazda tym złomem jest ochydna. Wystarczy, jak w ulicy jest mały spowalniacz. Przy nadjechaniu tego ma się wrażenie, że sprężyna tylnej osi zaraz przebije wnętrze. Nie wiem jak wygląda to w tym dłuższym modelu z podwójną tylną osią, ale myśle że taka wielka różnica to też nie jest.
Spójrz na koncepcję IPT tej linii z Marysina na Bałucki. Dowiezie babcie na Bałucki, dowiezie mieszkańców do tramwaju (byle by był dostosowany rozkład, a przy przesiadce z tramwaju w osiedle autobus czekał na opóźniony tramwaj), i nawet można się frekwencji spodziewać. Obecnie ze środka osiedla jest daleko do jakiejkolwiek komunikacji, a szans na budowę szerokiej drogi przez środek nie ma (i być nie powinno, tam ludzie chcą spokojnie mieszkać), już większa, choć też nikła, szansa jest tam na tramwaj (bo nie ingeruje tak jak droga).Nie widze sensu puszczanie autobusów przez alejki osiedlowe. Albo ludzie będą nadal chodzili do tych przystanków, które znajdują się na normalnej ulicy, albo niech walczą o to, aby ich ulica została tak przebudowana, że normalny autobus przejedzie bez problemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A moim zdaniem dobrze, że tak postąpiono. Nie wiadomo, czy, kiedy i w jakim kształcie zostanie wdrożona nowa siatka połączeń. Jeśli teraz kupimy dajmy na to 40 szt. midi, a nowa siatka nie wejdzie to co wtedy z nimi będziemy robić? Na siłę dostosowywać linie czy rozkłady pod taki tabor? Bez sensu.Jordi pisze:Jak zmiany mają być od września to wtedy pomyślą o dokupieniu większej ilości midi (jeśli będzie taka potrzeba)?
Czyli bez zmian zostaną pewno na 62,63,68, 71A... no i to 84 jeszcze ma busiki...
Najważniejsze, żeby to był autobus - AUTOBUS, a nie coś, co go udaje jak Vero, czy ten Sprinter nawet nowy... SU9 lub coś w tym stylu. 10 to by było jeszcze lepiej
Najważniejsze, żeby to był autobus - AUTOBUS, a nie coś, co go udaje jak Vero, czy ten Sprinter nawet nowy... SU9 lub coś w tym stylu. 10 to by było jeszcze lepiej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.