Przetarg na 20 autobusów 18-metrowych i 20 12-metrowych

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

kuba_łódź pisze:Może Vero jednak zostaną ? Może nie są w idealnym stanie, mają swoje wady, ale się nie rozsypują.
Nie, wcale się nie rozsypują :D Nie wszystko jest widoczne dla pasażera. Nowe Sady bardzo narzekają na nie i celem tego przetargu jest ich wycofanie. Nie zamyka to drogi do dalszych zakupów taboru mini, będą one zależeć od ostatecznego kształtu nowej siatki połączeń.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Tylko znając życie, w przetargu wygra Mercedes z tym swoim Sprinterem City, albo Kapena z jakimś wynalazkiem na podwoziu Iveco Daily. Nawet Vero jest lepsze od tych wąskich dostawczaków.

Najlepszym wyborem byłoby Urbino 8.6.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W zasadzie to są dwie różne kategorie autobusów. Przy obecnej siatce faktycznie lepiej kupić coś w typie Alpino (tylko 8.9 LE - o wiele sensowniejszego, a może nawet i tańszego), ale w przyszłości może pojawią się linie, na których sens będą miały takie Sprintery (albo raczej coś zbliżonego tylko 2 razy tańszego - prawie milion za przerobionego dostawczaka to trochę sporo)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

A może Autosan 9LE ? Kosztuje ok. 600 tyś, nie wiem jak z jakością, bo nigdy takim nie jechałem. Niestety, w standardzie są tylko manualne skrzynie Obrazek

Co do Sprintera, to na razie nie ma linii o tak małym obłożeniu. Przejście między fotelami ma szerokość jednej osoby, dziękuję za takie coś Obrazek Nawet Vero jest lepsze, bo przestronniejsze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 2 razy.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Nie widzę żadnego sensu kupowac takie wąskie autobusy. Różnica między polskimi a niemieckimi drogami są gigantyczne. U nas ulice mają często nawet zaledwie nie całe 6 metry w obie kierunki i pomimo tego wysyła się przegubowe autobusy takimi drogami. Kierowcy sę jakoś dają radę. No ok, bo muszą. Ale w Polsce, w Łodzi? Gdzie niby ulice są takie wąskie? Nawet "ślepa" ulica z parkingami jest szersza od niemieckiej osiedlowej ulicy.
Pamiętam, jak ludzie narżekali, jak ul. Rojna była zwężana z 10m na 7m. No ludzie, jak by nasze jezdnie miały by 3,5m w osiedlu to był by to największy luksus! Chyba każdy by zaczął szaleć i jechał by ze 70 km/h jak nic.
Dlatego takie autobusy typu Sprinter / Vero są zupełnie niepotrzebne dla Łodzi. Niech będzie taki z 8-10m na bazie normalnego autobusu. Jak nie da rady Solaris no to niech będzie nawet MAN A47.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Osiedle Marysin. Tam masz nawet dwukierunkowe ulice o szerokości na jedno auto...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To w takim razie nawet dostawczak nie ma szans. Czy nagle MPK planuje sie zbogacić o taksówki czterosiedzeniowe?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dlaczego dostawczak nie ma szans? Jakoś wszelkie DPD, UPS-y i inne takie dowożą tam paczki i sobie radzą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Kpc21 pisze:Dlaczego dostawczak nie ma szans? Jakoś wszelkie DPD, UPS-y i inne takie dowożą tam paczki i sobie radzą.

Przyrównujesz pasażerów z paczkami? :shock:
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie pasażerów z paczkami, a autobus zbudowany na tym samym podwoziu co pojazdy do dowożenia paczek z pojazdami do dowożenia paczek...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Pasażerowie tych wszystkich Kasz-Busów i innych są traktowani jak paczki, ale MPK to nie jakiś busiarz, i powinien zapewnić chociaż minimalny komfort podróży. Komfort w takim Sprinterze City jest zerowy.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kuba_łódź pisze:Niestety, w standardzie są tylko manualne skrzynie :roll:
ZTCP Autosan oferuje już tylko i wyłącznie automaty w swoich modelach miejskich. Takie woziki niedawno kupiło Europa Express do obsługi linii w Warszawie. Z ich oceny wynika, że owe pojazdy już są na tyle dopracowane, w porównaniu z ich protoplastami, iż można rozważyć ich zakup.
kuba_łódź pisze:Pasażerowie tych wszystkich Kasz-Busów i innych są traktowani jak paczki, ale MPK to nie jakiś busiarz, i powinien zapewnić chociaż minimalny komfort podróży. Komfort w takim Sprinterze City jest zerowy.
Po pierwsze, Sprinter "bus", a Sprinter City to dwie zupełnie różne konstrukcje*. Po drugie, przejechałem tym MB, który ostatnio był testowany przez MPK i komfort podróżowania tymże pojazdem jest o wiele lepszy niż Jelczem Vero.

Jak już wcześniej pisałem, najsensowniejszym rozwiązaniem jest zakup "normalnych" autobusów MIDI za "traktorki". Natomiast kilka Sprinterów mogłoby się przydać do obsługi linii wchodzących w nową siatkę połączeń. Obie alternatywy są dobre, oczywiście wykorzystane z głową. Z tym może być problem.

*także odnośnie do innych komentarzy zrównujących blaszaki z mikrobusami LF.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Ale nie da się ukryć, że nawet jeśli bus jest LF, to jest wąski.

Ten przetarg na 17 midi powinien być napisany pod autobusy midi (Solaris, Autosan), a na kilka busów powinien być osobny przetarg (jeśli już).
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Z ich oceny wynika, że owe pojazdy już są na tyle dopracowane, w porównaniu z ich protoplastami, iż można rozważyć ich zakup.
Jeśli zamawiający ma duszę ryzykanta albo może czekać w nieskończoność. Chyba jeszcze wszystkich nie ma, a wszystkie miały być we wrześniu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Było mówione, że przetarg to będzie 30-40 "midi" busów, bo planują więcej linii z takim taborem. Teraz wychodzi tylko 17, czyli to co jest...

Za myśleniem ZDiT i MPK nigdy się nie nadąży...

Jak zmiany mają być od września to wtedy pomyślą o dokupieniu większej ilości midi (jeśli będzie taka potrzeba)?
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

M. Kaźmierczak pisze: Po drugie, przejechałem tym MB, który ostatnio był testowany przez MPK i komfort podróżowania tymże pojazdem jest o wiele lepszy niż Jelczem Vero.

W "moim" mieście są 3 szt. Sprinter Shity 65. Pomimo, że "nasze" drogi są oczewiście w owiele lepszym stanie, jazda tym złomem jest ochydna. Wystarczy, jak w ulicy jest mały spowalniacz. Przy nadjechaniu tego ma się wrażenie, że sprężyna tylnej osi zaraz przebije wnętrze. Nie wiem jak wygląda to w tym dłuższym modelu z podwójną tylną osią, ale myśle że taka wielka różnica to też nie jest.

A szczerze mówiąć, bawienie się takimi dostawczakami jest bardzo kosztowne. Nie widze sensu puszczanie autobusów przez alejki osiedlowe. Albo ludzie będą nadal chodzili do tych przystanków, które znajdują się na normalnej ulicy, albo niech walczą o to, aby ich ulica została tak przebudowana, że normalny autobus przejedzie bez problemu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Graficzny pisze:W "moim" mieście są 3 szt. Sprinter Shity 65. Pomimo, że "nasze" drogi są oczewiście w owiele lepszym stanie, jazda tym złomem jest ochydna. Wystarczy, jak w ulicy jest mały spowalniacz. Przy nadjechaniu tego ma się wrażenie, że sprężyna tylnej osi zaraz przebije wnętrze. Nie wiem jak wygląda to w tym dłuższym modelu z podwójną tylną osią, ale myśle że taka wielka różnica to też nie jest.
To co opisujesz to sytuacja mniej więcej taka sama, jak w Sprinterach podmiejskich i międzymiastowych produkowanych przez drobne firmy typu warsztat w garażu (czasem większe, np. w swoim czasie trudnił się tym AMZ Kutno). O ile jazda z przodu jest OK (poza dość głośnym hałasem silnika, ale to samo jest w normalnych autobusach na tyle, poza tym w najnowszej generacji Sprintera jest już dużo ciszej), to na tyle panują warunki, w jakich nawet niektóre owoce bałbym się transportować. Co dziura to wielki podskok, jedzie się tak jakby tam wcale zawieszenia nie było (może go nie ma). Ale całkiem możliwe, że ta podwójna oś ten problem eliminuje.
Nie widze sensu puszczanie autobusów przez alejki osiedlowe. Albo ludzie będą nadal chodzili do tych przystanków, które znajdują się na normalnej ulicy, albo niech walczą o to, aby ich ulica została tak przebudowana, że normalny autobus przejedzie bez problemu.
Spójrz na koncepcję IPT tej linii z Marysina na Bałucki. Dowiezie babcie na Bałucki, dowiezie mieszkańców do tramwaju (byle by był dostosowany rozkład, a przy przesiadce z tramwaju w osiedle autobus czekał na opóźniony tramwaj), i nawet można się frekwencji spodziewać. Obecnie ze środka osiedla jest daleko do jakiejkolwiek komunikacji, a szans na budowę szerokiej drogi przez środek nie ma (i być nie powinno, tam ludzie chcą spokojnie mieszkać), już większa, choć też nikła, szansa jest tam na tramwaj (bo nie ingeruje tak jak droga).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Jordi pisze:Jak zmiany mają być od września to wtedy pomyślą o dokupieniu większej ilości midi (jeśli będzie taka potrzeba)?
A moim zdaniem dobrze, że tak postąpiono. Nie wiadomo, czy, kiedy i w jakim kształcie zostanie wdrożona nowa siatka połączeń. Jeśli teraz kupimy dajmy na to 40 szt. midi, a nowa siatka nie wejdzie to co wtedy z nimi będziemy robić? Na siłę dostosowywać linie czy rozkłady pod taki tabor? Bez sensu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Czyli bez zmian zostaną pewno na 62,63,68, 71A... no i to 84 jeszcze ma busiki...

Najważniejsze, żeby to był autobus - AUTOBUS, a nie coś, co go udaje jak Vero, czy ten Sprinter nawet nowy... SU9 lub coś w tym stylu. 10 to by było jeszcze lepiej Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

W takim razie najlepsze rozwiązanie było by kupić następujące autobusy:
Autosan 10LF (dwudrzwiowe),
Autosan 9LE lub
Solaris 8,9LE.
Albo tym podobne. Ale tylko nie żaden dostawczak.
ODPOWIEDZ