Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych
Nie wiem czy rozsądne jest kupowanie autobusów od firmy w likwidacji. Przecież jakoś niedawno Autosan zbankrutował.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Autosan od wielu lat upada i upaść nie może, swoiste neverending story, z resztą podobnie jak Solbus. 3/4 elementów potrzebnych do wyprodukowania Autosanów dostarczają poddostawcy, więc w czym problem?Kpc21 pisze:Nie wiem czy rozsądne jest kupowanie autobusów od firmy w likwidacji. Przecież jakoś niedawno Autosan zbankrutował.
No chyba, że chodzi o ryzyko czy firma nie upadnie w trakcie realizacji kontraktu. Jest ono raczej minimalne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Solbus oferuje SM10 na specjalne zamówienie, więc tę konstrukcję też można wziąć pod uwagę.Graficzny pisze:A to przepraszam pomyliło mi się coś. Raczej chciałem proponować Solbusa, ale patrząc teraz na ich strone nagle oferują tylko SM12 jako najmniejszy.
Ale jeżeli Autosan nadal produkuje, to czemu nie.
Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
To najwyższy czas odejść od tego durnego celu. Jak będą chcieli tylko 2 typy silników to np. hybrydowe czy nawet elektryczne alternatywy nigdy nie będzie w Łodzi, a to tylko świadczy o zacofanym i tępym myśleniem.
Z resztą "Raba" i Volvo i tak za długo nie pojadą już. Dodatkowo zapomniałem proponować jakieś midibusy od MAN, ale to raczej z tego powodu, że nie wiem co oni dokładnie oferują.
Z resztą "Raba" i Volvo i tak za długo nie pojadą już. Dodatkowo zapomniałem proponować jakieś midibusy od MAN, ale to raczej z tego powodu, że nie wiem co oni dokładnie oferują.
Jeśli autobus elektryczny będzie się dało kupić za cenę normalnego, to dlaczego nie?
Byle gwarantowana trwałość akumulatorów odpowiadała typowemu okresowi eksploatacji autobusu.
Byle gwarantowana trwałość akumulatorów odpowiadała typowemu okresowi eksploatacji autobusu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie mamy w Łodzi takiej linii jak warszawska 222, gdzie elektryki mogłyby jeździć jako reprezentacyjne. Chyb, że 55, jako linia z lotniska jadąca przez całe miasto. Dodatkowo, na pętlach musiałyby się znaleźć stacje do ładowania takich autobusów. Gra nie warta świeczki, nowe autobusy z EURO 6 wystarczą.
Warta jeśli MPK/miasto zdobędzie dotację. Koszt zakupu byłby wtedy porównywalny do kosztu zakupu zwykłego autobusu, a eksploatacja była dużo tańsza. Koszt wymiany baterii, postawienie stacji ładowania na mieście i serwis też można wliczyć w cenę zakupuGra nie warta świeczki, nowe autobusy z EURO 6 wystarczą.
57 - linia jadąca praktycznie przez całe miasto. Przy czym dosyć taborożerna. I powinny na niej jeździć przegubowce.
W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Ale co ma jedno do drugiego?kuba_łódź pisze:Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję.
W Alpino/Urbino 8,6, 8,9LE i U10 też nie montują innych silników niż Cummins. Z resztą jednostki napędzające Sprintery City i normalnogabarytowe autobusy MB mają tyle ze sobą wspólnego, co mucha z ośmiornicą. Idąc powyższym tokiem rozumowania wszystkie oferowane pojazdy MINI/MIDI odpadają na starcie.kuba_łódź pisze:Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
www.goeppel-bus.de (MAN Lion's City M).Jordi pisze:Kiedyś robili 9,6m, ale teraz chyba zrezygnowali, bo w katalogu tego nie ma.
Hybryda jest ekologiczna w teorii. Autobusy napędzane LNG czy CNG też. W drugim wypadku chodzi bardziej o obniżenie kosztów eksploatacji niż o aspekt ekologiczny. To typowe półśrodki.Graficzny pisze:Z resztą są też inne alternatrywy typu hybrid czy CNG.
Otóż to. Dobrym przykładem jest Częstochowa, która zupełnie za darmo otrzymała 40 szt. hybryd gazowych. Jedynym warunkiem było wybudowanie stacji do tankowania i... chyba coś jeszcze, ale nie pamiętam w tym momencie.px33 pisze:Warta jeśli MPK/miasto zdobędzie dotację. Koszt zakupu byłby wtedy porównywalny do kosztu zakupu zwykłego autobusu.
Nie na wszystkie zadania, ale wróciły. Jeżdżą także w weekendy.Kpc21 pisze:W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakość wyrobów z Solbusa.M. Kaźmierczak pisze:Ale co ma jedno do drugiego?kuba_łódź pisze:Żeby po paru latach były w takim stanie, jak pierwsze Solbusy na licencji SORa ? Dziękuję.
Silnik z Vero też ma niewiele wspólnego z silnikami z normalnych autobusów Mercedesa. Zobaczymy, jak zostanie napisany przetarg.M. Kaźmierczak pisze:W Alpino/Urbino 8,6, 8,9LE i U10 też nie montują innych silników niż Cummins. Z resztą jednostki napędzające Sprintery City i normalnogabarytowe autobusy MB mają tyle ze sobą wspólnego, co mucha z ośmiornicą. Idąc powyższym tokiem rozumowania wszystkie oferowane pojazdy MINI/MIDI odpadają na starcie.kuba_łódź pisze:Poza tym, w Solbusach SM10 montuje się silniki Cummins, a MPK podobno dąży do ujednolicenia taboru (obecnie mamy autobusy tylko z silnikami Mercedesa, Dafa i Volvo, oraz Raby w Ikarusach-holownikach). Solbus odpada na starcie.
Niestety Autosan w 9LE też montuje silniki Cummins.
Wróciły na część brygad w dni robocze. Zapraszam do działu Obserwacje liniowe gdzie jest regularnie aktualizowana lista brygad.Kpc21 pisze:W ogóle, czy na 57 wróciły przegubowce po zakończeniu prac na WZ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.
Właśnie, więc równie dobrze można nabyć autobusy z silnikiem Cummins.kuba_łódź pisze:Silnik z Vero też ma niewiele wspólnego z silnikami z normalnych autobusów Mercedesa. Zobaczymy, jak zostanie napisany przetarg.
Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.M. Kaźmierczak pisze:Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.
W tym wieku MB i Solaris też nie były by lepsze, zwłaszcza na polskich drogach. Jednak teraz jakość jest lepsza od kiedyś, zwłaszcza od Solarisów.kuba_łódź pisze: Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Co mają stare modele pojazdów międzymiastowych Solbusa do nowych autobusów miejskich? :>kuba_łódź pisze:Nowe są nowe. Żadnym miejskim Solbusem nie jechałem, więc o nich się nie wypowiadam. Innymi już tak. Np. taki 11-letni Solbus C10,5, jeżdżący sobie do Janówki i Bedonia, jest w strasznym stanie. Silnik EURO 3, a dymi jak Ikarus, fotele się rozpadają. Z kolei w lutym br. wracałem z Kielc do Łodzi Solbusem z PKS Rzeszów, który zepsuł się w Tuszynie. Na szczęście kierowcy udało się go naprawić. To jest ta jakość.M. Kaźmierczak pisze:Obecnie nie jest zła. Pewnie nie oglądałeś/nie jechałeś żadnym nowym Solbusem.kuba_łódź pisze:Jakość wyrobów z Solbusa.